Mitenkäs tuollaisen rekan patteri ladataan, kun savukoneilla vedetään 1000km päivässä, eli kuski vaihtuu välillä ja auto liikkuu 24/7.
Kilometrejä tänään tuli mun vuorossa joku 150 ja akkuvarausta siihen kului noin 60 %
- - taisi sanoa nettokapasiteetin olevan peräti vain 375 kWh. - - akku täyttyy ainakin tolla meidän terminaalin 150 kW laturilla ihan tappiin saakka täydellä teholla. Vantaan terminaalin 240 kW Kempowerilla en vielä itse ole päässyt käymään.
150 km työvuorossa, ei tuo nyt ihan tauotonta aja. Suunnilleen 6h seisontaa ja 2h maantietä. Lataustarve 60% × 375 kWh / 150 kW = 1,5 h per työvuoro tuolla hitaalla laturilla, tai vajaa tunti nopeammalla.
Jos tuo kilometrien vähyys johtuu lastauksen kestosta (lataaminen ei ainakaan noin kauan ole vienyt), niin latauspömpeli varmaan sijoitetaan terminaalilla laituriin jolloin auto on ladattu sillä välin kun kuorma tekeytyy.
Tietysti noita ensimmäiseksi laitetaan sellaisille reiteille joissa suurteholaturit löytyy ja reitin mitat soveltuu.