Ateho  Elekma

Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95

  • 9 Vastauksia
  • 5812 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jupe10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« : 13.02.2012, 18:59:54 »
Millainen homma on laturin hiilipaketin vaihto kyseiseen autoon?

Pitääkö ottaa laturi pois vai saako jostain välistä vaihdettua paikallaan?

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« Vastaus #1 : 14.02.2012, 05:53:46 »
suosittelen ottamaan laturin pöydälle.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

hevonen

  • Vieras
Vs: Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« Vastaus #2 : 14.02.2012, 18:04:41 »
Minä myös. Lähes välttämätöntä tässä mallissa.

Poissa Jupe10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« Vastaus #3 : 14.02.2012, 20:14:55 »
Minä myös. Lähes välttämätöntä tässä mallissa.

Lähes, mutta ei pakollinen :)

Tänään loppui akusta ruuti ja oli pakko hiilet vaihtaa.

- miinus kenkä irti akusta
- laturista piuhat irti
- moniurahihnan kiristin asentoon, tappi reiässä
- pultit irti ohjaustehostimen säiliön etupuolella olevasta raudasta, sekä laturista ja rauta pois haitolta
- laturin venkoilu siihen asentoon, että sai muovisen takakopan kolme ruuvia auki ja koppa pois
- hiilipaketti oli nyt näkösällä ja sen irroitus, parilla ruuvilla kiinni
- kollektorissa hyvät urat, mutta uusi paketti paikoilleen ja hihnapyörästä pyörittelyä jonkin aikaa, ikäänkuin sorvaten uudet hiilet uraiseen kollektoriin sopiviksi :)
- kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä (vittumaista ähräämistä laturin alapultin kans)
- auto käyntiin, latausvirran mittaus akunnavoista ja hyvin lataa

50 km ajoa rempan jälkeen ja hyvin toimii, mutta kuin kauan. Vähän nuo kollektorin urat mietityttää, jos vaikka haukkaavat hiilet päreiksi, mutta katellaan

Laturin pöydälle nosto ois mitä ilmeisimmin vaatinut ohjaustehostimen säiliön ja letkujen kanssa venkoilua ja sille linjalle en lähtenyt, koska juniorilla ois menny koulupäivä ylitöiksi

Aikaa hommaan meni 1,5 tuntia


Poissa make30

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« Vastaus #4 : 14.02.2012, 22:13:35 »
ahasta on mutta kyllä ne vaihtaa sinne ilman laturin irrotusta   

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« Vastaus #5 : 14.02.2012, 23:11:38 »
Aikaa hommaan meni 1,5 tuntia
Samassa ajassa käyttää laturin pöydällä(ainakin sit seuraavalla kerralla), tosin joutuu joko irroittamaan ohjaustehostimenpumpulta linjat(kuten mainitsit) tai ylävesiletkun.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jupe10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« Vastaus #6 : 15.02.2012, 18:57:49 »
Samassa ajassa käyttää laturin pöydällä(ainakin sit seuraavalla kerralla), tosin joutuu joko irroittamaan ohjaustehostimenpumpulta linjat(kuten mainitsit) tai ylävesiletkun.

Näin varmasti on, mutta saapa nähdä tarviiko tuohon kulkineeseen enää hiiliä vaihtaa, 474000 on mittarissa :)

Poissa Honkte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« Vastaus #7 : 21.02.2012, 17:06:04 »
Jos aiot ajaa saman verran, niin tarttee vaihtaa!

Honkte
Honkte

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« Vastaus #8 : 21.02.2012, 20:24:54 »
Tuo urainen kulunut kollektori voi syödä ne hiilet hiukan nopeamminkin tai tuurilla sitten ei> Mutta kaikki aikanaan jos
extremeä haluaa niin miksipä ei kokeile tuotakin systeemiä voihan olla ,jotta suuremmatkin murheet pukkaa päälle ennen 700 000km vaikkapa se laakeri ;)?.

Itse tykkään tehdä varman päälle eli laturi pöydälle, laakerit ,kollektori,hiilet,säädin, hihnapyöräkin jos kuluneen oloinen uusiksi ja diodisilta myös./vaihtolaturi jos sopuhintainen.

Tosin nykykulkineessa tuo vanhempi bosch  70A johon helppo nopea vaivaton homma tyyliin 40e. Vaihtolaturi motonetissä olis ollu satasen pintaan näköjään. Nykyinen meni 499 000km tiedä sitten oliko original?. Siltä tuo vaikutti noin silmämääräisesti tutkien.

Poissa Jupe10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Laturin hiilipaketin vaihto 850 20V -95
« Vastaus #9 : 22.02.2012, 21:36:15 »
Tuo urainen kulunut kollektori voi syödä ne hiilet hiukan nopeamminkin tai tuurilla sitten ei> Mutta kaikki aikanaan jos
extremeä haluaa niin miksipä ei kokeile tuotakin systeemiä voihan olla ,jotta suuremmatkin murheet pukkaa päälle ennen 700 000km vaikkapa se laakeri ;)?.

Itse tykkään tehdä varman päälle eli laturi pöydälle, laakerit ,kollektori,hiilet,säädin, hihnapyöräkin jos kuluneen oloinen uusiksi ja diodisilta myös./vaihtolaturi jos sopuhintainen.

Tosin nykykulkineessa tuo vanhempi bosch  70A johon helppo nopea vaivaton homma tyyliin 40e. Vaihtolaturi motonetissä olis ollu satasen pintaan näköjään. Nykyinen meni 499 000km tiedä sitten oliko original?. Siltä tuo vaikutti noin silmämääräisesti tutkien.

Jeps :)

Kyllä tuo täyskunnostus on tehtävä tässä keväämmällä, ku keittiöremontti antaa löysiä sen verran 8)

 

Proturbo  Autodiagnoosi