KL-varaosat  Race.fi

Volvo s60 2.4t ja rajapaineventtiilin asennuksen jälkeinen hurja tehonlisäys

  • 17 Vastauksia
  • 5335 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Hankin pari kuukautta sitten otsikon mukaisen vm. 01 Volvon. Jonkin verran olen testaillut auton kulkupuolta ja mitä nyt arvoja olen vertaillut esim. https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sarjat/t/1547/volvo-s60-24t-2001 - sivustoon, niin keskimäärin en ole ihan päässyt edes noihin vakioarvoihin. Voi tosin johtua hyvin myös siitä, että olen tankkailut re 85:sta / 95:sta suhteella 90-10. Eli ehkä vie hieman menohaluja. Yleisesti olen jäänyt vakioarvoista ehkä noin 5-10%.

OBD:n kautta Torgue litellä olen selaillut mm. ahtopaineita ja hieman ihmetyttänyt, että pyörivät täyskaasukiihdytyksillä yleensä 0,6-0,8 bar. Olin ymmärtänyt, että ko. turbo ahtaa vakiona lähinnä 0,4 bar.

Foorumia selailtuan törmäsin suositukseen hankkia rajapaineventtiili sähköisen ahtopaineen säätimen tilalle. Hankin tällaisen: http://www.jpstyling.com/kauppa/?5,en_rajapaineventtiili . Asensin paikalleen pari päivää sitten. Sääsin säätöruuvin aluksi varsin ulos, ettei mitään nyt vain hajoaisi. Kiihtyvyydessä tuntui mukavaa pientä lisäystä ja kaasu tuntui vastaavan nopeammin kuin ennen. Ei kuitenkaan mitään dramaattista.

Mutta, sitten päätin kiertää tätä säätöpotikkaa pari-kolme kierrosta lisää. Tehonlisäys tuntui aivan huomattavalta ihan persdynollakin mitattuna. Aikani tilannetta hämmästeltyäni päätin siirtyä *suljetulle tietenkin* tieosuudelle suorittamaan mittauksia. Kaikki mittaukset tehty kännykän GPS:llä ja ohjelmana androidiin saatava speedometer. Lähtö oli lentävä, eli 5-10km/h alle asetetun nopeuden, josta pedaali pohjaan. Arvot olivat seuraavat:

80-120 3.s vaihteella: (4,5s, 4,5s ja 4,6s) (vakiona siis 5,1 ja en ole ennen edes tuohon arvoon päässyt. Paras veto näyttää kirjanpidon mukaan vanhalla säätimellä olevan 5,4s ja vetoja näyttää olevan lähemmäs 10) BSR 252hp stage 1 softalla sama veto luvattu 4,1s

80-120 4.s vaihteella (9,7s ja 11,3s) Jälkimmäisessä ylämäkeä 13,3m. Vakiona luvattu 11,5s. BSR 252hp stage 1 softalla sama veto luvattu 9,4s, eli hyvin lähellä tätä arvoa. Ennen venttiilin asennusta paras veto 12,6s.

100-150km/h 4. vaihteella (7,9s ja 8,4s). Vakiona 10,9s ja bsr stage 1 8.8s. Eli molemmilla vedoilla alle jopa 252hp luvatun s60:n. Tätä ennen paras veto oli 11,8s.

Lisäksi tein vielä 2 vetoa, joissa gps sekoili eli eivät ole mukana tässä.

Tarkastelin myös obd:n kautta ahtopaineita ja nyt näyttäisi täsykaasukiihdytyksissä ahtaavan tasaisesti 1,25-1,5bar.

Osaisiko joku selittää, että mitenköhän tämä tehonlisäys on mahdollinen. Ja miksi turbo vaikuttaa ahtavan noin paljon, kun siinähän pitäisi tulla fuel cut 0,8 bar:n kohdalla?

Pitäisikö huolestua auton kestävyyden kannalta kaiken tämän tiedon perusteella?

« Viimeksi muokattu: 14.05.2018, 14:24:46 kirjoittanut Hatch »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
En vetelis kovin paljoa noilla ahdoilla jos ecussa sisällä vakion perusarvot jolloin suuttimet ei anna tarpeeksi soppaa noille ahdoille.
Saahan rajavenalla kierrettyä sen mitä ahdin jaksaa työntää ulos mutta konerikon mahollisuus on iso. Etanoli lieventää mm nakutusta mutta vaatii reilusti enemmän soppaa täyskaasulla.

