Kulkukoira  Proturbo

142gt b230Turbo

  • 48 Vastauksia
  • 18609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #15 : 29.10.2011, 20:07:10 »
aika hyvä! :2funny:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #16 : 29.10.2011, 21:14:39 »
tarvii varmaan käydä teholappu sitten joskus hakemassa, kun täytyy vaihtaa ilmeisesti cooleri toisenlaiseen vai mites ne "säännöt" meni?
 tarkoitus oli laittaa kone alkuperäisenä paikalle mutta se tila... on se ahdas konehuone :( ei taida olla simppeli projekti sittenkään, tiesin kyllä ahtauden mutta että noin ahdasta. nyt jo alkaa tökkimään niin vastaan :'(. no ei muutakuin rohkeesti eteen päin uusiin vastoinkäymisiin ???  eiköhän se siitä sitten joskus valmistu...pikku hiljaa

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #17 : 30.10.2011, 13:16:25 »
Mua kiinnostaisi nähdä tuo Kulmamiehen tekemä B20 turbo.
Minkälainen imusarja / pakosarja?
Miten siinä on vesi ja öljy turbolle vedetty?

Evo1.


Tuo pakosarja ei ollut kovinkaan pitkäikäinen, kun oli muokattu tavallisesta peltisarjasta. Myöhemmin tulin vakio valusarja, jossa oli adapteri ahtimelle. Sekään ei ollut kovinkaan pitäikäinen :2funny:

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #18 : 30.10.2011, 16:03:38 »
Uskoisin että nimimerkin Toni takaa löytyvä mies osaisi neuvoa tuossa koneen vaihdossa kun on itsekkin suorittanut kyseisen operaation  ;)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #19 : 10.11.2011, 16:54:05 »
Joko on moottori saatu aseteltua oikeaan kohtaan?  :P

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #20 : 10.11.2011, 19:48:46 »
ollut vähän hiljaista sen suhteen, on ollut vähän tärkeämpiä hommia! kyllä sitä sit pikku hiljaa kun vauhtiin pääsee.....

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #21 : 11.11.2011, 19:13:08 »
moottori olisi nyt suurin piirtein kohdillaan, pientä hieno säätöä :knuppel2: ja moottorin korvakkeen tekoa. kyllä se taitaa siitä sitten asettua konehuonee :)seen tarvis vaan saada jostain vapaa aikaa, olisko kellään ???

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #22 : 13.11.2011, 17:30:27 »
Tää on mielipide kiista mutta omaa silmää ei miellytä ikinä kun johonkin veteraaniin (minkä merkkiseen vaan) vaihdetaan takavalot jonkin muun merkkisestä autosta.  :-\

Mulla on vanha V8 missä tämä auto on myynnissä  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #23 : 26.11.2011, 13:08:16 »
Nyt sai sentään jotain pientä aikaseks tallissa, elikkä tuli laitettua moottorin korvakkeet uuteen paikkaan. vielä kun saisi hitsattua ne kunnolla kiinni ja muutenkin olisi vielä hitsattavaa konehuoneen puolella. Hiljaa hyvä tulee :facepalm: tai sitten ei http://i1122.photobucket.com/albums/l535/Mika_Rauhala/IMG_0490.jpg

hevonen

  • Vieras
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #24 : 26.11.2011, 13:27:41 »
Hiano peli. Jos noista takavaloista jotain sanoo niin hyvin sopii, ainoo että mulla tuli heti joku britti mieleen...
Triumph
http://www.tccv.net/MkII_Rear_Lights.jpg
Austin
http://www.ado16.info/images/feaausap8.jpg

Joissakin Rovereissakin on ton tyylisiä. No, tuohon aikaan japsit kopioi brittejä. Mun alkuaikojen datsun bluebirdissäkin oli BMC:stä kopioitu kone. :)  http://www.aronline.co.uk/blogs/2011/08/29/the-cars-bmc-11001300-development-history/
« Viimeksi muokattu: 26.11.2011, 13:34:27 kirjoittanut hevonen »

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #25 : 08.12.2011, 19:12:42 »
Päivitellään välillä, elikkä konehuoneen muutokset olisi tehty valmiiksi. Sen puolesta sais koneen laittaa paikoilleen. Tänään tuli otettua laatikko pois, kun ne pitää laittaa pakettina paikalle, muuten ei mahdu.

Sitten olisi ongelma kun piti tuo kytkinkoppa vaihtaa niin se kopan ja akselin laakerin välissä on prikka, sillä on varmaan joku tärkeä tehtävä? Miten siihen tietää laittaa oikeanlaisen?
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 14:03:34 kirjoittanut mikar »

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1117
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #26 : 11.12.2011, 20:12:30 »
Olihan siinä muutoksessa oma hommansa mutta kyllä kannattaa. Noi takavalot on kyllä aika lailla kyseenalaiset 142een (tai mihinkään Volvoon)..

« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 20:53:44 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #27 : 11.12.2011, 20:19:50 »
Sitten olisi ongelma kun piti tuo kytkinkoppa vaihtaa niin se kopan ja akselin laakerin välissä on prikka, sillä on varmaan joku tärkeä tehtävä? Miten siihen tietää laittaa oikeanlaisen?

Tuskinpa kukaan on ikinä perehtynyt siihen prikan paksuuteen, vaan aina on vaan laitettu sama takaisin, mikä siellä on ollutkin. Sen tarkoitus on pitää kytkinakselin laakeri tiukasti paikallaan, ilman, että kuitenkaan alkaa ahdistamaan kytkinkopan asennusta.

Voi kokeilla laittaa kytkinkoppa hollille ilman tiivistettä ja mitata esim. rakotulkilla kuinka paljon jää väliä laatikon kopan saumaan. Jos rakoon sopivaa tiivistepaperia on saatavissa, niin sitten on prikka aika passeli. Voi olla myös mahdollista selvittää ihan mittaamalla, kuinka paksu prikka vaaditaan. Ensin mittaa laatikosta, että kuinka paljon laakeri tulee tiivistepinnan yli ja vastaavasti mittaa kytkinkopasta, että kuinka syvä se laakerin pesä siinä on.

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #28 : 03.01.2012, 18:50:57 »
Jahas pienen pientä edistystä, kone ja vaihdelaatikko naitettu yhteen. sen suhteen voi laittaa paikoilleen. ensin pitää tehdä pientä mätä hommaa, viime katsastuksessa huomas että vaihelaatikon poikkituen kiinnitys olis ruostunut. tänään sain leikattua"otettua" mädät pois, en tiedä miten se on pysyny paikalla :o kun oli saanut kenkääkin kesällä. tervettä peltiä paikalle niin hyvä tulee. koneeseen on myös tullut hankittua pientä piristystä, jos sais vähän enemmän liikettä uudelle kokoonpanolle. niistä kiitos JuHaU:lle! jatketaan taas hitaasti eteen päin :hello:

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #29 : 07.01.2012, 15:35:47 »
Nyt olisi sitten uutta peltiä hitsattu pohjaan. Harmi vain kun ei ole yhtään massaa että olis voinu viimeistellä pohjan. No ensi viikolla sitten massa kaupoille ja pohja kuntoon. Sitten oliskin moottorin nosto paikalle

 

Futurez  Kulkukoira