Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Makru - 05.06.2012, 22:19:48
-
Tommone viritys projekti ollu jo jonkin aikaa vireillä, mutta nyt vasta uskaltautunut kirjottelemaan siitä. Autohan oli ehjä ja hieno kun sen ostin, mutta eihän se semmoisena ole pysynyt.. Virittely sai alkunsa ihan perus lastuttamisesta, vapaavirtaus suodattimesta ja omatekoisesta loppuputkesta. Sitten koneesta meni kiertokangen laakerit ja kampiakseli oli aikalailla entinen. Autohan on italiantuontimalli 2l t5 joten päätin sitten hommata kokonaan toisen motin ja se oli sitten 2.3l. Tämäkin motti oli vähän siipeensä saanut eli yhdestä kiertokangesta oli mennyt laakerit joten kampura meni hiottavaksi ja tuli uusi kanki sekä uudet runko- sekä kiertokangen laakerit. Samalla sylinterit tuli hoonailtua ja kantta vähän viilailin.
Ahdinkin päivittyi kiinalaiseen, malliltaan wr480. Putkistoa tietenkin piti muuttaa eli tilan puutteen vuoksi downpipen ekat kaksi mutkaa 2.5" (turbon lähtö 2.5"), jonka jälkee 3" kahdella läpivirtaavalla vaimentimella ja kylkiputki takaoven jälkeen :D .
Alustalle ei tehty muuta kuin madallusjouset vaihdettu joista vielä takaa otettu pois pari kierrettä per jousi.
Suunnitelmat tietenki on kovat, niin kuin asiaan kuuluu..
- mega 2 3 levyllä pitäis tilata heti kun rahat antaa periksi
- isommat suuttimet
- cop:it eli joka tulpalle omat puolat
- keruu säiliö konehuoneeseen sekä toinen bensapumppu siihen (bosch -044 tai walbro 255)
- e85
- h-profiilit... maksaa..
- vanhat tukivarret joihin uretaani puslat
- isommat levyt eteen (302mm) mistä niitä satulan kannattimia saa!?
- hx40 super ja sitä varten joko itsetehty pakosarja tai valmis
semmosta.. auto on oikeasti sitten ruma, sitä ei tarvii kertoo, ei vaan kiinnosta toi ulkonäkö tällä hetkellä, panostan moottoriin sekä alustaan. Rumia kuvia piakkoin..
-
No show, all Go! S*
-
Tässä niitä tulee..
(http://img528.imageshack.us/img528/3021/vulvu.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/528/vulvu.jpg/)
Eli ton näkönen oli kun ostin parisen vuotta sitten..
(https://lh5.googleusercontent.com/-K23cVo8B2t8/T85igXN9bOI/AAAAAAAAACk/YxtbN93C1Pk/s903/31052012212.jpg)
Ja tollane nykyilme..
Ja täältä näkee lisää kuvia vulvusta: https://picasaweb.google.com/117318504063966443766/Default?authkey=Gv1sRgCI7e8eS6wt20ZQ (https://picasaweb.google.com/117318504063966443766/Default?authkey=Gv1sRgCI7e8eS6wt20ZQ)
-
Alkuviikosta oli uus moottoriremontti jo lähellä.. Motarilla öljynpainevalo syttys yllättäen. Ei muuta kun moottori sammuksiin ja rullasin pientareelle ja konepelti auki. Koko konehuone täynnä öljyä.. Oli öljynjäähdyttimen letku sitten päättäny irrota. Ei muuta ku takas paikkaan ja öljyt koneeseen ja matka jatkus. Säikähdyksellä taisin selvitä, kun ainakaan mitään ääniä oo alkanu kuulua ::)
-
Mikä tän auton tarina on? Kolariko? :-\
-
Mikä tän auton tarina on? Kolariko? :-\
Kuorma-autoo kylkeen.. Mutta eipä se meno semmoseen tyssää ;)
-
Multa hakemaan vaikka kaikki keulan osat uusiks, halvalla lähtee.
-
sulla on suunnitelmilla samat asiat kun mulla, mutta ite en ihan noin ronskia turboa meinannu.. sleepperinä kyllä pysytään :) mielenkiintoinen prokkis, seurataan :)
-
Multa hakemaan vaikka kaikki keulan osat uusiks, halvalla lähtee.
Menopuoli eka kuntoon, sit voi alkaa siistii tota ulkonäköö. ;)
-
sulla on suunnitelmilla samat asiat kun mulla, mutta ite en ihan noin ronskia turboa meinannu.. sleepperinä kyllä pysytään :) mielenkiintoinen prokkis, seurataan :)
Tota nyt joku vielä luulee vapariksi, kun voi ajaa ihan normaalisti ilman mitään turbon ääniä ku ahdin alkaa heräilee vasta siellä 3.5tonnissa. Ihan kiva kiusaa muita :P
-
Tota nyt joku vielä luulee vapariksi, kun voi ajaa ihan normaalisti ilman mitään turbon ääniä ku ahdin alkaa heräilee vasta siellä 3.5tonnissa. Ihan kiva kiusaa muita :P
sama huomattu.. :D tosin mulla a-pilarin mittareita lukuunottamatta orggis :)
-
Pakonokka-akselin takimmainen stefa tuli vaihdettuu uuteen, kun tiputteli öljyy. Samalla tuli paikannettuu ja korjattuu jäähdytysneste vuoto. :)
-
Mielenkiintoinen prjoketi, etenkin tuon megaspruutan osalta :P Meinasit ilmeisesti ohjata megalla myös sytytystä, kun nuita copeja etit?
Nuita 302mm satulankannattimia ittekkin kyselin joku vuos sitte, ei tahtonu löytää käytettyjä, mutta marmoritiskiltä voi hakea uudet jos ei löydy. Panttimaksun niistä joutuu maksamaan, ellei sitte pikkusen koijjaa ja anna nuita pienempiä vaihossa ;)
Edit: Korjattu ajatuskatko :)
-
Mielenkiintoinen prjoketi, etenkin tuon megaspruutan osalta :P Meinasit ilmeisesti ohjata megalla myös sytytystä, kun nuita copeja etit?
Nuita 302mm satulankannattimia ittekkin kyselin joku vuos sitte, ei tahtonu löytää käytettyjä, mutta marmoritiskiltä voi hakea uudet jos ei löydy. Panttimaksun niistä joutuu maksamaan, ellei sitte pikkusen koijjaa ja anna nuita pienempiä vaihossa ;)
Edit: Korjattu ajatuskatko :)
Copit ajattelin laittaa kyllä vasta myöhemmin. Eli ekaks tarkotus olisi vielä toi virranjakaja pitää mukana ja nähdä et kaikki toimii ja sitten myöhemmin tulee copit. Ettei liikaa muutoksia kerralla :idiot2:
Kyselty on marmorilta noita satulankannattimia ja luultavasti haenkin ne sieltä ellei muualta löydy :-\
-
Tuli taas käytyy mittailee ja ihmettelee volvon keulaa jos sinne sais mahtuu isomman coolerin.. Ja en vaan haluu semmosta vakion tyylistä. On vaan sit niin ahasta kun on viel toi ilmastointiki, enkä ajatellut siitä ainakaan vielä luopua ??? Vesi-ilma cooleriakin oon miettiny, mut sit taas tarveis oman vedenkierron ja jäähdyttimen ::)
-
Ja en vaan haluu semmosta vakion tyylistä.
Miksi?
-
Tää erottu tännään vitostien harmaudesta nokka kohti pohjoista.
-
Tää erottu tännään vitostien harmaudesta nokka kohti pohjoista.
Ei ihan sielläpäin liiku tämä. Varsinais-Suomessa päin liikkuu. ;)
Miksi?
Hinta varmaan päällimmäisenä. En tosin ole löytäny semmosta kuin kl-racingiltä. Ja pitää sitä erottuu massasta :D Saa kyllä ilmotella jos tietää mistä sais halvemmalla jotenki sopimaan saatavan coolerin. Tällä hetkellä suunnittelin laittavani 280x300x76 coolerin imusarjan päälle lappeelleen ja sitten siihen kohtaa konepeltiin reikä ja joku scoopin tyylinen. Konepellin tuhoaminen ei oo ongelma :P Tämmönen käsitys mulla että toi vakio välijäähdytin alkaa vähän tökkimään ton mun ahtimen kanssa? Toki on mulla noita muitakin ongelma kohtia tällä hetkellä.
-
Tänään sit tais hetkellisesti ainakin Volvon matka tyssää. Tuli valoista lähdettyä ja kakkosella vähän nopeammin tuli kytkintä nostettua. Rupes vähän ihmetyttää ku vauhti ei sitten enää noussutkaan, vaikka kierrokset nousi. ??? Sain rullailtuu vauhdilla huoltsikan pihaan ja hetken ihmettelin. Vaihteet meni normaalisti sisään ja kytkin tuntus toimivan ja nopeusmittarikin nousi. Eli luultavamminkin sitten vetonivel pamahti ::) Kiire tuli sit juosta viimiseen junaan et pääsee vielä kotiinki, niin jäi tutkailematta et pyöriikö vetari mistään kohtaa. Jos sitä aamulla ennen töitä kävisi vielä sen sitten varmistamassa..
-
Kävin vielä volvoa tutkimassa ennen töihin menoa. Otin vasemman etupyörän pois ja tunnustelin vetaria. Sisemmästä nivelestä ku veti ni se liikkus tosi helposti laatikosta poispäin. Ihan kun ei olis perillä asti. Mut voiko se tolleen vaan irtoo ajossa kun kummiskin navassa on kiinni :idiot2:
-
Tänään sain vihdoin hinattua volvon kaverin pihaan ja pääs ihmettelemään oikein kunnolla. Ensiksi otin napamutterin irti ja löin vasaralla vetarin kiinni vaihdelaatikkoon ja tuntu ihan olevan paikallaa. Koitin liikuttaa, ei liikkunu ja vetari irtos. Noh, päätin sitten ottaa vetarin kokonaan irti. Vetari kädessä ihmettelin, et ihan ehjähän tää on ja ihmettelin et mites toi sokka tonne laatikkoon sisäl jäi. No aattelin et se on varmaan vaan niin löysä. Sit heräs ajatus et misäs se sokan ura on :2funny: Noh, eihän semmosta uraa enää ollukkaan olemassa, vaan vetari oli sit siitä menny poikki. :buck2:
(https://lh4.googleusercontent.com/--s8vwHK3SYs/T9-XG7uBezI/AAAAAAAAAHo/kv-hpyFZoPU/w305-h229-n-k/18062012219.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-wmUnA6ZBuNE/T9-XJLQBhzI/AAAAAAAAAHw/T5vLdxKOKjI/w619-h464-k/18062012218.jpg)
Purkaamosta huomenissa hakemaan uutta akselia, kun ei taida oikeen mistään saada pelkkää sisempää niveltä? :idiot2:
-
Uus vetari tuli aamulla haettua matkahuollosta ja töiden jälkeen sain sen asennettua. Hyvin toimii taas :) Sopivasti jussiksi kunnossa. Hyvät jussit kaikille !! <Kippis> <Kippis>
-
Pään sisällä suunniteltu jo pitkälle et tulis volvon imusarjan päälle 280x300 cooleri ja sen alle mahdollisesti vielä imevä flekti. Ja tietenkin mahdollisimman hirveen näkönen scooppi konepeltiin, että cooleriin pääsis ajoviima.
-
Viime viikolla jo tehtyä mutta nyt vasta ehtinyt koneelle kirjottelemaan :o
Eli tuli cooleri hommattua :
(https://lh4.googleusercontent.com/-bsvYPkDSUpA/T_AVCFFLoRI/AAAAAAAAAJw/NTJvqQVqaDA/w375-h281-n-k/27062012228.jpg)
Ja sen asennus alkoi, ensin vanha irti
(https://lh6.googleusercontent.com/-EvHwmhDnrsU/T_AVJho3iiI/AAAAAAAAAKQ/xKZFC3YCK90/w384-h288-n-k/27062012225.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-ZVLTtG5jjug/T_AVG-_L2jI/AAAAAAAAAKE/A63caZbqN5Q/w374-h281-n-k/27062012226.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-k86f1HZTOwU/T_AVEcePKXI/AAAAAAAAAJ4/kqiWejwrKCY/w375-h281-n-k/27062012227.jpg)
Kuten kuvistakin jo huomaa niin ilmastoinnin lauhduttimen kennokin löytyy keulilta ja se myös sinne jäi. Eli tilaa sai tehdä. Kuvia jäi ottamatta mutta palkkia tuli vähän muokattua, sahasin rautasahalla ja taivutin että ilmastoinnin kenno mahtuis edemmäs. Ja niin se vain mahtui sinne!!
