Proturbo  Autodiagnoosi

1970 Volvo 164 (rek.1969)

  • 50 Vastauksia
  • 22532 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
1970 Volvo 164 (rek.1969)
« : 28.11.2013, 20:32:35 »
Entisöintiprojekti aloitettu.
Tämä on seisonut kauan. Ensin pihalla, sitten muutama vuosi lämpimässä tallissa.
Ulkona ruostuessaan se oli saanut jo niin pahan ruostebakteerin, että ruostuminen jatkui muutaman vuoden ajan lämpimässä ja kuivassa tallissakin.
Tämä tullaan entisöimään, mutta se joutuu vielä vähän odottamaan vuoroaan purettuna.
Alustassa ei ole suurin piirtein muuta ehjää, kuin kardaanitunnelin kohta, sekä eturunkoaisat, jotka ovat moottoriöljyn ansiosta pelastuneet.
Etuakselipalkilla ei tee tosiaankaan yhtään mitään ja esim. oikealla ylätukivarsi lakkasi olemasta, en kerennyt edes kuvaa ottaa.
Taka-akselikin on niin ruosteessa, että saattaa mennä hylkyyn. Saattaa mennä kahdesta kohtaa puhki hiekkapuhalluksessa.

Moottori on ruostunut jumiin. Vaihteistovian takia tämä on aikanaan jäänyt seisomaan, vain pakki puuttuu.
Onkohan 164:sissa aina tuo vaihdekepin muhkura ja reikä lattiassa, vaikka tässä on rattikeppi?

Sisusta on ihan rapsakkaa plyyshiä. Murenee kun koskee. Penkit menee kokonaan uusiksi. Kattoverhous on ihan homeessa, mutta irtosi ehjänä.

Tämä auto on aina asunut Kotkassa, minua edeltävällä omistajalla jopa 36 vuotta.













« Viimeksi muokattu: 01.03.2019, 12:43:24 kirjoittanut PetriN »

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #1 : 28.11.2013, 21:10:24 »
No, on sulla projekti.....
Toi koppa ei muuten oo -69, silloin ei vielä ollut noita läpivirtaustuultusreikiä takaikkunan ja takaluukun välissä.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #2 : 28.11.2013, 21:42:42 »
Tsemiä vaan!  O0 Monella varmasti loppus usko ja toivo...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #3 : 29.11.2013, 08:48:47 »
No, on sulla projekti.....
Toi koppa ei muuten oo -69, ..

No nii, laiton sen vuosimallin rekisteröinnin mukaan 5.11.1969, eli taitaa olla mallivuosi 1970.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2013, 09:11:34 kirjoittanut PetriN »

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #4 : 29.11.2013, 19:51:01 »
Entisöintiprojekti aloitettu.
Tämä on seisonut kauan. Ensin pihalla, sitten muutama vuosi lämpimässä tallissa.
Ulkona ruostuessaan se oli saanut jo niin pahan ruostebakteerin, että ruostuminen jatkui muutaman vuoden ajan lämpimässä ja kuivassa tallissakin.
Tämä tullaan entisöimään, mutta se joutuu vielä vähän odottamaan vuoroaan purettuna.
Alustassa ei ole suurin piirtein muuta ehjää, kuin kardaanitunnelin kohta, sekä eturunkoaisat, jotka ovat moottoriöljyn ansiosta pelastuneet.
Etuakselipalkilla ei tee tosiaankaan yhtään mitään ja esim. oikealla ylätukivarsi lakkasi olemasta, en kerennyt edes kuvaa ottaa.
Taka-akselikin on niin ruosteessa, että saattaa mennä hylkyyn. Saattaa mennä kahdesta kohtaa puhki hiekkapuhalluksessa.

Moottori on ruostunut jumiin. Vaihteistovian takia tämä on aikanaan jäänyt seisomaan, vain pakki puuttuu.
Onkohan 164:sissa aina tuo vaihdekepin muhkura ja reikä lattiassa, vaikka tässä on rattikeppi?

Sisusta on ihan rapsakkaa plyyshiä. Murenee kun koskee. Penkit menee kokonaan uusiksi. Kattoverhous on ihan homeessa, mutta irtosi ehjänä.

