Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: skipi - 07.07.2019, 21:40:56
-
Oikea osio..?
Kuinka B230xx koneiden mallit on merkitty lohkon kylkeen? Onko esim B230FB:stä kuinka helppo hioa pois/hukata B-kirjain?
Moottorin vaihto mielessä ja F menee tehorajoihin kun taas FB menee yli.
-
Niissä lukee ihan vaan pakosarjan puolella lohkossa "B200" tai "B230". Mulla on esim. leimalla ollut B230, mikä on papereissa B200, eli kakslitrasella. Eikä ne mitään oo huomannu. Eli ei tota eroa mitenkään tossa tapauksessa nää. Toisekseen F / FB koneiden erona on lähinnä kansi ja nokka-akseli..
-
Niissä lukee ihan vaan pakosarjan puolella lohkossa "B200" tai "B230". Mulla on esim. leimalla ollut B230, mikä on papereissa B200, eli kakslitrasella. Eikä ne mitään oo huomannu. Eli ei tota eroa mitenkään tossa tapauksessa nää. Toisekseen F / FB koneiden erona on lähinnä kansi ja nokka-akseli..
Lohkon etuosassa, imusarjan puoli, lähellä kannen tiivistepintaa. Eikös siinä ole tarkempi mallimerkintä? Sen merkinnän "muokattavuutta" mietin...
-
Ei ole tarkempaa merkintää, se on sitten lappuna jakohihnan kopassa. E: kannessa sitten tietenkin -530 ja -531 valut...
-
Jakajan paikan kohdalla heti kannentiivistetason alapuolella on meistettynä lohkon tyyppi ja sarjanumero. Ei välttämättä näy kunnolla ennen kuin puhdistaa. Hiontahan poistaa aina vanhat merkinnät jos sellaiseen meinaa ruveta.
-
Jakajan paikan kohdalla heti kannentiivistetason alapuolella on meistettynä lohkon tyyppi ja sarjanumero. Ei välttämättä näy kunnolla ennen kuin puhdistaa. Hiontahan poistaa aina vanhat merkinnät jos sellaiseen meinaa ruveta.
Tätä tarkoitin.
Eli ilmeisesti ei kauhean syvään meistetty että saisi uskottavasti muokattua..?
Näinhän ei ole kukaan koskaan tehnyt eikä itselläkään ole aikomus. Mielenkiintoni on puhtaasti akateeminen...
-
Tätä tarkoitin.
Eli ilmeisesti ei kauhean syvään meistetty että saisi uskottavasti muokattua..?
Näinhän ei ole kukaan koskaan tehnyt eikä itselläkään ole aikomus. Mielenkiintoni on puhtaasti akateeminen...
Nehän on niin onnettomat merkinnät,jos maalaat pensselimaalilla lohkon niin niitä ei enää näe. Ja useemmista ne on jo ruostunu todella huonoks,ettei tahdo saada selvää.