Kampiakselin etupäässä oleva hihnapyörä on tehty "kahdessa osassa" - sisäosa ja kehäosa jossa ne hihnat kulkevat. Nämä kaksi osaa on liitetty "paistamalla" kumilla yhteen ja tämä laite toimii värähtelynvaimentajana. Liitos voi joskus "väsyä" ja hihnaosa voi kiertyä outoon kohtaan sisäosaan nähden. Astelukemat eivät silloin pidä paikkaansa, mutta enakko on silti automaattisäädössä oikein. Ainoa haitta saattaa tulla silloin kun jakajaa käännetään sinne ääriasentoihin - sytytys voi mennä "väärään tulppaan" etenkin jos kosteutta on jakajassa.
Sanoit että käänsit jakajaa 180 astetta. Nyt ei taida mennä oikein. Se taitaa olla mekaanisesti estetty
. Asennus ei ole "perillä" tai nokka-akseli on runkojakajalla varustettuun koneeseen. Niissä ei ole tuohon nokka-akselin perään tehtyä uraa. Olen kyllä kuullut että sen voi koneistaa jäkikäteen, mutta se pitää tehdä oikeaan kohtaan ja oikeilla mitoilla.
Oletko itse asentanut kannen? Tyypillisessä B200x moottorissa on palotilat kannessa. Jos sellainen asennetaan B230K-koneen kanneksi, moottorissa on silloin "tuplapalotilat", sillä B230K -moottorissa on palotilat männissä ja B200x tyypillisesti taas kannessa. Tämänkin saa selville puristuspainemittauksella - arvot 11 - 12 tai paremmat.
B200x = moottori jonka viimeinen tunnuskirjain ei ole K (muistini mukaan tuota ei kai ole tehty koskaan ns vinokoneisiin, mutta erehtyminen on inhimillistä
)