Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo S40 2001 1.6 kytkin rikki

  • 7 Vastauksia
  • 1871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Volvo S40 2001 1.6 kytkin rikki
« : 19.05.2018, 20:45:54 »
Kytkin poljin piti parina päivänä narinaa ja luulin, että se on vaan polkimessa tai jotain rojua jossain. Nyt sitte alko ujeltamaan ja lopulta ei enää vaihteet menny silmään kunnolla. Sain auton ajettua pihaan asti ja sit pukkas jo pientä savua pellin alta. Semmonen vaihteistoöljyn tyylinen haju tunki kabiiniin. Tuntuu, ettei kytkin siis irroita, joten mistähän sitä lähtis vikaa hakemaan vaiko suoraan seuraava murheenkryyni nettiautosta?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo S40 2001 1.6 kytkin rikki
« Vastaus #1 : 19.05.2018, 22:56:09 »
Painelaakeri pettänyt kytkimestä ?

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 2001 1.6 kytkin rikki
« Vastaus #2 : 19.05.2018, 22:58:20 »
Tämä mullekin tuli mieleen. Se, mitä jäi sanomatta, niin painoin kytkimen pohjaan auton ollessa sammuksissa ja sieltä kuului napakka napsahdus jostain ja tuntui myös polkimessa.
EDIT: ja tosiaan kytkinpolkimessa tuntui vähän semmonen jännetupin tulehdus, eli ihan kun olis ollu jossain nivelessä tms. rasvat kuivana ja hiekkaa välissä. Voisko toi viitata pääsylinteriin? Sinänsähän toi nyt menee tossa jonkinasteiseen purkuun kuitenkin, joten ehkä se siitä selviää. Jossain vaiheessa täälläkin kirjoittelin, kun hukkasi jarrunestettä ja sitä ei mun mielestä säiliöstä juurikaan ole kadonnut lisäämisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2018, 23:02:56 kirjoittanut jpajula »
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo S40 2001 1.6 kytkin rikki
« Vastaus #3 : 19.05.2018, 23:21:31 »
On myös mahdollista että meni painelaakeri asetelmasta läpi, kuluneiden tähtijousen kynsien takia. Pääsylinteri jos olisi hajonnut niin luultavasti poljin olisi mennyt löysäksi. Tuo kitinä viittaisi enemmän painelaakeriin.

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 2001 1.6 kytkin rikki
« Vastaus #4 : 20.05.2018, 08:53:42 »
Oireet kuulostaa varsin samalta, kuin omassa ex v40, viimesellä kerralla piti kytkintä pumpatessa varsin mielenkiintosta vikinää ja kitinää. Siinä ei auttanu kuin alkaa repimään laatikkoa lattialle, jo siinä vaiheessa kun laatikko rupes raottumaan irti sieltä satoi pieniä kuulia painelaakerista, joka olikin varsin karussa kunnossa ja suorastaan ihme ettei mitään ollu päässy raapimaan kytkimen väliin.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 2001 1.6 kytkin rikki
« Vastaus #5 : 21.05.2018, 11:57:30 »
Onko toi muuten oikeesti millanen homma toi lootan irrottelu näissä? Kannattaako ees yrittää kotioloissa (auto on pihakatoksessa) ilman nosturia? Mistä mä muuten tunnistan, mikä loota tossa on kyseessä? Pakki on ykkösen vieressä.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 2001 1.6 kytkin rikki
« Vastaus #6 : 21.05.2018, 14:14:49 »
En tekis lattialla etuvetoseen uuestaan, ehkä johonkin pikku corollaan vielä menis. Keula pitäis saada mahollisimman ylös et mahtuu laatikko auton alta pois, kone tukea ylhäältä tietenkin. Joko laatikko piti vähän ujuttaa apurungosta ohi tai sitten se johtu vaan siitä tosi hyvästä sikiöasennossa äheltämisestä ja vielä yksin, kaveri helpottaa hommaa, mut ei siellä auton alla paljoa tilaa oo kahelle pyöriä.
Ja pakki ykkösen vieressä (vaparit) on rellun laatikko
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 2001 1.6 kytkin rikki
« Vastaus #7 : 21.05.2018, 15:20:57 »
Tällä perusteella annetaan olla, en rupee tekemään. Ja näin mä vähän kattelinkin ton keulan nostamisen olevan. Tossa katoksessa on vielä sekin, että toiselle puolelle kyllä jäis tilaa, mut toiselle ei ja sit ahtautuminen apukuskin vetaria siirtelemään olis ihan hanurista. Sinänsä koneen kyl sais tuettua taljalla katoksen rungon teräspalkkiin.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron