Carcom Oy  Ateho

Kiinan kiertokangista?

  • 86 Vastauksia
  • 31729 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #60 : 17.10.2019, 17:22:52 »
Nyt on kova alennus maxpeedingrodsilla, H-profiilit £188, kun normisti £280 ja uusille asiakkaille vielä £20 pois "welcome" alennuskoodilla.

Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #62 : 18.10.2019, 23:02:24 »
Näköjään  :facepalm:
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #63 : 20.01.2020, 02:12:37 »
Osaako joku valaista tietämätöntä. Kun tarvitsisin veivit tulevaan b20 stroukkikoneeseen, mitoilla 154/22/52. Eli 23 yläsilmällä tulee väkisin, mutta saako noita 154 mitalla kiinasta? Ainoat paikat missä tuolla mitalla on vastaan tullut on kl-racing ja acm.se. Kovasti vaan kun noita kiinalaisia suositaan niin houkuttelisi itseänikin nimenomaan hinnan puolesta.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Enticer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #64 : 20.01.2020, 08:19:31 »
Maxspeeding:in kankiin kannattaa ainakin vaihtaa yläsilmien holkit ennen käyttöä.
Tilattiin tallile kaks sarjaa 2018 ja oli ajossa kesällä 2019. Molemmat sarjat käytettiin koneistamolla jossa todettiin että yläsilmät on liian kireät, ei mennyt tappi läpi. Alasilmät oli liian isot ja hoonattu kartioiksi. Kaikki koneistettiin kuntoon ja lyötiin vehkeet kasaan.
 Toinen moottori alkoi pitää kummallista kalkatusta kansipahvin menon jälkeen jota tutkittiin mutta ei löydetty ja loppujen lopuksi meni lohko, 2 kankea ja 1 mäntä rikki, nyt sittemmin selvinnyt että mahdollisesti männäntapin katkeamisen johdosta.
  Toinenkin moottori purettiin kauden jälkeen ja nyt kun kaveri oli kasaamassa uutta huomattiin välys männäntapeissa, käytin tapit ja kanget mitattavana jossa paljastui että männäntapin välys oli kasvanut 0.12mm mittaan :o
 Sittemmin huomattiin myös silmällä vaurioita kankien yläpäissä.



Kuvassa näkyy kuinka yläpään holkki on lyttääntynyt alapuolelta.
Moottoreilla ajettiin muutamat ratapäivät ja jokunen kilometri kadulla. Luultavasti noin 2000-3000km.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2020, 08:23:52 kirjoittanut Enticer »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #65 : 20.01.2020, 11:58:43 »
Maxspeeding:in kankiin kannattaa ainakin vaihtaa yläsilmien holkit ennen käyttöä.
Tilattiin tallile kaks sarjaa 2018 ja oli ajossa kesällä 2019. Molemmat sarjat käytettiin koneistamolla jossa todettiin että yläsilmät on liian kireät, ei mennyt tappi läpi. Alasilmät oli liian isot ja hoonattu kartioiksi. Kaikki koneistettiin kuntoon ja lyötiin vehkeet kasaan.
 Toinen moottori alkoi pitää kummallista kalkatusta kansipahvin menon jälkeen jota tutkittiin mutta ei löydetty ja loppujen lopuksi meni lohko, 2 kankea ja 1 mäntä rikki, nyt sittemmin selvinnyt että mahdollisesti männäntapin katkeamisen johdosta.
  Toinenkin moottori purettiin kauden jälkeen ja nyt kun kaveri oli kasaamassa uutta huomattiin välys männäntapeissa, käytin tapit ja kanget mitattavana jossa paljastui että männäntapin välys oli kasvanut 0.12mm mittaan :o
 Sittemmin huomattiin myös silmällä vaurioita kankien yläpäissä.



Kuvassa näkyy kuinka yläpään holkki on lyttääntynyt alapuolelta.
Moottoreilla ajettiin muutamat ratapäivät ja jokunen kilometri kadulla. Luultavasti noin 2000-3000km.

mulla on volkkarin kahessa kisamoottorissa maxspeedingit ja ei niissä tämmösia ollut ku kanget tarkistettiin.

Poissa Enticer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #66 : 20.01.2020, 12:33:38 »
mulla on volkkarin kahessa kisamoottorissa maxspeedingit ja ei niissä tämmösia ollut ku kanget tarkistettiin.

Onhan nuo monella kestäneet, mutta myös näitä tapahtumia on mahtunu joukkoon.
Volvon alkuperäinen yläholkki maksaa n.11€ skandixilla, eipä iso sijoitus oo jos haluaa varmistella :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #67 : 20.01.2020, 14:21:53 »
Onko itellä ollut kolme sarjaa tinakutosessa joista on mennyt tapinhelat väljäksi. Soikeuden lisäksi ne on olleet väljät myös sivuttain. B2xx tarvikehelat on ainakin 139,5mm H-profiilin kanssa samoilla mitoilla ja ne on kestäneet.

Yksillä vinokoneen veiveillä oli sama kohtalo.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #68 : 20.01.2020, 16:57:51 »
Noissa maxpeedin veiveissä on hieman laatu parantunut ensimmäisiin kankiin verrattuna, ainakin hoonausjälki on viimesenpäälle hyvä uusissa, kun taas ekoissa erissä jälki oli karkeaa ja myös soikeutta oli alapesissä. Mutta näissä uusissa on järkiään kaikissa ollut liian tiukka alapesä, joka toki on parempi kuin se että olisi liian iso, pikku hoonauksella saanut sopivat. Muutenhan nuo tuntuu kestävän aikalailla sen mitä muutkin merkit, ihmeenkin lujia suorastaan kun hintaa katsoo. Jos veivisarja on 250€ niin lisähoonauksineen heloituksineen jäänee alle 350€ sarjalta niin ei ole kallista.

Mitäs väki on mieltä mikä olisi ohuin sekä paksuin ylähelan seinämävahvuus jota itse käyttäisit? Kysellyt mielipiteitä ja kaikkia alle millistä yli 2.5 milliin on sanottu, itsellä ollut millin ja puolentoista välissä aikalailla kaikissa koneissa. Näitä tulee välillä mietittyä kun ois valmiita veivejä moneenkin hommaan mutta monesti sopivasti saatavien mäntien tapit on joko isoja tai pieniä kyseisiin veiveihin.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2020, 17:11:46 kirjoittanut Vmax »
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #69 : 20.01.2020, 17:15:38 »
Joo omatkin maxspeedingit oli uutta vastaavassa kunnossa koneen purkamisen jälkeen.. ainakin noin näppituntumalla hiplailtuna (ei löydy iteltä sopivaa mittaa mitata yläpäätä). ???
Ilmeisesti se on vaan materiaalin laadusta johtuvaa ollut, eikä esim. voitelun puutteesta miksi kulunut noin äkkiä?

Ei kyllä muissakaan ole yläpäässä ihmeempiä ratkaisuja voitelun suhteen kuin just vaikka ylhäällä reikä.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #70 : 20.01.2020, 20:08:05 »
Nakutus tai liika ennakko voi myös käydä helojen päälle.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #71 : 20.01.2020, 23:30:09 »
Niin, mietin tuota että eihän se itse veivien heikkoutta kai ole jos helat menee ? Itsellä kuplan männät olisi kait tulossa, joissa 22mm tappi, eli helat tulisi seinämältään vahvemmiksi sentään, jos tommoisella mitalla jostain niitä sitten saa, ainakaan valmiina???

Mutta itse pulma onkin tuossa että saako siis noita veivejä mistään tuolla 154mm mitalla ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Enticer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #72 : 20.01.2020, 23:32:08 »
Joo omatkin maxspeedingit oli uutta vastaavassa kunnossa koneen purkamisen jälkeen.. ainakin noin näppituntumalla hiplailtuna (ei löydy iteltä sopivaa mittaa mitata yläpäätä). ???
Ilmeisesti se on vaan materiaalin laadusta johtuvaa ollut, eikä esim. voitelun puutteesta miksi kulunut noin äkkiä?

