Elekma  Autoracing

Konstaapelin 244 -77 kannen pohdiskelua..

  • 4 Vastauksia
  • 2467 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Konstaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Konstaapelin 244 -77 kannen pohdiskelua..
« : 28.11.2012, 21:09:25 »
Joo joo, elikkäs. Tuli tuossa hommattua tommonen nuorehko rotisko talliin pölyä keräilemään. No ei vaiteskaan eli tossissaan tuli otsikon mukainen 244 ostettua, jota pitäisi talven/kevään aikana saattaan siihen pisteeseen, että saisi leimasta läpi. Leiman puutteeseen oli johtanut takatukivarsien varsin pahaksi päässyt rutto. Jonka johdosta takajuosilautasia ei ollut enään ollenkaan jäljellä. Lisäksi kuskinpuolen helmassa oli kananmunan kokoinen reikä. Myös muutamia muita virheitä on tullut löydettyä, joista myöhemmin tullaan selostamaan lisää.
   Kerrotaas myös vähän autosta. Eli auto on alunperin ostettu ruotsissa, mutta jossain elämänvaiheessa siirtynyt suomalaiseen omistukseen. Vuosimallia -77 oleva 244 on perus karvalakki malli eli L. Varmasta hallinnan menetyksestä vastaa b19a legendaarisella stömbergin kaasuttimella  :idiot2: . Sisusta on sininen vinyyli/kangas joka miellyttää silmää yllättävänkin mukavasti, vaikka sinistä sisustaa  värinsä puolesta pelkäsinkin. mittari on pysähtynyt 169tkm paikkeille joskus edellisellä omistajalla joka väitti ettei ole sen jälkeen paljoa ajettu. tiedä sitten mutta sisustan lähes täydellinen kunto vaikuttaa siltä että voipi pitää paikkaansa. Värinä toimii kerman valkoinen jossa näkyy elämän jäljet ja on se pääkaupunkiseudun teiden suolaus muuallekkin päässyt kynsiään näyttämään. "pientä" ruttoa löytyy sieltä täältä, mutta yllätykseski lattia näyttää yllättävän hyvältä ei ole ruostetta viellä löytynyt mattojen alta jonne vähän olen kurkistellut.
    Tulevaisuudestakin muutama sananen. Tarkoituksena laittaa alkuun perusasiat kuntoon eli perushuollot moottorille. Laitella leimalle ja muutenkin katsoa että kaikki toimii niinkuin pitää. Korin ruosteita korjailen mihin uskaltaa koskea koska läpireikiä pelätään syystä että en hitsiä omista. Ja ajatusmailmana että vuodet saa tässä yksilössä näkyä. Heti kun perus asiat on kunnossa voidaan enemmän panostaa sisustaan ja ulkonäköön muutenkin.

Loppuun muutamia kuvia






Edit: kuvat näkyy. Klikkailemalla isommiksi.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2013, 12:14:25 kirjoittanut Konstaapeli »

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Konstaapelin 244 -77
« Vastaus #1 : 28.11.2012, 21:27:32 »
Eipäs näy kuvaset :

http://gbproduction.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-77/ tosin tuon linkin kautta pääsee kattelemaan  ELK

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Konstaapelin 244 -77
« Vastaus #2 : 28.11.2012, 21:44:55 »


Laita se koko litania img-tagien väliin.
Komeassa kunnossa oleva vanhus! Lisää kuvia sisältä.

Villi veikkaus että tuota mätää löytyy reiluhkosti?  ::)
« Viimeksi muokattu: 28.11.2012, 21:47:06 kirjoittanut tomimikael »

Poissa Konstaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Konstaapelin 244 -77
« Vastaus #3 : 28.11.2012, 22:58:12 »
Komeassa kunnossa oleva vanhus! Lisää kuvia sisältä.

Villi veikkaus että tuota mätää löytyy reiluhkosti?  ::)

Laittelempa lisää kuvia sisustasta kuhan kerkiän niitä ensiksi hieman putsailemaan. Todella tärkyiset olivat edellisen omistajan toimesta. Kyllähän tuota mätää on vähän siellä sun täällä  :nohnoh

Poissa Konstaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Konstaapelin 244 -77
« Vastaus #4 : 06.01.2013, 00:12:09 »
Pitääpä tätäkin nostella välillä.. Koulun ja yleisen laiskuuden vuoksi saanut huonosti mitään isompaa aikaiseksi. Mutta mutta koneen purkamista aloteltu ja siinä samalla vähän tehty katselmusta mitä se on vuosiensaatossa syönyt. Heti aluksi löytyi ilmanputsarista mielenkiintoinen määrä öljyä, jonka syylle ei ole tietoa ( villinäveikkauksena kaasuttimen sylinterin vaimennus öljyä) ?

Öljyä löytyi jännästi myös tulpista.

Auto tarkemmin tutkiessa ihmettelin kun kuskinpuolen takaovi flexasi ihmeellisesti. Syyksi paljastui...

Takakontissa oli bitumi lähtenyt ihmeellisesti kupruilemaan niin olihan sinnekki alle pakko kurkistaa ja katsoa mitä oli syönyt.


Viellä loppuun kyselisin semmoista että missä porukat on käyttänyt kansiaan huollossa pk seudulla? Ajattelin kun kansi on kerran irti ni kunnostaisi samalla. Hinnalla on merkitystä koska työttömän opiskelijan budjetit nyt on mitä on  :buck2: . Siinä samassa tekisi myös mieli pikkasen herätellä konetta pikkasen kantta laskemalla ja r-seetit yms.  Ja vielä loppuun semmonen pikku kysymys että kuinka tarkka toi bw55 on noista öljyista...kaverilla ois halvalla gulfia.. :idiot2:
Kuvia klikkailemalla isommiksi ja muutama kuva lisää

- Konstaapeli kiittää ja kuittaa  ELK

 

KL-varaosat  Race.fi