Futurez  Kulkukoira

855 Teeviis Romu

  • 238 Vastauksia
  • 69139 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #90 : 23.08.2012, 17:03:38 »
Ei tuntunu sitten millään alkavan käymään kunnolla ja kolme puolaa otti lämpöö.. Noh alko sen verran vituttaa et päätin kokeilla vanhan jakajan kans. Pikku modaukset megaan ja koettamaan. Kyl huomas käynnistä kun kaikki viis pyttyy oli käynnissä  :pomo: ja kävi tyhjääkin aikas nätisti  :P kohta vielä säätelemään ja sit jos jo pääsis vihdoin koeajolle  S*
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #91 : 24.08.2012, 10:31:04 »
Pieni koeajolenkki suoritettu. Tosin ei voi sanoa että kauheen onnistuneesti kun säätöläppäri vittuili ja sammuili kokoajan. Ja tuli huomattua ettei imuilmanlämpö anturin paikka oo tossa paras kun ottaa lämpöö koneesta niin on vaikee saada lämpimänä käymään.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #92 : 25.08.2012, 08:51:48 »
Ehtisin parikymmentä kilometriä jo ajelemaankin, kun volvo sitten päätti sammua eikä enää käynnistynyt.  :'( Vikakin taisi jo löytyä. Oli yksi tinaus irronnut mikä puolaa ohjaa. Ilmankos rötäs välillä niin prkl:sti.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #93 : 25.08.2012, 23:20:43 »
Diagnoosi olikin väärä. Bensapumpun rele olikin paskana. Rokkaa taas  8)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #94 : 27.08.2012, 00:42:04 »
Taas pientä vastustusta. Eka bensapumpunrele ja nyt sit bensapumppu ei käynnistyny vaikka syötti virtaa suoraa alkuperästä johtoo pitkin pumpulle.. No ei muuta kuin vetämään uutta piuhaa pumpulle. Tuli myös tehtyä katkaisija flektille. Katkaisija maadoittaa alkuperäistä relettä.



Löysin tuommoisen kuskin jalkatilasta. Mahtaa olla kaukoohjattavan keskuslukituksen boksi? Kaukoohjaus ei ole ollu mulla käytössä kun en saanut edes sitä ohjainta  :-\





Ja vielä fiilistely kuva kun on volvo liikenteessä taas  :pomo:

Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #95 : 28.08.2012, 23:54:40 »
Niin se vaan on että tästäkin volvosta on kansipaffi menny..  :buck2: Sauhuttaa niin pahasti valkosta sauhuu.. Noh perjantain ois vapaata eikä suunnitelmia. Eli volvoon kansiremppaa!
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #96 : 29.08.2012, 21:08:01 »
Töissä sanottiin että on käyttämättömiä lomapäiviä, että pidäs loppuviikko lomaa  :2funny: Noh käyhän se. Ei kun huomenissa alottelemaan kansiremppaa. Tuli hommattua kansipahvi, kansipultit, imusarjantiiviste, öljyfilsu, öljyä ja muita pikkutarvikkeita
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #97 : 31.08.2012, 17:56:47 »
Pahvi vaihettu! Kuvia myöhemmin. Nyt on pakko päästä  :sundaydriver:
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #98 : 01.09.2012, 14:40:14 »
Kusee öljyä.. Turbon öljynpaluussa kun on pieni patentti enkä tiedä miten sen saisi tehtyä kunnolla. Turbon alta lähtee isolla laipalla öljyn paluu ja siitä lähtee jotain 19mm putkee n. 5 cm ja siitä pitäis saada yhdistetyy siihen pieneen putkeen lohkossa. Tällä hetkellä on isolla letkulla kiinni muttei ole hyvä.. Ja se putkikin on lohkossa vain o renkaan voimalla. Kierteitäkin on vähän paha alkaa kone paikalla tekemään.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

hevonen

  • Vieras
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #99 : 01.09.2012, 14:56:56 »
Sun pitää askarrella metallinen välikappale siihen öljyn paluuseen. Semmonen putken pätkä missä on erisuuruiset päät.
Toiseen saa ison letkun, toiseen pienen letkun. Noitahan vois löytyä vesijohtoliikkeestä vaikka suoraan. Tosin kuparisina mutta ei kai se liian arvokkaaks rottaan tulis? :)

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #100 : 01.09.2012, 22:43:44 »
Sun pitää askarrella metallinen välikappale siihen öljyn paluuseen. Semmonen putken pätkä missä on erisuuruiset päät.
Toiseen saa ison letkun, toiseen pienen letkun. Noitahan vois löytyä vesijohtoliikkeestä vaikka suoraan. Tosin kuparisina mutta ei kai se liian arvokkaaks rottaan tulis? :)
Kyllä tohon nyt kannattaa sijottaa ettei öljy lopu kesken.. Kiitti vinkistä!
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #101 : 02.09.2012, 19:58:29 »
Eipäs savutus loppunut kansipahven vaihdolla.. Savuttaa prkl:sti valkosinistä savuu. Aattelin et huohotus olis tukkeessa mutta ei sekään auttanut.. Tulpat kun kattos niin 5. sylinterin tulppa oli hyvän värinen mutta sylinteristä nuos savua? muitten sylinterien tulpat oli mustat ja märät. Kaikkien mäntien päällä oli kirkasta nestettä kunnon kerros. Vettä? Bensaa? Ajattelin et jos turbo olisi mennyt mutta ei savutus helpottunu vaikka ahtoputken otti irti eikä turbosta ainakaan öljyä pahemmin tullut vaikka käytteli ahtoputki irti ja anto kaasuakin. Helppiä kaivataan  :-[
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa nurzi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #102 : 02.09.2012, 21:40:15 »
mittaa puristus paineet nin näkee onko ihan paskana ja näkykö kansipahvin vaihdon aikana mitään eirikoista?
940 230fk käyttis
940 230ft projekti

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #103 : 02.09.2012, 22:04:04 »
mittaa puristus paineet nin näkee onko ihan paskana ja näkykö kansipahvin vaihdon aikana mitään eirikoista?

Aattelinki kattoo puristuspaineet.. Ei näkyny mittään erikoista. Eikä oo paljon aikaa kun oli koko koneauki. Ois sillon tietty voinu jo ne männänrenkaat vaihtaa  :idiot2:
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #104 : 02.09.2012, 22:51:21 »
Tulitko kansipahvijumpassa zuumailleeks lohkon tiivistepinnan suoruututa? Mulla oli semmonen yksilö, josta oli putket painunu jotakin puoli milliä, tai siis lohkon ulkoseinä pettäny ja täten uuskaan pahvi ei pitäny kun anto happea vaan puhalsi nesteet pihalle. Kävi ihan hienosti eikä muuten oireillu paikallaan käyttämällä, mutta paikallaan kaasua polkemalla sai kuplavanat paisariin...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

KL-varaosat  Race.fi