Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: far960 - 03.07.2019, 19:06:15
-
Antoi koodia ohjausyksiköstä?Voiko niille kotikonstein mitään?
Sijaitseeko yksikkö Abs pumpun lähellä,jossa on 2 relettä,kojelaudan alla vai missä?
Volvolla on ajettu aika paljon,puol miljoonaa..
-
Mikä koodi sieltä tuli
-
Joskus on päässyt kosteutta ABS-boksin liittimeen ja pinnit hapettuneet. Boksi on apparin jalkatilan oikean sivupaneelin takana.
-
Mikä koodi sieltä tuli
Autoon jäi lista koodeista,enkä
Foorumilta nyt niitä löytänyt niinkuin aiemmin vrcf pikahuollosta
-
Joskus on päässyt kosteutta ABS-boksin liittimeen ja pinnit hapettuneet. Boksi on apparin jalkatilan oikean sivupaneelin takana.
Kiitos tiedosta.sehän kaivautuu näkyville sieltä.
Anteeksi offtopic;
Paljon on tavaraa ABS "hässäkässä"
-
Mikä koodi sieltä tuli
No niin.Nyt antoi 1-5-2.
Tyhjennys kai vaikutti kun ennen tuli ohjausyksikön vika 1-3-5(toinen yksikölle on 1-4-3)
-
Joskus on päässyt kosteutta ABS-boksin liittimeen ja pinnit hapettuneet. Boksi on apparin jalkatilan oikean sivupaneelin takana.
En ole vielä ehtinyt kaivaa koteloa esiin.
Tehtävä se on.
Vaik nyt ei anna koodia.
Toisessa viestissä arvelin et tyhjennys kait auttoi.
Mutta hapettumat;sähkö voi tehdä mitä vaan☺
-
Joskus on päässyt kosteutta ABS-boksin liittimeen ja pinnit hapettuneet. Boksi on apparin jalkatilan oikean sivupaneelin takana.
En sitten löytänyt oikealta kuin ecu-boksin.Enkä mistään.
Vasemmalla kyllä riitti bokseja:vaihteisto,immobilizer,motronic,kaukolukitus,joku helv.iso valorele?
Mittasin pyöräanturin töpselistä vastusta,jotain näytti:1.1,pyöräyttäessä napaa,lukema putosi alle yhden.Sanooko mitään?
Vikakoodi on:1-5-2 Oikean etupyörän anturi:Avoin piiri tai oikosulku käyttöjännitteeseen.
-
En sitten löytänyt oikealta kuin ecu-boksin.Enkä mistään.
Vasemmalla kyllä riitti bokseja:vaihteisto,immobilizer,motronic,kaukolukitus,joku helv.iso valorele?
Mittasin pyöräanturin töpselistä vastusta,jotain näytti:1.1,pyöräyttäessä napaa,lukema putosi alle yhden.Sanooko mitään?
Vikakoodi on:1-5-2 Oikean etupyörän anturi:Avoin piiri tai oikosulku käyttöjännitteeseen.
Missä päin autoa on abs ohjausyksikkö?Neuvon mukaan ei näy.Jalkatilojen suojamuovit poistettu mutta ei vaan ota silmään.
oikean etupyörän anturi,onko sen kunto mitattavissa?Ihan kuollut ei ole?Kun ylläolevia lukemia antaa
-
Antoi koodia ohjausyksiköstä?Voiko niille kotikonstein mitään?
Sijaitseeko yksikkö Abs pumpun lähellä,jossa on 2 relettä,kojelaudan alla vai missä?
Volvolla on ajettu aika paljon,puol miljoonaa..
Voiko kirjautuneena miten poistaa omia viestejään,eli miten poistaminen tapahtuu?
Ei ole häipynyt vaikka otsikkoa muokkasin.
-
Antoi koodia ohjausyksiköstä?Voiko niille kotikonstein mitään?
Sijaitseeko yksikkö Abs pumpun lähellä,jossa on 2 relettä,kojelaudan alla vai missä?
Volvolla on ajettu aika paljon,puol miljoonaa..
Päivitystä.
Oikean etupyörän anturin johdosta löytyi teippaus lian alta.
Näkyi selvä vika,aiemmin joku omistaja pyyhkäissyt rälläkällä johtoon(iskari,jousiremppaa?) punaisen karvan sisus näkyvissä,nyt vihreäksi hapettuneena.
Ilmankos valo sammui välillä ja absit toimi.
Tuli sitten liitettyä johdot kiertämällä ja teippaamalla,nippusiteitä vielä päälle.
Ei kun valo palaa ja antaa vikakodit 1-5-2 ja 2-3-2.
On katsottava liitokset uudelleen,juotettava sekä kutistesukkaa lisättävä.
Konehuoneessa naarastöpseliin tulevat johdot sukeltavat johonkin johtosarjaan,aika koville taitavat joutua
töpseliä käsitellessä kun on ahdasta?
Sitten koeajolle;kertoilen..
-
Moi!
Kovalla vikakoodien luvulla sekä akun irti kytkemisellä tunniksi,alkoivat absit toimimaan.
Eli katkos anturin kaapelissa oli selvä vika,ihmisen tekemä.
Eihän nyt toki 95 mallia 480,000 km ajettu volvo ala tosta vaan hajoilemaan