Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto

  • 45 Vastauksia
  • 44696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #30 : 27.02.2011, 23:29:17 »
Oltiin eilen faijan kanssa (auto siis tulossa hänelle) koeajamassa -01 S80 2,4T, 200hv Automaatti.
Autolla oli ajettu n. 140tkm ja se oli erittäin siisti sekä sisältä että päältä. Varsinainen kysymykseni koskee automaattivaihteiston toimintaa.
Ajoin auton loivaan ylämäkeen, vaihde D -asennossa ja sitten jarrutin kokonaan pysähdyksiin. Nostin jalan jarrulta ja auto alkoi valua taaksepäin. Eli kuuluuko S80 automaatin toimia näin? Normaalistihan automaattivaihteinen auto pysyy jyrkässäkin mäessä D -asennolla ilman jarrua paikoillaan.
Muuten vaihteisto toimi hienosti eikä mitään muuta valittamista siis ollut. Tämän takia kauppoja ei kuitenkaan lyöty lukkoon. Pyyntihinta oli 14 500€.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #31 : 28.02.2011, 15:30:59 »
Ei ainakaan loivassa pitäisi valua taaksen päin, itsellä pysyy automaagi melko jyrkässäkin mäessä vielä paikkallaan. Onko näissä kasikympeissä ollu automaateissa sitä "neutral controllia" vai mikä nyt olikaa. Ideanahan siinä olis polttoaineen säästö kun laatikko laittaa paikalla (esim. liikenne valoissa) seisoessaan vapaalle, aika paljon porukka käynyt ohjelmoimassa pois kun saattaa "nykiä" liikkeellee lähteissä kun vaihde kykeytyy takaisin päälle. 
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011, 15:33:23 kirjoittanut sheiggi »
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Sininen Aasi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #32 : 09.04.2011, 19:02:12 »
Allekirjoittaneella S80 muuten myynnissä (kts. kierrätysosio).

Itsekään en osannut odottaa miten helppoa autoilu voi olla kun nykyisen kulkineeni ostin vuonna 2004. Meillä ei tosin kilometrejä paljoa vuositasolla kerry, mutta lähes 100tkm ja seitsemän vuotta ilman mitään suurempia remppoja. Kallein oli viime tammikuussa vaihdettu lambda, ja muutama vuosi sitten vaihdatin toisen alapallonivelen vaihdon yhteydessä alustan puslat. Pian oston jälkeen huomasin yläpuolisen moottorinkiinnikkeen (se joka on kiinni yläpuolisessa 'kallistuksenvakaajassa') kumien menneen rikki ja vaihdoin vajaan satasen osan helposti itse. Tomaatin öljyt on vaihdettu kerran ja jakopään hihna kahdesti.

Veikkaan että vajaat 200 egeä on keskihinta huolloille vuositasolla.

Mitään muuta ei käytännössä ole tarvinnut tehdä. Halpoja kilometrejä jos bensan hintaa ei lasketa.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #33 : 11.04.2011, 10:55:57 »
Viikonlopun turhauttava maalausprojekti muistutti ettei S80 valitettavasti ole huollettavuuden suhteen lähelläkään 240, 740 tai 940 tasolla. Maalauksen sössin itse yhden kerran ja toisen kerran spraypurkki oksensi pisaran melkein valmiiseen pintaan, joten amatöörimaalarin piikkiinhän nämä menevät. Toisaalta, tunnen myös autoja, joiden takaluukun avauspainikkeen voi vaihtaa ilman maalaamista ja kilpivalojen vaihtoa.

Meidän S80:ssa on vikoja ilmennyt harvakseltaan, mutta silloin kun niitä ilmenee, alkaa purkaminen harmittavan kaukana viottuneesta ostasta  :(

Jumittuneen lampunpesurin moottorin voi korjata itsekin, mutta moottoria ei edes pääse näkemään poistamatta koko etupuskuria. Pyyhin on odottanut motivaatiota jo talven yli...

Parkkitutkan anturi ei ole kallis vaihtaa, mutta vaatii myöskin purkamista yli metrin päässä työkohteesta. Puskuri pois.

Kahden euron mikrokytkin takaluukun kahvassa ei ole vaihdettavissa, vaan varaosana myydään koko kahva hintaan 192 €. Ja se on vasta pohjamaalattu harmaa kahva, jonka kromilistan ja kilpivalojen teippauksen jälkeen pääsee maalaamaan auton väriseksi.

Muovin käyttö autossa on väistämätöntä ja sen kanssa olen tasapainossa, mutta jos niin helposti muovattava materiaali kuin muovi pitää leipoa isoina klimppeinä peittämään kaikki huoltokohteet, niin silloin muodolle on uhrattu toimivuus pitkällä ajalla.

Korostan edelleen, että ainakin meidän S80 on ollut hyvin toimiva ja luotettava auto. Mutta vahvakin rakenne vaatii lopulta korjaamista ja S80:ssa ainakin meidän osallemme sattuneista korjauskohteista turhan moni on vaatinut "turhaa" työtä tarpeettoman hankalien suunnitteluvalintojen vuoksi.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #34 : 11.04.2011, 11:24:50 »
Viikonlopun turhauttava maalausprojekti muistutti ettei S80 valitettavasti ole huollettavuuden suhteen lähelläkään 240, 740 tai 940 tasolla. Maalauksen sössin itse yhden kerran ja toisen kerran spraypurkki oksensi pisaran melkein valmiiseen pintaan, joten amatöörimaalarin piikkiinhän nämä menevät. Toisaalta, tunnen myös autoja, joiden takaluukun avauspainikkeen voi vaihtaa ilman maalaamista ja kilpivalojen vaihtoa.

