Elekma  Autoracing

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 257268 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #225 : 09.03.2012, 17:28:07 »
Männänrenkaat kuulemma saapuu joskus parin viikon päästä ja tänään tilasin Autoasin kautta jakopäähän kiristimet.
Paikallinen fixus-liike ei löydä noita runkolaakereita. Soittivat Koivuselle, sieltäkin sanottiin eioota.
Noh, laitoin tuossa päivällä Fixus-nettikaupasta runkolaakerit ja välilevyt tulemaan tuonne Siilinjärven liikkeeseen, nyt ootellaan että millon soittaavat ja kertoovat samaa kuin muutkin liikkeet..
Välilevyjä vois saada siniseltä, ei oo aivan varmaa, mutta runkolaakereita tarttee rueta ettimään jostain h*lvetin p*rseestä seuraavaksi.

Tänään iltasella menen purkamaan männät irti kiertokangista
Eilen näytin mäntiä koneistamolla, niin olivat sitä mieltä että kyllä niistä vielä lasikuulalla tms puhaltamalla saadaan käyttökelpoiset. Ja muistin muutenkin väärin, ei ne naarmut juurikaan tunnu sormella, ehkä hiukan kummiskin.

Jos ensiviikolla sais lohkon takas koneistamolta, niin vois putsailla kierteet ja mittailla putkien alapäihin sopivat tiivisteet ja sutasta maalia pintaan ja laittaa sen jonnekkin vitriiniin oottamaan että saan nuo loput alakerran osat.

Koneen kasaaminenhan ei oo loppunsa kun ehkä joku viikonlopun homma mun työtahdilla, mutta varataan siihen nyt ainakin se kaksi viikonloppua varmuuden vuoksi :D Ja sitten vielä tietty viikonloppu tai pari että sen saaa autoon kiinni ja pääsee testilenkille 8) Noh, jos sitä ennen kesäkuuta pääsis ;)

Edit. Nyt on männät ja kanget eroteltuna ja m.renkaat irti. Muutaman paskan kännykkäfoton nappasin siinä sivussa.


Kuskinpuolen männissä tuo männän nuoli ja kk. olevat numerot samalla puolen


Vänkärinpuolella nuoli on sitten taas sillä puolen missä ei ole numeroita.


Kanget, sokat ja vanhat m.renkaat lähdössä paikkaan nimeltä Jemma.


Maanantaina vien männät ensiapuun, katotaan josko niistä vielä männät saatais joksikin vuosiksi edes.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2012, 21:23:02 kirjoittanut Sawo »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #226 : 10.03.2012, 11:49:17 »
Jännät pastillikolot noissa 280 koneen männissä.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #227 : 10.03.2012, 20:25:44 »
Tänään kävin puhdistelemassa kierteet noista kannenpulteista, ja maalailin toisen venakopankin pintaväriin ja jakopäänkopan pohjamaaliin.
Kampuran ja tehostimen hihnapyörät hion kevyesti läpi ja putsasin, öljypohjalle vielä huomenna sama homma ja maanantaina ostamaan väriä ja pensselöin värin pintaan niillekkin. Sama käsittely edessä vielä laturin ja vesipumpun hihnapyörälle.

Kierteet ensin kävin kierrepakalla läpi. Kierre näissä on M12x1,5 jos se jotain nyt sattuu kiinnostamaan ::)

Hoho, sain siitäkin kuvan aikaseksi.
Tämän jälkeen kerkesin vielä smirkelillä teräsharjalla käydä puolet läpi, huomenna käyn sitten loput.

Venakopat on nyt siis kiiltävän mustan spray-maalin peitossa, joka näyttää huonon pohjamaalin vuoksi aivan vasaralakalta :) Jakopäänkoppa on vielä pohjamaalissa, sekin tulee tod.näk. saamaan niskaansa tuon saman kiiltävän mustan. Imusarja sai niskaansa pari-kolme kerrosta spray-vannehopeeta, ettei täysin mustaksi tuo konehuone muutu.


Ensi viikolla vois koittaa tilailla hieman puuttuvia tiivisteitä ja samalla ootellaan pelkoperseessä, että saanko runkolaakereita vai en..
Ja lohkon maalaan, jos vaan saan sen sieltä koneistamolta takaisin.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #228 : 14.03.2012, 17:44:55 »

Jotain volvomaistakin piti tuonne konehuoneeseen kehittää ja lisää väriä mustan keskelle. Mutta tuolla värillä ei tosiaan tule noiden lisäksi, kuin laturin ja vesipumpun hihnapyörät. Ja jos näyttää joltain amis-viritykseltä, niin mustaks tai hopeeks noikin muuttuu.

Ja on tämä pervoilu kyllä kivaa, osat on kiven alla ja ne mitä vielä saa, toimitusaika jotain useita viikkoja.
Siniseltä kysyin takapään stefaa, ö.pohjan tiivistettä, venakoppien tiivistettä, niiden imusarjan alle tulevien vesiputkien O-renkaita yms pientä. Noista sain tilattua muut paitsi stefan ja ö.pohjan tiivisteen.
Lopuille tiivisteille sitten näytti että tuleevat jälkitoimituksena..

Noh, eikun varaosaliikkeet kyselemään läpi, ei saa kumpaakaan enää.
Motonetistä näyttäs saavan ö.pohjan tiivisteen, sen ehkä sorrun sieltä ostamaan..
Takapään stefankin hommasin LH-Osan kautta koon perusteella.

Jakopään kiristimet on tullu, mutta runkolaakereista ei tietoa...

Nyt kun jaksais tässä tänään tai huomenna, niin voisin maalailla tuon kampikammion pohjan tuolla lohkon maalilla ja ehkä viikonloppuna tai ensi viikolla lohkolle väriä pintaan. Tosin riippuu ihan että saanko millon sen lohkon sieltä koneistamolta..

Edit. Männänrenkaat tuli tänään ja ihan ainaki paksuutensa puolesta ovat passelit ja jos pakettia on uskominen niin kyllä ne muutenkin käy.

Ja eilen tosiaan sähköpostilla kyselin runkolaakereista, tänään tuli vastaus että ei ole enää saatavilla. Perkeleen perkele. :peetu: Vaikkakin tämä oikeestaan olikin jo tiedossa.
Noh, nyt jostain ulkomailta ettimään käypäsiä laakereita.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2012, 15:38:37 kirjoittanut Sawo »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #229 : 17.03.2012, 22:30:31 »
Terve. Kattelin omaan autoon osia, ja muistelin et sulla olis puutteita.
KG-Trimning ruotsista, myy ainakin vielä vanhassa kataloogissaan tähän
runkolaakereita.

B27/B28 std, +0.25 ja +0.50 koissa. Osanumerot samassa järjestyksessä
1394STD, 1394020 ja 1394050, hinta 695kr/ sats eli karvan alta 80e.

Jos haluat voisin kysellä samalla kun kyselen ensi viikolla lisää osia omaan 140:seen.
Onnistuisi myös samalla rahdillakin tulla tänne suomeen ne osat,
niin tarvis täältä muutakun postittaa sulle, jos vielä on myynnissä.
Laittele yv:tä vaikka  :)

Saatais tähänki ne runkolaakerit toivottavasti.

E: Ja sikälimikäli kun kymppisarjan pervoissa on sama runkolaakerikoko.
E2: Pistin jo kyselyä sinne menemään  ;)
« Viimeksi muokattu: 18.03.2012, 10:55:11 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Motronic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • NordicR #359
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #230 : 17.03.2012, 23:10:10 »
Hyvältä näyttää, jatka samaa linjaa.  ;)
855 T-5R '95 | V70 D3 '12 | 744 D24T' 89

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #231 : 18.03.2012, 12:41:42 »
InlineFourille laitoinkin jo YV:tä, nyt ollaan sormet ja varpaat ristissä että hilppeet löytyis sieltä ja hinnatkaan ei olis pompannu mahdottomiin.

Motronic; Kiitosta vaan -H-

Mun pää on varmaan pehmenny, meinasin nimittäin nakata vahan pintaan noihin maalattuihin osiin :facepalm:

Edit. Laitoinpa kyselyä runkolaakereista menemään myös tuonne ranskiksiin erikoistuneeseen varaosapuljuun, Auto Artikkeli Oy:lle.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2012, 12:56:31 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #232 : 19.03.2012, 17:55:30 »
Auto Artikkelista ei oo vastausta kuulunut, täytyy soitella jos KG-Trimming ei enää myy. Sitten täytyy sanoa että ollaan korvia myöten kusessa!

Noh, tänään kuiteskin tuli Avain Vaunulle tiivisteitä, venakoppiin, vesiputkiin lohkojen väliin, kampuran takapäähän paperitiiviste ja kaasuläpän tiiviste joka tosin on väärästä kohtaa, joten täytyy tilata vielä toinen oikeeseen väliin. Sama uusia tuokin samalla, huimat 3,15e maksoikin.
LH-Osaan varmaan tullut myös se kampuran takastefa, ei vaan tullu kyseltyä.

