Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Revolver - 29.09.2018, 13:38:06
-
Onko mahdollista kytkeä vm. 2016 XC70:ssä start/stop-järjestelmä kokonaan pois päältä, ettei joka käynnistyksen jälkeen tarvitse painaa keskikonsolin painiketta?
Ohjekirjasta en toistaiseksi ole apua löytänyt. :-[
-
Onko mahdollista kytkeä vm. 2016 XC70:ssä start/stop-järjestelmä kokonaan pois päältä, ettei joka käynnistyksen jälkeen tarvitse painaa keskikonsolin painiketta?
Ohjekirjasta en toistaiseksi ole apua löytänyt. :-[
Ei taida olla oikotietä onneen. Elleivät suostu koodaamaan pois merkkiliikkeessä.
Omassa entisessä lastutuksen yhteydessä ohjelmoitiin egr pois käytöstä ja samalla nukahti s/s toiminto vaatii egr toiminnan siihen.
-
Onko mahdollista kytkeä vm. 2016 XC70:ssä start/stop-järjestelmä kokonaan pois päältä, ettei joka käynnistyksen jälkeen tarvitse painaa keskikonsolin painiketta?
Ohjekirjasta en toistaiseksi ole apua löytänyt. :-[
Jos oikein ymmärsin niin kaverilla oli lopettanut start-stop toimintansa kun auton pikkuakku oli hajonnut. Kyseessä 2012 V70 D3. Hänellä oli autossa kaksi akkua. Ehkä siis on mahdollista jos ottaa pikkuakun pois. Tosin en tiedä onko sulla kahta akkua tai miten muuten vaikuttaa akun poisto.
-
Jos oikein ymmärsin niin kaverilla oli lopettanut start-stop toimintansa kun auton pikkuakku oli hajonnut. Kyseessä 2012 V70 D3. Hänellä oli autossa kaksi akkua. Ehkä siis on mahdollista jos ottaa pikkuakun pois. Tosin en tiedä onko sulla kahta akkua tai miten muuten vaikuttaa akun poisto.
Se pikku akku on juurikin s/s järjestelmää varten.
-
Ei taida olla oikotietä onneen. Elleivät suostu koodaamaan pois merkkiliikkeessä.
Omassa entisessä lastutuksen yhteydessä ohjelmoitiin egr pois käytöstä ja samalla nukahti s/s toiminto vaatii egr toiminnan siihen.
en usko että merkkiliikkeessäkään on laitteita tuon pois koodaamiseen, se kun vaikuttaa auton päästöarvoon.
-
en usko että merkkiliikkeessäkään on laitteita tuon pois koodaamiseen, se kun vaikuttaa auton päästöarvoon.
Hälytysajoneuvoon kysyin kerran start-stopin ottamista pois käytöstä. Siihen onnistuisi koska päästöillä ei ole merkitystä veroihin ym. Olisi pitänyt tehdä koripajan kautta ennen rekisteröintiä joten jäi tekemättä. Eivät suostuneet tekemään pelkän huollon yhteydessä. Ei siis varmaan siviilivehkeisiinkään sitä tehdä.
-
Toisella merkillä on otettu asiakkaan pyynnöstä pois tuo käytöstä...
-
Se pikku akku on juurikin s/s järjestelmää varten.
Mullakaan ei ole s/s viime aikoina 'häirinnyt'. Mittaristossa ei mitään vikailmoitusta tms. näy.
Missä tuo pikkuakku on ja onkohan kyseessä OBD2:ssä näkyvä katsastuksen hylkyperuste - Ainakaan ELM327 BT-adapteri ei näytä mitään koodeja?
-
Kiitos vastauksista!
Ehkä tuon kanssa on sitten vaan elettävä ja muistaahan sen painaa pois, kun ensimmäisen kerran sammuu.
-
Hmmm, onnistuisikohan s/s huijaaminen laittamalla pikkuakun johtoon pari diodia, jolloin järjestelmä olettaisi ko. akun olevan 0.7V vaajaa.
-
VDASH ohjelmalla näyttäisi kyllä löytyvän ohjelmointivalikko että sais pois. Onko kukaan testannut?
-
Itse tottunut pari vuoden aikana jo niin hyvin tuohon S/S S*"pois kuittaukseen" S* ettei edes enää useimmiten huomaakaan kun tulee painettua napista se pois aina heti kun olen autoni käynnistänyt. Mielestäni olemattoman pieni vaiva se napin painallus! :D Mutta ymmärrrän jos se >:( riepoo! >:(
-
Onko aloittajan auto nelipyttyinen eli VEA? Vai onko viimeisissä viisipyttyisissäkin ollut S&S?
-
Onko aloittajan auto nelipyttyinen eli VEA? Vai onko viimeisissä viisipyttyisissäkin ollut S&S?
Auto on 5-pyttyinen, 2.4 litrainen versio ja tuo kiusankappale siitäkin löytyy. ;D
-
Tuo S&S löytyy jo 2013 V40 D3 viisipyttyisestä. 2016 V60 D4 AWD löytyy kans, mutta aika nopeasti sen poiskytkemiseen on jo tottunut. :pomo:
-
V60 D3 -12 ja 99% tulee tökättyä pois päältä ennen kun lähtee liikenteeseen.
Turrvavyön kun ottaa pilarista ja laittaa paikoileen tulee heti perään laitettua SS pois päältä.
-
Minkä ihmeen takia S&S pitää ottaa pois päältä? Turhake se on, mutta eipä siitä mitään haittaakaan ole.
V90:ssä ei muuten juurikaan tiedä, onko moottori käynnissä vai ei. Kait tärinä hieman vähenee, mutta äänestä ei välttämättä huomaa, jos radio on päällä.
Pitääkö sähköautoaikana laittaa joku pörinä tulemaan kaiuttimista, että vaikuttaisi kuin auto olisi käynnissä?
-
eipä siitä mitään haittaakaan ole.
Veikkaan että on haittaa. Valmistajien mukaan ei tietenkään ole koska sillä saadaan malliston päästöt luokitettua pienemmiksi :) Tosin sekin lysti vissiin loppuu WLTP myötä.
En tiedä miten voitelu on varmistettu mutta vaikka se puoli olisikin jollain konstilla saatu kuntoon niin fakta on että polttomoottori on suunniteltu käymään kuten myös apulaitteet ja niiden käyttö
-
Veikkaan että on haittaa. Valmistajien mukaan ei tietenkään ole koska sillä saadaan malliston päästöt luokitettua pienemmiksi :) Tosin sekin lysti vissiin loppuu WLTP myötä.
En tiedä miten voitelu on varmistettu mutta vaikka se puoli olisikin jollain konstilla saatu kuntoon niin fakta on että polttomoottori on suunniteltu käymään kuten myös apulaitteet ja niiden käyttö
Minulla on sama käsitys ja siksi ketjun aloitinkin. Ei varmaan tee hyvää käynnistellä kylmää mottoria jatkuvasti esim. jonossa.
-
Eihän se kylmänä stoppaa.. eikä pakkasella..
-
Säästää ainakin starttia ja akkua kun laittelee päältä pois.
-
Kylmänä ei sammu, akku tyhjänä ei sammu, sammuu tyhjäkäynnillä eli ei vaikuta voiteluun, liian kuumana ei sammu...
Ainoa "haitta" on starttimoottorin kuluminen, mutta se on mitoitettu kolminkertaiselle käytölle perinteiseen verrattuna. En oo kuullu, että olis keneltäkään vielä s&s autosta startti hajonnu.
-
sammuu tyhjäkäynnillä eli ei vaikuta voiteluun
Öljynpaine on nolla kun moottori sammuksissa. Vai onko tähän keksitty joku ratkaisu?