Onko hukkistanko perussäädössä vai joskus kiritty sieltä tiukemmalle lisäahdon takia?
Onko varmasti vakiosofta jossa fuelcut on alempana vai muutettu esim etanolille sopiva virisofta jolloin softaan se suurennettu ja rikkinäinen vakioahtopainesäädin pudottanu paineet normaaliakin alemmaksi?

Tuos mun s40 matalapaine 0.5bar on myös rajavena, sais 0.9- 1.1bar siitäkin ulos mutta koneen ja vakiosoftan takia järkevin maximiahto on 0.7bar j ( säädetty 0.65bar) jonka softa pystyy vielä klaaraa. Tuossa vakiosäädin meni rikki ja ahtoi silloin vain 0.1-0.2bar.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2018, 16:53:54 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Eihän se ole mitenkään mahdollista että vakiosoftalla vedellään 1.5bar ja kone kiekuu katkotta.
Ite en nostais ahtoja yli 1.0 Bar noilla heikommilla kiertokangilla, vanhemmat alkupään T5.sen kanget saattaa jopa kestää tuon ?
S80 Executive D5 AWD

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Komppaan edellistä, rajavenalla vielä kun nostaa ahtoa nopeammmin niin antaa vääntöä alemmaksi jolloin kk kovilla.

Jos et varma softasta niin jollain sisustaa luettaa tai voi olla myös jonkun viriputkantarrakin ecussa, en tiedä näkeekö näistä mm vidalla laitetut ahto- ja fuelcut-pyynnit vai käytävä jollain softaajalla niin selviää onko ja mikä stage sisällä. Sen softan bensakartan mukaan säätö rajavenalla niin kestää.

Onko tietoa muuten mm ic,  putkisto ja ahdin ovat orkkista?  Stage1 voi olla myös vakioilla mutta siitä isommal stagella nuo yleensä suurennettu ja etenkin etanolilla myös suuttimet.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2018, 18:55:44 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Onko hukkistanko perussäädössä vai joskus kiritty sieltä tiukemmalle lisäahdon takia?
Onko varmasti vakiosofta jossa fuelcut on alempana vai muutettu esim etanolille sopiva virisofta jolloin softaan se suurennettu ja rikkinäinen vakioahtopainesäädin pudottanu paineet normaaliakin alemmaksi?

Hukkaportin säädöistä en osaa sanoa. Eli auton tosiaan vasta vähän aikaan sitten hankin ja en sitä ole vielä juurikaan tutkinut. Lähinnä ajattelin kun tuon rajapaineventtiilin hankin, että jos pientä piristystä tulisi, mutta että menohalut lisääntyivät noin paljon niin se kyllä yllätti. Etanolisoftaa ei varmasti sisällä ole, puhtaalla etanolilla ei oikein meinaa edes käynnistyä. Tuon 5%-10% ylimääräistä kun heittää bensaa sekaan niin starttaa paremmin. Entinen peli samanvuotinen 2.4 vapari s60 ja käynnistyi paremmin etanolilla.

Mutta nyt kyllä on herännyt epäilys, että onkohan autossa ihan vakiosofta sisällä, kun se noin oudosti tuntuu rajapaineventtiilin vaihdon myötä käyttäytyvän. Ainoa vaan, että ainakin torgue liten mukaan ahdot pyörivät 0,6-0,8 bar paikkeilla ennen, mutta silti kiihdytystulokset olivat jopa vakiota huonommat. Miksiköhän mahtaisi näin olla?

Mutta heti kun ahdot menevät tuonne 1,2 bar paikkeille ja yli, niin auton menohalut yltyvät ihan uudelle tasolle. Minkäälaista pätkimistä, empimistä tms. ei kovilla ahdoilla esiinny. Kone laulaa upean tasaisesti ja menohan on jo suorastaan riittävää  :D

Lainaus
Onko tietoa muuten mm ic,  putkisto ja ahdin ovat orkkista?  Stage1 voi olla myös vakioilla mutta siitä isommal stagella nuo yleensä suurennettu ja etenkin etanolilla myös suuttimet.

Ei ole tietoa, mutta ainakaan myyjä joka omisti auton vuoden ennen minua ei puhunut mistään viriosista. Hän toi auton Ruotsista. Etanolille ei ainakaan mitään softausta ole tehty kun sen verran heikosti vain sillä käynnistyy. Muutenhan nuo Volvot on oman kokemuksen mukaan aika re85 ystävällisiä.

Olisiko esim. torgue litessä jotain sopivia mittausarvoja joita kannattaisi tarkastella enemmänkin ja jotka voisi paljastaa autosta/moottorin toiminnasta lisäinfoa?

... niin ja tuli vielä mieleen, että onkohan nuo torgue liten antamat ahtopainelukemat yleisesti kuinka luotettavia?
« Viimeksi muokattu: 15.05.2018, 00:48:02 kirjoittanut Hatch »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Letkut sul rajavenal oikein ja ehjät? Hukkiksen letku irti tai poikki vetää kyllä fuelcutil asti tai niin paljo ku ahdin antaa ulos.
Mul ei tietoa mikä vakion volvon fuelcut raja.

Jos haluaa säätimen kans puljata niin ahtopainemittari kiinni on mun neuvo, omiin jokaiseen ahdettuun sen laittanu ni helpoin seurata. Samal mittarista näkee jotain osviittaa mm alipainevuodoistaki mikäli niitä tulee.

Toisen merkkises mul se vakio fuelcut on 1,5bar ja siinä tuota hukkisletkua irti käytetään testinä mm heikosti ahtaessa vian rajaamiseen jolloin ahtovenan säätö kokonaan ohittuu.
Päti myös s40 ku testasin rikkinäine vena kiinni ottaako yli 0.5bar, otti ni vika oli säätimes.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2018, 01:25:30 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Letkut sul rajavenal oikein ja ehjät? Hukkiksen letku irti tai poikki vetää kyllä fuelcutil asti tai niin paljo ku ahdin antaa ulos.
Mul ei tietoa mikä vakion volvon fuelcut raja.

Letkut kyllä pitäisi olla oikein, jollei värikoodit ole joku mennyt sekoittamaan. Ja tätä kyllä puoltaa se, että kun säätimen ruuvia kääntää vastapäivään, niin ahdot torgue liten mukaan putoavat. Iitseasiassa kokeilin illalla kääntää ruuvia 1 kierroksen vastapäivään ja ahdot putosivat sieltä max 1,5:stä lähinnä 0,7-0,8 bar paikkeille. Autosta tuli jälleen aika tuhnu. Käänsin noin 1/2 kierrosta myötäpäivään ja ahtoi johonkin 1,2 bar paikkeille.

Hieman kyllä ihmetyttää, että niin kovin pienellä potikan kääntämisellä tosi iso vaikutus. Ruuviahan voi kokonaisuudessaan kiertää varmaan n. 10 kierrosta. Nyt mennään jossain puolenvälin tienoilla. Ja kyllä persdynossa huomaa, että tuolla 1/2 kierroksenkin kiertämisessä todella suuri ero menohaluissa.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Jos paikat on kunnos ni antaa ulos. Muistat et sul ecu ei ohjaa enää ahtoa vaan pelkkä mekaninen säätö ja lopulta fuelcut. Orkkis säädin jätetään liitin kiinni vain ettei herjaa vikavaloa muttei enää ohjaa mitenkään.

Jos vakio ja vedellään yli bar ahdoilla en kyllä tekis sitä itse vaan softaisin stagea sisään ja rajasäätö pitää siinä minkä rauta muuten antaa myöten. Jos nois fuelcut kuulus olla 0.8bar ni jättäsin 0.7bar säätöön, jos ylempi niin tuo bar maximi.
Tuntuu et toimii hyvin mut se on kerrasta selvä kun laihal ja tuho siitä tulee. On noita yliruuvattuna veivit solmuun tai mäntäpistiäiseen hajoamisia nähtykin 35v kuluessa.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2018, 03:22:12 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Säädin tuota venttiiliä nyt siten, että täyskaasukiihdytyksissä paineet max 0,9bar. Mutta jostain syystä varsinkin 1. vaihteella ja välillä 2. vaihteellakin paineet nousee noin 1.1 bar:n. Miksiköhän näin on, että pienillä vaihteilla ahdot korkeammat? Ja onko tästä kuinka pahasti vielä haittaa, kun noilla isommilla vaihteilla paineet pysyy jo alta 1 bar:n.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2018, 00:33:36 kirjoittanut Hatch »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Softa ( bensakartat, sytkö jne) tehty tietylle ahdolle ja polttoaineelle, ahtoa lisättäessä ei softa tiedä eikä voi huomioida tuota nousua eikä ylimäärästä teho/ vääntö lisäystä tai polttoainemuutosta kuin jonkun verran ja siitä yli mentäessä niin niin sanotusti ahto piikkaa.
Biopower ohjelmat yleensä sitten pystyy käsitteleen sekä etanoli, bensa että niiden seokset kokoajan oli tankissa mitä tai millä seossuhteella vain.

Virisoftassa tuota lisääntynyttä alavääntöä mm sytkä / bensakartta jne muutoksin rajoitetaan jo voimansiirronkin (vetari,  kytkin tai automaatis laatikko)  kestävyyden takia ja muutetaan ahdinta hiukan myöhemmin herääväksi ja samalla sinne yläpäähän puskemaan sitä voimaa.

Muutaman stagesoftan ( ei volvo)  ajattunu sisään ( ei viriputkis vaan harrastajilla) niin joissain sai valmiin toimivan ohjelman vakioraudoille tai joku isompi catback lisättynä tasoille 1-3  ja kahdessa ( ammattivirittäjiä)  joutunu sitten hierottaa penkissä mut ollu muutenkin ns. rautakin muutettuja.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2018, 02:47:59 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi


Jos haluaa säätimen kans puljata niin ahtopainemittari kiinni on mun neuvo, omiin jokaiseen ahdettuun sen laittanu ni helpoin seurata. Samal mittarista näkee jotain osviittaa mm alipainevuodoistaki mikäli niitä tulee.


Ajattelin nyt hakea ahtopainemittarin, jotta näkee että missä nuo paineet oikeasti liikkuvat. Alkanut tuo torque epäilyttämään, kun se liihottaa varsinkin 1 ja 2 vaihteen kohdalla välillä ties missä 1,5 - 2 bar:ssa kun isommilla vaihteilla jäädään alle 1 bar:n. Voinko laittaa sen mittarin esim. johonkin noista rajapaineventtiilille menevistä letkuista?

Etanolista sen verran, että sellaista infoa löytyy netin autofoorumeilta useammastakin lähteestä, ettei etanolilla liian laiha seos ole koneelle haitallinen. esim. "Vaikka kone kävisikin laihalla sekään ei ole ongelma, koska etanoli sitoo itseensä lämpöä höyrystyessä, eli niin laiha etanoliseos kun vaan saa syttymään palaa viileämpänä kun rikkainkin bensaseos eikä venttilejä saa sulattua." Lähde: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10827.0

Jos jotain muuta näkemystä asiaan, niin toivon kommenttia tuohon.


Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Sul ei softa rajoita 1 ja 2 vaihteilla tehoa, tuohan yleensä huomioidaan siis virisoftissa. Sullahan esim vääntömomentit on ihan eri tasoa kuin vakiolla ja vakioahdin herää muutenkin alempana.

Tuo mun s40 vakio 12t myös 1 ja 2 huomaa selvimmin tehon eron pelkällä 0,2bar lisäyksellä, kytkinhän uutena kestää max 350Nm ja vakiossa 0,5bar vääntöä 230Nm niin ei huvita juurikaan 250tkm ajettuna sitä hajottaa kun ruuvilla saatu nopeampi suurentunut vääntöpiikki tulee vakiosoftalla ihan liian alhaalla.
Softa sitte kun 14t ja t4 kykä vaihettu kun menee väännöt 0,8-1,1 bar jonnekin 330-400Nm väliin

Onko ylimäärästä paikkaa en s60 tiedä, t-haara letkulta muuten fiksuin.
T-haara letkultal muute olis pitäny vanhempaan s40 mut otin imusarjasta kun evapin poistossa jäi oksa yli ja näis on sitte uudemmis  01> valmiina ihan vapaa lähtö.

Ps. kk-veivit siel sul ekana antautuu.
Tallis on yks mazda 2.0 -88 kaasarikansi pakovena antautuneena,  käytetty liki 15tkm etanolilla ja madalletul kannella ollu puristukset korkempana. .