(https://lh5.googleusercontent.com/-0j618jsGwcQ/T_AVAAX8CgI/AAAAAAAAAJo/QD6FMTd7wj0/w374-h281-n-k/28062012231.jpg)
Tosin tota etukehikkoa piti vähä muokkailla et coolerin sai tarpeeksi ylös että ahtoputket mahtuu kulkemaan :-\ Akku sain kyytiä takakonttiin ahtoputkien tieltä pois (en ollu suunnitellu ihan niin..)
(https://lh5.googleusercontent.com/-urastmbVxB4/T_AU91n9wqI/AAAAAAAAAJg/D_cyxSDGSHE/w375-h281-n-k/29062012232.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-2tonEjOUpiA/T_AU7V7fx1I/AAAAAAAAAJY/s3R_wU8jmQg/w375-h281-n-k/29062012233.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-lXKaMtBmNCk/T_AU3uRwR_I/AAAAAAAAAJQ/I5ve08ukfOs/w374-h281-n-k/29062012235.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-h898yN7-2WQ/T_AUwz-0doI/AAAAAAAAAI4/CYuhink2suU/w306-h229-n-k/29062012238.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-zxe2C0BV8Jo/T_AUuSZlx8I/AAAAAAAAAIw/ezaXI3tMQtA/w305-h229-n-k/30062012239.jpg)
Eipä noi ahtoputket mitenkään hyvin oo.. mut kyl ne paikallaan toistaseks on pysyny :D pitää niitä sitten myöhemmin parannella
-
Tuli tehtyy kans tosi isosti vaikuttava uudistus:
(https://lh6.googleusercontent.com/-CiFOQAma-0g/T_AUqebctfI/AAAAAAAAAIo/aPy6FvWHoEI/w306-h229-n-k/30062012240.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-lMjKoCbF35I/T_AUnSWoOsI/AAAAAAAAAIc/yYCcowzniJE/w305-h229-n-k/30062012241.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-ssReacDLUiM/T_AUkeK44-I/AAAAAAAAAIU/8cW50HO1ODk/w619-h464-k/30062012242.jpg)
Eli tuli siirrettyy töötit pois ilmavirran tieltä :2funny: Kyl nyt taas tuli tehoo :hello:
-
Ite otin pois nuo "alppitorvet" ja laitoin mopon pikku töötin tilalle :D Onko minkä kokonen tuo cooleri?
-
Ite otin pois nuo "alppitorvet" ja laitoin mopon pikku töötin tilalle :D Onko minkä kokonen tuo cooleri?
on se hyvä et lähtee ääntä :D 450x300x76 on kennon koko
-
Vitosella kun alkaa ahtaa ni alkaa myös kytkin luistaa ::) Tosin on siellä vissiin muutenki puolikuntoinen levy kun on joskus päässyt luistamaan kun on ollut painelaakeri huono. Pitää varmaan koittaa tota motonetin T5-R kytkintä, kun ei oo varaa kalliisiin kytkimiin :-\ Tosin sain kyllä just myytyä ensimmäisen autoni poies bmw e32 730i muttei siitä kyllä paljoo rikastunut ja mega pyörii vain mielessä :idiot2:
-
Nyt havaittavissa jo luistoa nelosella :-\ Pakko alkaa rajottelee tota kaasujalkaa.. Ei innostais toi kytkinremppa, kun ei oo iha helppo vissiin ilma nosturii tai en oo viel ilman nosturii tarvinnu tehä. Kai se pukeil onnistuu kunhan auton saa tarpeeks korkeelle?
-
Teevitosessahan on vissiin vakiona toi 228mm kytkinlevy ni pystyykö tilalle laittamaan 240mm levyn ja asetelman?
-
Teevitosessahan on vissiin vakiona toi 228mm kytkinlevy ni pystyykö tilalle laittamaan 240mm levyn ja asetelman?
Mites mulla ainakin on sellainen muistikuva että t5:ssa on nimen omaan tuo 240 millinen. Poislukien italiaanot. Saatan kyllä olla väärässäkin.
-
No siis täähän on italiaano alunperin :D ja sen mukainen kytkin vielä
-
No siis täähän on italiaano alunperin :D ja sen mukainen kytkin vielä
No niimpäs olikin :D Äkkiseltään tuntus että sorvissa tarvii pyöräyttää jos isomman levyn haluaa. Voipi olla, että halvemmaksi tulee etsiä valmiiksi 240mm levyllä oleva vauhtis. Tai sitten ostat suoraan teräspyörän ;)
-
Eli vp olis sit erilainen? ::)
-
Volvossa huomailtu pahaa rötäämistä välilltä kun vedättää pidempään kolmosella tai nelosella siellä 4-5 tonnin paikkeilla. Paineita laskemalla oireet katoilee. Pitänee kokeilla toisia tulppia. Paikallaan volvon orkkikset, hyvin tähän asti niillä kyl pelittäny. ???
-
Volvossa huomailtu pahaa rötäämistä välilltä kun vedättää pidempään kolmosella tai nelosella siellä 4-5 tonnin paikkeilla. Paineita laskemalla oireet katoilee. Pitänee kokeilla toisia tulppia. Paikallaan volvon orkkikset, hyvin tähän asti niillä kyl pelittäny. ???
Mulla oli viime kesänä sama homma. Kaks tulppaa oli sulanu :D Volvon orginaali tulpat kävin hakemassa ja nakkasin paikalleen.
-
itselläni oli samat oireet kun ahtoja nosti yli 0.7 niin alko ahtaessa "rötäämää"... tiskiltä uudet volvon orginelli tulpat niin ongelmat katosivat samantien :) oliko muuten loppujenlopuksi paha homma vaihtaa tuo "yleismallin" cooleri tuon vanhan tilalle?
-
itselläni oli samat oireet kun ahtoja nosti yli 0.7 niin alko ahtaessa "rötäämää"... tiskiltä uudet volvon orginelli tulpat niin ongelmat katosivat samantien :) oliko muuten loppujenlopuksi paha homma vaihtaa tuo "yleismallin" cooleri tuon vanhan tilalle?
Pitääpä noita tulppia ihmetellä.. Tosin ei noi nykyset kovin vanhat vielä ole.. Ei se omasta mielestä silleen iso homma ollu. Eniten aikaa meni vaan suunnitteluun ja mallailuun et miten sen saa mahtumaan. Pari kertaa meinas uskokin loppua kesken ;D
-
Pitääpä noita tulppia ihmetellä.. Tosin ei noi nykyset kovin vanhat vielä ole.. Ei se omasta mielestä silleen iso homma ollu. Eniten aikaa meni vaan suunnitteluun ja mallailuun et miten sen saa mahtumaan. Pari kertaa meinas uskokin loppua kesken ;D
Oliko akun siirtäminen konttiin välttämätön toimenpide että sai mahtumaan?
-
Oliko akun siirtäminen konttiin välttämätön toimenpide että sai mahtumaan?
Kyllä se akku siinä ois varmaan voinu olla pienellä vaivan näöllä, mut akun sai konttiin helposti asennettua kun virtakaapeli kulki jo valmiiksi kontista konetilaan.
-
Asentelin BCR8ES tulpat ja ainaki pienellä koeajolla tuntus toimivan hyvin! En huomannu röpötystä ja tuntus lähetvän vetämään aikasemmin. Ja kytkin ei sitten tuntunu enää pitävän.. Siks piti jättää koeajo vähälle ::)
Nyt tarttis saada varmistusta vp-jutusta eli käykö 240 kytkinlevy 228 levyn tilalle vai onko vp erilainen?
-
Volvossa tais tulla sit kilometrit täyteen, 369916km eikä siitä enää etene ::) trippikään ei toimi, paitsi digitaalinen. Nopeusmittari toimii..
-
Volvossa tais tulla sit kilometrit täyteen, 369916km eikä siitä enää etene ::) trippikään ei toimi, paitsi digitaalinen. Nopeusmittari toimii..
Nopeusmittarista yks muovinen hammasratas halki.
-
Volvossa tais tulla sit kilometrit täyteen, 369916km eikä siitä enää etene ::) trippikään ei toimi, paitsi digitaalinen. Nopeusmittari toimii..
Nollasitko kenties tripin vauhdissa? :D
-
Nopeusmittarista yks muovinen hammasratas halki.
Siihen tulokseen minäkin tulin kun vähän tietoo eka ettisin.
Nollasitko kenties tripin vauhdissa? :D
En oo sitä kyllä noillaillu..
-
Nollasitko kenties tripin vauhdissa? :D
sori OT, mut eiks niin saa tehdä? Olen tainnut huijata "kuolemaa" pari kertaa mutta taidan lopettaa tähän :hg:
-
Nopeusmittarista yks muovinen hammasratas halki.
Eikä ole kummoinen hommakaan vaihtaa.. omaani jouduin vaihtamaan :)
-
MEGA HOMMATTU!!! Eli ms2 v3.0 melkein valmiiksi rakennettu, innovate LC-1 laajakaistalambda, yleisjohtosarja ja egt pakokaasulämpöanturi löytyy nyt. :) :) Pääsee selvittelemään, että mitä jäänyt kesken (innostus ja aika loppunut edeliseltä omistajalta kesken ja seissyt hyllyssä) ja rakentelemaan loppuun. Eka olis tarkoitus ihan jakajan kanssa saada pelittämään ja myöhemmin sitten cop:t.
-
Vapaapäivä: megan kasaus loppuun 8)
-
Vapaapäivä: megan kasaus loppuun 8)
O0
-
Ja valmiiksi tuli! Sit vaan johtosarjan kimppuun.
-
Koko päivä tullu laiteltuu megan johtosarjaa ja melkein valmiiks tulikin. ;) Huomenna jos pääsis koittamaan käymään ::)
-
Koko päivä tullu laiteltuu megan johtosarjaa ja melkein valmiiks tulikin. ;) Huomenna jos pääsis koittamaan käymään ::)
Joko se käy? :P
-
Kuuteen asti töissä ja juna 1h 45min myöhässä.. Ehkä huomenissa..
-
laitoitko volvon omaan johtosarjaan tuon megan vai teitkö uudet omat? :)
-
Megan yleismallin johtosarja 12 ft. Diyautotunesta. Volvon johtoi sen verran silpunnu, että antureiden liittimien jälkeen poikki ja tinattu megan johtosarjaan ja kutistesukkaa päälle. Megalle tuli myös omat releet, sulakkeet ja oma virtalukko. Tarkotus pitää valmius että sais tarvittaessa vakio boksin kanssa toimimaan. Kun en sitten tiiä mitä katsastus tykkää megasta. Tosin ei se tykkää ahtimesta tai putkistostakaan, mutta ne voi tarvittaessa vaihtaa ;)
-
Megan yleismallin johtosarja 12 ft. Diyautotunesta. Volvon johtoi sen verran silpunnu, että antureiden liittimien jälkeen poikki ja tinattu megan johtosarjaan ja kutistesukkaa päälle. Megalle tuli myös omat releet, sulakkeet ja oma virtalukko. Tarkotus pitää valmius että sais tarvittaessa vakio boksin kanssa toimimaan. Kun en sitten tiiä mitä katsastus tykkää megasta. Tosin ei se tykkää ahtimesta tai putkistostakaan, mutta ne voi tarvittaessa vaihtaa ;)
Eikai se katastus setä siihen puutu millä moottorinohjauksella auto on. Eihän näissä tarvi lukea koodeja katsastuksessa. Ite miettiny kans mega hommaa, mutta katotaan miten sulla onnistuu ensin :DD Abs:sää oon miettiny et mitenkä hyvin yhteydessä tuohon vakio moottorin ohjaukseen. Ei vissiin kärsi kaikkia piuhoja repiä pois :/
-
Eikai se katastus setä siihen puutu millä moottorinohjauksella auto on. Eihän näissä tarvi lukea koodeja katsastuksessa. Ite miettiny kans mega hommaa, mutta katotaan miten sulla onnistuu ensin :DD Abs:sää oon miettiny et mitenkä hyvin yhteydessä tuohon vakio moottorin ohjaukseen. Ei vissiin kärsi kaikkia piuhoja repiä pois :/
Itseänikin jännittää vähän mitä kaikkea jää pois käytöstä, mutta pian sen näkee. Se vaan jos hokaa et moottorinohjaus vaihdettu, niin sitten pitäis penkittää ja muutoskatsastaa jne.