-
Ihan turhake koko keksintö! Jos ei olisi ollut vakiona ja kysyttäessä sanottiin ettei ilman tuota S/S toimintoa pystytä minulle uutta Volvo V70 myymään :idiot2:, joten sanoin "olkoon Vi..... sitten" :2funny: ja niin onkin se ihan (turhake) :nohnoh joka on sitten minut totuttanut nappipelleksi auton käynnistettyäni. :D
-
Ihan turhake koko keksintö!
Niille valmistajille jotka ovat myöhässä tai muuten avuttomia hybriditekniikan kanssa ”keksintö” lienee ollut hyvinkin tärkeä ja tarpeellinen. Ei ole kauhea yllättävää että saksalaiset ovat kunnostatuneet tässä asiassa ::)
-
Öljynpaine on nolla kun moottori sammuksissa. Vai onko tähän keksitty joku ratkaisu?
Miksi moottori sammuksissa pitäisi olla öljynpainetta?
-
Miksi moottori sammuksissa pitäisi olla öljynpainetta?
Normaalisti ei pitäisikään olla kun autoja ei käynnistellä satoja kertoja päivässä. Mutta S&S autojapa käynnistellään. No okei, valmistajat höpöttävät että ”laakereita paranneltu” niin että ne kestävät ilman liiallista kulumista. On se vain merkillistä että vasta nyt keksittiin tai raaskittiin ottaa liukulaakereihin käyttöön tällainen parannus :2funny: Vähän sama homma kuin noissa uusissa eco eco moottoreissa nuo männänrenkaat. Pienikitkaisia, pieni pintapaine, tietysti entistä kestävämpiä..ja syö öljyä ;D
-
Normaalisti ei pitäisikään olla kun autoja ei käynnistellä satoja kertoja päivässä. Mutta S&S autojapa käynnistellään. No okei, valmistajat höpöttävät että ”laakereita paranneltu” niin että ne kestävät ilman liiallista kulumista. On se vain merkillistä että vasta nyt keksittiin tai raaskittiin ottaa liukulaakereihin käyttöön tällainen parannus :2funny: Vähän sama homma kuin noissa uusissa eco eco moottoreissa nuo männänrenkaat. Pienikitkaisia, pieni pintapaine, tietysti entistä kestävämpiä..ja syö öljyä ;D
Ei nyt pidä sekoittaa kylmäkäynistystä ja lämpimän moottorin käynnistystä keskenään. Ei ne laakerit minuutissa kuivaksi ehdi.
Männänrengaspulmat taas johtuvat pääasiassa liian pitkästä öljynvaihtovälistä ja pakokaasujen takaisinkierrätyksestä.
-
Ei nyt pidä sekoittaa kylmäkäynistystä ja lämpimän moottorin käynnistystä keskenään. Ei ne laakerit minuutissa kuivaksi ehdi.
Männänrengaspulmat taas johtuvat pääasiassa liian pitkästä öljynvaihtovälistä ja pakokaasujen takaisinkierrätyksestä.
Kylmä tai lämmin niin liukulaakereissa on "metal-to-metal" samantien kun paine katoaa. Ominaisuus.
Jotenkin nuo uudet eco eco syö öljyä kun taas aiemmat ei. Samaan aikaan selostetaan et on ring set on uudistettu ja kitkaa vähennetty ::)
-
Kylmä tai lämmin niin liukulaakereissa on "metal-to-metal" samantien kun paine katoaa. Ominaisuus.
Koitapa kastaa peukalo ja etusormi moottoriöljyyn ja ala hieroa sormia yhteen. Laita kello käyntiin. Pysäytä kello, kun sormet eivät enää tunnu liukkailta. Saat selville miten kauan voitelu toimii ilman paineistusta. "Samantien" on yllättävän pitkä aika tässä asiayhteydessä.
-
Kyllähän se ihan turhake on.
Se on ainakin varmaa että jokainen turha käynnistys vie aina lähemmäs korjaamoa.....korjaamot tekee tiliä.
Päästöarvo kikkailua ei muuta.
