Elekma  Autoracing

Tinavitosen nokka-akselit.

  • 8 Vastauksia
  • 5681 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Tinavitosen nokka-akselit.
« : 16.10.2017, 16:44:07 »
Onkos kukaan hiottanu tai hommannu jostain näihin jyrkempiä nokkia?
Vaparin nokistako nää olis paras hiottaa ja onko kellään heittää vinkkiä minkämoiset kannattas hommata. Tulee kadulle/ radalle.

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinavitosen nokka-akselit.
« Vastaus #1 : 17.10.2017, 12:00:03 »
Cat cams nimiseltä puljulta löytyy ainakin B4204T,B5234T4 ja B6294T tinamotteihin nokkakeppejä.
Volvo 240 GL 1989 b200k
Ikuisuusprojekti b234ft...

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Tinavitosen nokka-akselit.
« Vastaus #2 : 18.10.2017, 19:35:59 »
On tehty hiomalla, ainakin vitoseen. Näiden tekijänä JG Motorsport Noormarkusta.
Pari kuvaa alla tekeleistä


Vasemmalla alkuperäinen, oikealla hiottu
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinavitosen nokka-akselit.
« Vastaus #3 : 18.10.2017, 22:14:50 »
Toimiko nuo vielä omilla hydraulisilla nostajilla? Mitkä noitten speksit on?
Pitääpä soitella tuonne. Kiitoksia.

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Tinavitosen nokka-akselit.
« Vastaus #4 : 18.10.2017, 23:02:48 »
Ovat uudemman mallin kannesta, kovilla nostimilla. Perusympyrästä otettu 2mm pois ja venttiilin päissä on vastaavat lash capit.
Nostoa 8,45mm, asteet sekä imu että pako 276. Tavoitteena reipas katukäyttö :)
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinavitosen nokka-akselit.
« Vastaus #5 : 19.10.2017, 11:00:02 »
Jep kiitoksia.
Itellä nyt vanhemman mallin kansi paikallaan ja mielellään sen pitäsin kun portattu kansi kuitenkin.
Löytyy kyllä myös uudemmankin mallin kansi. Ja saahan nuo kovat nostajat tehtyä tuohon vanhaankin.  :)
Pitää tosiaan soitella tuonne ja kysellä heijän mielipidettä asiaan.

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinavitosen nokka-akselit.
« Vastaus #6 : 16.11.2017, 12:10:54 »
Vähän aihetta sivuten, mutta jos kone on 5234T5 ja siihen laitetaan ns GLT nokka-akselit. Onko noissa vapari 170hp koneissa kaikissa samat nokat vai onko se just tiettymoottorimalli??  Mistä noi nokat passaa T-femmaan ja on vähän enempi nostoa.

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinavitosen nokka-akselit.
« Vastaus #7 : 09.01.2018, 08:58:41 »
Vähän aihetta sivuten, mutta jos kone on 5234T5 ja siihen laitetaan ns GLT nokka-akselit. Onko noissa vapari 170hp koneissa kaikissa samat nokat vai onko se just tiettymoottorimalli??  Mistä noi nokat passaa T-femmaan ja on vähän enempi nostoa.


Moro!

Itse metsästin jokuaika sitten GLT nokat ja tämmösillä spekseillä. Tuo PGI/PGE tunnus on se taikasana nokan päässä stanssattuna. Löytynee ainakin B5254S ja B5204S.

Glt-kamaxel

Insugskam (PGI): 250gr Duration o 8,45 i lyft
Avgaskam (PGE): 252,6gr Duration o 8,45 i lyft


STD T5 kam samma på 2.0 och 2.3:

Insugskam (PHI): 242 gr duration o 7,95 i lyft
Avgaskam (PHE): 243,5 gr duration o 7,95 i lyft


Jos Ruotsi taittuu ja vanhojen tikkujen lähetys vaihtoaihioksi ei tunnu ylivoimaiselta niin tälläsieäkin löytyy ihan ok hintaan.

https://folkraceshop.se/volvo-850-b5254-20v-kamaxel-fs265h



Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinavitosen nokka-akselit.
« Vastaus #8 : 09.01.2018, 13:38:06 »
Jep.. Sain itsekin selville että toi kuuluisa GLT ei ole se avaintekijä.. vm 98 asti olevat vaparit niin niistä ainakin passaa toi nokka noihin vanhempiin turbokoneisiin ja sen voi myös selvittää mittaamalla eli se 40.50mm ja yli siitä nokan korkeimmalta kohdalta, osassa akseleista löytyy myös pelkkä nro ja silläkin selviää nokan alkuperä.

 

Samppasport  Futurez