Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Bonantza - 31.10.2013, 18:06:31
-
Eli laitetaampas nyt omakin projekti tänne :)
Kyseessä siis hyvin perusteellisesti museoinnilta säästetty vuoden 1967 Volvo 144.
Hieman auton historiaa:
Tullut perheeseen käyttöautoksi n. 1973. Tämän jälkeen siirtynyt isälleni käyttis/jokkis käyttöön n. 1984. Samoihin aikoihin auton ulkoasua rakennettu nykyiseen kuosiinsa. Tämän jälkeen n. 1991 poistettu rekisteristä ja seisonut tallissa aina vuoteen 2011 saakka, jolloin meikäläinen päätti että nyt aloitetaan autonrassaus ;D Aluksi auto saatettiin katsastuskuntoon (jossa menikin melkein 2 vuotta :D)
ja 2013 kesällä aloitettiin varsinainen rakentelu.
Tämän hetkinen ulkoasu:
(http://i.imgur.com/2TotuEm.jpg)
Vanha tekniikka joka jo laitettu kiertoon:
B18 porattu B20 kokoon
Kansi avarrettu ja laskettu
Isot venat
Jyrkkä nokka
Takomännät
Solex tuplat
Peltisarja
Varmaa tietoa tehoista ei ole mutta epäilykset on olleet siinä 150hp tienoilla.
Kuva vanhasta konehuoneesta:
(http://i.imgur.com/XhIGv9Q.jpg)
Uudeksi koneeksi valittiin n. 400tkm ajettu B230FT 530 kannella ja öljyruiskuilla, joka levitettiin heti hiluiksi pöydälle.
(http://i.imgur.com/ra0RHqy.jpg)
(http://i.imgur.com/eMeqbuX.jpg)
(http://i.imgur.com/t47LU8a.jpg)
Tällä hetkellä lohko nätin punainen:
(http://i.imgur.com/fMqhtBu.jpg)
Ja uudet Mahlet pytyissä ja laakerit alakerrassa:
(http://i.imgur.com/313R4Zv.jpg)
Tässä nyt pähkinänkuoressa mitä saatu tähän mennessä aikaan :) Lisää kuvia tulee kun taas jotai mullistavaa tapahtuu ;)
-
On kyllä komia S*
-
aina hienoa katella kun on puhtaita osia käsittelyssä S* itellä aina kädet öljyssä siitä lähtien kun avaan tuulihaan omasta :D Mitäs tohon lohkon ja kannen ympärille on suunnitteilla? :P
-
aina hienoa katella kun on puhtaita osia käsittelyssä S* itellä aina kädet öljyssä siitä lähtien kun avaan tuulihaan omasta :D Mitäs tohon lohkon ja kannen ympärille on suunnitteilla? :P
Vähän on auki vielä mimmoinen kokoonpano tulee ;D laatikko tulee olemaan luultavasti m90 ja kytkin D24tdic. Ja ahdin pidetään ainakin aluksi vakio, mitä nyt paineita ehkä vähän nostellaan... katotaan mitä tuleman pitää ;)
-
Vähän on auki vielä mimmoinen kokoonpano tulee ;D laatikko tulee olemaan luultavasti m90 ja kytkin D24tdic. Ja ahdin pidetään ainakin aluksi vakio, mitä nyt paineita ehkä vähän nostellaan... katotaan mitä tuleman pitää ;)
seurantaan! ;)
-
Tee kerralla kunnolla kun pelit on levällään. Sen 13c ahtimen voit heivata verkonpainoksi, laita jotain fiksumpaa tilalle, garrett GT, Mitsun 16-19T, yms.. 531 kansi on harkitsemisen arvoinen investointi. Paljonko meinaat ahtaa, sen FTn 8,7 puristuksia voi nostella hieman niin toimii alhaaltakin paremmin ilman ahtoja. Esim. FB-konetta 9,3 puristuksilla voi ahtaa ainakin sen 1bar verran. T-nokan tilalle joku oikea turbonokka.
-
Tee kerralla kunnolla kun pelit on levällään. Sen 13c ahtimen voit heivata verkonpainoksi, laita jotain fiksumpaa tilalle, garrett GT, Mitsun 16-19T, yms.. 531 kansi on harkitsemisen arvoinen investointi. Paljonko meinaat ahtaa, sen FTn 8,7 puristuksia voi nostella hieman niin toimii alhaaltakin paremmin ilman ahtoja. Esim. FB-konetta 9,3 puristuksilla voi ahtaa ainakin sen 1bar verran. T-nokan tilalle joku oikea turbonokka.