On sattunut nokkaketjun katkemisiakin. Jokainen käynnistys on rasite moottorille,startille ja akulle niin pois lähtee tuo toiminto se on varmaa.
Ympäristövaikutukset päästöihin on varmasti negatiiviset kun pitää uutta osaa ostella sen vuoksi ja käynnistysvaiheen päästötkin tekee piikin oli kylmä tai lämmin ilma.
-
Koitapa kastaa peukalo ja etusormi moottoriöljyyn ja ala hieroa sormia yhteen. Laita kello käyntiin. Pysäytä kello, kun sormet eivät enää tunnu liukkailta. Saat selville miten kauan voitelu toimii ilman paineistusta. "Samantien" on yllättävän pitkä aika tässä asiayhteydessä.
Höpsis. Tämähän on ihan perus yleissivistystä:
"Suurien kuormituksien liukulaakerit, tyypillisenä esimerkkinä auton- ja muiden pienien nelitahtimoottorien runko- ja kiertokangenlaakerit, vaativat jatkuvaa voiteluöljyn tuontia ulkoisella öljypumpulla. Käynnistettäessä liukulaakerissa on metallinen kosketus, jollei öljyä paineisteta."
-
Höpsis. Tämähän on ihan perus yleissivistystä:
"Suurien kuormituksien liukulaakerit, tyypillisenä esimerkkinä auton- ja muiden pienien nelitahtimoottorien runko- ja kiertokangenlaakerit, vaativat jatkuvaa voiteluöljyn tuontia ulkoisella öljypumpulla. Käynnistettäessä liukulaakerissa on metallinen kosketus, jollei öljyä paineisteta."
Siis joku pieni kiinalainen pyyhkii laakeripinnat asetonilla öljyttömäksi heti kun S&S aktivoituu...? :idiot2:
-
Kyllä täällä on taas insinöörejä ja mekaanikkoja ollu vauhdissa. Vois aatella ettei juuri olenkaan olisi täällä ajossa S/S funktiolla olevia autoja.
Kokeilaa laittaa b230 käyntiin pari kertaa ilman öljyjä niin eikö se oo sama asia jos se kerran pakenee sieltä laakeri pinnalta sammutuksen jälkeen. :o
-
Kyllä täällä on taas insinöörejä ja mekaanikkoja ollu vauhdissa. Vois aatella ettei juuri olenkaan olisi täällä ajossa S/S funktiolla olevia autoja.
Kokeilaa laittaa b230 käyntiin pari kertaa ilman öljyjä niin eikö se oo sama asia jos se kerran pakenee sieltä laakeri pinnalta sammutuksen jälkeen. :o
No, ainakin niitä ingenjöörejä...
Ei löydy kyseistä kotteroa, mutta vahva veikkaus on, että b230 käy ja kukkuu ainakin 5-10 min tyhjäkäyntiä ilman öljyjä ennen kuin leikkaa kiinni.
-
No, ainakin niitä ingenjöörejä...
Ei löydy kyseistä kotteroa, mutta vahva veikkaus on, että b230 käy ja kukkuu ainakin 5-10 min tyhjäkäyntiä ilman öljyjä ennen kuin leikkaa kiinni.
Ei vaan tarkoitin lähinnä tätä kritiikkiä S/S toiminnosta.
Ketut se mitään moottoreita riko, mut tietäjiä riittää se oli lähinnä heitto et siitä kokeilee starttailua jos ei muka voitele. :nohnoh
Ymmärrän että S/S käyttö ärsyttää jos hämmentää itse lootaa. Kuka sitä ropsutusta jaksaa kuunnella. Ite ainakaan.
-
Ei vaan tarkoitin lähinnä tätä kritiikkiä S/S toiminnosta.
Ketut se mitään moottoreita riko, mut tietäjiä riittää se oli lähinnä heitto et siitä kokeilee starttailua jos ei muka voitele. :nohnoh
Ymmärrän että S/S käyttö ärsyttää jos hämmentää itse lootaa. Kuka sitä ropsutusta jaksaa kuunnella. Ite ainakaan.