Johdotukset olis valmiit. :) Käymäänkin jo yrittelin, muttei lupaillu. Pitää tarkistella asetuksia..
-
Megan koodi alko vissiin sekoilee :idiot2: Sain päivitettyä sen ja nyt näyttäis taas toimivan. Kunhan akku latautuu, niin pääsee kokeilemaan taas käyntiin.
-
Ei vielä oo volvo lähteny tulille.. Bensaa ainakin saa kun tulpat ihan märät ;D Sytytyksen asetuksissa jotain vikaa vissiin kun ei yhtään ees lupaillu..
-
Eipä se käymään varmaan lähe jos mega ei saa moottorin pyörimistietoa :facepalm:
-
Nyt tuli megallekkin asti jo pyörimistieto :) akku latautumaan ja sit jos lähtis jo :3/4 jättää sen:
-
Pitäs kai olla jo koeajot suoritettu "rotalla"?
-
Pitäs kai olla jo koeajot suoritettu "rotalla"?
Ei oo vielää.. Rotalla on vielä kipinä kateissa..
-
Kauan kadoksissa ollut kipinä löytyi! :) Väärän ohjeen mukaan olin laittanu jumperin väärään paikkaan. Volvo lupaili jo käymään. Pitää vielä säädellä, että pysyis käynnissä.
-
Se käy!!! Ei vielä kovin hyvin, mutta käy silti :D
-
noni hieno homma.. Lisää bensaa ja sytkä kohilleen :arkkupakastin: :arkkupakastin: :arkkupakastin:
-
Säätöö säätöö.. Ampu aluks kovin putkeen. Rikkaammalle säätänyt, niin se ongelma loppunut. Siltikään ei käy kauheen tasasesti, ihan kun ei kävisi kaikilla. :idiot2: Ja yks tulppa on mustempi kuin muut, mutta kipinän antaa kun tarkistin. Pitää tutkia..
-
Tää volvo oo vielä ees ajossa ja haaveilen jo toisesta projekti volvosta. :idiot2: Eli mielessä 240 ja sen raiskaaminen tinakoneella ;)
-
Elä ny hulluja puhu. :D Ei vaan on tullu itekkin todettua, että on se etuvedon virittely vähän syvältä.
Niin ja sitten itse tähän projektin.. laita vaan ne copit kiinni.
-
Elä ny hulluja puhu. :D Ei vaan on tullu itekkin todettua, että on se etuvedon virittely vähän syvältä.
Niin ja sitten itse tähän projektin.. laita vaan ne copit kiinni.
Pitäis kai niihin copeihin siirtyä jos se vika nyt on tossa jakajassa :idiot2: ota nyt selvää, kun ei kovin monta ainakaan ole 5 cyl konetta megalla ja jakajalla..
-
Vähä tulee myöhässä, mutta käytitkö megan kanssa volvon omaa johtosarjaa??
-
Vähä tulee myöhässä, mutta käytitkö megan kanssa volvon omaa johtosarjaa??
Sen verran volvon johtosarjaa, että esim anturin liittimen jälkeen laitoin poikki. Et voi sitten vähä helpommin vaihtaa anturin :D
-
Nyt on sitten päätetty heivaa toi jakaja mäkeen ja ottaa tilalle copit. Aamusta kävin jo hakemassa vähän komponentteja paikallisesta elektroniikkaliikkeestä megan muutoksia varten. Laitoin myös protopartsille tilauksen neljästä sytkäkivestä..
-
Jotain kuvia välillä:
(https://lh4.googleusercontent.com/-ak8vSWJegNo/UCTDgTL--KI/AAAAAAAAAK8/5qUl670Cxos/s912/22072012257.jpg)
Johtohelvetti :D
(https://lh3.googleusercontent.com/-sK-2tkZ_nwM/UCTDZq8MgjI/AAAAAAAAAK0/pBqgW7xS8IA/s912/24072012258.jpg)
IMM läks
(https://lh3.googleusercontent.com/-gRYEO6YdVDQ/UCTDPA3S5PI/AAAAAAAAAKs/69nLXjZNlmA/s720/10082012260.jpg)
Vähä puolia..
Protopartsilta tuli sytkäkivet, niin pääsee asentelemaan. Vkl jos sais kasaan ja käymään jo kaikilla pytyillä :D
-
Kiikalan burnout partyssa tuli käytyy ihastelee nopeita volvoi (oisko joku ollu tältä foorumiltakin?) ja kai siellä jotai muitakin autoi oli :P ens vuonna jos pääsis itsekkin volvon kanssa sinne sutimaan. Nyt kiireellä jatkamaan volvoa, pitäis neljä sytkäkiveä asentaa.
-
Jotain saatu aikaiseksi:
(https://lh4.googleusercontent.com/-3MjR9d81qAY/UCiPmEW_V9I/AAAAAAAAALk/6RTIX83Gi5M/s912/12082012262.jpg)
Johtohärdellistä uudempaa kuvaa
(https://lh6.googleusercontent.com/-remgkQgwmm4/UCiPcg9jqwI/AAAAAAAAALY/WaZGu0P_JPs/s912/12082012263.jpg)
Pari puolaa paikassaan
(https://lh6.googleusercontent.com/-ydCHNjBNkp0/UCiPY0oCOKI/AAAAAAAAALQ/fIykpHREU78/s912/12082012264.jpg)
Loputkin puolat paikoillaan. Vielä pitäis sytkäkiville vetää johdot megassa ja katsoo nokka-akselin triggeri levy paikoilleen.
-
Ton tötterösuodattimen tökkääminen suoraan turbon p*rseeseen ei välttämättä oo se paras idea.
Noissa nimittäin lämmönkesto ei oo mikään kovin häävi, saattaa liimaukset sulaa ja päästää jotain suoraan turbon imusiiville...
Muutenkin jonkinlainen karkea verkko on hyvä olla tuollaisen jälkeen.
Kulmamiehellähän lähti tötterösuotimen keskikuppi irti ja ahtimeen, oli aika pitkälti vissiin siinä se ahdin...
-
Ton tötterösuodattimen tökkääminen suoraan turbon p*rseeseen ei välttämättä oo se paras idea.
Noissa nimittäin lämmönkesto ei oo mikään kovin häävi, saattaa liimaukset sulaa ja päästää jotain suoraan turbon imusiiville...
Muutenkin jonkinlainen karkea verkko on hyvä olla tuollaisen jälkeen.
Kulmamiehellähän lähti tötterösuotimen keskikuppi irti ja ahtimeen, oli aika pitkälti vissiin siinä se ahdin...
Joo, ei toi ole tarkoitettu lopulliseksi. Toi on muutenkin vaan bilteman halppis suodatin, kun sieni suodatin halkes.
-
Ton tötterösuodattimen tökkääminen suoraan turbon p*rseeseen ei välttämättä oo se paras idea.
Noissa nimittäin lämmönkesto ei oo mikään kovin häävi, saattaa liimaukset sulaa ja päästää jotain suoraan turbon imusiiville...
Muutenkin jonkinlainen karkea verkko on hyvä olla tuollaisen jälkeen.
Kulmamiehellähän lähti tötterösuotimen keskikuppi irti ja ahtimeen, oli aika pitkälti vissiin siinä se ahdin...
+ imee helvetin kuumaa ilmaa koneeseen...
-
+ imee helvetin kuumaa ilmaa koneeseen...
Sitä varten on iso cooleri ;D no ei.. On mulla semmonen ilmanputsarin lämpösuoja jos sen sais toho pakosarjan eteen.
-
Sain megan muutokset eilen valmiiksi. Toivottavasti se hallin muutos tuli oikein ::) Noh, pian se nähdään. Vielä pitäis puolien johdot kytkee megan johtosarjaan ja nokka-akselin triggerilevy pitäis asettaa oikeaan asentoon.
-
Oli kierrostieto hukassa hetken. Vähän kun tutkiskeli johdotuksia, niin huomas että nokka-akselin hall anturille olin laittanu virran tulemaan bensapumpum releen kautta. No milläs se rele maadottuu ku mega maadottaa sitä vasta kun tulee pyörimistieto :2funny:
Vielä olis kipinä hukassa. Pitää sitä ihmetellä :idiot2: jos pian jo kävis..
(https://lh5.googleusercontent.com/-qyiVZ4mrDGI/UCyyUNHQpaI/AAAAAAAAAL0/8Nsk-SxmIRE/s912/14082012265.jpg)
Tommonen tuli kaverilta osteltua. Tarkoitus olis sijoittaa konehuoneeseen ja ton jatkoksi Walbron 255 pumppu. ISOT suuttimet vaan tarttis jostain :P e85 kun vaatii kans vähän isompia..
-
JESS!! Kipinä löyty jo yhteen tulppaan! :) Saanu vähän väärää informaatiota noista puolista. Eli noi onkin ground switchingillä toimivat eli tarvii 5v ohjausvirran ja katkomalla sitä syntyy kipuna. Vielä pitäis tehä neljälle puolan lähdölle modaukset.
-
Nyt tulee jokasesta tulpasta nätti kipinä. Se vaan ei lohduta, kun suuttimet ei maadota :idiot2:
-
Nyt saa kipinää ja bensaa ja lupaileekin jo käymään, mutta ei. Välillä vaan pamahtaa putkessa niin et menee korva lukkoon :buck2:
-
mikä oli vikana suuttimissa?
-
mikä oli vikana suuttimissa?
Eipä suuttimissa mitään vikaa ollut.. Olin vaan lukenu ohjeen väärin. Oisko ollu et ohjeessa käskettiin poistamaan r57 ja olinkin poistanut r37 tai sen tilalla olleen jumperin joka tais olla sit se minkä kautta prossu maadottaa suuttimia. :juhau:
-
JUHUU!! Ja niin se volvo sit vihdoin hörähteli käymään S* on sitä odoteltukkin. Tosin ei kyllä käy ihan parhaiten. Voi olla kyllä ihan säätämisestä kiinni. Sit tuli huomattua et 3, 4 ja 5 puola lämpesivät iha polttaviks, mutta 1 ja 2 ei lämmenny ??? mutta kun nostin puolat ja tulpat ylös niin kaikkiin tuli kyllä kipinä. Muuttelin noita latausaikoja vähän jos ois siitä vain sit? ::) Mutta pääasia et käy!
-
Oho....ai tää käy jo :) Jääny vallan seuraamatta....onnittelut ensisavuista O0
-
Ei tuntunu sitten millään alkavan käymään kunnolla ja kolme puolaa otti lämpöö.. Noh alko sen verran vituttaa et päätin kokeilla vanhan jakajan kans. Pikku modaukset megaan ja koettamaan. Kyl huomas käynnistä kun kaikki viis pyttyy oli käynnissä :pomo: ja kävi tyhjääkin aikas nätisti :P kohta vielä säätelemään ja sit jos jo pääsis vihdoin koeajolle S*
-
Pieni koeajolenkki suoritettu. Tosin ei voi sanoa että kauheen onnistuneesti kun säätöläppäri vittuili ja sammuili kokoajan. Ja tuli huomattua ettei imuilmanlämpö anturin paikka oo tossa paras kun ottaa lämpöö koneesta niin on vaikee saada lämpimänä käymään.
