Futurez  Kulkukoira

Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti

  • 86 Vastauksia
  • 20691 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #60 : 10.04.2015, 15:49:34 »
Tuttava on neuvonut joskus, että säätää tuosta pultista (tai mikä se missäkin on) ja koputtelee säädön jälkeen vasaralla ympärille, toistaa niin monesti kunnes jarru ihan pienesti hipasee kun käsijarruvipu on alhaalla. Tämän jälkeen vaijeri kireyteen.

Mulla tuli sellainen mieleen, että jos vaijeri on ollut pahasti venynyt niin satulassa voi olla säätö kireämmällä kuin toisessa.

Poissa Volvo460

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #61 : 12.04.2015, 21:01:34 »
Tosiaan sitä koitettiin säätää, niin ruuvattiin sitä kuusiokoloruuvia siellä, ja kun riittävästi aukaisi, niin ei enää jäänyt jumiin.  Ruuvattiin sitä varmaankin liikaa, kun taas jäi käsijarru jumiin välillä.

Eli:

1. Käsijarruvaijeri löysälle
2. Kuusiokoloruuvia kiristää siten että hieman ottaa palat kiinni, ja vapauttaa kun hieman koputtelee?
3. Säätää molemmat puolet samaan aikaan samanlaisiksi
4. Vaijeri hyvään kireyteen

Jotenkin noin?

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #62 : 18.04.2015, 20:25:36 »
Akun tyhjenemisen syy ainakin osittain selvinnyt, laturin paksu johdin hapettunut ja osittain poikki.
Eli lämmetessä ei enää lataa kunnolla. Taitaa olla vaihtokunnossa kaikki johtimet ja lattaliittimet konehuoneen puolella..
« Viimeksi muokattu: 06.05.2015, 14:12:00 kirjoittanut error »

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #63 : 10.06.2015, 18:19:51 »
jepjep.. projekti etenee siten, että uusia osia tilattu. Kauppias ilmoitti että valitsemani startti ei ole tuohon malliin sopiva.
Onko 400 sarjan startit keskenään sopivia? Sopivuuslistaan oli kuitenkin merkattua useampi malli, mutta ei juuri tuota b18fp 75kw/102hp. Niin ja tässähän se startti on melko iso.
Volvo   440 K   445   1.8   1991/08-1996/07   1794 ccm, 66 KW, 90 PS
Volvo   440 K   445   1.8   1995/09-1996/12   1794 ccm, 66 KW, 90 PS
Volvo   440 K   445   2.0   1993/08-1996/07   1998 ccm, 80 KW, 109 PS
Volvo   440 K   445   2.0   1992/08-1995/07   1998 ccm, 81 KW, 110 PS
Volvo   460 L   464   1.6   1992/07-1996/07   1596 ccm, 61 KW, 83 PS
Volvo   460 L   464   1.7   1988/09-1996/07   1721 ccm, 64 KW, 87 PS
Volvo   460 L   464   2.0   1993/08-1996/07   1998 ccm, 80 KW, 109 PS
Volvo   460 L   464   2.0   1992/08-1995/07   1998 ccm, 81 KW, 110 PS
Volvo   480 E   --   2.0   1992/08-1995/09   1998 ccm, 81 KW, 110 PS

http://media.mister-auto.com/valeo/kaynnistinmoottori/624x390/021432581-2.jpg

Tuommoinen vastaava Valeo siellä on paikallaan.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2015, 18:34:22 kirjoittanut error »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #64 : 10.06.2015, 19:31:33 »
sulla on suoraveto startti se murkula... niitä on alennusvaihteella ja sitten tuo murkula... ja kyllä käyvät ristiin... pienemmässä ei ole kiinikettä takana lämpöpellille tai jotain sen tapasta..
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #65 : 10.06.2015, 19:37:37 »
Kumpi sinne sitten kannattaa laittaa? Se lämpöpelti tuskin on ongelma, liekkö edes kovin tarpeellinen.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #66 : 10.06.2015, 20:20:08 »
Kumpi sinne sitten kannattaa laittaa? Se lämpöpelti tuskin on ongelma, liekkö edes kovin tarpeellinen.
uudemmissa on tuo välitetty vie vähemmän virtaa startatessa ja on siis parempi. vanha kone pämähtää aika mukavasti käyntiin tuolla välitetyllä startilla... ei ole ollenkaans emmonen laiska starttaus.

Mulla on ollu molempia ja ollaan vaihdettu ristiin ja vaikka isompi käy uudempaankin on se kyllä dinosaurus verrattuna välitettyyn...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #67 : 14.07.2015, 00:10:56 »
Laitoin tommosen välitetyn startin, kevyempi ja kapeampi, mutta sen verran pidempi kuin original valeo ettei startin takatukea enää saanut kiinnitettyä.

Tuki raudat laitoin paikalleen, jotta tukevat kuitenkin pakosarjaa. Mietin että pitäisikö tuohon väliin tehdä uusi taka tukirauta kun alkuperäinen ei sovi..?

Pyörii kyllä nätisti käyntiin tolla välitetyllä. Samalla vedin melkosen määrän uutta kuparikaapelia vanhojen tilalle. Startille tuli 35 neliöistä, 3x paksumpi kuin alkuperäinen.. :D

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #68 : 14.07.2015, 12:14:15 »
ei se tartte sitä takatukea jos on kunnolla kiinni se pienempi puolet kevyempi vanhaan verrattuna.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #69 : 18.07.2015, 20:07:44 »
Paljoako ton romun kuulus kulkea? Sain radalla 170 mittariin ja tiedettävästi mittari valehtelee 10% yläkanttiin (matkamittariin kyllä kertyy oikea lukema?).
Malli on GL Katalysator, 4-piste ruisku.
Moottorikoodi: B18FP (75kW)

Oon aatellu että kai tuon pitäs +180 kulkea, oisko kaasuvaijerissa löysää.. :D?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #70 : 18.07.2015, 20:16:48 »
Suljetulla radalla jolla oli hyvin pitkäsuora sain omani kulkemaan mittarin mukaan 190km/h todellinen lie jossain 175 pinnassa(B18FP -91+turbon putki)
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #71 : 18.07.2015, 21:21:49 »
Eihän nuo nyt mitään raketteja kuitenkaan ole. Kuulema 2.0 460 kulkisi mittarin mukaan 200km/h ja turbokoneisesta en tiedä kun en ole kokeillut, mutta tehdas lupaa niille muistaakseni 190km/h vauhteja.

huippunopeus riippuu myös vaihdelaatikon/tasauspyörästön välityksistäkin...

« Viimeksi muokattu: 18.07.2015, 21:29:58 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #72 : 20.07.2015, 18:57:40 »
Joo, lähinnä vaan mietin miten paljon tuon kaasuvaijerin kireys kuristaa. Ei tunnu kickdownikaan lähtevän kunnolla nyt.
Kiristyksen muovinen kierreputki poikki ja siksi kiristyy vähän miten sattuu, ei kuitenkaan tahmaa. Täytyy jokin viritelmä tuohon keksiä ellei joku tarjoa valmista ratkaisua = ehjää osaa.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2015, 19:25:30 kirjoittanut error »

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #73 : 21.07.2015, 18:08:51 »
Jep. Tuo kaasuvaijeri tuntuu olevan toinen tyypillinen osa mikä kulahtaa nelisatkusta ajanmyötä.
Hakusessa kaasuvaijeri kiristinsysteemeineen ja imusarjan + ilmanputsarin välinen haitariputki mihin tulee pari anturia kylkeen.
Romikselta kävin katteleen osia ja sielläkin oli kaasuvaijerin kiristäjä osittain rikki, haitariputkikin lienee kadonnut luonnonvara.

Lisäksi manuaalin etualatukivarsi vasemmalle myytävänä 50€, uusi.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #74 : 11.08.2015, 22:05:19 »
Kaasuvaijerin kiristys fixattu kuumaliimalla.. Vaikuttas toimivan.
Startti naksuu kuumilla keleillä. Ajattelin kokeilla pakosarjan eristämistä jotta startti ei lämpeäis niin paljoa..
Muutaman kerran kun kääntelee avainta lähtee normaalisti käyntiin. :D

 

Elekma  Autoracing