Elekma  Autoracing

EVRY:t ja muut modit

  • 170 Vastauksia
  • 120007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #135 : 13.09.2016, 11:36:37 »
No helpoin on aloittaa mittaamalla potikasta vastus, ja sitten tarkistaa kytkennät.

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Kuningas Mammona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • -TPPR-
    • Team Pinsiön Paroni Racing
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #136 : 13.09.2016, 21:55:15 »
Mittasin potikan ja toimi. Samalla opin lisää modin sielunelämästä, kun en kertaakaan moista viritelmää ole kopeloinut. Nyt pelittää taas..  :idiot2:
Vika ei selvinnyt, olisiko juotoksissa sittenkin ollut häiriötä, vaikka pintapuolisesti tarkistin. Jos joskus tulee vikaa niin pitääpi tinata paremmin.
Pääasia että kulkee  :3/4 jättää sen:

E: taah  :facepalm: Tajusin että tuo ahtopotikka ei mene katkasijan kautta, vaan pelkkä syöttö. Oli siis ahdot väännetty vakiota pienemmäksi, semmonen ekomoodi.  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 15.09.2016, 21:47:56 kirjoittanut Kuningas Mammona »
Volvo 855 2.5 TDi
TPPR yhteisprojekti 740 V8
Ex: Corolla hatch '96
Instagram: KuningasMammona

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #137 : 18.09.2016, 07:44:53 »
Tuolla potikalla ei pysyy rajoittamaan ahtoja millään, vain nostamaan... Vakioahdot ovat pohjarajana...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Kuningas Mammona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • -TPPR-
    • Team Pinsiön Paroni Racing
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #138 : 18.09.2016, 16:24:19 »
Tuolla potikalla ei pysyy rajoittamaan ahtoja millään, vain nostamaan... Vakioahdot ovat pohjarajana...

Okei, okei... Eli joku ongelma sielä sitten olikin  :idiot2: No pitää seurata, jos tulee uudelleen vikaa.
Volvo 855 2.5 TDi
TPPR yhteisprojekti 740 V8
Ex: Corolla hatch '96
Instagram: KuningasMammona

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #139 : 20.09.2016, 14:43:41 »
Moro!

Voisin tänne lisätä tiedoksi yhden itse kokeilemani asian.

Auto 480tkm ajettu, joista minun aikana ainakin 20tkm evry ja ahto modattuna. Ahdot alkoivat viimeisen 1000km aikana nousta huonommin ja huonommin, lopulta ei nostanut ilman evryä ja ahtomodia ahtoja enään yli 0,6bar ja ahto ja evry kytkettynäkin vain 0,9bar. Eli ahdot ei noussut millään säädöillä.

No vikaa etsittiin ahtopaineen säätöventtiilistä, evryn ja ahtomodin kytkennöistä ja ahtovuodoista ym. Lopulta mietin että olisiko katalysaattori tukossa. Kyllä se oli aivan tukossa, ei siitä edes nähnyt läpi vaikka kirkasta valoa vasten katsoi.

Katin läpihän pitäis pujottaa putki ja laittaa takaisin paikalleen, itsellä ei ollut juuri sillä hetkellä aikaa enempää kun laittaa suoraa putkea tilalle (tulevaisuutta ajatellen laitan katin läpiputkella takaisin kun kerkiän.

Dp irroitus oli paljon kivuttomampi mitä ajattelin. Ahtimelta pultit irti, lähti aika helposti minulla ainakin ja seuraava katkos löytyy katin jälkeen ennen takavaimenninta.



Jigitin pikasesti dp:n rautapannoilla ja laudanpätkillä näin, jotta saan oikeaan asentoon kaiken ja oikeaan mittaan.



2,5" putki menee nätisti vanhan katin paikalle...



Nopea mig liimaus ympäriämpäri sauma ja dp paikoilleen.

Tämä operaation jälkeen tehoa ja vääntöä tuli oikeasti paljon lisää. En uskonut että katti vaikuttais, kyllä se (tukkonen ainakin) vaikuttaa radilkaalisti. Nyt ahdot nousevat ihan eri tahtiin kuin ennen ja ahtaa nätisti jopa 1,7bar (tietysti ahdot ei pysy sielä, mutta piikkaa sinne).

Tälläisenä ehkä jotain helpottavana tietona tänne.