Kyllä tuo hiukan tuhdimpi ahdin olis hakusessa... Tehotavoite tällä hetkellä semmoinen 200-250hp. Ahtoja joku 0.8-1.0 bar? Lähdetty rakentelemaan vähän sillä meiningillä että katotaan mitä tuleman pitää :) Ja kannesta sen verran että tuo 530 menee ainakin toistaiseksi paikalleen uusilla kestävämmillä hiluilla...
-
Sairaan_upee kärry vaikka ei noi amazonit ja muut vanhemmat yleensä hirveesti nappaa. Seurantaan ehdottomasti !
-
Alkaa kohtapuoliin olemaan alakerta kasassa :) Tuli tuossa kampuran stefat, öljypumppu ja öljypohja asennettua.
(http://i.imgur.com/wurxaYD.jpg)
(http://i.imgur.com/J3hT8yO.jpg)
(http://i.imgur.com/i2gWlWy.jpg)
Vesipumppu (Made by motonet) odottelee vielä asennusta :) Tulis vielä venttiilit ja jouset jenkeistä niin pääsis kantta kasaamaan :P
Hittaasti mutta varmasti sano mummo lumessa....
-
Tää on kyllä hieno O0
-
Mulla ainakin oli motonetin vesipumpussa tasopinta kierosssa, joten tarkista ennen kiinniasentamista.
-
Mulla ainakin oli motonetin vesipumpussa tasopinta kierosssa, joten tarkista ennen kiinniasentamista.
Good to know! Oliko Valeon pumppu?
-
Good to know! Oliko Valeon pumppu?
Valeon pumppujen kanssa ei ole ollut ongelmaa. :hello: Siisti 144 :o
-
Good to know! Oliko Valeon pumppu?
Hmm.. Muistaakseni kyllä, mutta sain palautettua ja uuden suorapintasen tilalle.
-
Hmm.. Muistaakseni kyllä, mutta sain palautettua ja uuden suorapintasen tilalle.
Juu täytyypi tuo omakin tarkastaa ;D Ja nyt kun kansi kerran on irti, niin ensin pumppu kiinni ja sitten vasta kansi? Luultavasti tiivistyy varmemmin kuin jos rupeaa kampeamaan pumppua tiukkaan kannen ollessa kiinni... :P
-
Juurikin näin! Laitat vielä sen pumpun yläreunan niin, että on dekkitason kanssa tasan. Sitten se pumppu vaikka momenttiavaimella kiinni ja kumitiiviste päälle. Ei taida edes liimaa kaivata. Sitten vain kansi paikoilleen.
-
En tiedä oliko sattumaa, mutta entisestä 945:sta korkkas kansipahvi vesipumpun kulmasta kohtuu nopeesti rempan jälkeen kun olin kasannut tuossa järjestyksessä.
Eli ensin vesipumppu tasalle, tiivisteet väliin ja kansi kiinni.
Olisko jotenkin jäänyt kantamaan liikaa vesipumppua vasten?..
-
Ite on tullu laitettua kansi ennen vesipumppua eikä oo kyl pumpun tiivistekkää vuotanu.
-
Joku mennyt pieleen, ota huomioon että kansipahvi nostaa hieman sitä. Eli tilaa jää muistaakseni noin 1.2mm pumpun ja kannen väliin. Eikä se kumilörpäke hirveästi varmasti tuollaisen malmikasan pulttaamisessa paljon merkkaa ;D Taisi volvon ohje olla tässä järjestyksessä mitä sanoin.
-
Mietitään taas vähän. Jos vaikka viet auton korjaamolle vesipumpun vaihtoon, niin ottavatko kannen irti sitä varten? Tuskin.
Pumppua voi säätää kun asentaa sitä. Itse kun vaihdoin pumpun niin taisin laittaa jonkun vanhan vasaran laturin ja pumpun väliin, ja sitten nostaa vaan pumpun tarpeeks ylös ja mutterit ja pultit kiinni. Apupoika ei ole pahitteeksi.
Tottakai se pahvi korkkaa jos pumppu on liian ylhäällä. Sillonhan kansi jää etuosasta liian ylös.
