Nyt on laakerit vaihdettu ja Pyhimys taas pyörillään.
Niinhän siinä kävi, että vanhoilla shimmeillä osui lähes kaikki kerralla kohdalleen. Pinion jäi aluksi aavistuksen liian tiukaksi, mutta uusilla shimmeillä sekin asettui. Esijännitys tulee olla 16-23 kgcm. Eli tuolla momentilla pitää pyöriä. Digitaalinen kalavaaka on mittauksessa kätevä työkalu. Välityksen rattaat oli virheettömät, samoin poskilaakerit. Pinionin laakereissa vähäistä kulumaa, eli lähes turha remontti. Pienien tasauspyörien takana olevat kuppilaakerit kannatti uusia. Ne oli kuluneet, samoin ristitappi pienien tasauspyörien kohdalta, mikä tekee ylimääräistä väljää tasauspyörästöön. Laakerisarjan ja muutkin osat tilasin VP:ltä. Kaikki muut kartiorullalaakerit oli Koyon valmistamia, paitsi suurempi (tärkein) pinionin laakeri. Se oli jokin ”merkitön” tekele ja jäi arveluttamaan.
Kasauksen jälkeen testasin voimansiirtoa taka-akseli pukkien päällä. Nelosella ja ylivaihteella oli havaittavissa melko voimakasta värähtelyä noin satasen vauhdissa. Samaa on esiintynyt aikaisemminkin maantieajossa ja se tullee kardaanista. Kardaani on kyllä tasapainotettu ja haarukat ovat toisiinsa nähden oikeassa asennossa, mutta epäilen värähtelyn tulevan silti kardaanista. Myös tukilaakeri ja ristikot on uusittu. Olisiko perän kardaanin laippa liian ylhäällä tai alhaalla taka-akselin keskiöön nähden? Ts. akseli olisi kiertynyt alkuperäisestä asennosta. Se vääristäisi kardaanin viimeisen ristikon kulman ja selittäisi tärinän.