Futurez  Kulkukoira

740/940 lämppärinkennon vaihto

  • 74 Vastauksia
  • 72182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #15 : 19.11.2013, 15:57:01 »
Koko lämppärin kennon vaihtosavotta alkaa tästä:

Kuvan alareunassa olevat peltilipare nostetaan ylöspäin puristamalla keskikonsolia pikkaisen kasaan.


Sieltä mankan paikan sisältä löytyy kaksi ruuvia, jotka pitää avata.


Sitten molemmat pultit



Keskikonsolin alareuna


Ja takareuna:


Pitäisi näkymän olla piakkoin tälläinen.


Joten sähköpääkeskus irti ja sen pohja myös


Palikka testin suorittamisen jälkeen näkymä pitäisi olla tälläinen


Uusi kenno paikallaan ja tiivistys hoidettu uretaanivaahdolla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #16 : 23.11.2013, 15:41:44 »
Jotta olisi täydellinen FAQ, niin kennojen mitat olisi hyvä olla... ::)

ilmastoitu:



kuvan mukaiset mitat originaali kennosta:
pituus:     245 mm
leveys:    187 mm
paksuus: 49 mm
sitten kennon kokonaismitat ("tunnelin" ulkopuolella olevaa osaa letkulähdöistä ei huomioitu):
pituus:     285 mm
leveys:    190 mm
paksuus: 52 mm
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa yötyömies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #17 : 21.08.2014, 13:37:22 »
KAHA:n valikoimasta löytyy BEHR:in valmistama kenno oikeilla mitoilla.
Tuotenumero 8FH 351 308-761 , eikä ihan mahdottoman hintainen. Hinta riippunee kyvystä neuvotella varaosakauppiaan kanssa, itsellä jäi noin 60€. Saksalaista tavaraa, ehkäpä laatuakin.

EDIT: HUOM!!!! BEHRIN paketissa ollut tuote EI sitten kuitenkaan vastaa ilmoitettuja mittoja, vaan mitta jonka piti olla 187 olikin 175.
Tuotteessa BEHR tarra numeroineen ja Made in China teksti, harmi.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 15:20:18 kirjoittanut yötyömies »
240 farkut -89 ja -90, 945 -95

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #18 : 08.09.2014, 13:34:57 »
Eikö tuota alkuperäistä messinki kennoa pysty korjaamaan?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #19 : 08.09.2014, 13:50:38 »
Eikö tuota alkuperäistä messinki kennoa pysty korjaamaan?

Huonosti, sillä se pettää päädyn saumasta tai kuumasta päästään kennon puolelta ja samalla päädystä.

Ainakin minulle ovat jäähdytin korjaamossa ilmoittaneet, etteivät edes ala yrittämään nähtyään kennon.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #20 : 08.09.2014, 15:41:29 »
Huonosti, sillä se pettää päädyn saumasta tai kuumasta päästään kennon puolelta ja samalla päädystä.

Ainakin minulle ovat jäähdytin korjaamossa ilmoittaneet, etteivät edes ala yrittämään nähtyään kennon.
Aijaa? Isoveljen Fiat 850:stä repesi syyläri päädyistään. Vaihtoivat uudet kennot ja juottivat vanhoihin päätyihin hopealla. Hopea piti toimittaa itse.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #21 : 09.09.2014, 22:12:49 »
Aijaa? Isoveljen Fiat 850:stä repesi syyläri päädyistään. Vaihtoivat uudet kennot ja juottivat vanhoihin päätyihin hopealla. Hopea piti toimittaa itse.

Tavis-rakenteinen kenno menisi juotellen itseltänikin mutta tuon lämppärin kenno on rakennettu mielenkiintoisesti.

Eli sen kenno-osa on kasattu muotoon stanssatuista messinkilevyistä, jotka ovat saman muotoisia.
Juotettuna etu ja takapuolestaan yhteen sivuista muutaman millin matkalta. Päädyt on juotettu tuohon kennopakettiin jotenkin oudosti juottamalla, sillä en ihan heti keksi, miten juotos on onnistunut sillä tavoin kun se on tehty.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

AUH

  • Vieras
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #22 : 10.09.2014, 01:18:40 »
Korjautin ilmastoidun -96 945:sen lämppärin kennon. Päädyt jäi vanhaa ja kenno osa uutta. Vuoden takuu tuli ja on kohta sen ajan moitteetta toiminu. Korjaaja oulussa jäähdytin korjaamo Korhonen. Joten voi korjata.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #23 : 10.09.2014, 07:54:32 »
Korjautin ilmastoidun -96 945:sen lämppärin kennon. Päädyt jäi vanhaa ja kenno osa uutta. Vuoden takuu tuli ja on kohta sen ajan moitteetta toiminu. Korjaaja oulussa jäähdytin korjaamo Korhonen. Joten voi korjata.
Sama homma täällä, korjaaja Valkealassa jäähdytinkorjaamo Finnrad. Hyvin onnistui kennon vaihto.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #24 : 10.09.2014, 08:24:37 »
Minkä hintaisia on ollut nuo uudelleen kennotukset?

Kun tässä miettinyt, että jos tuon messinkikennon (omassa moinen on ja todennäköisesti alkuperäinen) korjauttaa, niin todennäköisesti tuommonen 23 -vuotta vanha auto menee ennen paaliin kuin alkaa kenno vuotamaan. ::)

Omassa alkaa hyvin hissuksiin nestettä häviämään kun lämppäriä käyttää. Ikkunat ei huurru ja hana on kuiva, vissiin päädystä tihmii, luokkaa 1dl/1000km ellei vähemmänkin.

AUH

  • Vieras
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #25 : 10.09.2014, 16:26:39 »
Minkä hintaisia on ollut nuo uudelleen kennotukset?
Tais olla jossain 150€ tietämillä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #26 : 10.09.2014, 17:21:21 »
Sama homma täällä, korjaaja Valkealassa jäähdytinkorjaamo Finnrad. Hyvin onnistui kennon vaihto.

Minulle negatiivisen vastauksen antoi korialla oleva jäähdytin korjaamo, jonka nimi on myös finnrad!  :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #27 : 10.09.2014, 17:28:32 »
Minulle negatiivisen vastauksen antoi korialla oleva jäähdytin korjaamo, jonka nimi on myös finnrad!  :o
Olisikohan ollut asiakaspalvelijalla huono päivä tjsp?

Kun kyllähän nyt jos vaikka pelkät päädyt vie, niin osaavan paikan pitäisi pystyä tekemään kennot siihen välille.

Miettinyt vaan, että tuommoinen ~150 euroa on pikkuhinta todennäköisesti kestävästä ja varmasti kuumaa antavasta kennosta.

Mikään muu ole talvella ärsyttävempää kuin haalea/lämmin lämmitysilma ja heikko ilmantulo (eikös esim. Nissensin kenno rajoittanut ilmavirtaa aika rajusti, ollen samalla myös haalea?)

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #28 : 10.09.2014, 17:34:33 »
Minulle negatiivisen vastauksen antoi korialla oleva jäähdytin korjaamo, jonka nimi on myös finnrad!  :o
Ne on muuttaneet siihen Valkeala/Jokela teollisuusalueelle, halli on samalla pihalla autopurkaamon kanssa. Kyllä se mulle kennotti alkuperäisen messinkipäätyisen kennon ja hintaa taisi olla n.150e.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740/940 lämppärinkennon vaihto
« Vastaus #29 : 10.09.2014, 17:39:42 »
Ne on muuttaneet siihen Valkeala/Jokela teollisuusalueelle, halli on samalla pihalla autopurkaamon kanssa. Kyllä se mulle kennotti alkuperäisen messinkipäätyisen kennon ja hintaa taisi olla n.150e.

Maksoin saman hinnan paskasta nissinsistä, joka oli huono teholtaan ja ilman läpäisyltään!

Toisaalta nyt paikallaan istuva alvadilta tilattu kenno maksoi vain €60,- ja antaa ihan siedettävästi lämpöä ja läpäisee ilmaakin!

Mutta tämä on FAQ-topicci, joten siirrytään pulisemaan muualle!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Ateho  Elekma