Carcom Oy  Ateho

M47 kierteet

  • 16 Vastauksia
  • 3083 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huqqiess

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
M47 kierteet
« : 13.02.2018, 16:12:22 »
Tuli vaihdettua öljyt tuommoseen m47, ja sen täydennyspropun kierteer tais hieman kärsiä, ei kestäny vääntää edes kevyeesee rannetiukkuuteen. Ei kyllä vuoda, mutta olis se kiva saada kuntoon. Helicoilia on kaikkialla huudettu mut ei taida mahtua laittamaan.

Otsikko korjattu, pidetään ratkaistutkin aiheet esillä. Lankku
« Viimeksi muokattu: 18.02.2018, 19:37:19 kirjoittanut Lankku »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1004
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #1 : 13.02.2018, 17:21:18 »
Jos tiputtaa laatikko/kone vähän alas mahtuuko silloin? Toinen tapa sitten porata auki ja tehdä joku isompi kierre

Poissa Acke

  • Hallitus - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3117
  • nyan nyan
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #2 : 13.02.2018, 17:24:17 »
Kierteitä en muista, mutta jos laatikon puolella kierteet ok, niin proppu ei maksa paljon sinisellä tiskillä.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2018, 17:30:49 kirjoittanut Acke »

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3454
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #3 : 13.02.2018, 17:56:09 »
jos se nytkään ei vuoda niin laittasin vaan kierreliimaa roppuun ja uuden tiivisteen ja kiristäisin niin kun sen saa kiristettyä ja se on hyvä,todennäköisesti ei tarvitse enää koskaan vaihtaa öljyjä siihen laatikkoon,sit on erijuttu jos laatikko vuotaa ja joutuu lisäämään usein,öjymäärähän on hyvä kun on täyttöropun alareunassa!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huqqiess

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #4 : 13.02.2018, 18:14:19 »
Ei varmaa oikee kierreliima nappaa jos kierteessä öljyä, no ei tarvis ku tunkata kylkee sen verran ylös ettei tule ja laittaa. Laatikko ei vuoda ollenkaan mistään välistä. Jää vaan tuommoset häiritsemään. Enkä tiiä jos tuon menee aukasemaan tuleeko kierteet mukana eikä pysy enää kunnolla kiinni. En usko että pultista meni mutta toivotaan niin. Saako niitä pultteja tilattua jostain. On aika reilu matka hakemaan mistään.

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3454
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #5 : 13.02.2018, 18:26:20 »
Ei varmaa oikee kierreliima nappaa jos kierteessä öljyä, no ei tarvis ku tunkata kylkee sen verran ylös ettei tule ja laittaa. Laatikko ei vuoda ollenkaan mistään välistä. Jää vaan tuommoset häiritsemään. Enkä tiiä jos tuon menee aukasemaan tuleeko kierteet mukana eikä pysy enää kunnolla kiinni. En usko että pultista meni mutta toivotaan niin. Saako niitä pultteja tilattua jostain. On aika reilu matka hakemaan mistään.
roppu löytyy varmaan ehjä jostain raadostakin,mutta jos se ei sieltä nyt käsin lähde eikä vuoda niin ei se sieltä kyllä sitten itsestäänkään mihkään karkaa! ;) se häiritsee hetken ja unohtuu,jonkun aikaa sillointällöin katsot ettei vuoda niin se on hyvä,jos alkaa vuotaa niin palaat asiaan uudestaan tuskin alkaa! voihan siitä ottaa laatikon alas ei oo ihmeellinen juttu niin on tilaa tutkia mutta sanoisin että turhaa hommaa sekin! jos kytkimen joudut tekee niin samalla voi tutkii juttuu mikäli vielä askarurraa.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huqqiess

