Samppasport  Futurez

Jenkkien harrastajia

  • 987 Vastauksia
  • 277052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #690 : 20.02.2014, 18:09:52 »
Oliskos kellään mitään haisua Foordin pikkareista, lähinnä 2000 -luvun alun nelivetosista F250 Powerstroukeista. Kannattaako semmosta edes harkita käyttöautoksi, vai joutuuko niitä harrastamaan, ovatko laadultaan/kestävyydeltään lähelläkään japseja?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #691 : 20.02.2014, 18:37:42 »
7,3 on ainakin aika kestävä kone.
OV:n sivuilla on aika kattavasti ko koneesta juttua.

Tuollainen on itselläkin ollut monesti mietinnässä.

Ei näitä kyllä mitenkään pysty eikä kannata japseihin vertailla.

Kyllähän noiden kanssa täytyy harrastemieltäkin olla mukana.
Eli, jos ei itse pysty/osaa tehdä niille mitään, kannatta unohtaa ;)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #692 : 20.02.2014, 19:58:57 »
Tuollanen 7,3td vois olla hyvä motti tällaseen...käyttöautox.
www.nettivaraosa.com/1739271

AUH

  • Vieras
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #693 : 20.02.2014, 20:25:34 »
Mulla oli -94,5(ensimmäisiä td koneisia) F250xl 4x4 manuaali. 7,3 oli kyl lastutettuna aika namu vehe. Osia noihin saa hyvin. Kulutus oli huikea yllätys! Aattelin et tällä ei alle 15l/100km mennä koskaan,mutta totuus yllätti ja kulutus oli 9-13l/100km. Välillä vähä reilummallaki painolla tuli mentyä kun oli össiä lavalla n1500kg ja kärryssä vähintään saman verran lisää ja ei tommonen tiiä siitä kuormasta mitään!

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #694 : 20.02.2014, 21:25:10 »
Tuollanen 7,3td vois olla hyvä motti tällaseen...käyttöautox.
www.nettivaraosa.com/1739271

Tuohon omaan pikkariin (f150 -79) olen tota konetta monesti miettinyt "hieman" piristettynä.
Ei tarvis savutusarvoistakaan välittää  V:>
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #695 : 21.02.2014, 11:37:37 »
7,3 on ainakin aika kestävä kone.
OV:n sivuilla on aika kattavasti ko koneesta juttua.

Tuollainen on itselläkin ollut monesti mietinnässä.

Ei näitä kyllä mitenkään pysty eikä kannata japseihin vertailla.

Kyllähän noiden kanssa täytyy harrastemieltäkin olla mukana.
Eli, jos ei itse pysty/osaa tehdä niille mitään, kannatta unohtaa ;)

Pitääkö tästä päätellä, että nää yankit on selvästi huonompia? Kyllä kädentaitoa sen verran löytyy, että enimmät hommat pystyy varmasti itse tekemään, mutta se on sitten eri asia löytyykö halua. Puhtaasti käyttöpeliä siis haetaan ja eniten mietityttää voimansiirron kesto ja elektroniikan toiminta, sekä osien saanti Suomesta ja ison nokilekan käynnistyvyys pakkasella. Olishan se tietysti leuhka peli ja sais kunnon saundit irti.  8)
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #696 : 21.02.2014, 11:45:55 »
Pitääkö tästä päätellä, että nää yankit on selvästi huonompia? Kyllä kädentaitoa sen verran löytyy, että enimmät hommat pystyy varmasti itse tekemään, mutta se on sitten eri asia löytyykö halua. Puhtaasti käyttöpeliä siis haetaan ja eniten mietityttää voimansiirron kesto ja elektroniikan toiminta, sekä osien saanti Suomesta ja ison nokilekan käynnistyvyys pakkasella. Olishan se tietysti leuhka peli ja sais kunnon saundit irti.  8)
Hyödyt kumoaa haitat, on noi vaan niin paljon mukavampia joka suhteessa kuin japsit. PowerChokeissa on ollut kansipahvivaivoja tuolla suuren veden toisella puolella mutta johtunee enemmän käyttäjäkunnasta kuin moottorista. Ja kasihan kyllä jyrähtää tulille hyvinkin kevyesti kunhan vaan akussa riittää voima.
Jäitä housuun!

AUH

  • Vieras
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #697 : 21.02.2014, 13:38:51 »
Voiman siirtoa on turha murehtia. Kone on leikkuupuimurista(international), laatikko ZF(manuaali) ja perinä danan akselit. Et eihän tossa oo juuri muuta voortia ku merkki! Ja käyntiin lähti kyllä nätisti kuhan tosiaan huolehtii et akut on kunnossa...oli eripari akut kun itelle tuli niin ei pakkasella ilman roikassa pitoa kannattanu haaveilla.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #698 : 21.02.2014, 14:02:05 »
Tekniikka kyllä kestää.
Sähköissä on normi epävarmuudet, mm kampiakselin asentotunnistin kannattaa olla varuilta aina mukana.
Ja oliko viimesissä 7.3sissa sähköiset suuttimet, niiden johdotuksissa ongelmaa.

Kyllä mä ainakin tuollaisen ostaisin, jos vaan rahkeet riittäs.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #699 : 21.02.2014, 16:21:10 »
Hyödyt kumoaa haitat, on noi vaan niin paljon mukavampia joka suhteessa kuin japsit. PowerChokeissa on ollut kansipahvivaivoja tuolla suuren veden toisella puolella mutta johtunee enemmän käyttäjäkunnasta kuin moottorista. Ja kasihan kyllä jyrähtää tulille hyvinkin kevyesti kunhan vaan akussa riittää voima.

Mitäs ne haitat sitten on? Tuo mukavuus ei kyllä tässä tapauksessa näyttele minkäänlaista osaa, kiinnostaa vaan tommonen kuormuriksi rekisteröity, kun siinä sais viispaikkasen hytin ilman hillitöntä dieselveroa ja jäis vielä lavallekin riittävästi pituutta.

Jos manuaali on ZF, niin mites sitten nuo jäteöljyvatkaimet, onko niistä mihinkään?

Vahvasti luulen, että lopullinen valinta on Nissan KingCab D22, mutta kysellään nyt, kun tuntuu vähän tietoakin löytyvän...
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #700 : 21.02.2014, 18:12:22 »
Kauheen pieniä tollaset 7.3 koneet... kyllä sen 7.4 kuuluu olla ja bensa ;) Kohta pitäis olla 7.6TD pihalla jos suunnitelmat etenee..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #701 : 21.02.2014, 18:19:09 »
Mitäs ne haitat sitten on? Tuo mukavuus ei kyllä tässä tapauksessa näyttele minkäänlaista osaa, kiinnostaa vaan tommonen kuormuriksi rekisteröity, kun siinä sais viispaikkasen hytin ilman hillitöntä dieselveroa ja jäis vielä lavallekin riittävästi pituutta.

Jos manuaali on ZF, niin mites sitten nuo jäteöljyvatkaimet, onko niistä mihinkään?

Vahvasti luulen, että lopullinen valinta on Nissan KingCab D22, mutta kysellään nyt, kun tuntuu vähän tietoakin löytyvän...
No se että tollanen F250 on vähän kookkaan puoleinen suomalaiseen metsään. :D Ei oo mun korviin kantautunu tietoa vaihteisto-ongelmista, takavetoista vissiin harkitset?
Jäitä housuun!

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #702 : 21.02.2014, 18:29:36 »
No se että tollanen F250 on vähän kookkaan puoleinen suomalaiseen metsään. :D Ei oo mun korviin kantautunu tietoa vaihteisto-ongelmista, takavetoista vissiin harkitset?

Ei kun nimenomaan nelivetoa. Mettään ei ole tarkotus ainakaan suuremmassa mittakaavassa mennä, mutta kyllä talvikelissä nelikko on poikaa. Toisaalta tuo lavakalusto on aina ennenkin ollu takapotkusta, että ehkei sekään poissuljettu vaihtoehto ole.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2014, 18:38:49 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #703 : 21.02.2014, 18:46:19 »
Ei kun nimenomaan nelivetoa. Mettään ei ole tarkotus ainakaan suuremmassa mittakaavassa mennä, mutta kyllä talvikelissä nelikko on poikaa. Toisaalta tuo lavakalusto on aina ennenkin ollu takapotkusta, että ehkei sekään poissuljettu vaihtoehto ole.
Eipä noissa jakolaatikoissakaan isompia ole ollut. Chevyä ei aikoinaan kestänyt päästää sutimaan nelikko päällä mutta se ei nyt kuulu tähän.
Jäitä housuun!

AUH

  • Vieras
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #704 : 21.02.2014, 22:04:17 »
Tommonen fjoordi kesti sutia niin nelikolla kuin myös ilmanki!  ;D Asfaltillaki takapotkuna tahto sutia ku vaan innostu nilkkaa oikomaan...no kai se reilulla 800nyyttonilla jo jotain täytyy tehäkki. Ja ohan ton kasin sävelet jo niin kaunista musiikkia korville jos vertaa vaikka johonki rotken kutoseen.  :-*

 

Futurez  Kulkukoira