Samppasport  Futurez

Paskaiset pitkät kalsarit

  • 58 Vastauksia
  • 21059 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #30 : 03.09.2017, 12:17:51 »
Oma empiirinen arvaus olisi että ekasta purkukuvasta aika tarkka vuosi.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #31 : 03.09.2017, 12:20:19 »
Kauanko tämän kaiken tekemiseen meni vai oliko Foose tiimeineen asialla? ???

About vuoden meni, vuos sitten kesäloman lopulla alottelin ja nyt tän vuoden kesäloman lopulla alkoi näyttää tuolta. Yksinään tuli tehtyä käytännössä kaikki, paitsi tuulilasin asenti ammattilainen, vaimoke jeesas hieman hiomisissa sekä kaveri teki nyt viikonloppuna myllytyksen.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #32 : 03.09.2017, 12:20:43 »
Oma empiirinen arvaus olisi että ekasta purkukuvasta aika tarkka vuosi.

Ja jos on tarpeeksi sherlock niin juuri näin  8)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #33 : 03.09.2017, 18:02:15 »

Palotarkastajalle kelpasi sillä perusteella että rakennelma on helposti purettavissa/poistettavissa. Tais tallinaapuri perustella oman parvensa vielä niin että helpostihan se lähtee kun laittaa hiluxiin koko hökötelmän narulla kiinni ja nykäsee. Eli ei tarvinnut sen enempää kysellä tai lupia kysellä. Ainut mikä hieman tekee asiasta tiukemman, on tuo että on oikeasti paloturvallinen tila, sekä täyttää vaatimukset myös hitsaamisen osalta.

Helsingissä vaaditaan rakennuslupaa ja tila vaatii myös rakennusoikeutta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #34 : 04.09.2017, 17:56:46 »
Helsingissä vaaditaan rakennuslupaa ja tila vaatii myös rakennusoikeutta.

Itseasiassa joo taisinkin tuosta lukea että joissain kaupungeissa vaaditaan tommonenkin! Kieltämättä talliprojektista olis voinut tehdä aivan oman projektipäiväkirjankin, sekin touhu tässä nyt jatkuu kun 240:n liikkuu omin avuin tarvittaessa pihallekkin.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #35 : 07.09.2017, 20:24:53 »
Hauskaa ollut kyllä nytten ajella, täytyy jossain välissä kun luottoa alkaa löytymään enemmän vermeen toimivuuteen ja saa ongelmakohdat korjattua niin ajaa ysi talliin ja tehdä sillekkin isommat huollot.

Parannuskohteita löytynyt nytten ainakin kardaanin tukikumista, ahtimen ääniä täytyy hieman saada hiljasemmaks, renkaita paremmaks (nyt jotkut kiinanihmeet alla) yms pientä. Varmaan sytkäosia vois päivitellä jossain välissä, tuntuu että pientä nykäsyä tulee välillä. Huomaa kyllä että nuo autot tykkää että niillä ajetaan :)

Moottori sekä alustavaihtoehdot sitten myöhemmin.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #36 : 17.09.2017, 20:17:02 »
Vähäsemmälle nyt jäänyt kalsareiden laittaminen, kun pitäis 940:stäkin välillä huoltaa ja siihen tehdä hieman muitakin muutoksia, tosin nyt jäänyt kaikki laittamiset nolliin koska alkuviikosta nosti melkein 39 asteen kuumeen joten aika hiljasta on ollut tallilla :D

Kävin tänään kokeilemassa miten kunto kestää, niin vaihtelin tulpat sekä muita syttyosia, sytytystulpista yhdestä oli keskielektrodin ympärillä oleva posliini irronnut ja tipahtanut alas. Samaten vaihdoin loppu olevan kardaanin tukikumin (joka oli ostettu jo varmaan 9v sitten), sekä säädin seokset kohdalleen. Pitäisi vielä sytytys katsoa miten pielessä on.

Kuvia laittelen myöhemmin, unohinpa sitten kameran tallille. :-[

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #37 : 18.09.2017, 20:27:01 »
Ja sitten kuviakin niin pysyy mielenkiinto yllä.

Yksi heistä ei ole niinkuin toiset:


http://sekokupu.pp.fi/images/pitkatkalsarit/2017_09_17/IMG_9053.JPG

Ja ehkä tuo kumi oli tosiaan jo vaihtokunnossa, ilman taivuttelua tosin näyttää ihan hyvältä vielä:


http://sekokupu.pp.fi/images/pitkatkalsarit/2017_09_17/IMG_9055.JPG

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #38 : 19.09.2017, 10:34:13 »
Siitähän tuli komea auto. Polarikset kyllä sopii kuin nenä päähän 240 farkkuun.  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #39 : 23.09.2017, 22:37:49 »
Siitähän tuli komea auto. Polarikset kyllä sopii kuin nenä päähän 240 farkkuun.  S*

Kieltämättä sopii kyllä, täytyy varmaan ensikesäksi hommata kunnon kumit toisille polariksille ja laittaa takasin 245:n alle.