Ps2 jos etanolil ajat ni hommaa edes flexifuel boxi ku pitäs suuttimet huijata + 15-20% isommalle asetuksel kuin bensalla vakio ecu ne ajaa.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2018, 21:47:08 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Onko hukkistanko perussäädössä vai joskus kiritty sieltä tiukemmalle lisäahdon takia?

Nyt taas tilanne on vähän muuttunut. Eli eilen päivällä olin motarilla ja revittelin autoa vähän enemmänkin. Jossakin vaiheessa huomasin, että ihan kuin auto olisi hieman tuhnu. Kaivoin taskusta vielä kerran Torquen ja kas kummaa, nyt paineet nousivat maksimissaan noin 0,2-0,3 bar:n. Tällä kertaa täysin vaihteesta riippumatta.

Avasin konepellin ja mitään ei ollut irronnut tai tapahtunut. Tänään sitten jatkoin selvittelyä ja ruuvailin tuota säätöventtiiliä. Tällä kertaa vaikka ruuvin ruuvasi loppuun saakka, niin turbon ahdot eivät torquenkaan mukaan nousseet kuin maksimissaan 0,45-0,5 bar:n. Ja tosiaan kaikilla vaihteilla sama homma. Viimeksi kun ruuvasin säätöruuvia puolivälin paikkeille, niin paineethan huitelivat jossain 1,5 bar:n paikkeilla.

Kysymys kuuluu, että onko mahdollista että esim. hukkaporttitms. oli ollut jumissa ja nyt auennut? Tai siis onko tällainen edes mahdollista? Vai miten yht äkkiä en saakkaan enää ruuvvattua autoon hirmupaineita.

Kävin vielä kiihdyttelemässä eri kiihdytysarvoja ja nyt tuolla 0,45-0.5 bar:lla auto menee 3 vaihteella 80-120km/h täsmälleen vakio arvoon. 4 vaihteella tosin 80-160km/h mentiin jostain syystä jonkin verran vakion alle. Johtuuko sitten etanolista vai mistä. Mutta tosiaan säätöruuvi sisässä ei puhettakaan, että tulisi enää niitä hirmuaikoja joita 1,5 bar:lla sain aikaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2018, 18:07:54 kirjoittanut Hatch »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Legendaariseen löysään mitsun kelloon vähä viittais. Yleensä joko säätö tangos lopussa jolloin ei anna edes esijännitystä tai kelllos jousi virunu / kalvo venyny eikä jaksa pitää ahtoa. Jousen voi vaihtaa mut orkkis joutuu leikkaamaan kellon auki.
Omas on virunu eikä jaksa juuri 0.65bar muutenkaan enempää antaa käänti rajavenasta vaik nupikasta tappiin.

Mul on varal toine kello ja yks mitä tehty jos kierteet tangon säädös ei riitä esijännityksen saamiseen on lyhentää sitä niin että kierteet taas riittää. Tangolla ei kuitenkaan kuin sen vakion 3-5mm esijännitystä kannata laittaa.

Bypass kalvon voi nopeasti myös testata imemäl sen letkusta, jos tulee ilmaa läpi on kalvo puhki. Tuon pitäs tehä kyl muutaki häikkää.

Tuos mun toises mitsun tilalle vaihettu forge, alkoi heilua humpaten 0,8-1,30bar väliä kun pyynti ecus on 1,35bar. Forgel pitää hyvin 1,35-1,45bar tason ja on avattava malli esim jousen vaihtoa varten.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2018, 17:07:45 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Legendaariseen löysään mitsun kelloon vähä viittais. Yleensä joko säätö tangos lopussa jolloin ei anna edes esijännitystä tai kelllos jousi virunu / kalvo venyny eikä jaksa pitää ahtoa. Jousen voi vaihtaa mut orkkis joutuu leikkaamaan kellon auki.
Omas on virunu eikä jaksa juuri 0.65bar muutenkaan enempää antaa käänti rajavenasta vaik nupikasta tappiin.


Sain tankoa säätämällä nostettua paineita. Itseasiassa ahdot nousivat aika helposti ja fuel cut tuli sitten vastaan. Tällä hetkellä jatkuvat paineet ovat siinä 0,6-0,7 bar. Pystyisikö tuon fuelcutin ohittamaan jotenkin tai nostamaan? Saisi nuo paineet nostettua tuohon 0.8-0.9 paikkeille.

 

Carcom Oy  Ateho