Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Kuddunen - 17.02.2016, 09:12:08

Otsikko: 940 230fb ----> 230ft
Kirjoitti: Kuddunen - 17.02.2016, 09:12:08
Oolrait elikkäs.. Vapari 92-vm vollee ajateltiin ruveta hitusen virittelemään ja purku 940 siihen löytyikin sitten..

-turbo sekä pakosarja
-välijäähdytin
-ahtoputket
-ft:n moottorinohjausyksikkö sekä suuttimet

Elikkä nyt tarvitsisi turbo volvon omistajilta pieniä neuvoja.

Lohkothan näissä myllyissä pysyy samana vaparissa että turboissa, toki eri sisuskaluilla, lohkossa pitäisi olla olla paikat turbon öljyn tulo/paluu putkille. Ilmeisesti tuloputki liitin tulee öljynpaineanturin paikalle banjopultilla jonka sain möhömahalta merkkiliikkeestä. Mutta, milläs paluuputki tulee liittimeen kiinni? Näyttäisi olevan pelkkä päälle tuleva putki joka puristetaan jollain tiiviiksi vai wut?   :P
Kysymyksiä on myös sadellut onko carretin vaiko mitsun turbo, mutta mitsun on. Kolmantena probleemana.... turbosta lähtee vielä pari letkua joihin olisi ilmeisesti tarkoitus tulla jäähdytysneste kiertämään, mistä neste pistetään pyörimään turbolle?  :idiot2:

Löytyykö muita jotka on vapari 230fb tyrkänny 230ft:n hilut?
Otsikko: Vs: 940 230fb ----> 230ft
Kirjoitti: Miuzo - 17.02.2016, 09:43:51
Öljyn tulolinjalle on paikka öljykanavan valussa mutta sitä ei ole vaparissa puhkastu. Ite oon ryöstänyt öp-anturilta haaralla mutta makuasia mistä tulon ottaa. Öljyn paluulle on vastaavasti puhkasematon kohta valussa vaparikoneessa johon itte kairasin reiän ja kiersin nipan. Toinen vaihtoehto paluulle on tehdä se öljypohjaan. Vesikierto kaikessa yksinkertasuudessaan toteutuu paisarilta haaralla turbolle ja turbolta alavesiletkuun.

Tarttet mainitsemies lisäksi vielä ainakin etuvastukset suuttimille.