Keskiviikkona kuulemma voin viedä männät koneistamolle ja samalla saan lohkon ja sylinteriputken mukaan. Putket on kuulema puhallettu ulkopuolelta puhtaaksi ruosteesta yms ja lohkon vesitilat putsattu teräsharjalla.
Alapään tiivisteiden tilaaminen voi olla haastavaa hommaa kans, koneistaja oli pikaseen niitä mittaillu niin yksikään ei tainnu olla samalla korkeudella. Mutta sanoi että pitäs ostaa vähän paksummat tiivisteet, niin hän koneistaa putket yläpäästään sopiviksi sitten.


Tämän päiväsiä tiivisteitä, m.renkaat näkyy myös kuten kk.laakerit ja kiristimetkin..

Mitäs tästä vielä uupuu.. Ö.pohjan tiiviste, sylinterien alapäähän tiivisteet, suuttimiin toiset O-renkaat (en oo varma onko mulla ylä- vai alapäähän käypäset tiivisteet) ja sitten ne kiven alla olevat runkolaakerit ja niiden välilevyt.. Eli ihan kiitettävästi rahaa tulee palamaan ja kesäkin se vaan lähenee kokoajan.

Täytyy varmaan koittaa jokin takaraja asettaa itelleen tai muuten saan jonkun hirmuisen sanktion, sanotaanko vaikka että 9.6 mennessä auto on ajokuntoinen, kesäkorkeudessa ja pontiacit alla?

Edit. Oisin tyytyväinen jos pääsiäisen jälkeen pääsis niputtamaan konetta ja sais alakerran kasaan ennen huhtikuun puoliväliä..
« Viimeksi muokattu: 19.03.2012, 18:04:48 kirjoittanut Sawo »

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #233 : 19.03.2012, 18:14:41 »
onko sulla heittää niitä laakerien mittoja?

paksuus, leveys ja ulkohalkasija.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #234 : 19.03.2012, 18:18:54 »
En lukenut tätä kokonaan enkä tunne noita mainitsemiasi firmoja, mutta olethan kysynyt pösön ja rellun merkkiliikkeistä noita laakereita.

E: Tämä nyt oli varmaan turha postaus. :P

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #235 : 19.03.2012, 18:30:36 »
järviin; Rellun ja pösön merkkiliikkeistä en ole kysynyt, täälläpäin eivät millään rupee ettimään osia ellet mene rekkarin, tuotenumeron tai VIN-koodin kans kysymään osia. Toki on käyny mielessä että lähden sinnekkin kinastelemaan, muutama koneen mallikoodi on sentään tiedossa että jos niistä ois apua niille myyjille.

The moose; Voin koittaa muistaa mitata, kun seuraavan kerran käyn volvon äärellä tai sitten haen vaan laakerin kotiin ja mittailen. Riittääkö tuohon mauseri vai lainaanko jostain mikrometriä?

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #236 : 19.03.2012, 18:32:51 »
pitäs olla uusien laakereitten mitta, vanhat on kuitenki kuluneet.

äkkiä löysin numerosarjan 102608 päälaakereille mut ei kerro mittoja.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #237 : 19.03.2012, 18:44:19 »
Joo, eipäs tullu tajuttua tuotakaan :-[

Onneks oli vielä lainassa tuo vihreä kantinen v6-moottorien korjaamo-opas.
Halkaisija, vakiokoko 70,043-70,062
Halkaisija, alikoko 69,743-69,762
Runkolaakeriliuskojen paksuus, vakiokoko 1,961-1,967
Runkolaakeriliuskojen paksuus, ylikoko 2,111-2,117

Muita ei sitten tässä mainittukkaan. Seuraavaksi tuleekin jotain Kampiakselin päittäislaakeritilan leveyksiä. Ja sen jälkeen Päittäislaakerilevyn paksuus.
Ja sitte on jotain kampilaakeritappien mittoja.
Halkaisija, vakiokoko 59,971-59,990
Kampilaakeriliuskojen paksuus 1,838-1,848

Liekkö noista yhtään mitään hyötyä sitten loppujen lopuks :D

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #238 : 19.03.2012, 18:55:01 »
huomenna menossa liikkeseen josta sai appiukon audin v6 koneen osat taskurahoilla verrattuna tiskin hintoihin ja saatavuuksiin.

kerron huomenna kuinka kävi.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #239 : 20.03.2012, 16:41:40 »
löyty klevite laakerivalmistajan valmistusnumero mutta sen jälkeen kerrottiin että valmistus on lopetettu.

myyjän vinkki tiskin takaa oli tällänen..

http://store.delorean.com/c-328-1-1-2-crankshaftpiston-assembly.aspx

en tiedä sopiiko ja ootko jo ite kattonu tän. mut hinta on 69.71€

 

RallyBaron  Samppasport