Tänään illalla aloitan pitkään mieltä jännittäneen operaation, eli puhdistan automaattivaihteiston venttiilikoneistossa sijaitsevat 3 solenoidiventtiiliä.
Oireina on lämpöisillä öljyillä 3-4 vaihto töksähtävä ja etenkin 4-3-vaihto töksähtää jos liian hätäisesti alkaa hidastuksen jälkeen painamaan kaasua.
Minulla on aika usein tyylinä alkaa purkamaan paikkoja ja tutkia sitä mukaan mitä tulee vastaan, mutta nyt olisi kiva tietää ennen aloitusta, tulisiko automaattiöljyt laskea ensin propusta pois kokonaan? Tuleeko venttiilikoneiston kantta avatessa sama määrä öljyä ulos kuin propusta?
Korkista valuttamalla on ainakin helpompi kontrolloida ulos tulevan öljyn määrä, jolloin uutta öljyä saa tismalleen saman määrän sisään. Öljyt vaihdoin n. 1000km sitten kierrättämällä, joten kaikkien öljyjen uudelleen vaihtaminen ei ole tarpeen.
Pistän tänne kuvia ja tietoa miten projekti meni.