Kulkukoira  Proturbo

Miksi bensamittari ei toimi?

  • 1 Vastauksia
  • 3394 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mekaanikko 40 vuotta

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Miksi bensamittari ei toimi?
« : 07.05.2018, 18:53:34 »
Olen ratkaissut ongelman korjatessani 740 bensaongelmia ja kuumakäynnistyksen toimimattomuutta.

Bensamittarin johdon läpivienti tankkiin on suunniteltu siten, että se on aina kostea. Tämä ja vuodenaikojen vaihtelut pilaavat johtojen eritykset ja syövyttävät johdot poikki

Kokeilin irroitetusta toimimattomasta pumppu-mittariyksiköstä toimivuuden. Kun annoin virtaa johdoille tankin sisäpuolelta päin, kaikki toimi mutta ulkopuolelta en saanut mitään kosketusta.

Otin läpiviennistä otten näpeillä ja väänsin, se irtosi ja paljasti katkenneet johdot.

Olen parasta aikaa suunnittelemassa uudentyyppistä läpivientiä johdoille, joka korjaa, sekä bensamittarin, että siirtopumpun toimintakelposiksi.

Bensamittarin olen saanut toimimaan, mutta pumppu on hiukan hankalampi korjata, vaikka itse pumppu toimii täysin moitteettomasti. kun antaa virtaa suoraan sen napoihin tai johtoihin tankin sisäpuolelta. Autoon kiinntettynä pumppu ei pelitä ja irtonaisesta korkeapainepumpun menoletkusta ruikkii bensaa, kun pyörittää moottoria.

Letku kiinni auto käynnistyy kylmänä täysin normaalisti, samoin jos antaa kuumana lisävirtaa akulle.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2018, 18:56:22 kirjoittanut mekaanikko 40 vuotta »

Kankikari

  • Vieras
Vs: Miksi bensamittari ei toimi?
« Vastaus #1 : 07.05.2018, 19:22:03 »
Itselläni on aina ollut mittariston polttoainemittari huonokuntoinen ja vaatinut uutta tinaa. Kerran löysin 150tonnia ajetun mittariston ja siitä asti mittari onkin näyttänyt oikein.

 

Proturbo  Autodiagnoosi