Ei S&S tietenkään riko mitään. Eniten se ärsyttää niitä, kellä toimintoa ei ole omassa autossa tai on juuri pari päivää sitten hankkinut auton, jossa on. Viikossa viimeistään tottuu...
-
Minkä ihmeen takia S&S pitää ottaa pois päältä? Turhake se on, mutta eipä siitä mitään haittaakaan ole.
Bi-fuel autot käynnistyvät aina bensalla. Niin sanoo ainakin ohjekirja, enkä ole löytänyt mistään tietoa, että S&S-järjestelmän käynnistyksessä tilanne poikkeaisi. Auto siis kuluttaa tarpeettomasti bensaa joka käynnistyksellä. Näissä autoissa S&S pitäisi ehdottomasti saada pysyvästi pois päältä.
-
Bi-fuel autot käynnistyvät aina bensalla. Niin sanoo ainakin ohjekirja, enkä ole löytänyt mistään tietoa, että S&S-järjestelmän käynnistyksessä tilanne poikkeaisi. Auto siis kuluttaa tarpeettomasti bensaa joka käynnistyksellä. Näissä autoissa S&S pitäisi ehdottomasti saada pysyvästi pois päältä.
Niin... paitsi moottorin ollessa sammuksissa ei kulu yhtään bensaa, etanolia, dieseliä, kaasua tai sähköä moottorin pyörittämiseen. Sehän on koko S&S toiminnon idea.
-
Onko mahdollista kytkeä vm. 2016 XC70:ssä start/stop-järjestelmä kokonaan pois päältä, ettei joka käynnistyksen jälkeen tarvitse painaa keskikonsolin painiketta?
Ohjekirjasta en toistaiseksi ole apua löytänyt. :-[
Jos aihe on vielä ajankohtainen: sama heppu, joka myy V70/XC70 pre-facelifteihin takavalomodausta (https://www.youtube.com/watch?v=wfV309P-Sfg) (niin, että myös takavalojen yläosa palaa), on tehnyt myös tuohon tarkoitukseen moduulin:
https://youtu.be/ORzxJnNt5uA (https://youtu.be/ORzxJnNt5uA)
Latest module v4.0!
Allows closing the tailgate from remote or interior button and disabling the Start/Stop function on your Volvo.
No more disassembling the tailgate trim. Just connect the module to diagnostic port (OBD2) and enjoy the features of the module.
Module compatibility:
V70,XC70 MY2008-MY2017
XC60 MY2013-MY2017
V60, S60, V40CC all cars with Start/Stop function.
To purchase or any questions and compatibility email your VIN to:
moduleorder@gmail.com
Module v4.1 for VOLVO
with three features:
1. This module will disable the Start/Stop function.
It will protect your starter and battery from premature wear.
2. Make it possible to close the tailgate from the remote key fob or interior button.
Remote close tailgate function works only on cars equipped with power tailgate option.
3. Unlocking doors after stop engine.
This function will operate only on XC70/V70 MY2012-MY2017 , XC60 MY2013-MY2018.
Will work on the following:
1. XC70 MY2008-MY2017
2. V70 MY2008-MY2017
3. XC60 MY2013-MY2018
4. V60, S60 all cars with Start/Stop function.
5. V40, V40CC all cars with Start/Stop function. The module operates in cars which are without a disable button Start/Stop on the central panel (it was added in the version of the module 4.1).
Pricing:
Module v4.1 - 100 euro
Shipping from Russia to Worldwide with tracking - 10 Euro
Payment: PayPal
Takes 2-3 weeks.
Easy plug and play Installation:
https://youtu.be/ORzxJnNt5uA
Minulla ei ole tuosta start/stopin poistavasta moduulista omakohtaista kokemusta, koska omassa autossani ei ole start/stopia, mutta tilasin hepulta takavalojen yläosat sytyttävän moduulin. Toimitus kesti pari viikkoa, moduuli asentui helposti Youtube-videon ohjeita noudattaen ja toimii.