Autodiagnoosi  Carcom Oy

v50 t5 summum osto

  • 6 Vastauksia
  • 5556 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete59

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
v50 t5 summum osto
« : 20.01.2016, 18:48:20 »
ostoaikeissa ja mietintämyssy savuaa. luettua ,hyvä ajaa isohko kulutus pikkuvikoja niin kuin muissakin autoissa . onkos foorumilaisilla jotain erikoista mitä pitäisi tutkia ,siis tyyppivikoja.tällä olisi 222000 ajettu eli ok kilsat.meidän käyttö auto v70 20v aut,rupesi hukkaamaan hiukkasen nesteitä ja huohottaan niin hiipi pieni epävarmuus ajojen suhteen ja vielä keskellä talvea.jostain luin että ei tuntuisi 220 hepoiselta ,mutta senhän voi ohjelmoida. että tämmönen juttu tällä kertaa. :)lievä hinku päällä,vai pitäisikö ettiä nelikko.päässä surisee  ;D

Poissa kärpänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 t5 summum osto
« Vastaus #1 : 20.01.2016, 18:56:09 »
Itse ostin kesällä tuollaisen awd 2005 mallisen t5 moottorilla. Olen jo rempannut tätä 3kk aikana 1500e lla. Ja lisää on luvassa. Mutta mukava ajaa, ja nelikko toimii nätisti. Ei tosiaan tunnu läheskään 220 heppaselta, jaksaa kyllä satasen jälkeenkin kulkea siinä sen ehkä huomaa että on sitä voimaa kohtuullisesti kuitenkin. En tiedä laiskistaako tuo automaatti laatikkp kuinka paljon autoa. Minulla ajettu 240 tkm
Volvo v50 T5 AWD -05

Poissa pete59

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 t5 summum osto
« Vastaus #2 : 20.01.2016, 19:33:19 »
joo totuus on että aina sitä rahaa alkaa palamaan ,kun vaihtoon laitettu auto ei ehkä ole saanut sitä viimeistä ja parasta huolenpitoa.mutta jos peli muuten on ok niin sen sietää paremmin. :)ja jollain on liikuttava mutta ei uudella kun ei ole liikaa pelimerkkejä. :o

Poissa Rahtimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 t5 summum osto
« Vastaus #3 : 22.01.2016, 12:55:13 »
Kyllähän käytettyihin aina rahaa menee.Mulla on S40 vm2008 d5 summum automaatti. Siihen on vaihdettu molemmat vetoakselit ja etupyöränlaakerit. Polttoaineen siirtopumppu. Sitte tietenki kuluvia osia. Tukivarsi ja etujarrulevyt. Jarrupalat eteen ja taakse. Viime keväänä ei tullut kylmää ilmaa nii piti vaihtaa penkin alla oleva joku "kovalevy". ei toiminu penkinlämmitinkään kuskinpuolelta silloin. kilometrejä nyt 182tkm. Ensimmäinen xenonpoltin meni vaihtoon pariviikkoo sit. Räjähti umpioon.

Poissa Volin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 t5 summum osto
« Vastaus #4 : 22.01.2016, 15:18:29 »
Tuo t5 automaatilla tosiaan syö tehoa ja paljon. Itse aikanaan kävin koeajamassa pariakin automaatti nelivetoa ja ero on huomattava verrattuna manuaaliin. Itse päädyinkin tämän takia manuaali vaihteiseen  ;)

Onhan omaankin vaihdettu molemmat takapyörän laakerit ja xenon polttimo myös räjähti umpioon (onkohan tämä joku tyyppivika).

Mutta kaikin puolin mukava auto ajaa ja tehoakin itselle ihan riittävästi.

Poissa Volvo86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 t5 summum osto
« Vastaus #5 : 23.01.2016, 09:08:13 »
Löytyy V50 T5 Summum -05. Tyytyväinen kaikinpuolin olen ollut. Laatikkoöljyt ja moottoriöljyt vaihtanut, sekä etupyöränlaakeri. Mulle tarpeeksi ripeä, mutta olen myös ajatellut ohjelmointia (ehkä kesällä).

http://www.autotie.fi/tyyppivika/Volvo/V50

Tosiaan kierot levyt oli edessä, niin nekin vaihdoin tuossa alkusyksystä. Takalevyissä myös kieroutta (korjaamon mukaan), niin ne myös vaihdan tässä tulevana kesänä.

Kyllähän auton huoltoon menee rahaa, merkki kun merkki.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2016, 09:12:21 kirjoittanut Volvo86 »

Poissa shift-up

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • V50 T5 AWD -08 www.vrcf.fi
    • Volvo PICTURES
Vs: v50 t5 summum osto
« Vastaus #6 : 23.01.2016, 18:28:05 »

Itse ajellut 65tkm nyt 180tkm... Tosiaan ei tunnu 230hv automaatilla ja nelikolla... Mutta muuten ihan mukavaa kyytiä, bensaa kuluttaa sen 10l/100km noin. Tai sit polkemalla ennemmän... Itse ihan tyyväinen ollut... Täytyy todeta pikku vikoja ruvennut tulemaan 150tkm jälkeen...

Vaihtotakuuseen heti(volvo liikkeen)
Uudet ajovaloumpiot,takaluukkun maalaus,vas. Etupyörän laakeri 65tkm

Takapalat 80tkm

Oik.etupyörän laakeri 110tkm

Jarrualipaine anturi(tehostimesta), takaluukun mikrokytki/rek valot. 160 tkm
Vilkkuviiksi 165tkm

Oik etujousi  170tkm

Ahtopaineen säätävä mankkari pitäis vaihtaa(ei oikein ahdot toimi) paha paikka vaihtaa, osat olisi, oik etuoven kaijutin hajalla...

Ja huollot tietenkin päälle... Pikku juttuja odottaa kevättä, kivempi korjata. Toisaalta ehkä ei niin vahvaa laatua mutta muillakin merkeillä ongelmia on... Kuhan korjaa kokoajan niin ei tunnu eurojen meno niin pahalle kuin että kaikki olis kerralla laitettava kuntoon... Jotkut alkuperäiset varaosat on halpoja ja jotkut maksaa paljon... Kannattaa kysyä siniseltä mitä maksaa...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo