Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 GLT T5 607Whp. Maxxecun asennus

  • 100 Vastauksia
  • 39383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #30 : 26.06.2018, 23:49:11 »
Ärrän vanteet ei mahtuneet pyörimään, joten kävin ostamassa tollaset ozit. Ärrävanteita jäi 5kpl turhaksi ::) ;)


Kävin hakemassa boostilta parit alu mutkat lisää, niin sai hitsattua ahtoputket valmiiksi. Hyvän olosta tavaraa hitsata ja uskaltaa klemmaritkin vetää tiukalle, kun seinämää on. S*





Moottorikin lähti ekaa kertaa käyntiin. Megaan perus asetukset sisään ja viinaa tankkiin. Muutaman sekunnin sahaamisella lähti nätisti. Siitä innostuneena sisustaa kasaamaan. Nyt tuli tosiaan laitettua 940 kojelauta ja mittaristo.



Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #31 : 28.06.2018, 23:05:45 »
Etusatulat sai maalia päälle:


Hydrauli kässärille tein jarrulinjat ja hitsailin toiset paikat tohon vakio letkujen kannakkeisiin. Joka nurkkaan tuli myös teräspunosletkut.


Mites porukka toteuttanu tinakoneisiin huohotuksen? Oiskohan paras vaan suoraan huohotuspöntöltä letku ahtimen imupuolelle? Eikös vakio huohotuspönttö kumminkin valuta sinne päätyneen öljyn takas öljypohjaan?

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #32 : 28.06.2018, 23:23:35 »
Mulla vakio huohotuspönttö käytössä, siitä letku toiseen huohotuspönttöön joka on akun yläpuolella abs-yksikössä kiinni ja on helposti tyhjennettävissä.
Siitä sitten letku toisen ahtimen imupuolelle, hyvin on toiminut.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #33 : 29.06.2018, 09:54:58 »
Asiallinen tuo takajarru combo. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #34 : 01.07.2018, 14:37:29 »
Oli jääny talliin pyörimään tollanen orkkis alapoikkituki niin pulttasin kiinni ja tein siihen downpipelle tollasen tuen. Ei tule pakosarjalle ihan niin pahaa kuormitusta.

Kytkimelle tein jarruputkesta linjan ja laitoin teräspunos letkun nyt siihenkin joustoksi.



Kokemuksia m90 pääsylkkä/ zf työsylkkä yhdistelmästä? Koitin vähän ilmata jokatyylillä, mutta silti on poljin aika löysä alusta. Loppuuko männästä vaan tuotto vai onko vaan ilmaa jossain...

Poissa mikkor97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #35 : 02.07.2018, 00:03:42 »
Työsylinterin tappia jouduin ite vinokoneessa jatkamaan. Tuntu kans että aina ois ilmaa ku alussa löysä ja lopussa vasta ottaa. Tein pultista kokonaan uuden pidemmän tapin nii tuli hyvä :) asiallista rakentamista!

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #36 : 02.07.2018, 16:52:44 »
Kiitos! Ilmailin kytkintä vähän lisää. Nyt tuntuu olevan ihan ok.

Hukkaportille tuli savupiippu kolvailtua. Aika paska tigillä sulatella sinkittyä. Unohtu putsata sisäpuolelta, kun innoissaan migillä heftaili kasaan :D



Milläs porukka tiivistelly polttoainelinjoja etanoli vehkeissä?

Vedin paineensäätimeen tulpan putkiteipillä, mutta hikoilee välistä. Tulpassa ei ole kantaa ollenkaan eikä kartio kierrettä, joten o-rengaskaan ei ole vaihtoehto...

Kestääkö joku nestemäinen "lukite" viinaa?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #37 : 02.07.2018, 22:01:28 »
Voi olla aika rajukin rasitus pakosarjalle jos kone ei ole rauta-rautaan-tuettu koriin...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #38 : 02.07.2018, 23:32:02 »
Tossahan on downpipessä pystysuunnassa pitkä haitari...

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #39 : 04.07.2018, 15:38:14 »
Eilen volvo pääs pitkästä aikaa pyörilleen.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #40 : 07.07.2018, 16:07:30 »
Hitsailin 3" aluputkesta tollasen huohotuspöntön. Tossa nyt menee kannesta vaan letku maahan, mutta sen saa tarvittaessa imupuolelle kiinni. Ylös sivuun tulee letku vakio huohotuspöntöltä ja alhaalta menee letku öljypohjaan. Eli valuttaa tonne kertyneet kamat takaisin öljypohjaan.

En löytäny hitsattavia letkulähtöjä, joten ostin perus an lähtöjä ja hioin niistä kierteet pois. Pöntön maalasin ryppymaalilla mustaksi (samalla millä ahtoputket), mutta enemmän toi nyt kyllä harmaalta näyttää. Pitää varmaan maalata uudestaan vielä.




Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #41 : 15.07.2018, 17:42:47 »
Juuri, kun olin saanut kaikki öljyt sisään ja auton renkailleen, huomasin perän alla öljyä. Tarkemmalla katsomisella oikea vanne oli peräöljyssä ja pinjonin stefan välistä tiputti tavaraa.

Viimekesänä vaihdoin pinjoniin alkuperäisen stefan, mutta talvella vaihdoin perään murikan poskilaakerit ja shimmasin sen. Luultavasti siinä hajonnut.

Ei muutakuin akseli irti autosta. Kerrankin aukesi kaikki nätisti ;D Purin koko akselin ja vaihdoin oikeaoppisesti pinjoniin jälleen kerran myös krymppiholkin. Bilian keskusvarastolla ei ollut vetarin eikä pinjonin stefoja hyllyssä, joten hain biltemasta molemmille puolille pyöränlaalerit, joissa stefat tuli mukana. Pinjonin stefa löytyi motonetistä.


Ovipahvit tuli tehtyä valmiiksi. Materiaalina dilite levy, jossa pinnat maalattua 0.2mm alumiinia ja välissä muovi. Oven aukaisu nauhat on 940 farmarin takapenkkien selkänojista.



Penkeille tein "adapterit" lattaraudasta. Sivukiinikkeet on penkeissä väärinpäin, kosla halusin penkit mahdollisimman alas ja seiskan lattian muoto om vähän haastava. Nyt on penkit lähes kiinni lattian palkissa. Turvavyö tulee vakiona penkin runkoon kiinni, joten sille piti keksiä mahdollisimman tukeva ja huomaamaton ratkaisu. Mutteri on tietenkin unf kierteellä.




Keskikonsoliin tein peitelevyn, johon muutama nappi valmiudeksi megan inputteihin. Saa esim launchin, login, tablesw, yms.


Ozin vanteen oli spacereilla kiinni, joten kävin hakemassa jotku 17" tinat leimavanteiksi.


Eilen pistin megaan vähän asetuksia sisään ja käyttelin lämpimäksi. Oli tarkoitus hakea siirtokilvet, jotta saisi hieman ajettua säätöjä sisään ennen tiistaina olevaa nelipyöräsuuntausta, jonne pitää 60km ajaa. Eihän niitä sitten lauantaina mistään saanut. Kävin kumminkin pikkutiellä heittämässä muutaman kilsan testilenkin. Hyvin tuntui toimivan. Ekan kilometrin jälkee  nopeusmittari pimeni, liittimen lukko perästä oli poikki, joten varmaan irronnut. Perän alla oli taas hieman öljyä. Tällä kertaa tosin syy siinä, etten malttanut odottaa tarpeeksi liiman kuivumista kopan asennuksen jälkeen ennenkuin kaadoin öljyt sisään.









Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #42 : 17.07.2018, 22:41:03 »
Ekaa kertaa tälle kesälle pestynä:


Nyt pari päivää ajeltu siirtokilvillä vikoja esiin. Kilsoja tullut noin 120 ja niitä vikojakin löytynyt.