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #6 : 13.02.2018, 18:33:27 »
Niin on jo kaikki sanonu että jos ei vuoda ni unohda :D mites yleisesti jos menee kierteet ni laatikosta vai pultista? Alumiinikierteet lootassa ni luulis että antautuis ekana. Ja sekin kävi mielessä miten tuommonen voi resonoida että pyöriikö ihte poies.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #7 : 13.02.2018, 19:23:39 »


M 18x1,5 on kierre

Kovin on kapea väli korjata paikallaan ollessa . HeliCoil pitää saada aika suoraan.
Jos kierre on kokonaan pois alumiinista , yksi vaihtoehto on vetää kartiokierre lootaan, ja  tulppa  ,1/2 tuumanen NPT .
NPT tappi on yleensä lyhyt , vois justa sopia tekemään paikallaan . Lastujen kanssa pitää olla tarkkana ettei mene "väärälle puolelle ".


 

Poissa Jambo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1067
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #8 : 13.02.2018, 22:06:54 »
Eikös noita öljyproppujakin saa ns. ylikokoisina? Ainakin joskus muistan nähneeni moisia.
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #9 : 14.02.2018, 07:11:15 »
Eikös noita öljyproppujakin saa ns. ylikokoisina? Ainakin joskus muistan nähneeni moisia.

Saa ainakin niitä kokoja mitä yleisesti moottoriöljytulpat on, siinäkin tulee se sama vastaan että pitäis mahtua kääntämään ylikoon kierre. Ainakin sellanen sarja meillä on töissä, en tiiä onko niitä lyhyemmällä kierretapilla ja isompia kokoja.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo V70 D5 '07

Itseluottamuksen kasvaessa vahingon määrä lisääntyy

Poissa Jambo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1067
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #10 : 14.02.2018, 14:53:13 »
Saa ainakin niitä kokoja mitä yleisesti moottoriöljytulpat on, siinäkin tulee se sama vastaan että pitäis mahtua kääntämään ylikoon kierre. Ainakin sellanen sarja meillä on töissä, en tiiä onko niitä lyhyemmällä kierretapilla ja isompia kokoja.

Ei vaan tarkotin sellasia kartiokierteisiä tulppia jotka ei vaadi isompaa kierrettä vaan vedetään vanhoille, kärsineille kierteille semmoisenaan...
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

Poissa Huqqiess

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #11 : 14.02.2018, 18:21:15 »
Ei vaan tarkotin sellasia kartiokierteisiä tulppia jotka ei vaadi isompaa kierrettä vaan vedetään vanhoille, kärsineille kierteille semmoisenaan...

Tällästä en oo ennen kuullukkaan. Jos tuollasella sais "korjattua" ni voishan sitä kokeilla.

Poissa Jambo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1067
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #12 : 14.02.2018, 21:04:19 »
Ei tosin just M18×1.5 jengalla ole ylikokoista tarjolla mutta voihan sitä kysyä/googlailla muualta, mutta tuolla on joitain kokoja:
http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=166&editmode=showmain&s=1&p_id=63
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3531
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #13 : 15.02.2018, 11:27:45 »
Tällästä en oo ennen kuullukkaan. Jos tuollasella sais "korjattua" ni voishan sitä kokeilla.
Joidenkin autojen (pääasiassa italialaisten) öljypohjan roput on tuollaisia. Hyviä niinkauan, kunnes metrimake vääntää jatkolla liian tiukkaan ja halkaisee ropun kauluksen.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Huqqiess

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kierteet.
« Vastaus #14 : 15.02.2018, 16:09:18 »
Ukko ehdotti jos sais samalla tyylillä paremmin kiinni ku nuo öljyputket kotona, jotain kierreliimaa sillä oli, pikkasen kierrenauhaa ja liimaa päälle. Pitäis kestää öljyä ja voi olla et puris vanhoihi kierteenjämiin vähän paremmin. Hennosti vääntää kiinni. Kytkinremppa kun tulee vastaan ni tekee uudet kierteet sinne.

 

KL-varaosat  Race.fi