Tämä auto on aina asunut Kotkassa, minua edeltävällä omistajalla jopa 36 vuotta.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

On nämä hienoja! Töitä on hippasen, mutta hyvä siitä tulee. Tsemppiä projektiinne  :hello:.
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #5 : 29.11.2013, 20:04:42 »
Aina ilo tietää, että joku ottaa veteraanin kunnostukseen, kun näitä ei ole koskaan liikaa liikenteessä. :)

164 on kyllä se minun ehdoton suosikki näistä 60 - 70-luvun Volvoista.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #6 : 30.11.2013, 16:51:57 »
Hieno homma että vielä viitsitään noinkin rapeasta alkaa autoa entisöimään. O0
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Kariaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #7 : 30.11.2013, 17:21:03 »
Pakko seurailla tätä! :)
Volvo 850 T5-R

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #8 : 30.11.2013, 19:11:33 »
Kiitos kannustuksista. Kori on purettu täysin irtipuhtaaksi kaikesta pikkuosasta, mitä on siihen kiinnitetty, paitsi kattoverhoilun alla olleet uretaanieristeet, kun ovat niin siististi siellä kiinni. Tukirakenteet on sisälle hitsattu ja seuraavaksi hiekkapuhallukseen, niin näkee paremmin, mihin kohtaan saa jättää vanhaa peltiä. Mutta ehkä vasta kesällä 2014.
Talvella on vähän muutakin hommaa, mutta ehkä vasemmalla kädellä voisi konetta ja akseleita myös aloitella.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #9 : 30.11.2013, 20:35:48 »
Jiisus monkey. Kyynikko voisi sanoa että eiköhän tämä ollut tässä. Itsellä on vastaava projekti 164, vaikka ei edes ollut noin huono, niin kyllä motivaatio vaan hiipuu. Tietysti jos ei ole työkiireitä tai perhe organisoimassa vapaa-ajan käyttöä, niin kyllähän tuota parsii. Siltikin,  amatööri(?)peltisepälle tuossa on aika paljon työsarkaa. Korjauspelteihin uppoaa helposti useampi satanen. Itsellä on autoon mennyt mottipäinen summa rahaa ja vielä enemmän aikaa. Vielä enemmän tulee menemään, ja sitten kun käy katsomassa kalifornialaista tuonti-164, jonka voisi ajaa suoraan museoleimaan niin usko omaan tekemiseen alkaa horjumaan.

Mutta tsemppiä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #10 : 30.11.2013, 21:39:49 »
Joo, kyllä motivaatio on ennenkin hiipunut, mutta saattaa se sieltä uudestaankin tulla. ::)

"kalifornialaista tuonti-164, jonka voisi ajaa suoraan museoleimaan niin..."

Tämän, niin kuin monen muunkin auton tuleva rahallinen arvo ei tule vastaamaan työmäärää, mutta ainakin
minun omassa mielessä suomalainen museoleima on arvokkaampi silloin, kun laitteella on Suomi-historia.

Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #11 : 28.12.2013, 19:47:33 »
Herrassiunaa!!!

ja minä luulin omistavani mädän 164:n!

Tsemppiä, sitä tulet kyllä tarvitsemaan. Jouni tuolta Varastopalvelusta on kyllä auttanut meikäläistä osahankinnoissa monesti ja löytyy hyvällä onnella sellaistakin peltiosaa mitä ei muualta saa.

Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #12 : 06.04.2014, 21:33:09 »
Tähän projektiin sen verran päivitystä, että hitsattu on. Itse pohja ja palkit ovat nyt kunnossa, etuosassa, ns. sisälokareissa vielä askartelemista. Seuraavaksi kori hiekkapuhallukseen, jonka jälkeen hitsaus jatkuu jonkin verran, koska jotain kuitenkin löytyy.
Sitä ennen kuitenkin lepoa yksi vuosi.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #13 : 07.04.2014, 09:26:53 »
Entisöintiprojekti aloitettu.
Tämä on seisonut kauan. Ensin pihalla, sitten muutama vuosi lämpimässä tallissa.
Ulkona ruostuessaan se oli saanut jo niin pahan ruostebakteerin, että ruostuminen jatkui muutaman vuoden ajan lämpimässä ja kuivassa tallissakin.


Tämä auto on aina asunut Kotkassa, minua edeltävällä omistajalla jopa 36 vuotta.


Ei kai tää vaan ole se turvalassa ruusupuskassa seisonut auto? Makkaratehtaan johtajan entinen auto?
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #14 : 08.04.2014, 22:23:13 »
Ei se ruusua ollu! Nokkosta ja jotain pajua ympärillä. Tai olihan siinä ruusua alun perin.
Renkaatkin olivat rapeita, kaksi pamahti, kun koitin täyttää. Vinssillä ja kangella se piti kärrille kangeta.

Joo, 36 vuotta siinä perheessä Turvalassa ja sitä ennen tosiaan Wahlroosin johtajalla syksystä -69 vuoteen -73. Ja jonka perikuntaa tunnen.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo