Kulkukoira  Proturbo

Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi

  • 18 Vastauksia
  • 10643 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Ongelmana on kyseisessä moottorissa rikkaalla käyminen. Imuilman anturi näytti 2.4Ohm noin 18asteessa. Mitähän pitäisi resistanssin olla?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #1 : 04.10.2015, 20:22:37 »
vikakoodit luettu ?

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #2 : 04.10.2015, 21:19:53 »
Kyseinen moottori on istutettu putkirunkoautoon. Samalla poistettu tuo vikakoodinluku mahdollisuus.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13504
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #3 : 15.10.2015, 07:49:22 »
Hayneain oppaassa olisi nuo oikeat arvot omani on kyllä liian kaukana tavata mutta sieltä ne löytyy tai jos jollain on autodata voisi myös sieltä katsoa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #4 : 29.11.2015, 17:44:25 »
Asiassa edetty sen verran että hankin kokonaisen 460 turbon vm.89 ja nappasin sieltä johtosarjan, ahtimen ym hilppeet tuohon putkirunkoon ja vanhaan 2.0 moottoriin. Kone pärähti laakista käymään mutta pieni ongelma ilmeni: kone käy todella rikkaalla, putkesta tulee käynnin aikana bensaa ja motti ei meinaa käydä kunnolla. Aivan kuin sytty olisi myöhässä. Seuraavanlainen kysymys: onko noissa moottoreissa identtiset tunnistimet vauhtiksessa?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #5 : 29.11.2015, 18:33:21 »
Turbossa on ainakin erilainen TPS-anturi, lisänä ilmamassamittari, 210cc korkeaohmiset suuttimet ja moottorin lämpöanturikin erilainen. Taitaa olla myös ECU:n kartat metsässä tuossa koneessa koska säädetty tehtaalla 8:8 puristeiselle 1,7 moottorille ja nyt kiinni 9:5, 2.0 koneessa.

mitä osia siitä turbokoneesta on nyt siirretty ?

turbon vauhtipyörä on 60-2 tyyppinen. 2.0 en ole varma, mutta laskemallahan sen saa selville.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2015, 18:52:48 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #6 : 30.11.2015, 21:42:51 »
Turbosta on siirretty kaikki muu paitsi suuttimet. Vauhtiksen laskin ja se on 60-2 tyyppinen. suuttimet tuossa vaparissa on 14 Ohm ja turbossa ne on 15 Ohm. Aivan kuin sytty olisi myöhässä koska kierroksilla kone käy ok mutta todella rikkaalla. Paineen säädin vaparin tukissa on 3 bar. Voipi olla että nyppään turbon koneen pois raadosta ja istutan sen tuonne vaparin tilalle. Olisi vain ollut mielenkiintoinen tietää mikä tuossa mättää.

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #7 : 30.11.2015, 21:44:02 »
Tietty ilmamassamittarin ja lambdan voisi vielä mitata.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #8 : 01.12.2015, 02:41:28 »
Miten jos kokeilisi niitä turbon suuttimia ?..saattaa olla nyt kartat vähän pielessä, jos vaparin suuttimet ovat pienemmät. Suuttimen numeron perusteellahan niitä voi etsiä että minkä kokoiset ovat.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2015, 02:44:26 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #9 : 01.12.2015, 15:12:48 »
taas on asiassa edetty. Nappasin ilmamassamittarin irti ja kone käy samalla lailla. Luultavasti siis ainakin tuo rikki.

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #10 : 01.12.2015, 15:23:33 »
Seuraava kysymys: Mitenkä tuon ilmamassamittarin saa testattua? Mittarin numero 0 280 212 007 bosch

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #11 : 01.12.2015, 17:40:05 »
Tai sitten on väärä IMM. Sekin aiheuttaa käyntihäiriöitä. Itselläni on -89 440 turbosta jäänyt -007 IMM ja se ei toimi -91 460 turbossa jossa alkuperäinen on -016.

joltain penarisivulta löysin IMM mittaukseen seuraavan ohjeen:

Törkit ohuen nuppineulan sinne MAF:in liittimen napaan (takaapäin), tai sitten suoraan johtimen sisään. Ja siitä sitten "hauenleualla" signaali yleismittarille.

Yhteen napaan tulee auton käydessä ilman virtauksen mukaan muuttuva jännite (n.0,7V-5,0V). Eli jännitemittarin miinusnapa maihin, ja nuppineulan avulla etsit MAF:ilta tuon oikean navan/piuhan, josta tuo muuttuva jännite löytyy. Huom! Yhteen napaan pitäisi tulla myös kiinteä 5 voltin jännite.


kaipa tuo pätee kaikkiin Bosch IMM:uihin merkistä riippumatta...

noita samoja IMM:ujahan on käytetty myös takavedoissa LH 2.4 kans...
« Viimeksi muokattu: 01.12.2015, 17:55:11 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #12 : 03.12.2015, 12:56:50 »
Tuo IMM on otettu samasta autosta mistä muut hilppeet eli pitäisi olla oikea. Nyt tarvis löytää vain edukkaan toimivan tilalle.

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #13 : 02.02.2017, 13:44:45 »
Nyt on putkirunko vempeleeseen vaihdettu alkuperäinen turbokone ja kaikki alkuperäiset turbon moottorin ohjaus hilppeet ovat käytössä. Auto käy hienosti tyhjäkäyntiä ja paikallaan ottaa hienosti kierroksia. ensi testilenkillä ilmeni sellainen ongelma että kun hetken vedätyksen jälkeen rupeaa käymään huonosti ja ei kärsi kaasua juurikaan. Vaihdoin jo tulpat ja putsailin virranjakajan. Myös ilmamassaanturi on uusi. Juuri ja juuri sain nilkutettua tallille takaisin ja sammutin koneen. kokeilin sitten 5min odottelun jälkeen käyntiin niin kone rokkaa taas normaalisti.

Niin joo...Kaasuläpän vaihdoin vapaasti hengittävästä kun on jonkin verran isompi. Mutta luulisin että asialla ei ole merkitystä tuohon ongelmaan.

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 2.0 vm.94 imuilman lämpötila anturi
« Vastaus #14 : 02.02.2017, 13:46:54 »
sen verran muutoksia tein huohotukseen että huohotinpöntön ympärillä olevat hilppeet heitin veks ja putki on suoraan imupuolella. Pitää koittaa laittaa hönkimään suoraan ulkoilmaan ja tulpata imupuolle tekemäni lähtö.

 

Elekma  Autoracing