Ateho  Elekma

Kesäkalu: 760 B280F -> B230FT

  • 5 Vastauksia
  • 3435 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

j0gge

  • Vieras
Kesäkalu: 760 B280F -> B230FT
« : 17.06.2015, 19:47:17 »
Juu,aattelinpa tekasta tämmösen aikani kuluksi ja katsotaan jos tässä muistaisi/jaksaisi aina päivitelläkin tänne jotain!

Sanotaan nyt heti alkuunsa,että tällä projektilla ei nyt kiirettä pidetä ja rakennetaan aina kun vaan rahaa löytyy.
Tarkotuksena ois tehdä tällainen kesälelu/käyttis!  :pomo:  Eli ulkokuorta sipistellään hyvällä maulla,mutta ei juurikaan tule muuttumaan mitenkään radikaalisesti.  :)

Historiaa:
Elikkäs,viime kesänä tuli polte saada facelifti 7satku,koska omaan silmään näyttää paremmalle nuo 940:n valot kun tiilikeulaan vertaa.
Aikani etsiskelin ja selailin kaikki maailman sivut ja tulin siihen tulokseen,että EI vähäpäästöistä faceliftiä ei löydy. Noh,eräs kaunis päivä sattui silmään tuota netin syövereistä tämä kyseinen 760.. ja koska kaikki sähköherkut oli iso plussa,niin miksei? Ja selvisikin heti,että tämä kori on Ruotsin tuonti ja EI vähäpäästöinen. Eipä aikaakaan kun oltiin jo haettu uusi rotisko pihaan!

Pestynä ostokunnossa:



Auto oli viimeksi katsastettu 2010.. joten VÄHÄN jännitti lähteä hakemaan koko pirssiä,kun ajattelin että siirtokilvillä ja ajamallahan se pitää sieltä tuoda. Sen verran siitä reissusta että matkaa oli 450km ja kerkisin ajaa 150km kunnes pysähdyin kusitauolle,niin eikös ne samassa nesteet valuu syyläristä pihalle... ***kele! Onneks tuli vettä mukaan,joten uudet vedet sisään ja paisarinkorkkia löysälle, lämmöt puhaltamaan täysille ja näin päästiin loppumatkan pihaan asti. Jostai syystä teki painetta ja viskas nesteet pihalle.

Seuraava ajatus oli,että katsastaahan tämän pitää ihan tämmöisenään näin aluksi.





Katsastukseen tuli tehtyä:
- takajarrut kokonaan uusiksi
- 3 paikkaa piti hitsata (kuskin & apukuskin jalkotiloihin pienet paikat ja yksi tuli oikealle etupyöräkoteloon.
- kuskinpuolen raidetangonpää

Tosin katsastusta ennen yritin selvittää et miks tekee painetta jäähdytysjärjestelmään, purin/puhistin/tarkistin kaiken ja vaihdoin uuden termarinkin ja ei auttanut... lopulta ajelin konttorille ilman termaria.
Nämä ja perushuolto koneeseen ja leimahan sieltä napsasti,pienen kehujen kera!  8)

Nykypäivää:

Auto seisoi talven ja nyt tässä keväällä tuli halli otettua vuokralle ja pääsi vihdoin purkamaan konetta poikkeen.
Heti alusta lähtien oli päivänselvää,että tästä autosta ei mitään museo vehjettä tule! Tämä varmaa jakaa mielipiteitä,mutta olkoon,alotettu mikä alotettu!  :)

Kokoonpano millä kasataan on vielä harkkinan alla mutta alustavasti:

Motor:
-B230FT,koneistuksineen
-H-profiilit & Wisecot
-530 kansi,koneistuksineen
-Megasquirt
-Turbo = Garret (?)

Voimansiirto:
-Laatikko tod. näk. BMW:n ZF
-Kytkin = ?
-Perä= BMW:n lukkoperä(?)

Alusta:
-BC racing?







« Viimeksi muokattu: 05.07.2015, 14:00:27 kirjoittanut j0gge »

j0gge

  • Vieras
Vs: Ikuisuusprojekti: 760 B280F -> B230FT Turbo
« Vastaus #1 : 17.06.2015, 20:56:53 »
Kuvia nykyhetkestä:



V6 PeRVo läks veke! Pahimmat röpöt pesty ja hangattu pois. Vielä vaatii hiukan hinkkaamista  :D  Näyttely autoohan tästä ei tule joten,ei ole niin viimosen päälle!





Sisustahan tässä on pornon punainen,joka ei nyt ihan ekana miellyttäny omaa silmää. Joten vaihdoin mustat nahkajakkarat tilalla samoin ovipahvit ja matot. Ja tuommoiseksi se nyt jää. Joskus tulevaisuudesssa jos hommais jonkin sortin nahkapäällysteiset kuppipenkit.


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Ikuisuusprojekti: 760 B280F -> B230FT
« Vastaus #2 : 17.06.2015, 23:53:33 »
Punanen kattoverhous  S*.

Hieno koppa, ja hyvä tekniikkaparannus tulossa. Älä tee mitään typeriä väliversioita, laitat kerrasta koneeseen sen vajaan 300e h-profiiliveiveihin, laakerit renkaat tiivisteet uusiksi ja sitärataa, teet suorilta semmosen kellarin että jos lipsuu virittämisen puolelle ni ei tartte konetta poies nostaa. Nim: kolmas evoluutiokone heilahti toissapäivänä keulalle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

j0gge

  • Vieras
Vs: Ikuisuusprojekti: 760 B280F -> B230FT
« Vastaus #3 : 18.06.2015, 21:40:24 »
Joo,yllättävän hyvä koppa tässä on! Ja juurikin näin on tarkotuskin rakentaa,eli ajan kanssa ja kerralla semmonen alakerta mikä kestää. Kyllähän tästä nyt ens kesänä pitää se vähintää 300-400hp irrota,mikä nyt ei pitäs olla vielä homma eikä mikään ::) Jos vaan rahatilanne sallii rakentaa siihen mennessä.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 21:44:42 kirjoittanut j0gge »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Kesäkalu: 760 B280F -> B230FT
« Vastaus #4 : 18.06.2015, 22:38:30 »
Yksi parhaita korimalleja Volvolta, paranisi vielä ökyleveillä takavaloilla.

Siitä selaamaan motiveissöniä  :) : http://www.garaget.org/search.php?q=volvo%20760&type=3&a=&sort=1&y1=1990&y2=&p=1

j0gge

  • Vieras
Vs: Kesäkalu: 760 B280F -> B230FT
« Vastaus #5 : 05.07.2015, 14:16:29 »
Terse!

Joo,nyt ollu vähän hiljaisempaa tän projektin suhteen,mut kyllä se tästä! Ens viikolla lohko koneistamolle ja sit alkaa osien haaliminen ja kasaaminen!

Loppuun muutama kuva konehuoneesta. Vielä vähän sipistelyä ja saa luvan välttää!  8)



Pahoittelen kuvien laatua.. ei toi Iphonen kamera oo mistään parhaimmasta päästä.



Harmi kun ei tullut otettua "ennen" kuvaa mut nooh,nimittäin yllättävän hyvä maalipinta löyty alta kun pesi paskat pois ja teki pikavahauksen   S*

 

Futurez  Kulkukoira