Futurez  Kulkukoira

240 T5

  • 47 Vastauksia
  • 25855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #15 : 20.08.2015, 21:35:51 »
Noniin, eli sain tuon 850senkin hurahtamaan käymään, kun vaihdoin siihen koneen kun oli tullut kanki ulos (ostin sellaisena sen). tuli varmistettu koneen toimivuus, joten alkaa 850sen purku, joten jos on tarvetta osille niin täältä hakemaan http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=67871.msg1060967301#msg1060967301

tässä viellä muutama kuva luovutusautosta, nahkapenkit siis tulossa 240seen....  8) tänään tulee myös myöhemmin b200k +m45 myyntiin jos jotain kiinnostaa...









Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: 240 T5
« Vastaus #16 : 21.08.2015, 10:19:25 »
Öljypohja kannattaa muokata 960 kutoskoneen pohjasta lyhentämällä. Menee vaikeaksi alkaa tuota 850 pohjaa sorvaamaan takavetoon. Myös koneen korvakkeet menevät kyseisistä moteista melko vaivatta.  :)

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #17 : 21.08.2015, 16:27:23 »
Kiitos tiedosta, tänään kun oli vapaa päivä niin nostin koneen ylös, kun eilen testasin sen toimivuuden, huomenna tapahdu projektille mitään, Mutta sunnuntaina täytyy valmistella t5 240see..

Öljypohja kannattaa muokata 960 kutoskoneen pohjasta lyhentämällä. Menee vaikeaksi alkaa tuota 850 pohjaa sorvaamaan takavetoon. Myös koneen korvakkeet menevät kyseisistä moteista melko vaivatta.  :)
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5
« Vastaus #18 : 21.08.2015, 19:18:20 »
Tuossa atan kirjoittama erinomainen tietopaketti aiheesta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49584.msg1060948295#msg1060948295

Ja tuosta topicistahan löytyy kaikenlaista muutakin hyödyllistä tietoa. Minäkin muuttelin T5-moottorin takavetoon sopivaksi joskus 4-5 vuotta sitten, se vaan ei ole vieläkään löytänyt tietään auton keulalle :D Kone ja auto olis valmiina, pitäisi vaan olla aikaa ja innostusta aloittaa projekti
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #19 : 22.08.2015, 11:02:02 »
Jos jollain myydä 960 öljypohjaa, kytkintä, vetareita, moottorin kiinnikkeitä ottakee yhteyttä yyveellä tai tänne! KIIRE!
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #20 : 03.09.2015, 07:31:43 »
Olisko jollain myydä tuollaista RN moottorin imusarjaa?
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5
« Vastaus #21 : 06.09.2015, 20:40:44 »
Olisko jollain myydä tuollaista RN moottorin imusarjaa?
Mulla ois yks :hello: Laita YV:tä jos vielä tarviit.


Lainaus
kytkin: ?, ehdoteltaa kestäviä kytkimiä ~300e, joka menisi m90 lähes suoraan.
Itsellä on käytössä 850:n oma kytkin ja kiinteä vauhtipyörä, kun en viitsinyt tehdä muutoksia toimivaan systeemiin. Kardaanitunnelia ei tarvitse muokata, mutta  itse löin kumivasaralla pienen kolon niin on helpompi vaihtaa asentotunnistin tarvittaessa.

Lainaus
Budjetti pyörii siinä 7000e kohdalla, saako sillä mitään aikaan?
Sillähän tekee osaava kaveri vaikka mitä. Ei muuta kuin rakentamaan!

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #22 : 06.09.2015, 21:11:40 »
Mahtuuko m90 muka suoraan sinne? näyttää tila ainakin nii perkeleen pieneltä  :D Öljypohjakin hankittu viikonlopun aikana, joudoin ostamaan koko koneen sen takia, loput osat mitä jäi niin laitoin myytiin foorumille...

Mulla ois yks :hello: Laita YV:tä jos vielä tarviit.

Itsellä on käytössä 850:n oma kytkin ja kiinteä vauhtipyörä, kun en viitsinyt tehdä muutoksia toimivaan systeemiin. Kardaanitunnelia ei tarvitse muokata, mutta  itse löin kumivasaralla pienen kolon niin on helpompi vaihtaa asentotunnistin tarvittaessa.
Sillähän tekee osaava kaveri vaikka mitä. Ei muuta kuin rakentamaan!
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #23 : 01.11.2015, 18:21:07 »
Missäs perkeleessä vois teettää ton öljypohjan lyhennyksen 960 öljypohjasta? Millä kannattais lyhentää? Ei varmaan itse kannata ruveta silppomaan
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 240 T5
« Vastaus #24 : 01.11.2015, 19:51:40 »
Kyllä moni noita rälläkällä lyhentää, sit vaan asiansa osaavalle hitsarille.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 240 T5
« Vastaus #25 : 02.11.2015, 13:47:22 »
Kyllä moni noita rälläkällä lyhentää, sit vaan asiansa osaavalle hitsarille.

Tussilla suorat viivat oikeisiin paikkoihin ja rälläkällä poikki. Sitten ruuvaa sen siihen korsettiin ja palat yhdistää wurtin rakanneliimalla kunnon saumalla.
Kuulostaa hullulta, mutta niin se vain toimii.
citikka

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #26 : 02.11.2015, 20:27:55 »
Ehkä ei kuitenkaan, vien asian osaalle tig hitsarille ni ei tarvii pelätä että öljyt häviää

Tussilla suorat viivat oikeisiin paikkoihin ja rälläkällä poikki. Sitten ruuvaa sen siihen korsettiin ja palat yhdistää wurtin rakanneliimalla kunnon saumalla.
Kuulostaa hullulta, mutta niin se vain toimii.
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #27 : 24.11.2015, 20:01:39 »
Nyt on öljypohja ja imuputki lyhennetty, öljypohja lähtee hitsaukseen tällä viikolla ni pääsee sovittelemaan konetta, myös imusarja vaihtui. Amis tekee parhaillaan kaasuläpälle laippoja että saa 960 kaasuläpän haluttuun suuntaan käännettyä

Tuli myös mieleen että pitäiskö aluks leimata vapari tina vitoseks, ni olis laillinen (tietenkin sama kone mutta turbo hilut poies ja öljynpaluun tukkii jollain ja sitte käy penkissä jollain 180hp papereilla ni sittenhän olis lailline nii kauva ku nuo tehot pysyy (oikeasti heti penkin jälkeen kuristukset poies)


Pari kuvaa viellä




Öljypohjan päädyin katkomaan rautasahalla, laitan kiinnitys reikiin pultit missä ei ole kierteitä koko matkalla ja rautasaha tappeja vasten sahasin



On paljon veikeemmän näkönen kone tuolla imusarjalla



Siinä vähän ilta lukemista
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: 240 T5
« Vastaus #28 : 25.11.2015, 14:23:51 »
Tuli myös mieleen että pitäiskö aluks leimata vapari tina vitoseks, ni olis laillinen (tietenkin sama kone mutta turbo hilut poies ja öljynpaluun tukkii jollain ja sitte käy penkissä jollain 180hp papereilla ni sittenhän olis lailline nii kauva ku nuo tehot pysyy (oikeasti heti penkin jälkeen kuristukset poies)
Ei.
!

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #29 : 25.11.2015, 14:25:32 »
Perustele?  Siinä ei ainakaan joutuisi paperi sotaa käymään käymään, niin kuin suoraan tuolle moottorille leimattaessa.

Ei.
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

 

Autoracing  KL-varaosat