Proturbo  Autodiagnoosi

Vapari dellorto dhla:t turbokäyttöön?

  • 4 Vastauksia
  • 3118 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vapari dellorto dhla:t turbokäyttöön?
« : 09.11.2017, 00:14:19 »
Elikkäs elikkäs.. mielessä oon pyöritelly mun b20 turbottamista ja tää on alusta asti ollut tosi budjettivirikone eli rahaa ei ole laittaa lähemmäs 200e turbon tiivistesarjaan.

Onkos joku koittanut ahtaa ihan vapari dellortoilla?

Sen tiedän että ahtopaineet pitää viedä myös suuttimille eli pellistä tekee suutinkannet ja painekotelosta letkut sinne.

Mikä on eka paikka joka antaa periks kaasareissa?

Toinen vaihtoehto on rakentaa painekotelo kaasareiden ympärille, onkos kellään semmosta systeemiä ollu?

Ryypyn tiiviydestä en oo varma, muistaakseni sinnekkin pitäis ahtopaineet saada?  ???

Niin ja jos jotain setuppi kiinnostaa niin laakereilla ajettu 200km, 0.40" ylikoon männät, portattu isoventtiilikansi, f-nokka, kärjetön sytkä, kevennetty vp :)
Volvo 142 '71

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Vapari dellorto dhla:t turbokäyttöön?
« Vastaus #1 : 09.11.2017, 09:57:56 »
Tarvitsehan sinä paineistettujen kaasuttimien lisäksi myös ahtopainekompensoidun bensanpaineen regulaattorin, riittävän tehokkaan bensapumpun sekä ali- ja ylipainetta ymmärtävän jakajan/sytytysjärjestelmän näin yksinkertaistettuna.

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari dellorto dhla:t turbokäyttöön?
« Vastaus #2 : 09.11.2017, 10:34:20 »
Tiedän, ainut kysymysmerkki itselle on tuo kaasuttimien kesto
Volvo 142 '71

Poissa nygwist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari dellorto dhla:t turbokäyttöön?
« Vastaus #3 : 09.11.2017, 13:41:55 »
Aikoinaan kun oli aikaa leikkiä, niin kestivät minulla sen vajaat 1, 5 bar, mutta piti myös seosputketkin vaihtaa erimallisiin lisääntyvän polttoaineseoksen takia, että sai edes jollain lailla rokkaamaan...

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari dellorto dhla:t turbokäyttöön?
« Vastaus #4 : 09.11.2017, 18:37:30 »
hyvä kuulla että on noinkin kovilla paineilla toiminut, itellä tulis olemaan paineet kilossa tai vähän alle.
Volvo 142 '71

 

Elekma  Autoracing