-
Ehtisin parikymmentä kilometriä jo ajelemaankin, kun volvo sitten päätti sammua eikä enää käynnistynyt. :'( Vikakin taisi jo löytyä. Oli yksi tinaus irronnut mikä puolaa ohjaa. Ilmankos rötäs välillä niin prkl:sti.
-
Diagnoosi olikin väärä. Bensapumpun rele olikin paskana. Rokkaa taas 8)
-
Taas pientä vastustusta. Eka bensapumpunrele ja nyt sit bensapumppu ei käynnistyny vaikka syötti virtaa suoraa alkuperästä johtoo pitkin pumpulle.. No ei muuta kuin vetämään uutta piuhaa pumpulle. Tuli myös tehtyä katkaisija flektille. Katkaisija maadoittaa alkuperäistä relettä.
(https://lh6.googleusercontent.com/-jydXrekjUdQ/UDqOpUKvPLI/AAAAAAAAAME/t4aKuVHOvMk/s786/26082012280.jpg)
Löysin tuommoisen kuskin jalkatilasta. Mahtaa olla kaukoohjattavan keskuslukituksen boksi? Kaukoohjaus ei ole ollu mulla käytössä kun en saanut edes sitä ohjainta :-\
(https://lh6.googleusercontent.com/-RXc0hBoLYCg/UDqOsT0OwNI/AAAAAAAAAMM/Km4ATkS8Yl4/s903/26082012279.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-fKYP-FIFhYc/UDqOvZytQ4I/AAAAAAAAAMU/36rnjYYUYLI/s903/26082012278.jpg)
Ja vielä fiilistely kuva kun on volvo liikenteessä taas :pomo:
(https://lh5.googleusercontent.com/-GgLIScQATcs/UDqO0yQP6XI/AAAAAAAAAM4/2jSifMBicVo/s903/25082012270.jpg)
-
Niin se vaan on että tästäkin volvosta on kansipaffi menny.. :buck2: Sauhuttaa niin pahasti valkosta sauhuu.. Noh perjantain ois vapaata eikä suunnitelmia. Eli volvoon kansiremppaa!
-
Töissä sanottiin että on käyttämättömiä lomapäiviä, että pidäs loppuviikko lomaa :2funny: Noh käyhän se. Ei kun huomenissa alottelemaan kansiremppaa. Tuli hommattua kansipahvi, kansipultit, imusarjantiiviste, öljyfilsu, öljyä ja muita pikkutarvikkeita
-
Pahvi vaihettu! Kuvia myöhemmin. Nyt on pakko päästä :sundaydriver:
-
Kusee öljyä.. Turbon öljynpaluussa kun on pieni patentti enkä tiedä miten sen saisi tehtyä kunnolla. Turbon alta lähtee isolla laipalla öljyn paluu ja siitä lähtee jotain 19mm putkee n. 5 cm ja siitä pitäis saada yhdistetyy siihen pieneen putkeen lohkossa. Tällä hetkellä on isolla letkulla kiinni muttei ole hyvä.. Ja se putkikin on lohkossa vain o renkaan voimalla. Kierteitäkin on vähän paha alkaa kone paikalla tekemään.
-
Sun pitää askarrella metallinen välikappale siihen öljyn paluuseen. Semmonen putken pätkä missä on erisuuruiset päät.
Toiseen saa ison letkun, toiseen pienen letkun. Noitahan vois löytyä vesijohtoliikkeestä vaikka suoraan. Tosin kuparisina mutta ei kai se liian arvokkaaks rottaan tulis? :)
-
Sun pitää askarrella metallinen välikappale siihen öljyn paluuseen. Semmonen putken pätkä missä on erisuuruiset päät.
Toiseen saa ison letkun, toiseen pienen letkun. Noitahan vois löytyä vesijohtoliikkeestä vaikka suoraan. Tosin kuparisina mutta ei kai se liian arvokkaaks rottaan tulis? :)
Kyllä tohon nyt kannattaa sijottaa ettei öljy lopu kesken.. Kiitti vinkistä!
-
Eipäs savutus loppunut kansipahven vaihdolla.. Savuttaa prkl:sti valkosinistä savuu. Aattelin et huohotus olis tukkeessa mutta ei sekään auttanut.. Tulpat kun kattos niin 5. sylinterin tulppa oli hyvän värinen mutta sylinteristä nuos savua? muitten sylinterien tulpat oli mustat ja märät. Kaikkien mäntien päällä oli kirkasta nestettä kunnon kerros. Vettä? Bensaa? Ajattelin et jos turbo olisi mennyt mutta ei savutus helpottunu vaikka ahtoputken otti irti eikä turbosta ainakaan öljyä pahemmin tullut vaikka käytteli ahtoputki irti ja anto kaasuakin. Helppiä kaivataan :-[
-
mittaa puristus paineet nin näkee onko ihan paskana ja näkykö kansipahvin vaihdon aikana mitään eirikoista?
-
mittaa puristus paineet nin näkee onko ihan paskana ja näkykö kansipahvin vaihdon aikana mitään eirikoista?
Aattelinki kattoo puristuspaineet.. Ei näkyny mittään erikoista. Eikä oo paljon aikaa kun oli koko koneauki. Ois sillon tietty voinu jo ne männänrenkaat vaihtaa :idiot2:
-
Tulitko kansipahvijumpassa zuumailleeks lohkon tiivistepinnan suoruututa? Mulla oli semmonen yksilö, josta oli putket painunu jotakin puoli milliä, tai siis lohkon ulkoseinä pettäny ja täten uuskaan pahvi ei pitäny kun anto happea vaan puhalsi nesteet pihalle. Kävi ihan hienosti eikä muuten oireillu paikallaan käyttämällä, mutta paikallaan kaasua polkemalla sai kuplavanat paisariin...
-
Tulitko kansipahvijumpassa zuumailleeks lohkon tiivistepinnan suoruututa? Mulla oli semmonen yksilö, josta oli putket painunu jotakin puoli milliä, tai siis lohkon ulkoseinä pettäny ja täten uuskaan pahvi ei pitäny kun anto happea vaan puhalsi nesteet pihalle. Kävi ihan hienosti eikä muuten oireillu paikallaan käyttämällä, mutta paikallaan kaasua polkemalla sai kuplavanat paisariin...
En ihmeemmin. Kunhan sormen kanssa kokeilin ettei vanhasta tiivisteestä jääny paskaa siihen.. Pitää tarkistaa tuleeko painetta paisariin. Kiitti vinkistä!
-
Eikä pahvin vaihdossa ole päässyt käymään vanha kunnon ryssi...?
Eli siis ei mikään olisi mennyt reisille tossa hommassa?
Putsasit molemmat tiivistepinnat, tarkistit kannen suoruuden, käytit uusia pultteja ja vedin oikeaan momenttiin oikeassa järjestyksessä...?
Tosin, toi että neljässä sylinterissä on jotain nestettä ei viittaa ihan kansipahvivikaan taikka sylinteriputkivikaan.
-
Eikä pahvin vaihdossa ole päässyt käymään vanha kunnon ryssi...?
Eli siis ei mikään olisi mennyt reisille tossa hommassa?
Putsasit molemmat tiivistepinnat, tarkistit kannen suoruuden, käytit uusia pultteja ja vedin oikeaan momenttiin oikeassa järjestyksessä...?
Tosin, toi että neljässä sylinterissä on jotain nestettä ei viittaa ihan kansipahvivikaan taikka sylinteriputkivikaan.
No ei ollu eka kansiremppa. Mutta en sitä kiellä ettenkö ois voinu jotain mokaa ??? Uudet pultit ja momentit ja kiristysjäykkyydet pitäis olla ihan kohillaan.. Tiivistepinnat oli ihan puhtaat (moottori ollut auki keväällä) mutta kävin ne tarkasti läpi. Hommasin puristuspainemittarin ni pitää kattoo kuinka pahasti falskaa.
-
(https://lh6.googleusercontent.com/-aWZr9w8vQYk/UETdXzJ2KiI/AAAAAAAABqI/23t-NyogN-A/s912/2012-09-03%252013.21.42.jpg)
Vähän on likaisessa kunnossa :nohnoh
-
Jees. Tallissa pölyttyny vähä. Pitäny sit mennä bongaamaan ekana työpäivänä :buck2: Ja väärältä puolelta kuva otettu!
-
Jees. Tallissa pölyttyny vähä. Pitäny sit mennä bongaamaan ekana työpäivänä :buck2: Ja väärältä puolelta kuva otettu!
Ei sillä väliä ole, komia auto se on joka puolelta ;) olis malttanu vaan odottaa ja tulla moikkaamaan ;)
-
Tänään menee kone taas palasiksi :idiot2:
-
Kannen sain irroteltua, mutta eipä kansipahvi sen erikoisemmalta näyttäny. Sylinterit oli kyllä täynnä öljyä.. Seuraavaks männät ylös.
-
Yllätys löydetty! Kaikista männistä löytyi samasta kohtaa kaksi halkeamaa. Noin 5cm päässä toisistaan. Ja yhdestä männästä jäi halkeamien välinen pala käteen. Eli männät vaihtoon! Ei Turun seudulta keltään löytyis t5 mäntiä? Pitää huomenna mennä purkamaan varaosa mottia jos siellä olis ehjät männät. Jos saa kyydin vaan jostain..
Ja tässä vielä aivan kauheen huono kuva männästä:
(https://lh4.googleusercontent.com/-2iwUu_g50ys/UEugYqAGx0I/AAAAAAAAANE/b_1RQ2ejueE/w684-h513-p-k/08092012294.jpg)
-
Vanhasta moottorista kävin ryöstää männät. Jotka olikin yllättävän hyvä kuntoiset :o Pitää männät putsaa, vaihtaa kankiin paikalleen ja vaihtaa uudet männänrenkaat kun tuli semmosetkin ostettuu :P
-
Otetaas vähän takasinpäin. Olin siinä hyvässä uskossa että 2l ja 2.3l männät olis samanlaiset. Noh, kun olin noita vanhan 2l koneen mäntiä putsaamassa tajusin et ne onkin tasalakisia ja hain 2.3l männän vertailuksi ja huomasin myös että 2l mäntä on korkeampi tapista ylöspäin..
OSTETAAN 5KPL 2.3L MÄNTIÄ!!
-
Nythän ois hyvä väli laittaa sinne H-profiili kanget.
Nyt oli näköjään kimppatilaus niille tuolla kierrätyskeskuksen puolella.
Ne vakiokanget nimittäin ei paljoa tarvii kun ovat mutkalla...
-
Nythän ois hyvä väli laittaa sinne H-profiili kanget.
Nyt oli näköjään kimppatilaus niille tuolla kierrätyskeskuksen puolella.
Ne vakiokanget nimittäin ei paljoa tarvii kun ovat mutkalla...
Huomasin kimppatilauksen, mutta kun ei anna rahatilanne periks :idiot2: Ois hyvä saada tää nyt takas ajoon ettei tarvitsis töihin kävellä..
-
Toiset männät asenneltu ja volvo kehrää taas. :)
-
...eli ne vissiin sitten oli ihan täyspätevät? Hyvä jos kerta toimii taas :P
-
...eli ne vissiin sitten oli ihan täyspätevät? Hyvä jos kerta toimii taas :P
Enemmänkin kuin pätevät. Ainakin vanhoihin verrattuna. :D Ja kiitoksii sulle vielä!
-
Tässä pari kuvaa hyväkuntoisista männistä:
(https://lh4.googleusercontent.com/-pewxttL_9bY/UFDlavVLWdI/AAAAAAAAANc/1sJ8AclbYD0/s800/img-20120912-wa0001.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-6g2UOqoC5HQ/UFDlZZN35PI/AAAAAAAAANU/theouvBpdT0/s800/img-20120912-wa0002.jpg)
-
Se on sitten päässyt nakuttamaan... :o
Nii, veikkaus tuollaisella vauriolla on liian suureen ennakkoon...
Kai se nyt on kohillaan?
-
Se on sitten päässyt nakuttamaan... :o
Nii, veikkaus tuollaisella vauriolla on liian suureen ennakkoon...
Kai se nyt on kohillaan?
Nakua minäkin luulen.. Tosin ennakot on maltilliset. Mutta pitää niitä vielä tarkistella. Ahtoputki oli irrallaan sen jälkeen kun huomasin et alko savuttaa, et oisko vetäny sen takia sitten laihalle ja nakuttanut?
-
Nakua minäkin luulen.. Tosin ennakot on maltilliset. Mutta pitää niitä vielä tarkistella. Ahtoputki oli irrallaan sen jälkeen kun huomasin et alko savuttaa, et oisko vetäny sen takia sitten laihalle ja nakuttanut?
Only God knows... :D
Nakutus kyllä nuo männät on(mielestäni) pilannut ja jäljestä päätellen juurikin liian aikainen sytty.
Laiha seos sulattaa mäntää.
Tähän vois joku viisas jotain kommentoida. :o
-
Volvo alkoi taas savuttaa...
-
voi jum****ta.
Alkaa syömään miestä... *tumppuun->
-
Kukkarosta mä oon enemmän huolissani.. Tänään hakataan päätä seinään ja huomenna pistetään volvo taas palasiks ja koitetaan oppia jotain jo pikkuhiljaa..
-
Ihmettelen miksi rupesit leikkimään megan kanssa kun tuossa T5:ssa on ihan pätevä ohjelmoitavissa oleva ruisku jo valmiina? Tieten jos tarkotus on rassata ja remontoida koko ajan niin sitten ok.
-
Ihmettelen miksi rupesit leikkimään megan kanssa kun tuossa T5:ssa on ihan pätevä ohjelmoitavissa oleva ruisku jo valmiina? Tieten jos tarkotus on rassata ja remontoida koko ajan niin sitten ok.
Joo, sitä rassausta ja remontointia kutsutaan harrastukseksi. Ja halusin ton megan oppia kun ei oo jäämässä viimiseks projektiks. Ja mun mielestä kun aletaan virittää niin viritetään kunnolla eikä leikitä esim vakio ecun kanssa. Mun mielipide.
-
Joo, sitä rassausta ja remontointia kutsutaan harrastukseksi. Ja halusin ton megan oppia kun ei oo jäämässä viimiseks projektiks. Ja mun mielestä kun aletaan virittää niin viritetään kunnolla eikä leikitä esim vakio ecun kanssa. Mun mielipide.
Kivaa se harrastaminen on ja siinä samalla oppiminen. Mutta siinä vaiheessa kun toimiva systeemi puretaan pois ja mennään takapakkia katoaa mielekkyys hommasta.
Kunnolla virittämistä voidaan tehdä kahdella tavalla.
1 Ottaen opiksi muiden kokemuksista, neuvoista ja välttää näin karikot.
2 Mennä pers edellä ne samat karikot mitkä muut ovat jo rypeneet ja todeta ettei tästä tullut mitään.
Tämä on sitten minun mielipide.
-
Ihmettelen miksi rupesit leikkimään megan kanssa kun tuossa T5:ssa on ihan pätevä ohjelmoitavissa oleva ruisku jo valmiina? Tieten jos tarkotus on rassata ja remontoida koko ajan niin sitten ok.
Joo on siis tosi hyvä ja täysin ohjelmoitavissa oleva ruisku vakiona :2funny:
-
Kivaa se harrastaminen on ja siinä samalla oppiminen. Mutta siinä vaiheessa kun toimiva systeemi puretaan pois ja mennään takapakkia katoaa mielekkyys hommasta.
Kunnolla virittämistä voidaan tehdä kahdella tavalla.
1 Ottaen opiksi muiden kokemuksista, neuvoista ja välttää näin karikot.
2 Mennä pers edellä ne samat karikot mitkä muut ovat jo rypeneet ja todeta ettei tästä tullut mitään.
Tämä on sitten minun mielipide.
Eipä noita kasipätkiä kovin montaa oo megasqruitattuja joista oppia ottais..
-
Kyllä olen itsekkin megaspruutaan päättänyt laittaa omaan kasipätkään. Helpommin sen säätöihin saa mitä volvon oman moottoriohjauksen. Joskus vaan tulee takapakkia ja se on vaan hyväksyttävä. Tää on vaan tätä motorsporttia :D
Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2
-
Joo on siis tosi hyvä ja täysin ohjelmoitavissa oleva ruisku vakiona :2funny:
On hyvä, toimiva ja ohjelmoitavissa.
-
Eipä noita kasipätkiä kovin montaa oo megasqruitattuja joista oppia ottais..
Niin miksikohän ei. ::) Tarkoitin vain että tälläkin foorumilla monella on ollut ongelmia tuon megan toimivuuden ja luotettavuuden kanssa. Sitten löytyy esimerkkejä kun 850:en vakio ruiskulla oteraan 500 hv tehoja ilman ruiskuun liittyviä ongelma ongelmia.
En nyt halua mitenkään kyseen alaistaa tätä sinun projektin mielekkyyttä. Varmasti oppia on tullut roppakaupalla. Yritän vain sitä tässä sanoa että loputtomasti ei kannata hakata päätä seinään. Nimerkillä päätä seinään hakannut.
-
No on tällä voorumilla otettu tehoja megallakin ::)
Mikä siinä jos haluaa harrastaa ja opetella uusia asioita O0
Megan onegelmat nyt on kiinni tekijästä/ käyttäjästä ja ongelmat on tehty ratkaistavaksi.
tietotaito kasvaa tekemällä ja opiskelemalla
----------------------------------
Et oo muuten aatellu siirtyä viinalle, ystävällisempi koneelle ja kukkarolle.
Ei meinaan ihan helpolla nakuta, liika ennakosta kärsii lähinnä vääntö ja sen tuntee kyllä pers dynolla
-
Viinaa siellä tankissa on tälläkin hetkellä noin 40l :P
-
millaset ennakot siellä :o kannattaa se 5 astetta ottaa suosiolla pois koko alueelta
-
Maksimi ennakot taitaa olla nyt 18 ja ahdoilla 12 ::)
-
Maksimi ennakot taitaa olla nyt 18 ja ahdoilla 12 ::)
Pienet ennakot on. Voi olla niin että ennakot ovat oikeasti jotain muuta kuin mitä olet megaan syöttänyt jos nakutuksen takia särkyi.
-
Huohotus letkut täynnä valkostä mönjää. Meinaa vaan et huohottaa pahasti?
-
Pienet ennakot on. Voi olla niin että ennakot ovat oikeasti jotain muuta kuin mitä olet megaan syöttänyt jos nakutuksen takia särkyi.
,
Mahtdollista tuokin.. Pitäis ajoituslampulla kattoo
-
Kansi irrallaan. Muuta ihmeellistä näy kuin palanutta öljyä mäntien päällä. Seuraavaks se hauska osuus.. Auton alle.. :buck2:
-
Hmm.. Männät ja männänrenkaat ehjät ???
-
turbo valmis/ se öljynpaluu jos on kutistettu, ei tee hyvää.
-
turbo valmis/ se öljynpaluu jos on kutistettu, ei tee hyvää.
Ai niin.. patentoisin sen öljyn paluun silleen että tulee 8mm letkuna öljypohjaan/lohkoon.. Et se ahdistais, nostais öljynpainetta ja tunkis öljyt palotilaan?
-
Ai niin.. patentoisin sen öljyn paluun silleen että tulee 8mm letkuna öljypohjaan/lohkoon.. Et se ahdistais, nostais öljynpainetta ja tunkis öljyt palotilaan?
Tuskin se öljynpainetta nostaa, mutta turbon läpitte lykkää varmasti, jos noin pientä on. Itsellä oli joskus joku n.13mm letku ja sekin oli aivan liian pieni. +20mm lienee suositeltavaa.
-
Liian pienellä letkulla on.
Ja öljyt voi päätyä palotilaan sitäkin kautta että puskee ahtimen akselilta läpi ja kulkeutuu ahtoputkia pitkin.
-
Ei ollu ahtoputket kyllä öljysiä kun niitä tutkiskelin.. En oikein tiiä miten saisin sen öljynpaluun tehtyä paremmin kun ei siinä lohkossa ole kuin joku 14mm reikä? Ja se alkuperäinen putki pysyy yhden o-renkaan varassa paikalla ::)
-
Ei ollu ahtoputket kyllä öljysiä kun niitä tutkiskelin.. En oikein tiiä miten saisin sen öljynpaluun tehtyä paremmin kun ei siinä lohkossa ole kuin joku 14mm reikä? Ja se alkuperäinen putki pysyy yhden o-renkaan varassa paikalla ::)
Oliko pelkkä savutus ongelma nyt? Se voi lykätä sen öljyn myös suoraan pakopesään, kunnei ehdi valumaan liian pienestä letkusta.
Pystyiskö vaikka suoraan öljypohjaan tekemään uuden paluun.
-
Oliko pelkkä savutus ongelma nyt? Se voi lykätä sen öljyn myös suoraan pakopesään, kunnei ehdi valumaan liian pienestä letkusta.
Pystyiskö vaikka suoraan öljypohjaan tekemään uuden paluun.
No toi mullekkin tuli äskön mieleen, mutta männissä oli palanutta öljyä ja ne oli kyllä puhtaat kun ne sinne laintoin. Joku 50km ehtisin ajamaan. Mutta kun miettii niin ton öljynpaluun "korjaamisen" jälkeen huomasin sitä savutusta. Öljypohjaan jos tekis suoraan paluun niin sit melkeen olis kiinnityspulttien tiellä eikä siinä ylä reunassa ole oikeen tasaista kohtaa edes? Eikä sitä varmaan kovin alas voi laittaa? Pitää tutkia kun on öljypohjakin irti. Uskaltaisko sitä alkuperäistä reikää suurentaa?
-
Alakerta olis paketissa. Nyt safkaa ja sit takas jatkamaan :)
-
Ja Volvo käy taas :)
Ei savuta eikä tiputa öljyy ainakaan ekan koeajon aikana ELK
-
joko löysit savutuksen syyn?? :)
-
Luultavastikkin oli liian pieni öljynpaluu..
-
Laajakaista ottanut vissiinkin nokkiinsa öljystä ja näyttää afr 7.5 melkeempä kokoajan. Ei auta kuin uutta tilaukseen. :-\
-
Hyvä homma että rokkaa. Mitä sä teit sille turbon ö-paluulle? *W->
-
Laajakaista ottanut vissiinkin nokkiinsa öljystä ja näyttää afr 7.5 melkeempä kokoajan. Ei auta kuin uutta tilaukseen. :-\
Koitas ensin putsaamalla, ja uudelleen kalibroimalla :)
-
Hyvä homma että rokkaa. Mitä sä teit sille turbon ö-paluulle? *W->
Eipä sieltä oikein saa kuvaa näpsästyä eikä jaksa mennä enää auton alle kun rokkaa :D Mutta supistin 19mm letkun --> 16mm letkuksi --> vakio paluun päälle joka oli jotain 14mm? Toimii ainakin. Pitää kyllä tehdä se joskus kunnolla..
-
Uus lambda tuli ja asentelinkin heti töitten jälkeen. Alko heti toimii paremmin eikä tarvinnu kytkintä luistattaa/pelkää että sammuu jokaisessa liikkeelle lähdössä. Tuli vähän yritettyä säädelläkin, mutta kierrosluku käy nollassa välillä jolloin mega ei maadoita bensapumpunreleetä josta lambda ottaa virtansa ja sen takia lambda on aina katkon jälkeen hetken poissa pelistä. Ja tietenkin kierrosluku pätkii pahemmin kiihdyttäessä/kovemmilla kierroksilla..
-
Lambdan virran otto siirretty, niin lambda on kokoajan mukana. Sai jo aika hyviin säätöihin ohjelman kanssa, seokset pysys hyvissä lukemissa ja vetoja riitti ;) ahdot tosin vielä maltilliset 0.5bar. Nyt kun ilmanputsari on ahtimessa suoraan kiinni, niin kuuluu aika jäätävät suhinat kabiiniin S*
-
Tuli käytyä katsomassa vuoden -74 244 Volvoa. Ja pakkohan semmonen oli sitten saada :idiot2: Moottorina on B20A, mutta se tuskin sinne on jäämässä.. Kuvia ei ole eikä tule vähään aikaan. Talli paikkaa etsiskelen Turun seudulta, että pääsis ihmettelemään hankintaa enemmän. Jos joku tietää tallipaikan Turun seudulta kertokaa ihmeessä! Reseptinä luultavasti vino/tinakone + mega + turbo + alkoholi. Luultavasti vinokone.. Kori töitä pääsee ekana tietenki hommailemaan.