Meidän S80:ssa on vikoja ilmennyt harvakseltaan, mutta silloin kun niitä ilmenee, alkaa purkaminen harmittavan kaukana viottuneesta ostasta  :(

Jumittuneen lampunpesurin moottorin voi korjata itsekin, mutta moottoria ei edes pääse näkemään poistamatta koko etupuskuria. Pyyhin on odottanut motivaatiota jo talven yli...

Parkkitutkan anturi ei ole kallis vaihtaa, mutta vaatii myöskin purkamista yli metrin päässä työkohteesta. Puskuri pois.

Kahden euron mikrokytkin takaluukun kahvassa ei ole vaihdettavissa, vaan varaosana myydään koko kahva hintaan 192 €. Ja se on vasta pohjamaalattu harmaa kahva, jonka kromilistan ja kilpivalojen teippauksen jälkeen pääsee maalaamaan auton väriseksi.

Muovin käyttö autossa on väistämätöntä ja sen kanssa olen tasapainossa, mutta jos niin helposti muovattava materiaali kuin muovi pitää leipoa isoina klimppeinä peittämään kaikki huoltokohteet, niin silloin muodolle on uhrattu toimivuus pitkällä ajalla.

Korostan edelleen, että ainakin meidän S80 on ollut hyvin toimiva ja luotettava auto. Mutta vahvakin rakenne vaatii lopulta korjaamista ja S80:ssa ainakin meidän osallemme sattuneista korjauskohteista turhan moni on vaatinut "turhaa" työtä tarpeettoman hankalien suunnitteluvalintojen vuoksi.
Näinpä se tahtoo olla että kokoonpanon nopeus sanelee joitain huoltokohteita hankalimmiksi kuin  muuten olisivat. Tosin sitten aerodynamiikan kannalta yhtenäiset rakenteet keulassa ja perässä ovat parempia.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #35 : 11.04.2011, 18:04:08 »
Lainataas hiukan aihetta, kun ei pikku kysymyksen takia viitsi uutta aloittaa.

Oma S80 T6 -00 on menossa kuukauden päästä hariselle kutiteltavaksi. Auto suht uusi mulle ja vaihdelaatikon öljynvaihdoista ei ole tietoa, joten ajattelin ne varoiksi vaihdattaa. Auton ajattelin viedä ihan paikalliselle pajalle ja tulikin mieleen, että miten tarkkana kannattaa olla että mitä litkuja ne sinne askiin lyö? Onko vain joku tietty öljy mitä tuohon kannattaa laittaa? Entä miten paljon tuollaisesta operaatiosta kehtaa maksaa?

 :idiot2:
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #36 : 11.04.2011, 18:34:31 »
Lainataas hiukan aihetta, kun ei pikku kysymyksen takia viitsi uutta aloittaa.

Oma S80 T6 -00 on menossa kuukauden päästä hariselle kutiteltavaksi. Auto suht uusi mulle ja vaihdelaatikon öljynvaihdoista ei ole tietoa, joten ajattelin ne varoiksi vaihdattaa. Auton ajattelin viedä ihan paikalliselle pajalle ja tulikin mieleen, että miten tarkkana kannattaa olla että mitä litkuja ne sinne askiin lyö? Onko vain joku tietty öljy mitä tuohon kannattaa laittaa? Entä miten paljon tuollaisesta operaatiosta kehtaa maksaa?

 :idiot2:
Siniseltä Volvon kannussa tai esim castrol TQIII. Alle tunnin homma nosturilla vaikka suodattimen vaihtaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #37 : 11.04.2011, 20:00:15 »
Siniseltä Volvon kannussa tai esim castrol TQIII. Alle tunnin homma nosturilla vaikka suodattimen vaihtaa.

Okkeij! Tosiaankin millasta hintaa tuosta operaatiosta kannattaa maksaa?
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #38 : 11.04.2011, 20:19:04 »
Okkeij! Tosiaankin millasta hintaa tuosta operaatiosta kannattaa maksaa?
Kaikkinensa varmaan jossain 100-130€ huiteilla. (Työt+suodatin+öljyt)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #39 : 14.04.2011, 13:26:22 »
Paikallinen rasvanäppi sanoi ettei tossa olis mitään suodatinta? Hinta-arvioksi antoi saman kun ylempänä sanottiin :)
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #40 : 14.04.2011, 15:03:02 »
Paikallinen rasvanäppi sanoi ettei tossa olis mitään suodatinta? Hinta-arvioksi antoi saman kun ylempänä sanottiin :)

Eiköhän kaikissa neste laatikoissa suodattimet ole mutta ainakin jossain laatikoissa se on jossain laatikon sisällä eikä sitä edes ole tarkoitettu vaihdettavaksi..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #41 : 14.04.2011, 17:47:18 »
Niinhän se taitaa mennä :)
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #43 : 15.04.2011, 07:18:04 »
Ja tuo suodatin ei maksa siniselläkään kuin vähän toista kymppiä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #44 : 15.04.2011, 10:38:24 »
Jälleen kerran, kiitos! :hello:
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

 

KL-varaosat  Race.fi