Futurez  Kulkukoira

Volvo 245Turbo

  • 47 Vastauksia
  • 26750 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #15 : 21.03.2015, 12:47:52 »
Eikös se LH:n lastutus mennyt siten että vaihtaa sinne laatikon sisään jonkin osan?

Ja on vielä sävy sävyyn auton kanssa.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #16 : 21.03.2015, 13:04:04 »
Eikös se LH:n lastutus mennyt siten että vaihtaa sinne laatikon sisään jonkin osan?
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ja on vielä sävy sävyyn auton kanssa.
;D Oikein O0
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #17 : 21.03.2015, 18:29:07 »
Siistiä työtä levyn sovitus koteloon! Onko tuo Volvon lh:n boxi vai Motronicista?

Kuvia boxista(kin) katselisi kyllä mielellään enemmänkin!
« Viimeksi muokattu: 21.03.2015, 18:30:46 kirjoittanut Kontti76 »

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #18 : 22.03.2015, 17:26:44 »
Siistiä työtä levyn sovitus koteloon! Onko tuo Volvon lh:n boxi vai Motronicista?

Kuvia boxista(kin) katselisi kyllä mielellään enemmänkin!

LH:n omaan laatikkoon sovitettu. Kuori kiinni näyttää tältä:

Boxi on kiinni rintapellissä, koska en halunnut luopua jalkatilan RI-suulakkeista. Tällöin tuo sarjaporttiliitin osoittaa alaspäin ja löytyy helposti kun ottaa alapahvin pois.

Kyseessä siis MS2 3.0 johon on lisätty TK-venttiilin ohjaus. Kaikki johdot kulkee nyt tuon yhden liittimen kautta, eli EZK:lta on otettu asentotieto ja puolan pääteasteenohjausjohdot ja liitetty ne LH:n kammassa olleisiin tyhjiin liittimiin. Auton johtosarjaan ei ole tehty muita muutoksia kuin suuttimille etuvastukset lisätty. (joita ei edes taitaisi tarvita kyseisen boxin kanssa) Lambdana on PLX laajakaista, jonka sähkö tulee pa-pumpun releeltä.

Muuten auto ja konehuone näyttää edelleen samalta kuin aiemmissa viesteissakin. Toivottavasti ehtisin tänä kesänä maalaamaan ainakin tuon konehuoneen lukkopellin, eikä olisi pahaksi maalata myös koko auto kylkilistoista alaspäin. Pyöränkaariin on tullut muutama ruostekupla ja tuulilasinlistan alta tulee myös.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #19 : 04.04.2015, 19:26:18 »
Jatkoa edelliseen "viritykseen".
Oon jostaki lukenna jotta se -016 IMM ei tahro riittää jos autoa viritellään, niin ratkasin onkelman tällä viissiin:

Nyt piäsöö ilima kulkemaan.

No joo, vähän keli rajoittanut ajelua kun tuli nuo renkaat vaihdettua. Auto lakkasi välillä käynnistymästä, startatessa PA-pumpun rele vaan naksuu. Syynä oli jännitteen putoaminen alle 10V boxilla. Virtalukonpohjan vaihto ei kokonaan poistanut ongelmaa, joten laitoin virran syötön releen kautta, jospa se nyt alkaisi toimimaan paremmin. Äsken ainakin lähti ja jäi käyntiin kaasuun koskematta.

Toinen vika mikä on ilmennyt, niin tyhjäkäynnin säädöissä on jotakin mille en ole keksinyt selitystä. Kylmänä toimii hyvin, mutta lämpöisenä käynti alkaa seilata omia aikojaan. Välillä 900-1000rpm ja välillä 500-1500rpm. Toisen TK-venttiilin vaihtokaan ei asiaa auttanut. Käytössä LH:n oma venttiili open-loop ohjattuna, eli lämpötilan mukaan. Kierrosluvunmukainen säätö korjasi käyntiä liian karkeasti. Onkohan tuolla ohjaustaajuudella merkitystä? 92Hz oli ohjelmassa valmiina ja kokeilin isompaa ja pienempääkin. Mahdollista kai että jokin venttiilin vuotaminenkin aiheuttasi vian. Välillä asettuu kuitenkin itsekseen ja alkaa käymaan niinkuin käyttöauton kuuluukin.