-
Hetken kuunnellu ajossa kuin joku ujeltais. Tuli vähä tutkittua ja todettua, että vasen etupyöränlaakeri oli aivan sökö. Uuskin on jo asenneltu :) Pakoputken kannatus tuottanu kans vähän pään vaivaa. Hitsiin kun pääsis käsiksi, niin sais senkin kunnolla laitettua.
-
Vihdoin sain aikaseksi vaihtaa vanhanmallisiin alutukivarsiin uretaanipuslat. Iha koti konstein hommasta selvittiin pienen harjoittelun jälkeen. :) Huomenna hakemaan uudet alapallot ja asennella paikalleen. Huomenna pitäis tulla kans yks komponentti megaan jos vaikka nykymisem sais loppumaab. Kuvaa tukivarsista:
(https://lh3.googleusercontent.com/-hcueU8O_ZAQ/UHHwPiv_OqI/AAAAAAAAAOE/kRCtOF4iguE/s400/20121007_202909.jpg?hl=fi)
-
Nykymisen syy ratkesi vanhasta komponentista joka vaihdettiin uuteen suositukseen eikä nyi enää 8) alatukivarret uretaani puslilla ja uusilla palloillaan paikallaan ja on makiaa ajella :) Säädeltäessä huomattu, että tuppaa menemään laihalle yläkierroksilla ??? Mahtaakohan suuttimet vaan sitten loppua kesken? Muutenkin tuntuu, että yläkierroksilta puuttuu puhtia entiseen verrattuna.. Lähtee vetämään hyvin kun ahdin tulee mukaan, mutta tasaantuu nopeasti :idiot2:
-
Hiljaista ollu volvonlaitossa. Rahanpuutteessa mitään isompaa pysty tekemään. Volvo ollut jokapäiväisessä ajossa ja kilometrejä kertynyt noin 1500km. Kylmäkäynnistyksissä vielä hiomista, välillä joutuu sahaamaan aika kauan. Ja sitten pito loppuu eturenkailta kokoajan kesken ;D jäin sateella melkein kiinni mäkeen kun jäi vain sutimaan paikoilleen eikä isompi vaihdekkaan auttanut!
Seuraava päivitys volvoon saattaa aiheuttaa ihmetystä.. Onhan kyseessä vähän pyhäinhäväistys.. Eli volvoon soviteltu vag:n 1.6 fsi:n puolia. Johdotukset on jo puoliksi tehty. Huomenna tulee vähän komponentteja, että saa megaan tehtyä tarpeelliset muutokset.
-
Täälläkin päin Suomee on nyt maa valkeena! :tickedoff: ku ois takapotku..
-
Täälläkin päin Suomee on nyt maa valkeena! :tickedoff: ku ois takapotku..
nettiautosta niitä saa ;D
-
nettiautosta niitä saa ;D
Kaikki rahat menee tähän :facepalm:
Sai sitten taistella itsensä takas autohalliin. Puol mäkee tuli sudittua kun vauhti vain hiipus ja etenemistä tapahtui vain kun asvalttia tuli esiin lumen alta ::)
-
Hiljaista ollut volvon piristämisen kanssa, kun joutunut muuten vaan korjailemaan.. VAG:n puolia en ole vielä saanut toimimaan. Töihin kun päivittäin pitäis ajella. Pitää kattoa vkl jos sais ne pelittämään.
Niinhän se on että tyhmästä päästä kärsii kukkaro.. Oli viime perjantaina volvossa vielä pelkät vedet koneessa ja seisoi yön ulkona. Vesipumpun akselintiiviste alkoi vuotaa, lämppärin kennon pohja halkes ja kanteen tulevan vesiputken tiiviste hajosi. Sitten kun noi viat oli korjattu ja luuli että vihdoin pysyis nesteet sisällä, niin tietysti vielä syylärikin vuotaa toisesta päädystä :facepalm: . Tarvii hetki ihmetellä mistä toisen syylärin sais.
-
Jotain pientä saanut aikaseksi.
(https://lh5.googleusercontent.com/-Pbork8cFGnA/UJlekt1ThII/AAAAAAAAAOY/10WCKI2R2z0/s903/20121105_122505.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-jiKltPJ5PYk/UJler40-kQI/AAAAAAAAAOg/il40R38orrI/s903/20121105_123010.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-KijUeqzrsLU/UJley64nCAI/AAAAAAAAAOo/PvihL-5y4k0/s903/20121105_162141.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-odgGdPOjKzQ/UJle4wrrRwI/AAAAAAAAAOw/7yOEJt-BJus/s903/20121105_164121.jpg)
Vielä kun noi sais toimimaan ::)
-
Mikä logiikka tossa on ollut laittaa suoraan tuo putsari kompurakoteloon kiinni? Tuolla koneen takanahan on helvetin kuuma ja hörppii nyt kuumaa ilmaa suoraan ahtimeen. Sisään syötetyn ilman pitäisi olla mahdollisen viileää...ainakin mun mielestä... ;D
-
Mikä logiikka tossa on ollut laittaa suoraan tuo putsari kompurakoteloon kiinni? Tuolla koneen takanahan on helvetin kuuma ja hörppii nyt kuumaa ilmaa suoraan ahtimeen. Sisään syötetyn ilman pitäisi olla mahdollisen viileää...ainakin mun mielestä... ;D
Se ilma muuttuukin kylmäksi, kun menee coolerin lävitte ;) Imuilman lämmöt on ainakin tähän asti pysyny hyvissä lukemissa, ettei ole ollut tarvetta vaihtaa ilmanputsarin paikkaa.
-
Se ilma muuttuukin kylmäksi, kun menee coolerin lävitte ;) Imuilman lämmöt on ainakin tähän asti pysyny hyvissä lukemissa, ettei ole ollut tarvetta vaihtaa ilmanputsarin paikkaa.
Vielä kylmempää se olisi, kun ottaisi viileämpää kamaa ahtimeen.
Khyl se siellä lämpee, kun alkaa ahdot 2 bar tietämillä huitelemaan.. :)
-
Vielä kylmempää se olisi, kun ottaisi viileämpää kamaa ahtimeen.
Khyl se siellä lämpee, kun alkaa ahdot 2 bar tietämillä huitelemaan.. :)
No ei iha noin kovilla paineilla tuu ajettuu, kun suuttimet loppuu kesken pienemmilläkin paineilla :-[
-
Nastat löytäneet tiensä auton alle :o Vaikkei talvi viel oo tänne tulossa :idiot2:
-
Jotain päivitystä. Syyläri vaihtunut ehjään ja sisusta kuivatettu. Vaahtomuovi äänieristeitä sai lattiasta repiä pois, kun oli niin märkää, ettei ollut toivoa kuivamisesta..
Coolerin asentoa ja sijaintia tuli vähän vaihdettua, siitä kuvaa myöhemmin.
VAG:n puolia vieläkään toimimaan saanut.. Ylimääräiset puolat on vain ylimääräisiä huolia. No kyllä ne paikalleen vielä tulee!
-
Siirryttiin sitten volvon kanssa takaisin bensaan huonon kylmänä käyntiin lähtemisen takia. Puolia pitäis tutkia kun ei vieläkään niitä saanu toimimaan. Ja mittarin valot välkkyili pari päivää ja nyt ei pala ollenkaan :idiot2:
Väillä jotain kuviakin. Oli vähän jäähdytysnestettä päässy lattialle ku kenno vuosi:
(https://lh5.googleusercontent.com/-9zJcJadJBIo/ULniXDuZ0dI/AAAAAAAAAPY/NoBkY-wThjc/s903/20121117_104012.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-pzeZ_Bnkmcc/ULniQzliaSI/AAAAAAAAAPQ/uzOVyKbBzkk/s903/20121117_104000.jpg)
Löyty myös kiistaton todiste auton alkuperästä :2funny:
(https://lh6.googleusercontent.com/-Bl65Zy0RCok/ULngxQGbI3I/AAAAAAAAAPI/1up6m-B5W0o/s903/20121117_103940.jpg)
-
Olihan se volvo kestänyt taas ihmeen pitkään kasassa.. Ja olihan sen aika taas lahoo.. Mutta harmittaahan se :-\ Kivasti tuntus bensan kanssa kiihtyvän ku suuttimet taas riitti vähän paremmin. Pienen kiihdytyksen jälkeen hiljennys ja rampista ylös valoihi ja auto sammuu eikä lähde käyntii. Jäähdytysnesteet heitti paisarista pihalle ja kun starttaili niin höyryy alko tulemaan jostain termostaatinkotelon alta (kannenvälistä?). Höyryä pakkaantus myös paisariin eli luultavasti paffi menny, kun painetta jäähdytysjärjestelmässä. Loppuviikosta tutkitaan vauriot.. :buck2:
-
Ostetaan 5kpl 2.3 t5 mäntiä!
-
Taas? Mikäs ihme niitä nyt oikeen rikkoo?! :-\
-
Nakutuksen jälkiähän noi kuulemma on kun männänrengas välit hajoo.. Tosin pietäis seokset kyllä olla kondiksessa eikä ainakaan kuulunu nakutusta. Eikä mitä kauheeta polkemistakaan ole ollut. Mutta laitetaan taas kuntoon ja hommataan isommat suuttimet ja viedään penkkiin säädettäväks.
-
nyt en muista mut eikö sulla oo laajakaistalambdaa ??? vois olla aika kätevä ::)
-
Löytyy innovaten Lc-1
-
Löytyy innovaten Lc-1
no on kumma kun noita mäntiä menee tuota tahtia :o
-
Millä on kuunneltu nakutusta kun on autoa säädetty?
-
Millä on kuunneltu nakutusta kun on autoa säädetty?
Ei ole nakurajalla asti säädetty. Pyritty pitämään maltilliset ennakot ja sit penkissä säätää ihan kohilleen. Mäntien hajoamisensyykin tais löytyä. Oli jääny alkoholin ennakot ::)
Eilen sain volvon nippuun, mutta kipinä oli remontin aikana kadonnut. :o Tänään siis etsimään sitä kadonnutta kipinää ja volvo takaisin ajoon.
-
Syy kadonneeseen kipinään löytyi pako nokka-akselin päässä olevasta puolikuu levystä eli se mitä ykk anturi lupee. Pelti oli vääntyny työn touhussa. Yritin sitä jo väännellä suoraksi, mutta tuntuu olevan niin tarkka heitoista, että pyörimistieto katkeilee noin 5sec välein.
Sit vois vähä mainostaa, että motonetistä saa nykyään sitten t5 kansitiivisteitä ja imusarjantiivisteitä.
-
sun volle 855 seisoo motonetin pihal?, vissii sun työpaikkas on motonet?, mähän käyn silloi tällöi motonetist varaosia mun volvoon ja samal oon nähny monesti sun volvo :) mullaki sama farkku.. ja ite oon turusta :)
-
Mitenkäs sen nyt on huomannu :D kyllähän se paikkansa pitää. Saa tulla jutustelemaan. Varaosia pääosin myyn.
-
Mitenkäs sen nyt on huomannu :D kyllähän se paikkansa pitää. Saa tulla jutustelemaan. Varaosia pääosin myyn.
Joku päivä sitten ;D
-
Volvo saatu taas ajoon :) Tosin vakio eculla, kun toi katsastus lähestyy.. Pitäis vakio turbo, cooleri, pakosarja ja katti vaihtaa, niin vois koittaa leimailla. SRS valo palaa mittaristossa eli sille pitäis jotain tehdä ja mittarivalot on pimentyneet kokonaan :idiot2: välkkysivät pitkään ja sitten lopettivat toiminnan kokonaan.
