B230K ainakin säätää itse sen parhaaksi katsomansa ennakon automaattisesti tilanteen mukaan - tuosta B200K:sta en kyllä tiedä
. Joku tässä hiljattain kertoi tällä, että jollain vippaskonstilla tuossa voisi (B230K) hieman säätää. Tosin en kyllä ymmärrä miksi
.
Mielenliintoista tässä tapauksessa olisi tuo sytytysennakon "vaeltelu". Tosin sen pitääkin vaeltaa käyttötilanteen vaatimusten mukaan. Yksi mahdollisuus olisi, että olet saanut sytytysennakon sellaiseen kohtaan jossa sytytys menee väärään sylinteriin, eikä kone käynnisty. Olen kerran itsekin vahingossa saanut tämän aikaan ja tuo kaasuttimeen takaisinlyöntikin viittaisi tähän.
Jos on nk strobolaite käytössä, sillä voi ehkä tarkistaa minne "sytytys menee". Tämä voi tietysti aiheuttaa loputonta sekaantumista, jos hihnnapyörä on kiertynyt uuteen asentoon. Se toimii värähtelunvaimentajana ja ulkokehä on vulkanoitu kumilla sisäkehään, ja voi siksi kiertyä jos kumi väsyy.