Ei kyllä muissakaan ole yläpäässä ihmeempiä ratkaisuja voitelun suhteen kuin just vaikka ylhäällä reikä.
En usko voitelun puutteeseen, koska hoonijälki oli edelleen selkeästi näkyvissä eikä yläpää ollut sinertynyt.
 Tässä erässä oli varmaan luultavasti jotenkin pehmeämpää materiaalia helat[emoji848]

Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla


Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #73 : 28.02.2020, 07:03:38 »
Vinokoneen Wisecoissa on ainakin aivan liian hentoset tapit vakiona ja jos tappi alkaa notkumaan alkaa se myös painamaan laakerihelan pään kartioksi.

Onko koneistamot mitanneet keskeltä laakerin että onko välys siellä myös yhtä suuri,  jos kartiomaisuutta esiintyy vika ei ole ylä helassa vaan tapissa...

Sitten kun noita alapäitä mitataan koneistamossa, laittaako koneistamo veivit oikeeseen momenttiin?
Joissakin veiveissä on muutaman satasen heitto, jos veivi ei ole oikeassa momentissa, suosittelen kotona tekemään tuon pulttien kiristyksen, muuten homma voi mennä aivan vit.iks 

Pahasti vaan epäilen kun kuule tuota asiaa paljon että veivien alapäät on väärissä mitoissa että paikallis koneistamot tekee hommassa jotain väärin, nimittäin olen Kiinan veivejä mitannut varmaan 1000kpl ja yleensä ne on ok.   SPM veiveissä olen huomannut eniten heittoja.

Kun pelaan noiden kanssa, joka päivä niin näen myös että veivien koneistamis laatu on parantunut...

Maxpeedin veiveissä on joskus ollut liian tiukat alapäät.

Yleisesti noissa on ylä helan kulman koneistaminen jäänyt vaiheeseen ja tappi hieman jumittaa aluksi, mutta kun tappia ronklaa edestakaisin alkaa tappi liikkua vapaasti.   Minun myymiin veiveihin on tilanne tänä vuonna muuttunut ja siinä on lisä koneistus...

Minulle on jäänyt epäselvyys koko mittaamis asiasta se että mikä on toleranssi koko hommaan.   0.01mm heitto saadaan aikaiseksi pelkästää inhimillisestä seikasta lämpötilasta, mittalaitteen kalibroinnista yms. Soikeus ei välttämättä ole huono asia mutta se riippuu mihin suuntaan se on.

Kukaan ei ota huomioon kiertokangen laakerin sivuttais välystä, joka on omalla tavallaan myös aika tärkeä homma.  Veivihän venyy kierroksien myöten ja muuttaa alasilmän soikeaksi ja jos sivuttas välys on liian pieni, narskahtaa laakeri kiinni....   

Eli jos haluat homman tehdä aivan viimosen päälle, laitat laakerit kauliin ja veivit momenttiin ja mittaat sisä sylinterimitalla laakerista suoraan mitan kolmesta kohtaa ja vertaat mittaa kampiakseliin.   Mitat ylös ja kun kone on ollut ajossa, purkaa sen ja jos laakereissa näkyy jälkiä voit vertailla mittapöytäkirjaan tuloksia ja päättää pitäisiko vaihtaa laakeri sellaiseen, jossa on esim. isompi sivuttais välys.   

     

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #74 : 28.02.2020, 07:28:03 »
Tais olla lähemmäs 5 satkun heitto mitoissa kun en ollu muistanu momenttiin asti vetää kiinan h-profiileja (maxspeedingrods)..kun edellisenä päivänä kasasin mittausta varten ja auton kyytiin ja seuraavana päivänä vaa suoraa sylinterimitalla ihmettelemää ku mitat on mitä sattuu.
Myöhemmin tajusin et niijoo jotai unohtu; pultit momenttiin ja max satku heittoa, ja välykset oli kohdillaan.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Futurez  Kulkukoira