KL-varaosat  Race.fi

Kerman 945 GL -94 Auto Myyty

  • 59 Vastauksia
  • 14862 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #15 : 29.06.2017, 21:55:48 »
bougicord tulpanjohdot on ilmeisesti samat kun orkkiset, tai ainakin saman valmistajan. Tuohon omaan classiciin heitin semmoset syksyllä ja nyt on 10tkm menty ilman ongelmia. :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #16 : 30.06.2017, 08:12:52 »
bougicord tulpanjohdot on ilmeisesti samat kun orkkiset, tai ainakin saman valmistajan. Tuohon omaan classiciin heitin semmoset syksyllä ja nyt on 10tkm menty ilman ongelmia. :)

Boschin johtoja on haukuttu täällä, kerran ostin Motonetin malli sopivat made in USA piuhat. Kesti alle tuhat kilometriä kun ensimäisestä kahdesta lähti liittimet irti :facepalm: Bougeja taitaa saada vaan netistä?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #17 : 30.06.2017, 08:26:52 »
Ahaa, no hyvä tietää että en tilaa niitä sitten. Saako muualta kun skandixiltä sitä bougicordia, esim fixukselta tjn? Volvon omat oli yli 90€, skandixiltä tulee vielä melkee 30€ postikuluja että sitten varmaan vois tilata sitä kautta kaiken suoraan... Mikälie Janmotor piuhat on nyt kiinni tossa. 
Katsoin niin 6 nasta ei anna vikakoodeja. Tänä aamunakin oli sellanen 3-4s. starttaus ja sit lähti.
Ainiin ja tallikaverilta ostin LH.n säätöpalikan, tais Mikan olla sitä just soittelemassa kun ostin sen?  ;D terveisiä vaan. Mitään sillä kyllä osaa tehdä ainakaan toistaiseksi.  ::)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2377
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #18 : 30.06.2017, 10:55:19 »
Heinolas sain ainakii AD varaosa-expertiltä Bougicordin johdot...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #19 : 30.06.2017, 12:05:26 »
Ja Fixuksen täti ei osannut myydä kun boschia, AD-varaosasta tuntuu saavan aika hyvin muutenkin sitä valmistajaa, mitä on alunperin käytetty, ja yleensä hyvään hintaankin ;)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #20 : 01.07.2017, 10:55:24 »
Noniin. Nyt on tilattu osaa. Tulee skandixilta. Tilasin tulpat, johdot, pyörijän, kannen ja ykk anturin. Sit otin samalla jarrupolkimen kumin, öljykorkin tiivisteen, vesipumpun ja jotain pientä. Tilaan nyt sitten vielä Saksasta sachsin kaasuiskarit ja motonetistä kuormajouset. :) Pakoputkistokin on nyt katilta taakse tossa asennusta vailla. :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #21 : 08.07.2017, 15:30:08 »
Noniin, tuli tossa pari päivää sitten asennettua kuormajouset taakse :) merkkiä Lesjöfors. Peränkorkeus nousi 5cm ilman kuormaa pelkästään vaikka itse jousi olikin vanhaa lyhyempi. Lanka uudessa 13mm ja vanha 11mm.


Outoa kun perä ei painu kiihdytyksissä enää  :D






Tuli mukava osa paketti, tulipahan nyt panostettua jarrunesteeseen, kunnes tajuan että peeveli mulla on ekaa kertaa autossa absit  :2funny: ei taida käydä tuo dot4?
Selvis se käynnistysongelmaki, vuotaa suodattimen ja pumpun välinen letku, onneks löytyy sellainen.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 15:38:48 kirjoittanut kerma »
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #22 : 22.07.2017, 22:43:58 »
Öljyvuoto pitää mielen matalana. Nokan etustefa javenakopan stefa vaihtui mutta ei loppunut. No koko koneen tiivistesarja nyt tulossa, mielessä ollut laittaa väliaikaisesti 200f ton tilalle mikä on vimpan päälle tikissä mut ei halua pienempää laittaa  :-\
Öljykorkin Stefan laitoin ja jarrupolkimen kumin.