-
Kuka on sanonut, että se pitää LIIAN ylös jättää? No useampi kone on kasattu niin, että pumppu ensin ja ikinä ei ole ongelmia ollut. Aika jännä juttu :o 2bar ahtopaineillakin männät räjähti ennen reinzin kansipahvia. Jos jätettäisiin vääntö tähän. Ja antaa topicin jatkua asiassa.
-
Nooh, näillä ohjeilla ei ainakaa voi iha mettää mennä :D
-
Tämän 144:n vanha kone piti laittaa Amazoniin, mutta siihen tuleekin toinen kone turbolla.Ehkä kone tulee Duettiin :)
-
Tämän 144:n vanha kone piti laittaa Amazoniin, mutta siihen tuleekin toinen kone turbolla.Ehkä kone tulee Duettiin :)
Ajattelinki että tuskin siihe mosaa sitä Garrettia alat vääntämään, sen verran puristuksia sillä kannella meinaan ;D
-
Jahhas, tänään tuli sitten kannen hilut tilailtua :) Piti alkujaan osien tulla jenkeistä mut eipä alkanu kuulua niin tilattiin sitten muualta :D Alla taas joitain kuvia mitä on tullu hääräiltyä...
Siinäpä se kuuluisa vesipumppu paikoillaan, eikä ollu ees kiero :D (+ vauhtipyörä taustalla)
(http://i.imgur.com/ocHeA2I.jpg)
(http://i.imgur.com/nAjpo4g.jpg)
Ahdin avattu ja hiukan tiskailtu
(http://i.imgur.com/t6ezcVw.jpg)
(http://i.imgur.com/G6GADP3.jpg)
-
Nokka asiaa :) Löytyi tuommoinen A-nenä lojumasta tyhjänpanttina. Onkohan tuosta tässä kokoonpanossa mitään hyötyä kun tuohon vakio T vertaa...
(http://i.imgur.com/XZEaJnG.jpg)
(http://i.imgur.com/Ci5cV9X.jpg)
Jakajan ura tuosta nyt puuttuu mutta tietääkseni MS ei sitä tarvitsekaan :D
-
On kyllä komia! :pomo:
-
hyi hirviä että on puhtaita osia ;D
-
Tänään tuli kantta plaanailtua :)
(http://i.imgur.com/Z0tS5DR.jpg)
Sinne menee...
(http://i.imgur.com/7ILYfbD.jpg)
Ja iha hyvähä siitä tuli vaikka itse sanonki ;D
(http://i.imgur.com/rvsBWha.jpg)
(http://i.imgur.com/Zdp78pP.jpg)
-
Pukki kävikin tänä vuonna ajoissa ;)
(http://i.imgur.com/5ZsXmDC.jpg)
Ja vielä näin ennen joulua saatiin seetit koneistettua:
(http://i.imgur.com/zDYyBHE.jpg)
(http://i.imgur.com/pVbBeQQ.jpg)
(http://i.imgur.com/adS19pJ.jpg)
-
Nooniiin, saatiin tätäkin projektia pienten hidasteiden jälkeen eteenpäin ;D Tulipa upotettua uudet venttiilit vähän turhan syvälle kanteen ja näin ollen niitä piti lyhentää vähän ronskimmalla kädellä... 2,5 milliä lähti keskimäärin per venttiili ja paininkuppi ei enää yltänyt koskea venttiilin päätä vaan painoi jousilautasta. Koneistamolla väännettiin yksi lukkoura lisää ja problem solved ;D
(http://i.imgur.com/ydhaeB0.jpg)
(http://i.imgur.com/pjtD482.jpg)
Oli muuten harvinaisen p*erseestä nuo tarvike venttiilivarrenkumit >:( Sai lyödä väkisin paikoilleen ja muutaman rikottuani tilasin suosiolla volvolta alkuperäiset. Vasemmalla volvolainen ja oikealla tarvike:
(http://i.imgur.com/HhoygGB.jpg)
Tänään tuli heitettyä kansi kasaan ja paikalleen. Jos vaikka ens viikolla ihmettelisi tuon jakopään ynnä muut oheishärpäkkeet.