Vieläkään ei oikein kunto oo antanut periksi, mutta tuli laitettua lisämittareiden valot kuntoon, vaihdettua ratti ja samalla huomattua miksi vilkun palautus ei toimi, vanhassa ratissa oli väärässä asennossa se muovikaulus joka palauttaa sen vilkun.

Samaten tuli huomattua että autoon on ilmestynyt ehjä ja toimiva öljynpaluu, varmaan vuotaa orggis silikoniletku läpi, sekä vaihdelaatikkoon on ilmestynyt öljytippoja, ei oikein löytänyt mistä vaihdelaatikko oikein vuotaa. Öljynpaineanturi on myös ottanut siipeensä. Samalla tuli sitten laitettua keulan pohjamuovi takaisin paikoilleen, yllättävän paljon paskaa moottoritilaa ilman kyseistä muovia.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #40 : 28.09.2017, 21:48:25 »
Ehjä ja toimivaa öljynpaluuta tuli värkättyä, purin vanhan pois, niin vuoti silikoniletkusta putken ja öljypohjan välillä ja ihan heti alkupäässä putkea oli pieni ratkeama. Rakentelin uuden muokkaamalla vanhaa laippaa josta sipasin vanhan putken pois, sekä johon sovitin loppupätkän alkuperäistä lohkoon menevää öljynpaluuputkea.

Vetäsin putken ja laipan migillä yhteen, mutta yksi hemmetin huokonen jäi kun paineilmalla koeponnistin josta vuoti, sekä täppäämällä reikä siirty sitten millin viereen, niin tuli sitten juotettua huokoset umpeen sekä sisäpuolelta myös juotettua putken ja laipan liitos, joten se ei ainakaan ala vuotamaan:


http://sekokupu.pp.fi/images/pitkatkalsarit/2017_09_27/IMG_9094.JPG


http://sekokupu.pp.fi/images/pitkatkalsarit/2017_09_27/IMG_9096.JPG

Sitten sopiva pätkä letkua ja sillä öljypohjaan:


http://sekokupu.pp.fi/images/pitkatkalsarit/2017_09_28/IMG_9099.JPG

Sekä vihdoin sain laitettua lisämittareiden valot kuntoon, tosin mittaripaneeliin pari mittaria tulee vielä vaihtumaan toisiin:


http://sekokupu.pp.fi/images/pitkatkalsarit/2017_09_28/IMG_9109.JPG


http://sekokupu.pp.fi/images/pitkatkalsarit/2017_09_28/IMG_9113.JPG

Edit: Vaihdelaatikko näyttää vuotavan öljyä laatikon ja ylivaihdeyksikön välistä, tosin liekkö se kuinka todennäköistä?
« Viimeksi muokattu: 28.09.2017, 21:49:56 kirjoittanut sekokupu »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #41 : 28.09.2017, 22:01:23 »
Voi kai se sieltä vuotaa, mut ootko varma ettei vuoda siirtäjävipua myöten? Mulla muuten varmaan ois niitä tiivisteitä, ostin joskus kaikki loput mitä motonetissa oli (3kpl) kun ne oli poistohinnoteltu  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #42 : 29.09.2017, 08:40:13 »
Voi kai se sieltä vuotaa, mut ootko varma ettei vuoda siirtäjävipua myöten? Mulla muuten varmaan ois niitä tiivisteitä, ostin joskus kaikki loput mitä motonetissa oli (3kpl) kun ne oli poistohinnoteltu  :P

Voihan se sieltäkin kyllä vuotaa mutta nopeasti mulkoillen on vaan alaosa kastunut öljystä, ei yhtään ylempää. Noo pitänee tehä kattoa jos sitä vähän sais tilkittyä, kuhan tämän syksyn nyt kykenis tuolla sutimaan vielä.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #43 : 15.10.2017, 21:12:09 »
Hmm, kuuluukohan tuon näyttää tuolta  :idiot2:


http://sekokupu.pp.fi/images/pitkatkalsarit/2017_10_12/IMG_9169.JPG

Nähtävästi jäänyt löysälle ja kaikki tuo rällääminen irrottanut :D

Pakko kyllä hommata joku toinen ratti kuin tuo alkuperäinen pikkuruori, ihmettelin kun on niin onneton pyöritellä ja tuntuma on niin ankee, mittasin niin tuo on melkein kymmenen milliä ohkasempi kuin ysin nahkaratti. Olikohan se uudempi ratti yhtään paksumpi?

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: Paskaiset pitkät kalsarit
« Vastaus #44 : 16.10.2017, 18:22:23 »
Et ole näköjään ensimmäinen jonka Boschin tulpissa moista ongelmaa.
Itellä tuon tippumisen sijaan on ihan pala posliinia lohjennut, juurikin boschin tulpissa.
Sittemmin käytelly Denson tulppia, ongelmitta.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Ateho  Elekma