Autoracing  KL-varaosat

Mikä akku V70 D3 -16 aut.

  • 6 Vastauksia
  • 2956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ekavolvo1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Mikä akku V70 D3 -16 aut.
« : 11.09.2018, 07:56:39 »
Auto ilmoittelee alhaisesta akun tasosta, kokeilin ladata käynnistysakkua muttei se ota virtaa vastaan.

Kellään hyviä/huonoja kokemuksia akuista ko. autoon? Täytyykö olla tosiaan AGM-akku niinkuin käsikirja sanoo?
« Viimeksi muokattu: 11.09.2018, 08:41:47 kirjoittanut ekavolvo1 »

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Mikä akku V70 D3 -16 aut.
« Vastaus #1 : 11.09.2018, 08:02:09 »
Täytyy olla, 70Ah AGM oli mulla D4 2014

Todennäköisesti on samanlainen sulla omassa. Konepelti auki ja saat akkukotelon kannet pois 30sec aikaan. Tarviin ristipää ruuvimeisselin. :)

Saat tarkastettua sen koon.

Ja se Start/Stop akku ei oo kuulemma koskaan menehtynyt. Vaan iso akku on. Eikä siihen "mopo" akkuun saa syöttää virtaa se ottaa virtansa isolta. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa ekavolvo1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä akku V70 D3 -16 aut.
« Vastaus #2 : 11.09.2018, 08:07:10 »
Joo, otin kyllä irti akkukotelon auki kun latasin akkua. En siis ladannut tuota apuakkua.  :)
Lähinnä kiinnostaa kokemukset akuista, tekisi mieli ostaa mahdollisimman iso mikä tuonne koteloon mahtuu.

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä akku V70 D3 -16 aut.
« Vastaus #3 : 11.09.2018, 09:01:02 »
Mulla D4:sen akkukotelossa olisi vähän tilaa, menisikohan sinne napsun isompi? Nopeesti mulkaistuna motonetin akkuvalikoimasta 70 ja 77Ah akut on 278mm pitkiä ja isommat 313mm tai 315mm. Tosin ei tuolla voita kuin noin 10Ah, lieneekö merkitystä.

mk2 volvossa alkup Varta kesti 7v, mutta Passatissa alkup vain 4v ja tarvikkeena ostettu (ei AGM) ehti olemaan mulla 6v ja oli vielä hyvässä iskussa. Eli kun aika tulee niin itse laittan todennäköisesti Vartan. Passatissa oli kyllä webastolle oma akku.

Poissa Diesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä akku V70 D3 -16 aut.
« Vastaus #4 : 11.09.2018, 14:14:24 »
Kysy kuitenkin uutta akkua myös Volvo kaupasta.
Saat varmasti autoosi oikean akun ja todennäköisesti kohtuu hintaan.
Niin ja aina näin syksyllä tulee Volvo kauppoihin jotain akku tarjouksiakin.

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä akku V70
« Vastaus #5 : 08.10.2018, 12:31:17 »
Lainataan aihetta..

Auto seisoi 2vkoa työmatkan aikana tallissa ja viikonloppuna ajelin ihan normaalisti lähipyöritystä ja yhden 60km lenkin. Start&stop ei aktivoitunut kertaakaan (mistä jo vähän arvelin akun kuntoa) ja tänään aamulla webasto oli sammunut alhaisen jännitteen vuoksi. Onko akku nyt tullut tiensä päähän? -15 vuotinen ja 130tkm ajettuna?

Tuossa aiemmin kehuin Vartaa ja se on edelleen ykkösvaihtoehto. Onko muita suosituksia? Siniseltä pitää tietty kysyä alkuperäistä (Varta?) jos vaikka olisi tarjouksia

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Mikä akku V70 D3 -16 aut.
« Vastaus #6 : 09.10.2018, 20:17:31 »
Mulla D4:sen akkukotelossa olisi vähän tilaa, menisikohan sinne napsun isompi? Nopeesti mulkaistuna motonetin akkuvalikoimasta 70 ja 77Ah akut on 278mm pitkiä ja isommat 313mm tai 315mm. Tosin ei tuolla voita kuin noin 10Ah, lieneekö merkitystä.

mk2 volvossa alkup Varta kesti 7v, mutta Passatissa alkup vain 4v ja tarvikkeena ostettu (ei AGM) ehti olemaan mulla 6v ja oli vielä hyvässä iskussa. Eli kun aika tulee niin itse laittan todennäköisesti Vartan. Passatissa oli kyllä webastolle oma akku.

Itse sain 95Ah AGM akun mahtumaan XC60 Volvoon. Piti vain korkeampi kansi hommata. Oisko ollu kolmisen kymppiä se kansi. Sama kansi sopii muistini mukaan myös V70 notta ehkä siihenkin saa laitettua ns. kunnon akun :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy