Kestää turbotkin hyvin vakiona. Ja isompi vääntö tuo kyllä mukavuutta ajoon ihan rauhallisessa ajossakin. Kulutus on ollut samalla tasolla vaparissa ja turbossa.
Ex 200f vapariin tein kansirempan 400tkm kohdalla, silloin päästi jo vedet sylinteriin. Nykyiseen turboon tein kansirempan 330tkm kohdalla. Yhdessä pytyssä liekkirengas pullahtanut hiukan, kun ahdot pääsivät piikkaamaan coolerinvaihdon jälkeen. B230fd talvipulkkassa on vähän kansipahviin viittaavia oireita, mittarissa vajaa 350tkm.
Perushuollot maksaa suunnilleen saman verran noissa ja yhtä hyvin pystyy tekemään. Vaihdoin ahtimen samalla kun tein kansirempan, mutta vanha olikin vielä ihan hyvässä kunnossa. Uusi ahdin oli kohtuuhintainen ja vaihto onnistuu suhteellisen helposti.
Ehjästä ilmastoinnista ei ole kokemusta näissä, mutta talvipulkassa on automaattinen jossa kompura poissa pelistä. Se on talvella ihan mukava kun säätää halutun lämpötilan, kesällä puhtaltaa vain täydellä automaattiasennossa kun ulkona on kuuma. En ole viitsinyt korjata osien saatavuuden ja hinnan takia.