-
mittarivalot on pimentyneet kokonaan :idiot2: välkkysivät pitkään ja sitten lopettivat toiminnan kokonaan.
Kerro sitte mis oli vika, veljen T5R vilkuttelee kans ja välis pimenee kokonaan.
-
Ei jumankauta. Mäntäsyöppö. Vaikka olis kuin perunasäkillä hakattu, kannattais varmaan vähän keskittyä.
Ei pahalla mutta on kyllä kaikki sulta iteltä pois jos hosut. :o
Noh, kai se siitä... Toivotaan. Kova oot ainaskin yrittämään. O0
-
Ei jumankauta. Mäntäsyöppö. Vaikka olis kuin perunasäkillä hakattu, kannattais varmaan vähän keskittyä.
Ei pahalla mutta on kyllä kaikki sulta iteltä pois jos hosut. :o
Noh, kai se siitä... Toivotaan. Kova oot ainaskin yrittämään. O0
Jos oikein käsitin tällä autolla ei ole päämäärä tulla ajetuksi paljon vaan hankkia kokemuksia megasta ja sen säätämisestä. ;)
-
Varmaan niin mutta kyllä se onnistuu pienemmilläkin takaiskuilla.
Jos ainoostaan säätää ja laittaa rahaa siihen niin kyllä on pienissä nautinnot. Vai mitä Makru?
Kai sillä tarkoitus ajaakin olis?
-
Joo, kyllähän tää on päivittäisessä ajossa. Nyt tosiaan vakio ecu paikallaan katsastusmielessä. Eikä nyt oo tarkotus autoo ihan tahallaan rikkoo. Oli toi viime hajoaminen ihan muistamattomuutta. Ajellaan nyt ton vakio ecun kanssa hissuksiin ja leimataan vakio romuilla ja koitetaan säästää isompiin suuttimiin. Ja koitetaan olla rikkomatta mitään. Ja laittaa ne ennakot kohilleen.
-
O0 Nyt puhuu järki!
-
Joku 300km ajettu rempan jälkeen ja oireta löytyy. Öljyä ilmestyy venakopan päälle ja tippuu pakosarjan päälle = kivasti savua. Jäähdytysnestettä katoilee. Tai oikeestaan tunkee paisarista ulos. ??? Pitkällä matkalla ei mitään hätää mutta kun kaupungissa pysähtelee valoihin tai pysähtyy kokonaan ni nesteet tulee paisarista ulos. :buck2:
-
Kansipahvi oli miulla menny rikki, ku omasta kulkineesta puski nesteitä paisarista ulos...ja oli siinä kyl kansikin kerenny vääntyä :-\
-
Kansipahvi oli miulla menny rikki, ku omasta kulkineesta puski nesteitä paisarista ulos...ja oli siinä kyl kansikin kerenny vääntyä :-\
Toi mullakin oli mielessä.. Äsken tulin ajamasta niin otin paisarin korkin pois. Oli siellä vähän painetta kun vähän suhahti, mutta ei ne silmille tullu. Vesi kyllä siellä porisi. Lämmöt oli ihan normaalissa.
-
Mittatikun kun ottaa käydessä pois niin tikun reijän täydeltä puskee höyryä :idiot2: Onkohan kansi menny vääräks samalla kun männät hajonnu? Sillon kun männät meni niin tais jäähdytinnesteet ampuu paisarista pihalle. Sylinterit näytti ihan hyviltä ettei ainakaan halki sieltä.
-
Sä oot nyt varmaan vaihtanut niin monta mäntää eri koneista siihen että ei ne voi olla tiukkoja--->puhaltaa ohi ja silloinhan se lykkää tikunreiästä sen huohotuksen jos itse huohotus sitä ei pysty vetämään.
Hyvää siitä ei saa kuin vaihtamalla kohtuukuntoisen koneen tai tekemällä kunnon remontin.
-
Epäilen kantta kieroks. Näkee sitten kun purkaa taas.
-
Kansi on jälleen kerran pöydällä. Pahvi oli ehyt. Nelos sylinterin kannen palotila ja pakokanava oli öljyinen. Tulpanjohdot kun otti pois niin 2 ja 3 sylintereitten tulpanreijät täynnä öljyä (huohottimen letku lähtee niiden välistä). Ideoita mikä mättää?
Voihan se olla että lohkokin alkaa olemaan entinen. Voi olla että jää seisomaan ja odottamaan kokonaan uutta moottoria tai ainakin alakertaa. :'(
-
Ja miten hienosti viikko voikaan alkaa.. Auto seisonut viikonlopun työpaikan parkkipaikalla ja joku oli sitten käynyt rikkomassa oikeanpuoleisen takaoven lasin. Mukaan oli myös tarttunut kaikki työkaluni takapenkiltä. :'( Ei mitään merkki tavaraa, mutta silti.. Tosin poppivehkeet evät olleet kelvanneet :idiot2:
-
Mitäs tälle tänäpäivänä kuuluu??
-
Tuli heräteltyä tätä eloon tuossa lomaillessa. Eli vikadiagnoosi oli oikea.
(https://lh4.googleusercontent.com/-xxrYmwTpl8Y/UcA65IyuNHI/AAAAAAAAAQM/cnVWL4uXC3E/w620-h826-no/20130601_171626.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-SkLa15U5rdg/UcA69Dl_l6I/AAAAAAAAAQU/UazDhikNxlg/w620-h826-no/20130601_171647.jpg)
Paikalleen vaihtui vanha 2l lohko johon tuli 2.4 kampura, 2.3 männät, vaparin nokat ja kaasuläppä. Katsastus vielä suorittamatta ja sinne mennäänkin 13g:n voimin :D isoihin suuttimiin kerätään rahaa..
-
Pitää oikein nostaa hattua että jaksaa näinkin monen takapakin jälkeen yrittää -H-
-
Yritin tuossa maanantaina autoa leimailla, mutta jäi leima tulematta. Huomautuksia tuli ajovalojen ja sumareiden suuntauksista, öljyvuodosta(nosturilla vasta huomas, että ihan reippaasti tiputti jostain moottorintakaa ja ylhäältä) ja haljenneesta tuulilasista(jätän vaihtamatta). Viat jos vkl sais korjailtua ja megaa laiteltua taas paikkaan :)
Pistetääs kuvaki välil:
(https://lh6.googleusercontent.com/-0PCWNv-LGxw/UdL1O9lcGYI/AAAAAAAAARA/sH5vTYyTXC0/w645-h860-no/20130629_181450.jpg)
-
Tarkista turbon öljynpaluuputki, minullakin vuoti ja paikallaan kun kierrätti, iso öljyläikkä oli moottorin alla.
-
Tarkista turbon öljynpaluuputki, minullakin vuoti ja paikallaan kun kierrätti, iso öljyläikkä oli moottorin alla.
Ei siitä vuotanu. Enemmän oikeelta, vesipumpun kohilta, ehkäpä turbolle menevä öljyputki. Pitää tutkii.
-
Ei siitä vuotanu. Enemmän oikeelta, vesipumpun kohilta, ehkäpä turbolle menevä öljyputki. Pitää tutkii.
Etsin joskus omasta öljyvuotoa ja silloin pitkän etsinnän jälkeen löytyi turbolle menevästä putkesta hiushalkeama.
-
Öljyvuotoa tuli ihmeteltyä ja viaksi todentui korkannut venttiilikopan pultti jakopään vierestä. Eli öljy tulee pulttia pitkin ylös ja valuu jakopäätä pitkin maahan. Tulee aika ripeestikkin.. Mitähän tolle keksis? Tietty kierteet pitäis korjaa..
Jotain pientä tuli räplättyä Esim. johdotuksia siistittyä, ajovalo umpio vaihdettua (säätö rikki), vaihde vaijereiden puslat vaihdoin "järeämpiin" ja vähän tarroja liimailin :D
Hyväkuntoinen pusla:
(https://lh4.googleusercontent.com/-PArkDmKbJCc/Udrev2y6yMI/AAAAAAAAAR0/Nvwe3_zL_do/w645-h860-no/20130707_101120.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-LGMeA6D8cr0/UdreqtboMCI/AAAAAAAAARs/EVB-8qBp74Q/w645-h860-no/20130707_101129.jpg)
Uus "pusla" paikallaan. Eli tosiaan Hurm0ksen ideaa kopioiden 608 laakeri.
(https://lh3.googleusercontent.com/-FL6bUfEEt1g/UdrenIlsp3I/AAAAAAAAARk/mFe-fYWG0a8/w645-h860-no/20130707_103154.jpg)
Jotain tarroi:
(https://lh6.googleusercontent.com/-Aw5HVyKwjfY/UdrejceiMxI/AAAAAAAAARc/rFXF0EsX8Co/w645-h860-no/20130707_210540.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-iAIFq8vo38Y/UdrefZcM0pI/AAAAAAAAARU/MAygRicFNZg/w645-h860-no/20130707_210554.jpg)
(voishan sen autonki pestä)
(https://lh4.googleusercontent.com/-Xyea_1uKC2Q/UdrebyLYTOI/AAAAAAAAASI/KmTz4o-jFwc/w645-h860-no/20130707_210932.jpg)
Tommoset odottais vielä asennusta (302mm):
(https://lh6.googleusercontent.com/-g0x002Z5Yx4/Udre0ARzQeI/AAAAAAAAAR8/Sf3y0eiC8eA/w1147-h860-no/20130706_115221.jpg)
-
Öljyvuotoa tuli ihmeteltyä ja viaksi todentui korkannut venttiilikopan pultti jakopään vierestä. Eli öljy tulee pulttia pitkin ylös ja valuu jakopäätä pitkin maahan. Tulee aika ripeestikkin.. Mitähän tolle keksis? Tietty kierteet pitäis korjaa..
Helicoililla kai sais ne kierteet kondikseen. Tietty toinen vois olla jokin kemiallinen metalli tms. jolla sen pultin tiivistäis sinne, mutta lopputulos voi olla heikko ja pultin avaaminen joskus haasteellista.
Uus "pusla" paikallaan. Eli tosiaan Hurm0ksen ideaa kopioiden 608 laakeri.
Eiks tullu hyvä 8)
-
Venttiilikopan pultit on 7mm. vetää vaan uuden 8mm kierteen ja sit 8mm kuusiokolo pultti tilalle. Niin olen itse korjannu ja hyvin toiminu.
-
Vaihdekepistä tuli jämäkkä ja toimii kyllä hyvin! :)
Venttiilikopan pultit on 7mm. vetää vaan uuden 8mm kierteen ja sit 8mm kuusiokolo pultti tilalle. Niin olen itse korjannu ja hyvin toiminu.
Niinhän mä vähän muistelinki et jotain ihme 7mm pulttei siel on. Et muista minkä pituista pulttia laitoit?
-
Vaihdekepistä tuli jämäkkä ja toimii kyllä hyvin! :)
Niinhän mä vähän muistelinki et jotain ihme 7mm pulttei siel on. Et muista minkä pituista pulttia laitoit?
Laita saman mittainen mikä vanha on, ni ei ainakaan liian pitkää tuu
-
Niin ku vaan tietäis niitten vakioitten pituuden :2funny: autolle 70km matkaa vasta vkl menossa hutkii ni pitäis toi pituus varmistaa ???
-
Mullakaan ei tässä nyt oo irtonaista pulttia, mut osta eri pituuksisia ei ne montaa euroa kustanna.
-
Leimattu!!! Huippu fiilis ku pääs cruisailee volvon kans !! S*
Pientä vastustusta oli, kun flektin sulake oli kärähtäny ja lämmöt pääs vähä nousee. Öljyä vielä kerääntyy venakopan päälle. Huomasin vasta kasatessa, että osaan jäi huonot kierteet, ettei saanut kiristettyä kunnolla. Pitänee vielä jossain vaiheessa ottaa auki ja tehdä uusia kierteitä.
Onko jollain kokemusta noista vaparin nokista? Tuntuu vähän et olisi vedot kateissa siinä 3t kohilla. En ole pahemmin kenkiny, kun toi remontti vasta tehty, mutta jotenki laiskan oloinen ylemmillä kierroksilla vaikka ahdot nouseekin johonkin 0.8-1.0bar. Mahtaako olla ettei vakio ecu vaan pysy mukana? Mega pitäis kiinni laittaa, kunhan läppärin sais jostain.