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #140 : 20.09.2016, 14:47:54 »
Tuo katalysaattorihan (tai sen kuoret) joutuu asentamaan takaisin sitten seuraavalle katsastukselle...
Eli jos kerran oli putki irti jo niin sen ois varmasti vain kannattanut tyhjentää  ;)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #141 : 20.09.2016, 14:58:51 »
Ei mulle sanottu katittomuudesta mitään. Katsastusmies vaa tuumas "ai, sulla tulee tämmönen putki täällä".. ja ku kierrokset nousee yli 6000 hakee erilaisen testerin ja kun saa 6850 tauluun toteaa "äkkiseltään tämä kuulostaa olevan ihan hyvässä kunnossa". Ei kaverillekkaan sanottu eri konttorilla mitään, jenkkiparkit oli isompi rikos kun suora putki.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #142 : 20.09.2016, 15:05:47 »
Ei mulle sanottu katittomuudesta mitään. Katsastusmies vaa tuumas "ai, sulla tulee tämmönen putki täällä".. ja ku kierrokset nousee yli 6000 hakee erilaisen testerin ja kun saa 6850 tauluun toteaa "äkkiseltään tämä kuulostaa olevan ihan hyvässä kunnossa". Ei kaverillekkaan sanottu eri konttorilla mitään, jenkkiparkit oli isompi rikos kun suora putki.

Juu kyllähän tuo taitaa ihan katsastusmiehestä riippua että päästääkö läpi vai ei, mutta omalle kohdalle ainakin osuu aina kohdalle sen joka sen katin sinne haluaa, eli helpompi oli tyhjentää tuo kuin jumpata monta kertaa katti sinne, katti pois...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #143 : 10.10.2016, 10:06:13 »
Tuo katalysaattorihan (tai sen kuoret) joutuu asentamaan takaisin sitten seuraavalle katsastukselle...
Eli jos kerran oli putki irti jo niin sen ois varmasti vain kannattanut tyhjentää  ;)

Lainaus
Katin läpihän pitäis pujottaa putki ja laittaa takaisin paikalleen, itsellä ei ollut juuri sillä hetkellä aikaa enempää kun laittaa suoraa putkea tilalle (tulevaisuutta ajatellen laitan katin läpiputkella takaisin kun kerkiän.

 :2funny:
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Kiiki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
    • Instagram KV-Technix
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #144 : 07.08.2017, 17:54:08 »
Help!
Ahtomodin ruuvailu ei vaikuta oikeastaan mitenkään, saa ahdot piikkaamaan ehkä noin 1,3.. Mapin nippa ja letku katsottu, säätöventtiilin pikkuletkut vaihdettu, modi oikeissa johdoissa kiinni, ahtovuotoja ei ole. Mitä seuraavaksi kokeillaan?
Volvo V70 2.4T -99 Silver metallic
Volvo V70R AWD -98 Nautic blue
Volvo V70R AWD -99 Laser blue

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #145 : 07.08.2017, 19:11:24 »
Help!
Ahtomodin ruuvailu ei vaikuta oikeastaan mitenkään, saa ahdot piikkaamaan ehkä noin 1,3.. Mapin nippa ja letku katsottu, säätöventtiilin pikkuletkut vaihdettu, modi oikeissa johdoissa kiinni, ahtovuotoja ei ole. Mitä seuraavaksi kokeillaan?
Enemmän soppaa, ei se paine tyhjästä tuu. Tosin, turbokin loppuu kohta kesken jos vakiolla meet..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kiiki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
    • Instagram KV-Technix
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #146 : 07.08.2017, 22:53:30 »
Enemmän soppaa, ei se paine tyhjästä tuu. Tosin, turbokin loppuu kohta kesken jos vakiolla meet..

Soppaa saa riittävästi, putken täydeltä mustaa. Ongelma on lähinnä se että ahdot tippuvat piikkaamisen jälkeen takaisin vakioihin. Loppuu veto ilkeästi kesken kun ahdot tipahtaa
Volvo V70 2.4T -99 Silver metallic
Volvo V70R AWD -98 Nautic blue
Volvo V70R AWD -99 Laser blue

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #147 : 07.08.2017, 23:04:38 »
Soppaa saa riittävästi, putken täydeltä mustaa. Ongelma on lähinnä se että ahdot tippuvat piikkaamisen jälkeen takaisin vakioihin. Loppuu veto ilkeästi kesken kun ahdot tipahtaa
Okei. Jos ei muuten, niin säädettävällä (boost tee tai vastaava) voi vähän rajottaa mapille menevää painetta.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #148 : 09.08.2017, 07:52:12 »
Onko katti tyhjennetty?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Kiiki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
    • Instagram KV-Technix
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #149 : 09.08.2017, 10:20:27 »
Onko katti tyhjennetty?
Katti on tyhjätty, alan epäilemään säätöventtiliä seuraavaksi..
Volvo V70 2.4T -99 Silver metallic
Volvo V70R AWD -98 Nautic blue
Volvo V70R AWD -99 Laser blue

 

Ateho  Elekma