Autoracing  KL-varaosat

Jenkkien harrastajia

  • 987 Vastauksia
  • 276680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #465 : 11.12.2012, 20:24:18 »
Oma talli vaikka ei ois ees lämmin kyllä motivois kummasti ylipäänsä autohommissa..
Pihalla o vähä kuppasta kesälläki vs. halliin/talliin.

Meitsin rassit on onneksi kylmässä peltihallissa. Vähemmän lunta ja enemmän pimeätä(voiko olla vielä pimeämpää?) Kiva rassata
Jenkkien harrastus on kivaa mutta se ajaminen ei...vai miten se oli?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Niko_S

  • Vieras
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #466 : 11.12.2012, 21:09:55 »
Chevyn koneissa yleisimmin tuo kirskuna tulee ohjaustehostimen tai laturin hihnasta. Yleensä on onneksi vain se hihna on väljä. Sitä en sitten tiedä miksi juuri noissa apulaitteissa on kulumaherkkyyttä.

Ps. Isän muinaisessa Vandurassa oli sellainen ominaisuus, että tiukassa paikassa piti valita ohjaako vaiko jarruttaa, kun
     ohjaustehostimen vei voimaa jarrutehostimelta ja toisinpäin...  :P

Vähän kyllä romuja nuo meidän Ameriikan äijä-kamppeet olleet.  :D

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #467 : 11.12.2012, 21:20:58 »
Chevyn koneissa yleisimmin tuo kirskuna tulee ohjaustehostimen tai laturin hihnasta. Yleensä on onneksi vain se hihna on väljä. Sitä en sitten tiedä miksi juuri noissa apulaitteissa on kulumaherkkyyttä.

Ps. Isän muinaisessa Vandurassa oli sellainen ominaisuus, että tiukassa paikassa piti valita ohjaako vaiko jarruttaa, kun
     ohjaustehostimen vei voimaa jarrutehostimelta ja toisinpäin...  :P

Vähän kyllä romuja nuo meidän Ameriikan äijä-kamppeet olleet.  :D

Ps lukee riittävän monta kertaa, allekirjoituksessakin että on kyllä Olds:in kone eikä Chevyn........
Ja kyllä mä nyt hihnan kirskumisen tunnistan ja voin ihan kokeilla jos on löysällä,
että joo-o..

Itse asiassa oldsin koneissa tosi useesti tuo jakohihnan kiristäjä kirskuu tartteeki vaihtaa jakohihna
« Viimeksi muokattu: 11.12.2012, 21:31:46 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa firebolt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • Custom Farm Motorcycles
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #468 : 12.12.2012, 09:33:32 »
http://www.nettiauto.com/dodge/aspen/5175129

Pitäsköhä ostaa takasin, tuli toi vaihettua 740 turboon reilu vuosi sitte, on näköjään saanu maalin ja tummennuskalvot sillävälin. Mulle koulussaki kehuttiin että miksen hommaa jotai oikeeta jenkkiä, kun oli aspeni ja mustangi. En ymmärtäny kysymystä :pomo:
-80 Mustang
-84 Mustang (eka) (palanu)
-70 Amazon rotta
Pari Harrikkaa...

Poissa Woimasavu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #469 : 13.12.2012, 13:42:07 »
Ps lukee riittävän monta kertaa, allekirjoituksessakin että on kyllä Olds:in kone eikä Chevyn........
Ja kyllä mä nyt hihnan kirskumisen tunnistan ja voin ihan kokeilla jos on löysällä,
että joo-o..

Itse asiassa oldsin koneissa tosi useesti tuo jakohihnan kiristäjä kirskuu tartteeki vaihtaa jakohihna
Jakohihna??

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #470 : 13.12.2012, 13:43:36 »
Jakohihna??
Tais olla taas sisäpiirivitsi.  ;D
Jäitä housuun!

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #471 : 14.12.2012, 12:23:28 »
Jenkkimiehillä on oma sisäpiirinsä, vitseneen joita ihminen ei aina ymmärrä. ;D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #472 : 14.12.2012, 12:59:37 »
Taitaa juontaa juurensa, erään deekun remmin katkeamisen ihmettelyyn  ::)
Eli selviäisi lievällä kansirempalla? Onneksi ei käynyt pahemmin.

Ihme homma kyllä tuo Gatesin hihna, kun on laatutuote, eikä kiinakakkaa, 6.2 litrasessa Diesel Vanissakin kesti mukisematta polkemiset, painavalla kuormalla vetämiset, sudittelut yms.

Kokemuksen mukaan nuo Gatesin hihnat on tosi hyviä, mutta kyllähän valmistusvirheitä aina tulee... ?

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #473 : 14.12.2012, 14:26:18 »
-
« Viimeksi muokattu: 14.12.2012, 16:10:56 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #474 : 16.12.2012, 00:02:32 »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #475 : 16.12.2012, 11:41:51 »
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #476 : 16.12.2012, 16:28:31 »
Oldsiini vaihdettiin kiilahihnat.  Vinkuivat vimmatusti.  Vinkuminen loppui, kun huoltamon pihalla Forssassa öljysin tehostimen hihnan, ja kääntelin rattia kuivalla asvaltilla edestakaisin.  Kitinä loppui heti, mutta ohjaus oli jäykkä.  Vähän ajan päästä hihnasta nousi savu, ja ohjaus alkoi tökkiä.  Vielä hetki, ja savutus ja tökkiminen loppui.  Syyksi paljastui myöhemmin, että jenkkihihnassa on eri kiilakulma kuin eurooppalaisessa.  Oli Boschin hihnat.  Öljytty laturin hihna luisti vielä Forssasta Humppilaan.  Latausvalo paloi ensin koko ajan, sitten vilkkui ja vingutti hihnaa, sammuen lopuksi.  Sen jälkeen on vain vähän vinkaissut  starttaamisen jälkeen, vielä 20 v päästäkin.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Liekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #477 : 17.12.2012, 13:28:32 »
Joo kesäisenä rilluttelupelinä on hieman patinoitunut Oldsmobile Delta 88 Royale -78...  ;D Tekniikkana 350cid+TH350+10bolt lukkoperä piiitkällä aavikkovälityksellä... Ollut uutena Haukiputaalla taksina ja sen jälkeen viettänyt värikästä elämää Haukiputaan alueella. Toimi välillä koirankoppinakin Martinniemessä... Viime ajat Oldsi seisoi sitten kaverin pellolla 7 vuotta ja siitä kävin sitten pelastaan itelle. Keväällä 2012 rekisteröintikatsastettu takaisin liikenteeseen vuosien tauon jälkeen.  :)

Kesäisiä kuvia...



Joulun aikoihin olis tarkoitus käyvä liukasteleen liikenteessä tämän näköisellä lintalla.  ;D

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #478 : 17.12.2012, 19:44:37 »
Joo kesäisenä rilluttelupelinä on hieman patinoitunut Oldsmobile Delta 88 Royale -78...  ;D Tekniikkana 350cid+TH350+10bolt lukkoperä piiitkällä aavikkovälityksellä...

Mulla oli joskus samanlainen, vuotta uudempi lukottomalla aavikkoperällä, välityssuhde 2.56.  Laskin teoreettiseksi huippunopeudeksi 280 km/h.  Kaasu pohjassa vaihtoi ykköseltä kakkoselle 110 km/h. 

Ollut taksina Turengissa, ja Riihimäen varakaupunginjohtajan virka-autona. 

Yllättävän hyvin toimi talvella.  27 asteen pakkasessa laakista käymään.  En tiedä, mitä perua momentinmuunnin oli.  Niin iso, että juuri ja juuri mahtui paikalleen.  Ei vetänyt tyhjäkäynnillä ollenkaan.  Liukkaalla oli helppo lähteä, kun pystyi pitämään lähtiessä voiman kurissa.  Joskus jäi nelivetoautolle liikennevaloissa, etu- tai takavetoisille yleensä ei.

Kaasutin meni vaihtoon.  "Alkuperäinen" oli ollut jonkun Ford-harrastajan lasten hiekkalaatikkoleluna tms.  Toimi aluksi joten kuten, mutta alkoi yhtäkkiä käydä "vähän" rikkaalla.  Kulutus oli n. 180 l/100 km.  Pakoputkesta ei tullut savua, vaan varisi nokea.  Ihme, kun moottori kävi.

Nyt on Delta päässyt parempaan kotiin.  Oli aika hankala pitää liikenteessä kahta Oldsmobilea ('89 Delta 88 ja '65 Jetstar 88),  kun tuli 500 työttömyyspäivää täyteen, ja putosi peruspäivärahalle.  Syödäkin piti, ja vuokra maksaa, ei semmosta elämää selvin päin kestä.

Jos tulee jotain kysyttävää Oldsin tekniikasta, tutki allamainitut nettisivut tai pistä mulle privaattiviesti.
http://442.com/oldsfaq/oldsfaq.htm
http://oldsmobile.fi/news.php

t. Hannu Pyssysalo
Honorary President of the Oldsmobile Club of Finland, OldsCF
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Liekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #479 : 18.12.2012, 10:23:36 »
Mulla oli joskus samanlainen, vuotta uudempi lukottomalla aavikkoperällä, välityssuhde 2.56.  Laskin teoreettiseksi huippunopeudeksi 280 km/h.  Kaasu pohjassa vaihtoi ykköseltä kakkoselle 110 km/h. 

Ollut taksina Turengissa, ja Riihimäen varakaupunginjohtajan virka-autona. 

Yllättävän hyvin toimi talvella.  27 asteen pakkasessa laakista käymään.  En tiedä, mitä perua momentinmuunnin oli.  Niin iso, että juuri ja juuri mahtui paikalleen.  Ei vetänyt tyhjäkäynnillä ollenkaan.  Liukkaalla oli helppo lähteä, kun pystyi pitämään lähtiessä voiman kurissa.  Joskus jäi nelivetoautolle liikennevaloissa, etu- tai takavetoisille yleensä ei.

Kaasutin meni vaihtoon.  "Alkuperäinen" oli ollut jonkun Ford-harrastajan lasten hiekkalaatikkoleluna tms.  Toimi aluksi joten kuten, mutta alkoi yhtäkkiä käydä "vähän" rikkaalla.  Kulutus oli n. 180 l/100 km.  Pakoputkesta ei tullut savua, vaan varisi nokea.  Ihme, kun moottori kävi.

Nyt on Delta päässyt parempaan kotiin.  Oli aika hankala pitää liikenteessä kahta Oldsmobilea ('89 Delta 88 ja '65 Jetstar 88),  kun tuli 500 työttömyyspäivää täyteen, ja putosi peruspäivärahalle.  Syödäkin piti, ja vuokra maksaa, ei semmosta elämää selvin päin kestä.

Jos tulee jotain kysyttävää Oldsin tekniikasta, tutki allamainitut nettisivut tai pistä mulle privaattiviesti.
http://442.com/oldsfaq/oldsfaq.htm
http://oldsmobile.fi/news.php

t. Hannu Pyssysalo
Honorary President of the Oldsmobile Club of Finland, OldsCF

Kiitoksia Pyssylle mielenkiintoisista muisteloista ja hyvistä linkeistä. :) Nuita on tullut tutkittuakin ja muistaakseni olen rekisteröitynytkin tonne suomalaiselle Oldsmobile-foorumille.

Tossa tosiaan joulun aikoihin olis tarkoitus kokeilla oman Oldsin talviominaisuuksia ja omituisuuksia. Viime testilenkillä tipahti vaan pakoputki nii pitää se ehjätä ensin. :D Mieli tekis ajella tolla ympäri vuoden mutta ei tuo opiskelijan talous salli sellaista ylellisyyttä. Noh eipä tuo Volvokaan huono talviauto ole.  S*  :)

 

Ateho  Elekma