(http://i.imgur.com/0mGHgIH.jpg)
(http://i.imgur.com/6RGtz5n.jpg)
(http://i.imgur.com/7lue3m8.jpg)
(http://i.imgur.com/5BJnVbq.jpg)
(http://i.imgur.com/uWVAYHN.jpg)
(http://i.imgur.com/mdwQOck.jpg)
Päätyjakaja veks
(http://i.imgur.com/MWfZr1x.jpg)
(http://i.imgur.com/SABjdSz.jpg)
Torstaisilla korjaamomessuilla unelmointia turbotekniikan osastolla S*
(http://i.imgur.com/wewkkds.jpg)
-
Hyvältä näyttää :)
-
Saakos noita päätyjakajan paikalle tulevia tulppia siniseltä tiskiltä?
-
Ei ainakaan silloin löytynyt suoraan hyllystä, mutta tilaamalla varmasti saa :)
-
Saa tilaamalla. Ei tainnut maksaa kuin muutaman eurosen.
-
Eilen masennettiin jakopää
(http://i.imgur.com/YZ2h7Pw.jpg)
(http://i.imgur.com/iY0cshs.jpg)
Ja perä irti
(http://i.imgur.com/Qx2ahML.jpg)
(http://i.imgur.com/L6lIuye.jpg)
Ei tuosta perästä mitään lätkää yms. löytynyt niin mikähän välitys näissä mahtaa olla ??? Ja mitenkä nämä tehoa sietää ennen kun alkaa paikat paukkua?
-
etsit tuosta perämurikan isosta rattaasta lukeman ulkokehältä niin saat selville perän välityksen jakamalla ison luvun pienellä.
-
Perä ilmaan ja pyörittämällä kardaanista niin monta kertaa, että rengas on pyörähtänyt tasan kerran ja lasketaan montako kertaa kardaani kiersi ympäri ja arvioi siitä viimeisestä kierroksesta sitten sen suunnilleen, että koko kierros on 1 ja puoli kierrosta 0,50 jne. vertaa sit tulosta:
1030 välitykset 3,54 ; 3,73 ; 3,91 ; 4,10 ; 4,30.
1031 välitykset 3,15 ; 3,31 ; 3,54 ; 3,73 ; 3,91
mikä osuu lähimmäks niin siinä se sitten on.
-
Hieno projekti! seurataan :)
-
Perän kuvaa katsoen näyttäisi olevan 4.10 välitys.
-
Tänään sai vanhat puslat kyytiä. Oli meinaan suurin osa alkuperäisiä ;D
(http://i.imgur.com/7HsqAY9.jpg)
Tilalle tulee näillä näkymin uretaaniset ruotsin pojilta.
Ja perän välityksistä sen verran että 4,30 löytyy ;)
-
Purkasin tuossa aikani kuluksi perän hiluiksi ja alkoi kovin mietityttää että eikö tuossa murikassa itsessään ole stefoja, vaan öljy pääsee vetari putkiin ja stoppaa vasta ulommaisiin stefoihin ??? Auttakaas fiksut tyhmää ;D
-
Purkasin tuossa aikani kuluksi perän hiluiksi ja alkoi kovin mietityttää että eikö tuossa murikassa itsessään ole stefoja, vaan öljy pääsee vetari putkiin ja stoppaa vasta ulommaisiin stefoihin ??? Auttakaas fiksut tyhmää ;D
Näin se juurikin tekee =)
-
Noniin, ollut vähän teknisiä onkelmia koneen kanssa niin ei ole päässyt taas vähään aikaan päivittelemään :)
Hommat etenee edelleen suht hitaasti :-\ Tukivarret, perä ja jarrukilvet maalattu, uudet puslat asennettu ja 240 lainattua takavakaajaa alettu patentoimaan paikoilleen. Perä löytänyt jo paikkansa ja vielä kun jouset ja iskarit sais heitettyä paikalleen niin voisi aloittaa koneen ja laatikon sovittelun :)
(http://i.imgur.com/Vz4p5ph.jpg)
(http://i.imgur.com/1zvct2G.jpg)
(http://i.imgur.com/LuNuAwI.jpg)
(http://i.imgur.com/wrjmZvG.jpg)
(http://i.imgur.com/dnPyLxC.jpg)
(http://i.imgur.com/VuRFBIc.jpg)
(http://i.imgur.com/MK0r8qw.jpg)
(http://i.imgur.com/Vfpcfel.jpg)
(http://i.imgur.com/rCDHrm5.jpg)
(http://i.imgur.com/6E1kDRL.jpg)
-
Hyvinhän se vakaaja sinne istus :)
(http://i.imgur.com/0t5hiPw.jpg)
(http://i.imgur.com/pKm1Qbd.jpg)
-
Kai sie tuon konetilan siistit ennen moottorin paikoilleenasentamista....??
-
Juu tarkoitus olisi siivoilla vähän sähköjä ja pesaista konehuone kun vaan saa tuon rullaamaan. Suurimmaksi osaksi ihan siisteissä maaleissa... mitä nyt jarrusylinterin alla vähän kukkaa... :(
-
Vihdoin päästiin kokeilemaan miten uus mylly ja laatikko istuu konehuoneeseen :) Tiedossa oli kyllä että ei tule ensi yrittämällä mahtumaan vaikka laatikkotunnelia korotettu jo kepin siirtämisen takia.
(http://i.imgur.com/qr1rzi5.jpg)
(http://i.imgur.com/5uCghVl.jpg)
(http://i.imgur.com/LZPgksn.jpg)
Ahasta o...
(http://i.imgur.com/LDGKb01.jpg)
-
Ja taas yritetty saada projektia etenemään :D
Kun ei mahtunut ensiyrittämällä (yllätysyllätys) paketti konehuoneeseen, sipaistiin laatikkotunnelista sopiva slaissi pois
(http://i.imgur.com/dK1bZiH.jpg)
Ja johan istuu
(http://i.imgur.com/P7C2V7M.jpg)
Konehuoneeseenkin jäi ihan kiitettävästi tilaa... Ja älkää antako 13c hämätä, ei tule jäämään noille sijoilleen ;D
(http://i.imgur.com/dpq0Bns.jpg)
(http://i.imgur.com/JqebHTT.jpg)
Kansi tulipellissä kiinni... ja taas rälläkälle löyty hommia
(http://i.imgur.com/k1gvMtk.jpg)
Viimeisinpänä väännetty laatikon kannake: 140 alkup. kannake johon naitettu m90 kannatinkumi
(http://i.imgur.com/ZT8gKzm.jpg)
(http://i.imgur.com/6FDdjsa.jpg)
(http://i.imgur.com/HbjBd88.jpg)
(http://i.imgur.com/1QIbEP2.jpg)
(http://i.imgur.com/sQJq8k7.jpg)
-
Nyt tuli tämäkin päivä nähtyä että vinokone istuu vanhuksen keulilla omin avuin :D Sai samalla myös pitkästä aikaa vähän valohoitoa kun lykättiin toiseen halliin odottamaan palveluksen päättymistä :buck2:
(http://i.imgur.com/rbEgsuk.jpg)
(http://i.imgur.com/zrpMR7b.jpg)
Hiukkasen on mangelsit syvällä :-\
(http://i.imgur.com/HIUJR0Z.jpg)
Tonttiin?
(http://i.imgur.com/dKZL00n.jpg)
(http://i.imgur.com/wHzy3q8.jpg)
(http://i.imgur.com/yamTMxZ.jpg)
(http://i.imgur.com/u7ZSrAT.jpg)
-
Tuli nopeasti lukaistua koko projekti läpi ja ihan hienoa jälkeä...
...mutta hyi ristus noita takavaloja!
-
Juu samaa olen sanonut... Minkä lienee aivopierun isäukko saanut kun vanhat kuokin valot ollu pakko istuttaa perään :idiot2:
-
Hienostihan kone sinne meni.
Komiat on kyllä takavalot. Näkyy usein olevan kasari/ysäri tuningeissa nuita tarvikelamppuja :buck2:
-
Tonttiin?
Kouvolaan?
Mutta oikeastikkin tonttiin päin. Ja takavalot :facepalm:
-
Elä vaan mee muuttamaan noita valoja! Se on kerran tohon hottentotti luukkiin rakennettu niin anna olla. Tekniikkaa ja alustaa vaan päivittelee. 8)
-
Elä vaan mee muuttamaan noita valoja! Se on kerran tohon hottentotti luukkiin rakennettu niin anna olla. Tekniikkaa ja alustaa vaan päivittelee. 8)
Juu ei ole tarkoituskaan alkaa muuttaa noita, sen verran isot holet kuitenkin kairattu että saa aikamoinen seppä olla että saa orkkikset nätisti sopimaan :P Jtn muuta kyllä tuolle perälle olisi tarkoitus tehdä, ei vaan ole keksinyt vielä mitä ???