Lämpömittari näytti alkuun vähän outoja lukemia. Virrat laittoi kylmällä koneella päälle, niin anturi lämpötila oli 4c. Anturin olisi pitänyt näyttää 20c lämpötilassa 2600ohm. Yleismittarilla anturi näytti 20c lämmössä 5600ohm, eli anturi rikki. Olisi pitänyt silloin konetta kasatessa mitata se.

Purin sitten termarin kopan irti ja sain lenkkiavainta leikkelemällä tehtyä työkalun, jolla anturin sai auki. Kl racingin imusarja on lähes kiinni anturissa, joten tiukkaa on. Sain anturin jo kokonaan kierteeltä pois, mutta mittapää oli niin pitkä ettei se mahtunut tulemaan pois. Ei ollut sitten toista imusarjan tiivistettä ja piti saada auto tänään vietyä nelipyöräsuuntaukseen, joten pistin takaisin kasaan ja säätelin megaan laserlämpömittarilla arvot vähän sinnepäin.

Ohjaustehostimen kanssa oli myös imusarjan takia todella tiukkaa ja jouduin talvella ottamaan siitä kiinteän säiliön irti. Hitsasin jostain romukopasta löytyneestä nipasta siihen tiukan mutkan ja löin sen paikalleen "krymppi" sovitteella. Nyt taitaa pikkasen sauman välistä hikoilla. Pitää seurata tilannetta.

Tänään käytin auton kulmien säädössä. Säädin tallilla aurauksen mittanauhalla yksin suurinpirtein kohdilleen. Yllätykseksi kaikki arvot oli vihreällä. Säädettiin kumminkin oikealta camberia pikkusen pienemmäksi ja auraus juuri ohjearvojen keskelle. Samalla sitten huomattiin, että pohja ihan märkä jarrunesteestä. Säiliö oli ihan vinossa, ja vähän kun tökkäsi, niin irtosi kokonaan. Säiliön oli talvella irti ja nyt siitä oli sitten tiivisteet mennyt poikki kokonaan. Aamulla ei vielä ollut mitään vuotoja auton alla. Ajelin sitten 60km tallille, mutta ei päässyt missään välissä vetämään ilmaa jarruihin, eikä kytkimelle. Olisi kumminkin ollut hydrauli kässäri toiminnassa siltä varalta, jos jarrut olisi kadonnut. Tallilla ehjät tiivisteet paikoilleen, ja nyt toimii jälleen.

Nopeusmittarissa on jotain häikkää ja liitin oli kiinni perässä, vaikka sitä epäilin. Näyttää ajossa kokoajan 20kmh ja kilometrit lisääntyy todella hitaasti. Noin 120km matkalla ehkä 20km. Viimekesänä 740 mittaristolla ei ollut ongelmaa. Periaatteessa perän anturin johtojen napaisuudellakaan tuskin on merkitystä?

Bensapaineanturi näytti alkuun oikeita lukemia. Yhtä`äkkiä logia seuratessa pomppasi 3bar-->11bar. Sen jälkeen näytti virrat päälläkin 11bar, mutta nyt toimii taas normaalisti. Liitin oli vähän kiinalaisen oloinen, joten vika saattaa olla siinä. Pitää tarkastaa samalla, kun vaihtaa vedenlämpöanturin. On vähän ahtaassa paikassa bensakiskon alapuolelle.

Pistäkääs nyt jotain kommenttia. Tai jos jollain ideaa nopeusmittari hommaan?

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #43 : 18.07.2018, 23:07:48 »
Lieneekö sulla väärä nopeuskehä taka-akselissa? Mulla oli joskus ysissä seiskan perä, ja nopeusmittari näytti 80 vauhdissa muistaakseni 20. Korjaantu ku vaihdoin taas perää ja laitoin 940 akselin.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #44 : 19.07.2018, 11:36:37 »
Perässä on tiheä kehä. Eikös niitä harvoja oo lähinnä jossain absittomissa? 940 pitäs varmaan kaikki olla tiheällä?

 

Carcom Oy  Ateho