Asensin myös tämmöisen kauko-ohjatun keskuslukon. Täytyy vielä käydä tiistaina teettämässä avain tuohon.
http://eud.dx.com/product/keyless-entry-system-car-remote-central-lock-with-remote-controllers-lock-unlock-trunk-open-function-844250780#.VRBzivmsXgx

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #20 : 04.04.2015, 21:42:20 »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #21 : 09.04.2015, 21:29:44 »
Hep?
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=233528

Onko tuttu?
Ei ollut vielä tuttu, hyvä ohje! Sillä 92Hz asetuksella toimii parhaiten. Täyttyy vielä viikonloppuna tutustua aiheeseen lisää. Tällä viikolla käynti on ollut niinkuin kuuluukin. ..paitsi kun auton sammuttaa esim. tankkauksen ajaksi sama vaiva alkaa. Kuitenkin hetken ajon jälkeen esim. 0,5km päässä kun pysähtyy vaikkapa liikennevaloihin käy taas tasaisesti :idiot2:

Käynnistysvaivakin on uusinut pari kertaa. Täytyy tuolle sulakerasialle tehdä taas jotakin, kun on muutenkin oireillut sähköt, voi löytyä se tyhjäkäyntiongelmakin sieltä? Kun ostin auton niin puhalsin silloin lasikuulilla puhtaaksi.



Kävin teettämässä uuden avaimen. Harmillisesti oosui tuo reikä just lukitusuran kohdalle, joten avain jäi hieman liian lyhyeksi. Toimii kyllä, mutta hipoo koetaulun muovia.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #22 : 15.04.2015, 17:47:03 »
Kaksi vikaa mitä en vaan keksi. :(

Ykkönen, se käyntiinlähtö. Nyt siis sulakerasia puhdistettu, startin heräte releen kautta-> se virta ei käy sisällä enää kääntymässä ja boxin syöttö omalla releellä. Oskiloskoopilla mittailin tänään boxin sisältä että jännite pysyy n.10,5V startatessa, mutta joku nyppii PA-pumpun relettä pois. Megan oma tooth-logger näyttää piikkejä. Asentoanturin johdot kääntämällä saa näkymään himan muita korkeamman yhden piikin YKK:n jälkeen ja toisinpäin on kaikki muut palkit saman korkuisia.  HemiK:n boxilla ongelmaa ei ollut, muutoksena nyt käytössä alkuperäinen asentojohto, kun silloin tuli samanlainen johto suoraa reittiä boxille. Toisinaan saa startata vaikka kuinka ja välillä lähtee kuin LH:lla konsanaan.

Toisena lambda. Niinikään boxin sisältä mitattu että se 0-5V tulee PLX:ltä, mutta ei näy TunerStudiossa. Tai siis näyttää AFR17 kun auto ei käy ja AFR11 käydessä. PLX:n oma mittari näyttää normaalisti. Projekt-setupissa on single widepand lambda, mutta onko sitä valintaa muualla? Tämäkin toimi siis aiemmin sillä toisella Megalla ja johtosarja sekä auto on kuitenkin sama. Mikään juotoskaan ei näytä huonolta ja nuo lambda/asentoon liittyvät käytin kolvilla sulana.

Keskuslukon sain sentään toimimaan kaikissa ovissa(OT-moottori) ja otin ATA:n liikenteeseen.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #23 : 15.04.2015, 18:40:27 »
Tunerstudiossa ja megassa ylipäätäänkin valitaan millaista laajakaistaa käytetään. Se on projektin asetuksista muutettava sopivaksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #24 : 15.04.2015, 19:22:15 »
Tunerstudiossa ja megassa ylipäätäänkin valitaan millaista laajakaistaa käytetään. Se on projektin asetuksista muutettava sopivaksi.
No se oli sitten niin kutsuttu nappulavika.. En katsonut muualta kuin sieltä projektiasetuksista. Xuppo laittoi ne alussa kohdilleen siihen HemiK:n boxiin ja se sama ohjelma ladattiin tähänkin. Tuo lambdan kalibrointi ja valinta ei sitten tullutkaan mukana sieltä tools-välilehdeltä. Nyt toimii.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #25 : 15.04.2015, 19:31:07 »
No se oli sitten niin kutsuttu nappulavika.. En katsonut muualta kuin sieltä projektiasetuksista. Xuppo laittoi ne alussa kohdilleen siihen HemiK:n boxiin ja se sama ohjelma ladattiin tähänkin. Tuo lambdan kalibrointi ja valinta ei sitten tullutkaan mukana sieltä tools-välilehdeltä. Nyt toimii.

Muistelin että katsottiin sillon pari viikkoa sitten että tuo on oikein, mutta eipä sitten kuitenkaan. :facepalm: Hyvä että ei ollut mitään sen suurempaa.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #26 : 18.04.2015, 17:00:04 »
Käyntiinlähtövikakin saattoi tulla tänään kuntoon. Piti yksi toinen pahentunut vika korjata, eikä sen jälkeen ole ollut käynnistysvaikeuksia. Noin kymmenkunta käynnistystä tuli tänään ajellessa. Eli vaihdoin startin, kun se alkoi pitämään niin ikävää ääntä jo. Olisko voinut sitten aiheuttaa jotain häiriöitä startatessa?

Tankki oli melkein tyhjä, niin kävin tankkaamassa E85:tä kokeilun vuoksi. Pääsin Terran pihaan kunnes auto sammui. Muutin perusasetuksiin seokseksi 9,7 sekä AFR-kartan skaalasin samoin. Sitten lisäsin ennakkoa koko karttaan 4´ ja polttoainekarttaa "jonkin verran". Auto käyntiin ja koko seoskarttaa muutellen että sain taas käymään tyhjäkäyntiä kunnolla. PLX:n osasin muuttaa myös E85 asetuksille, kun näytti aluksi noin viittätoista. Laitoin sen automaattisäädön TunerStudiosta päälle kun lähdin ajelemaan ja ihmettelin että koko ajan menee vaan rikkaammalle. Megan näytössä ei sitten muuttunutkaan se AFR-arvo, joten ohjelma yritti tavoitella sitä 9,7:aa. Käytin sitten tätä tavoitteena niin sain auton toimimaan:


Passaako tuollainen yhtä hyvin E85:lle ja bensalle? Periaatteessahan ei tietysti väliä, mutta voisihan sen muuttaakin näyttämään sitä mitä kuuluukin. Noista pystyakselin arvoista ei kannata välittää.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #27 : 19.04.2015, 23:14:07 »
Itsellä kun oli alkuun afr:t sekaisin viinan ja bensan kanssa, niin päädyin vaan pitämään bensa- afr:n 14,7 käytössä, sehän on lamba 1 jota laajakaista mittaa. Reg fuel- arvo vaan asetuksissa pitää laskea tuon 9,7 mukaan kun viinaa käytetään. Tunerstudion autotune- targettina saa olla edelleen 14,7.

Lambda- arvoa mitataan, ja 1 on sekä e85 että bensalla stoikiometrinen seos. Toivottavasti oli mahdollisimman sekavasti selitetty!

Tarkoitus olisi omassa virityksessä yrittää ottaa dual table käyttöön, että voisi sitten valita polttoaineiden välillä esim. kytkimellä.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #28 : 19.04.2015, 23:35:53 »
Joo kuten Kontti76 sanoi niin anna vaan kaikkien asetusten olla kuten bensalla (mega + laajakaista) näin itsellänikin on koska käytössä on karttojenvaihto napilla (98e5 ja e85).
Eli silloin myös viinalla megan/lambdan näyttämä afr 14.7 on stokiometrinen seos / Lambda 1
« Viimeksi muokattu: 19.04.2015, 23:37:46 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245Turbo
« Vastaus #29 : 29.04.2015, 11:46:14 »
No olihan se paljon selvempää käyttää noita samoja AFR-arvoja, kuin alkaa sekoilla niiden kanssa..

Nyt olisi säädetty E85:lle suurinpiirtein, eli alle 4000rpm toimii ihan kivasti, jopa paremmin kuin koskaan minulla ollessaan. Parin viikon päästä olisi penkkiaika, jolloin loput säädöt kohdilleen. Pitää vielä tuumata säätääkö sitten bensalle vai viinalle, kun tällä pääasiassa ajetaan kuitenkin vain talviaikaan.

Se käyntiinlähtöongelma jatkuu edelleen. :( Toistuu satunnaisesti siten etten ole keksinyt siihen syytä. Saattaa lähteä kylmänä kerrasta käyntiin tai ei. Sama lämpöisenä. Silloin kun ei lähde, pa-rele naksuu ja saa startata vaikka kuinka kauan mitään muuta tapahtumatta. Sitten voi lähteä heti toisella starttauksella, tai pahimmillaan vasta kymmenennellä.. Semmoistakin ajattelin ettei välttämättä johdu starttauksesta, kun pari kertaa olen ajaessa tallentanut muutoksia niin ei lähtenyt käyntiin kuin vasta useamman sadan metrin rullauksen jälkeen. Yleensä kun tallentaa ajaessa, niin vain kerran nykäisee. Tällöin myös kiekkamittari "kuolee", eli kipinä katoaa ja tuo outo releen naksunta samalla. Rullatessa laturi kuitenkin lataa jolloin jännitettä on riittävästi, eikä läppärikään mene off-line-tilaan. Voiskohan piirilevyltä mitata tuon asentotiedon ennen ja jälkeen vr-piirin vai mikä mahtaa olla vikana? Muuten kaikki pelaa kuitenkin normaalisti ja käyntiin saattaa lähteä monena päivänä ilman ongelmia, ja toisinaan joka käynnistyksessä saa koittaa useamman kerran.

Tähän mennessä kokeiltu:
-Startti vaihdettu
-PA-rele vaihdettu ->ok
-Asentoanturi vaihdettu ->ok
-Boxin virta kolmesta eri paikasta releen kautta ja ilman
-Tulpanjohdot ->ok
-Potikoiden säätöä
-Jännite mitattu piirilevyltä oskiloskoopilla ->ok
-Pa-rele korvattu yhdellä normireleellä (ajattelin ettei boxi tykkää käyttää kahta relettä yhtäaikaa (LH:n oma käytössä)) ->ei muutosta

 

Elekma  Autoracing