-
Taas pitkästä aikaa päivitellään :)
Jos nyt jostain taas aloitetaan niin kaikki on kesken :P Imusarja on hitsattavana, laatikolle kotelo ja keppiteline tekemättä, kartaani hitsattavana, pakosarja ei sovi, ja kaikkialla on kovin ahasta. Jäähdyttimeksi piti tulla 240 lainattu muovinen, mutta tilanpuute iski jälleen ja taitaa tulla tyytyminen 140 omaan.
Tosiaan tuli tuommoinen eteen ylös mallinen sarja hankittua ja vaikutti hyvinkin sopivalta. Hyvin oli tilaa jokasuuntaan kunnes sitten ahdin pistettiin paikalleen ja ei sitten enää mahtunukkaan pellin alle :'(
(http://i.imgur.com/GilooU4.jpg)
(http://i.imgur.com/W7T40Qt.jpg)
(http://i.imgur.com/WBgINzk.jpg)
Joten jos sattuu lojumaan sopivampi yksilö hyllyssä niin saapi tarjota.
Tuommoisia jakkaroita tuli eteen soviteltua
(http://i.imgur.com/TMZllkA.jpg)
(http://i.imgur.com/6X00wth.jpg)
-
Tee peltiin skuuppi ? ;)
-
Tee peltiin skuuppi ? ;)
Mielessä käynyt, ei vaan riitä pokka pilaamaan tota peltiä ;)
-
Lisää valojen sisälaitoihin pystyyn pakkivalot. Sitten voisi olla volvon näköinen? :P.
Komia O0
-
Jotain pientä taas taiteiltu
Keppiteline modattu
(http://i.imgur.com/6JshJj8.jpg)
Laatikon koteloa aloitettu
(http://i.imgur.com/XbZi8Pg.jpg)
Kardaani saapui vihdoin hitsauksesta ja puntituksesta :)
(http://i.imgur.com/EKuOly7.jpg)
(http://i.imgur.com/OPJT2ST.jpg)
Ja pakosatsia aloitettu
(http://i.imgur.com/GncWJGt.jpg)
Vielä ei ihan istu :P
(http://i.imgur.com/QE4BfWL.jpg)
(http://i.imgur.com/WwdLD7C.jpg)
-
Oikein hyvän näköistä. S*
-
Aloin tänään väsätä pakosarjaa loppuun ja tommone siitä nyt sitten tuli :) Vielä kun löytyis joku joka osais hitsata :2funny:
(http://i.imgur.com/5pFDH8b.jpg)
(http://i.imgur.com/3GyHudq.jpg)
(http://i.imgur.com/9c9E62g.jpg)
(http://i.imgur.com/wPcdngJ.jpg)
-
Hyvältä näyttää, jatkakaa! Ja seurantaan ;)
E: Ja isot plussat auton historiasta :hello:
-
Saako kysyä minkä takia kenokone ?
-
Saako kysyä minkä takia kenokone ?
Juu tottahan aina kysyä saa :) Kun tuossa korissa ei enää sitä alkuperäisyyttä ollut juurikaan jäljellä niin aattelin että eihän tuo konekkaan enää perus tappikone voi olla. Eka suunnitelma oli vitoskone+m90 mutta sattui niin sopivasti ja sopuhintaan tuo FT kohdalle että sillä mentiin. Ja olisi tuon voinut pystyynkin asentaa mutta kyllähän vinokoneen täytyy hiukan kenossa olla ;)
-
No eihän sen olis ollut mikään pakko "perus" olla ...
-
No eihän sen olis ollut mikään pakko "perus" olla ...