-
Menohalut paranivat, kun otti jesarit pois immusta ::) Jesarilla vähä parannettu ilmanputsarin sopivuutta siis..
Tarttis vähä tohon bensapuoleen tehdä parannuksia. Mitäs raati olis mieltä toteutuksesta, et sais isommille suuttimille aineen riittämään:
-tehokkaampi pumppu tankkiin
-vakio pumppu tankissa + välisäiliö konehuoneeseen + 2. pumppu konehuoneeseen (-044 bossi/255 walpro)
-vakio pumppu tankissa + välisäiliö takaluukkuun + 2. pumppu takakonttiin
-vakio tankki pois ja turvatankki takaluukkuun + pumppu + välisäiliö + pumppu
Ehdotelkaa! Itse olen ollut tuon välisäiliön ja toisen pumpun sijoitusta konehuoneeseen miettinyt, mutta tuleekohan kuinka räpellyksen näköinen. Mitäs letkua kun e85? Jos tulee turvatankki tai välisäiliö takakonttiin ni menis noi polttoainelinjatkin uusiks.
Edit:
Irtos sit kiihdytyksessä öljynlauhduttimen letku.. Menee hermo noihin paskoihin liitoksiin :tickedoff:
Olikos kuka laittanu näihin tinakoneisiin erillistä öljyjäähyä? Pitäiskö lähdöt ottaa alkuperäisestä paikasta vai öljynsuodattimesta ryöstää? ???
-
Tarttis vähä tohon bensapuoleen tehdä parannuksia. Mitäs raati olis mieltä toteutuksesta, et sais isommille suuttimille aineen riittämään:
-tehokkaampi pumppu tankkiin
-vakio pumppu tankissa + välisäiliö konehuoneeseen + 2. pumppu konehuoneeseen (-044 bossi/255 walpro)
-vakio pumppu tankissa + välisäiliö takaluukkuun + 2. pumppu takakonttiin
-vakio tankki pois ja turvatankki takaluukkuun + pumppu + välisäiliö + pumppu
Ehdotelkaa! Itse olen ollut tuon välisäiliön ja toisen pumpun sijoitusta konehuoneeseen miettinyt, mutta tuleekohan kuinka räpellyksen näköinen. Mitäs letkua kun e85? Jos tulee turvatankki tai välisäiliö takakonttiin ni menis noi polttoainelinjatkin uusiks.
Edit:
Irtos sit kiihdytyksessä öljynlauhduttimen letku.. Menee hermo noihin paskoihin liitoksiin :tickedoff:
Olikos kuka laittanu näihin tinakoneisiin erillistä öljyjäähyä? Pitäiskö lähdöt ottaa alkuperäisestä paikasta vai öljynsuodattimesta ryöstää? ???
osta HFP 255 pumppu..tai kaks, periaatteessa sama kun walbro mutta hiljasempi, enemmän tuottoa isoilla paineilla, E85 sopivuus, hinta sama ja walbrolla ei vissiin takuu oikein pelaa. Tietysti tuo 044 on kans hyvä. http://www.jmtuonti.fi/cat/product_catalog.php?c=129
Käsittääkseni on sama kummasta ottaa. Mites jos antaa olla alkuperäsen ja laittaa lisäksi toisen, erillisen öljyjäähyn?? Tollasenkin rakennelman oon nähny :)
-
osta HFP 255 pumppu..tai kaks, periaatteessa sama kun walbro mutta hiljasempi, enemmän tuottoa isoilla paineilla, E85 sopivuus, hinta sama ja walbrolla ei vissiin takuu oikein pelaa. Tietysti tuo 044 on kans hyvä. http://www.jmtuonti.fi/cat/product_catalog.php?c=129
Käsittääkseni on sama kummasta ottaa. Mites jos antaa olla alkuperäsen ja laittaa lisäksi toisen, erillisen öljyjäähyn?? Tollasenkin rakennelman oon nähny :)
Kiitti ehdotuksesta!
Ainut vika tossa vakio öljyjäähyssä omalla kohalla on tosiaan, et se letku on irronnut siitä öljyjäähystä jo muutaman kerran ja moottoririkko ollut lähellä.. Ne alkuperäiset kiinnikkeet kun on semmoset painettavat vaan, ei kauheen varma liitos..
-
Ne alkuperäiset kiinnikkeet kun on semmoset painettavat vaan, ei kauheen varma liitos..
Onhan se kun varmistaa sen vaikka klemmarilla päältäpäin, jos ei Wurthin nippariin luota niinkuin mä... :D
-
Onhan se kun varmistaa sen vaikka klemmarilla päältäpäin, jos ei Wurthin nippariin luota niinkuin mä... :D
Patentiksihan toi vähä menee mut jos se sillä menis hetken aikaa :D kiitti vinkistä!
-
mistähän se j_tapion laittama hieno kuvasarja löytyisi missä kahdesta 1L kauhasta on tehty välisäiliö sinne hiilipöntön paikalle ??? pitääpä koittaa jos se jostain sattuisi silmiin
Edit: tässähän tämä :)
Tämä ei ole ainoa oikea tapa, mutta näin meillä.
Ostetaan retkeilyliikkeestä kaks litran rst kauhaa.
KAKSI KAUHAA (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/surge1.jpg)
("litran kauhan" tilavuudeksi vois kuvitella muodostuvan yhden litran, kuitenkin valmiiseen säiliöön tuntui mahtuvan ~2,35litraa ::))
Alapuoleksi tulevan pohjaan hitsataan lambdamutteri 18x1.5 banjopulttia varten.
PUOLISKOT VASTAKAIN (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/surge2.jpg)
Puoliskot hitsataan yhteen, yläreunaan lisätään vielä kolme letkuliitäntää ja sivuun samanlainen riippukiinnitys kuin alkuperäisessä "hiilipöntössä". Säiliö siis kiinnittyy HIILIPÖNTÖN TILALLE (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/850hiilipontto.jpg), apurungon kulmaan. Telineeseen hitsataan myös kiinnitysrauta letkunväliin tulevalle 044 pumpulle.
Alkuperäiset bensalinjat jatketaan hammastangon kohdalta (alkuperäisestä mutteriliitoksesta) apurunkoa pitkin toiselle puolelle autoa. Välisäiliölle asti voi käyttää alkuperäisen kokoisia polttoaineputkia ja vain surgekiertoon käytetään AN8 osia.
KAAVIO POLTTOAINELINJOISTA (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/850surgebensalinja.jpg)
-
Joo, mullahan on jo semmonen välisäiliö, mut en tiiä oikein mihin sen sijoittaisi ::)
Tommonen:
(https://lh5.googleusercontent.com/-qyiVZ4mrDGI/UCyyUNHQpaI/AAAAAAAAAL0/8Nsk-SxmIRE/s912/14082012265.jpg)
Tommosen sovituksenkin tein, mutta en sitten paikasta oikeen tiiä ::)
(https://lh5.googleusercontent.com/-Ie9Zk6NGe74/UegUSeEpW3I/AAAAAAAAASU/Pa7VJ0R_acM/w1147-h860-no/20121006_013558.jpg)
-
Joo, mullahan on jo semmonen välisäiliö, mut en tiiä oikein mihin sen sijoittaisi ::)
Tommonen:
(https://lh5.googleusercontent.com/-qyiVZ4mrDGI/UCyyUNHQpaI/AAAAAAAAAL0/8Nsk-SxmIRE/s912/14082012265.jpg)
laitat tuonne hiilipöntön kaveriksi jos et hiilipöttöä halua poistaa ???
-
laitat tuonne hiilipöntön kaveriksi jos et hiilipöttöä halua poistaa ???
Ei oo enää hiilipönttöö tässä volvossa :P Lisäsin kuvan tohon aiempaan postiin.
Kellään kokemusta/tietoa istuuko tommonen sarja mitenkä kasipätkään?
http://www.autotune.fi/tuote/386/oljynjaahdytin-15-rivinen-siirtosarjalla (http://www.autotune.fi/tuote/386/oljynjaahdytin-15-rivinen-siirtosarjalla)
-
sopii tuo ainakin niin että teetät alkuperäisiin putkiin noille letkuille sopivat liittimet :) eli käyttäisi alkuperäistä termostaattia ja putkia tuon kanssa :)
-
Mutta ei silloin kannata tuollaista sarjaa ostaa vaan pelkkä kenno ja teettää/tehdä letkut sieltä alkuperäiseltä ryöstölaipalta kennolle.
-
Ja tommonen aftermarket välilaippa on huono-ostos, paitsi jos haluaa että öljysuti on auton matalin paikka, ainakin alkuperäsellä suodattimella.
Siksi meille tuli vapariin tollanen mutta suodattimen siirtosarjan kanssa. Kun volvolla eivät suostuneet myymään niitä t5 öljyjäähy lähtöpalikoita.
-
Ja tommonen aftermarket välilaippa on huono-ostos, paitsi jos haluaa että öljysuti on auton matalin paikka, ainakin alkuperäsellä suodattimella.
Eipäs tommonen tullutkaan mielees :o Noh onneksi tilasin jo pelkän öljyjäähyn ja sitten vaan sovelletaan alkuperäisiä putkia. Samaan syssyyn olis vihdoin tulossa isompia suuttimia :P
Volvon erikoinen käytös taas muuttunut parempaan suuntaan. Tosiaan kierrokset hyppäs turhan korkeelle käynnistäessä ja vaihteita vaihtaessa. Syyksi selvisi yhdellä karvalla kiinni oleva TPS:n maajohto ::)
Sitten olis semmonen pieni vika, mittariston taustavalot ei pala. Eli jos laittaa katkaisimesta 0-asennosta valot päälle, niin mittarivalot palaa hetken ja sitten sammuu. Meinasin lähtee tutkii tota valokatkaisijaa, onko muita ehdotuksia?
Edit: Ei kellään olis ylimääräisenä kahta tälläistä liitintä Turun seudulla? Olis tarve.
(https://lh3.googleusercontent.com/-TkJ3nISq1Wk/Ue1wEHZWCTI/AAAAAAAAASs/S6LyAJU4V4U/w623-h830-no/20130722_204516.jpg)
-
Sitten olis semmonen pieni vika, mittariston taustavalot ei pala. Eli jos laittaa katkaisimesta 0-asennosta valot päälle, niin mittarivalot palaa hetken ja sitten sammuu. Meinasin lähtee tutkii tota valokatkaisijaa, onko muita ehdotuksia?
Juuri tänään painiskelin saman asian kanssa, 0-asennosta valot päälle niin välillä vilkahti mittareissa ja katkaisijoissa valot. Eli mulla oli siis kaikki taustavalot pimeenä (mittaristosta, katkaisimistä ja lämmönsäätö paneelista). Tutkin kanssa valokatkaisijaa, mutta mulla homma ratkesi himmentimen vaihdolla.
-
Juuri tänään painiskelin saman asian kanssa, 0-asennosta valot päälle niin välillä vilkahti mittareissa ja katkaisijoissa valot. Eli mulla oli siis kaikki taustavalot pimeenä (mittaristosta, katkaisimistä ja lämmönsäätö paneelista). Tutkin kanssa valokatkaisijaa, mutta mulla homma ratkesi himmentimen vaihdolla.
Kiitti vinkistä! Pitää tutkii tota himmennintä jos sais sen vian jotenki todennettua (en ees muistanu et täs oli himmennin :buck2: ).
-
Se himmenninhän siellä oli sitten rikki. Hyppyjohdolla kun koitti niin mittarivalot alko pelaamaan. Pitäis vielä vaihdella sinne polttimoita, kun aika moni on jo pimeenä ja se trippi/matkamittarin radaskin on hajalla. :buck2:
Sain vihdoin rs232 bluetooth adapterinkin toimimaan megan kanssa. Näkee kivasti vaikka kännykällä tietoutta missä mennään :pomo: Vielä kun sais aikaseks heittää sen megan paikkaan taas ::)
-
Joko tässä on vinokone? ::)