240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #23 : 02.08.2017, 08:25:48 »
No on tää taas uskomatonta... Aloin vaihtaa sitä polttoaine letkua/putkea niin eihän siitä mitään tullut.
Kuvasta näkyy kuinka suihkuttaa pumpun päädystä bensaa.


Vanha setti...


Uusi setti ja haponkestävät klemmarit.


Tämä taas tuli b230ft ysistä.


Kaikki klemmarit ja kupariprikat on uusia, kaiken olen kiristäny niin hyvin ku saan mutta vuotaa tuo suodattimen etummainen banjoliitos väkisin!  Nyt jo letku väänty ja ei se telinekkään pysy sielä.


Pumppu ja suodatin on 200f motista, tuo letkun pätkä 230ft, eikö ne sovi sitten yhteen?? Tilaan uuden letkun ja banjo pultin plus prikat ja ekaa kertaa turvaudun paikalliseen korjaamoon. Saavat nosturilla sitten kiristää sen!
Toivottavasti en köyhdy hirveesti.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2017, 08:32:09 kirjoittanut kerma »
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #24 : 02.08.2017, 09:23:47 »
Hierase tasaseks se letkussa oleva banjo. Sen takia se vuotaa kun joko siinä tai suodattimessa ei ole kunnon pintaa. Ja osta vaikka uus banjopultti
No kun halvalla sai.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #25 : 02.08.2017, 10:57:09 »
Hioin sen nelisatasella paperilla ja bräkliinillä putsasin sitten perään. Soitin volvolle ja kysyin niin kuulemma kahta erilaista putkea tohon väliin on olemassa. No tilataan nyt sitten uutta niin ehkä se tiivistyy sitten.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #26 : 14.08.2017, 07:29:48 »
No nyt toimii taas, uusia se letku piti. Vanhassa oli pieni syöpymä pinnassa niin luulen että ei sitä olis saanu pysymään enää ni uusi oli paikallaan ostaa.


Kirkkaat sivuvilkut laitoin myös samalla.

240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #27 : 22.08.2017, 11:06:35 »
Tuli tohon ysiin putki vaihdettua, etuputki ja katti 40tkm ajetut ja boschin lambda, muu putkisto ajettu n.2000km eli nyt pitäs olla putkiremontti takana päin.







Pitää pönttö kääntää vielä nii että mutkan lähtö tulee ylemmäs  :D

Tuli tossa vklp.na pikku ruhjetta volvoon. Volkkarin paku vaihto kaistaa volvoa päin ja nyt odotellaan korvausta ja päätöstä yhtiöstä. Homma ihan selkee ja kaveri myönti virheensä kyllä  :)









Volkkarin puskuri halkes parista kohtaa, ite selvisin naarmuilla. ;)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #28 : 29.08.2017, 20:27:29 »
Tuli tossa vklp.na laitettua öljyvuotoa kuntoon, no tulihan se.  :)

Vuodon syy siis on että joku vaihtanu tähän väliakselin tiivisteen ja ei ole pohjaan asti laittanut sitä. :nohnoh


No vaihdoin sen silti tietty uuteen vaikka tuoreen näkönen tiiviste olikin ja kampuran etustefan laitoin kans kun oli nyt irti. Ei vuoda enää kone öljyä.

Mutta kaiken huippuna nyt se vuotaa tehostin öljyä  :facepalm:  pitää tutkia...
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #29 : 27.09.2017, 19:23:10 »
Juu tuli tossa vklp.na vaihettua tulpat ja johdot. Janmorit lähti ja bougicordit tilalle, en eroa huomaa mutta talvea vasten parempi olla laatukamaa.


Boschin tulpat mitkä rokkas hienosti vaihtui volvolaisiin ja hyvin pelaa nämäkin, en nyt tiedä huomasinko mitään eroa liikkuvuuteen nähden kuitenkaan.

240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Elekma  Autoracing