Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Ökkelö - 18.07.2012, 19:22:52

Otsikko: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Ökkelö - 18.07.2012, 19:22:52
Oliskos jollain heittää mittaa kuin paksuja nuo kytkin levyt on? Ei oikein googlella löydy tai sit en vaan osaa :idiot2:
Tai jos noilla nyt mitään eroa edes paksuudessa edes on.
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: anfi - 18.07.2012, 20:06:46
Oliskos jollain heittää mittaa kuin paksuja nuo kytkin levyt on? Ei oikein googlella löydy tai sit en vaan osaa :idiot2:
Tai jos noilla nyt mitään eroa edes paksuudessa edes on.
t5r kytkin paksuus 7,5mm ja ei pitäs olla eroa.. isompi on levy muuten mitä esim 10venttiili konees
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Ökkelö - 18.07.2012, 20:24:52
Kiitos tästä.
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Juke-Maza - 18.07.2012, 20:59:35
Lainaanpa tätä topiccia sen verta että kertokaas nyt joku tiukkaa faktaa T5 kytkinlevyn halkaisijasta.
Onko näin että 2.3 T5 on 240mm kytkin ja 2.0 italiaano T5 on 228mm kytkin?
Onko vauhtipyörissä italiaanon ja normi T5:n välillä?
Missä vaiheessa T5 koneisiin tuli kaksoismassa vauhtipyörät?
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Makru - 28.07.2012, 23:27:47
Lainaanpa tätä topiccia sen verta että kertokaas nyt joku tiukkaa faktaa T5 kytkinlevyn halkaisijasta.
Onko näin että 2.3 T5 on 240mm kytkin ja 2.0 italiaano T5 on 228mm kytkin?
Onko vauhtipyörissä italiaanon ja normi T5:n välillä?
Missä vaiheessa T5 koneisiin tuli kaksoismassa vauhtipyörät?

Itsekkin kaipaisin tietoa asiasta..
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Tee-Viisi - 29.07.2012, 21:07:25
Lainaanpa tätä topiccia sen verta että kertokaas nyt joku tiukkaa faktaa T5 kytkinlevyn halkaisijasta.
Onko näin että 2.3 T5 on 240mm kytkin ja 2.0 italiaano T5 on 228mm kytkin?
Onko vauhtipyörissä italiaanon ja normi T5:n välillä?

Oman italo T5 -95 kytkin oli 240mm ja siniseltä antoivat myös 240mm.Vadiksen mukaan vauhtipyörät samat 2.0 ja 2.3.
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: mesoolame - 30.08.2012, 22:48:51
Mites kranttu tommonen on jos laitat esim. 1mm paksumman levyn ku vakiona?
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Lankku - 30.08.2012, 22:56:35
Mites kranttu tommonen on jos laitat esim. 1mm paksumman levyn ku vakiona?
Todennäköisesti ei irrota. Aiemmin mainitulle 7,5mm paksuudelle annetaan uudella levyllä plusmiinus 0,3mm heittoraja.
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Timo_R - 30.08.2012, 23:09:32
Sopivaa prikkaa vaan asetelman ja vauhtipyörän väliin (kiinnityspulttien ja ohjuritappien). Näin niitä käsittääkseni on ennenkin "korjattu"....itsellä ainakin pelitti ihan hyvin sellanen joskus punakoneen perässä.
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Juke-Maza - 31.08.2012, 07:07:48
Sopivaa prikkaa vaan asetelman ja vauhtipyörän väliin (kiinnityspulttien ja ohjuritappien). Näin niitä käsittääkseni on ennenkin "korjattu"....itsellä ainakin pelitti ihan hyvin sellanen joskus punakoneen perässä.
Juu prikkoja tai holkkeja vaan väliin. Ralli hommissakin ihan normaali käytäntö vähän sinnepäin tehtyjen teräsvauhtisten kanssa.
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Juke-Maza - 03.09.2012, 06:40:38
Lainaanpa tätä topiccia sen verta että kertokaas nyt joku tiukkaa faktaa T5 kytkinlevyn halkaisijasta.
Onko näin että 2.3 T5 on 240mm kytkin ja 2.0 italiaano T5 on 228mm kytkin?
Onko vauhtipyörissä italiaanon ja normi T5:n välillä?
Missä vaiheessa T5 koneisiin tuli kaksoismassa vauhtipyörät?
Nyt tuli näitäkin selviteltyä niin laitetaan tänne jos muiden ei tarvitseisi sitten etsiskellä turhaan.
Vauhtipyörät on kaikissa bensakoneissa samat ja kaksoismassapyörä tuli -98 vuonna.
Kytkimet on tosiaankin näin että 240mm kytkin on aina turbossa ja 228mm on vapaastihengittävissä.
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: mesoolame - 08.10.2012, 21:40:05
Empä ny varmaks sano mutta tuo alfamer/haynes ohjekirja ehdottelis 2.0l T5:lle 228mm levyä
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Juke-Maza - 08.10.2012, 21:55:50
Empä ny varmaks sano mutta tuo alfamer/haynes ohjekirja ehdottelis 2.0l T5:lle 228mm levyä
Juu. Omat tietoni ovat peräisin parista kataloogista ja muiden kokemuksista. Esim Sachs, LuK, AP, Valeo ja pari muuta tarjoaa kataloogeissaan 850 2.0 T5 malliin 240mm kytkintä.
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Juke-Maza - 04.11.2012, 17:19:33
Oman italo T5 -95 kytkin oli 240mm ja siniseltä antoivat myös 240mm.Vadiksen mukaan vauhtipyörät samat 2.0 ja 2.3.
Taitaa olla sama myös 2.5 10V ja 20V koneissa?
Otsikko: Vs: T5/T5R Kytkin levy
Kirjoitti: Tee-Viisi - 12.11.2012, 21:11:17
Taitaa olla sama myös 2.5 10V ja 20V koneissa?

Eri tuotenumero vaparin ja turbon vauhtipyörillä on mutta oman 2.5 10v vauhtipyörä oli samanlainen kuin turbon asetelman kiinnitys pisteitä myöten vaikka 10v:ssä on 228mm kytkin tosin näissähän voi olla esim. painoeroa tarkistaisin asian mutta tällä hetkellä ei löydy yhtään 5syl. vauhtipyörää.Teetätin 10v vauhtipyörän mukaan myös turboon teräspyörän.Ainoa näkyvä ero taitaa olla uudemmissa vauhtipyörissä joissa on asentotunnistimen reikien paikalla on lovet.