Tarkoitin yleisesti tappikonetta tuossa korissa :) Enkä väitä etteikö esim. B20+remmiahdin setuppi kuulostais aika maukkaalta :P
-
Pakosatsiin tehty paikka hukkaportille ja hitsattu kasaan
(http://i.imgur.com/qbKxANn.jpg)
(http://i.imgur.com/MczHCYj.jpg)
Hitsisaumat nyt on mitä on mutta ylpee olen :D Kun sattuu olemaan ensimmäinen malli omaatuotantoa
Hukkaportti on mallia biltema ja tarkotus olisi viedä putki lokarista läpi ja vetää etupuskurin viereen. Mielessä kävi että pitäisköhän putki laittaa kannatukselle (kumityynyillä) johonki tuonne lokariin? Tulee melko pitkä ja painava paketti tuosta sarja-ahdin-hukkis viritelmästä :o
(http://i.imgur.com/92NXha5.jpg)
(http://i.imgur.com/R4ozOtf.jpg)
(http://i.imgur.com/La1qyrK.jpg)
Hukkis käytetään auki jossain vaiheessa ja hiotaan seeti ja venttiilinvarsi läppäystahnalla. Kuullut juttua että tykkää jumittua aukiasentoon :P
-
Katsuri ei tykkää sitten suoraan ulkoilmaan puhaltavasta hukkaportista. :P
-
Juu sitä itekki ensin mietin mut tuli muutamalta katsurilta asiaa kysyttyä ja ei pitäisi olla ongelmaa ::) Ei kuulemma olla ennenkään tommosista webaston putkista välitetty ;D Mutta sen näkee sitte leimalla että mitä mieltä ollaan
-
Juu sitä itekki ensin mietin mut tuli muutamalta katsurilta asiaa kysyttyä ja ei pitäisi olla ongelmaa ::) Ei kuulemma olla ennenkään tommosista webaston putkista välitetty ;D Mutta sen näkee sitte leimalla että mitä mieltä ollaan
Kaverin auto ainakin sai hylyn tuosta kyseisestä syytä, eikä ollut edes mikään mulkeroimmasta päästä oleva katsuri. Hakkaatko lisää tilaa konehuoneeseen, vai hämääkö kuva, ettei koneella tilaa kallistua hukkiksen puolelle?
-
Katsuri ei tykkää sitten suoraan ulkoilmaan puhaltavasta hukkaportista. :P
Sori OT. mutta toi oma 244 on nyt 3 kertaa leimattu syylärin alle puhaltavalla portin putkella. eikä ikinä mitään valitettavaa.. :juhau:
-
Sori OT. mutta toi oma 244 on nyt 3 kertaa leimattu syylärin alle puhaltavalla portin putkella. eikä ikinä mitään valitettavaa.. :juhau:
Tuurilla menee aikansa...
-
Fiilistelyä ::)
(http://i.imgur.com/jJyePY6.jpg)
Screameristä tuli sitten tuommoinen puskurin taakke hönkivä malli.
(http://i.imgur.com/BUSIBf8.jpg)
(http://i.imgur.com/uw8QaDS.jpg)
K-jetin ja ähvän kaasuläpistä nikkaroin tommosen tuotteen. Saa kaasuvaijerin suoraan läppään eikä tarvii tunkea mitään ylimääräsiä vivustoja jo valmiiks ahtaaseen läpeen.
(http://i.imgur.com/vKaiHIn.jpg)
-
Kivan näköistä rakentelua. :) Tuli vaan mieleen että mistä välistä ajattelit turbon öljynpaluun viedä? Ja tohon puskurin taakse puhaltavasta hukkaportin putkesta eivät myöskään kaikki penkittäjät tykkää, kun pelkäävät että auto palaa ja niitten rakennukset siinä samalla ja vähintääkin pakokaasua tulee sisätiloihin. :D
-
Olipas positiivinen ylläri miten tommone bilteman kiinankuuleri istuu vanhuksen keulille :) Koon puolesta on ku tehty siihen
(http://i.imgur.com/v9rf4yx.jpg)
Ja mahtuu vielä flektikin väliin :P
(http://i.imgur.com/lkjeYQd.jpg)
Laturi löytänyt paikkansa
(http://i.imgur.com/RBoUV9D.jpg)
Kaasuläpästä tulikin sitten semmonen räpellys että oikeen hävettää. Oishan ton varmaan jotenkin muutenkin voinut toteuttaa mutta se tuntu sillä hetkellä hyvältä idealta :D
(http://i.imgur.com/ZfPIQm5.jpg)
(http://i.imgur.com/64B4xsl.jpg)
-
Mutta sehän on just siinä mihin parhaiten mahtuu. Maali imuputken pintaan niin se on ihan siisti O0
-
Mutta sehän on just siinä mihin parhaiten mahtuu. Maali imuputken pintaan niin se on ihan siisti O0
Juurikin näin.
Mielenkiintoinen projekti ja onhan se tylsää jos kaikki on samanlaisia.
Eli seurantaan pistetään ^-^