Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?

  • 18 Vastauksia
  • 8206 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #15 : 25.08.2020, 22:12:49 »
Eikä jostain syystä määräaikaishuollossa merkitä huoltovihkoon ko. vaihtoa, vaikka se olisikin suoritettu. Lyödään vain leima ja kilometrkimäärä sekä työtilausnumero. Itse aina kyselen sitten Volvolta tarkemmat huoltotiedot, että mitä mihinkin työtilausnumeroon sisältyy, joten kyllä niitä askiöljyjä on vaihdettu, jos on merkkihuollossa huollettu.

Mulla on aina merkitty vihkoon kun on vaihdettu. Siis sinisellä. Silloinkin kun käyttivät laatikon halki ja vaihtoivat sisäiset tiivisteet ja suodattimen, tuli vain merkintä ”vaihteistoöljy” eikä mitään muuta :D
« Viimeksi muokattu: 25.08.2020, 22:20:08 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #16 : 25.08.2020, 22:19:23 »
Minä poika vaihdatutin ohjaustehostimen nesteetkin jossain 150tkm kohdalla. Ettei mee rikki ja toimis hyvin ;D Ehkä se tosiaan hieman pehmeämmin toimii nyt
Olen muutamalta eri pajalla kysellyt ohjaustehostimen manuaalilaatikon öljynvaihtoa, mutta jostain syystä ei haluta tarjota  :o Onko nuo sitten niin 'eksoottisia' hommia ettei haluata riskeerata urakkahinnoittelua...

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #17 : 25.08.2020, 22:24:21 »
Olen muutamalta eri pajalla kysellyt ohjaustehostimen manuaalilaatikon öljynvaihtoa, mutta jostain syystä ei haluta tarjota  :o Onko nuo sitten niin 'eksoottisia' hommia ettei haluata riskeerata urakkahinnoittelua...

Siis ohjaustehostimen ja manuaalilaatikon öljynvaihto? Oletko kysynyt siniseltä? Siellä ainakin tehostimen öljyt vaihtoivat mukisematta rahaa vastaan. Siinä rytäkässä tehtiin kyllä muutakin. Muistelen että mekaanikko hieman oli ehkä yllättynyt pyynnöstä, jäi sellainen fiilis. Johtui ehkä siitä että lista pitkä ja laskua oli tulossa kiitettävästi muutenkin..

Edit: Tehostimen öljyt vaihtaa kätevästi itsekin sen säiliön kautta. Imaiset säiliön tyhjäksi, uutta tilalle, auto käyntiin ja kääntelet rattia severta että neste vaihtuu säiliössä. Toista niin monta kertaa kun uutta nestettä on laitettavaksi. Itse käytin vain yhden Volvo nestepullon
« Viimeksi muokattu: 25.08.2020, 22:35:53 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #18 : 01.09.2020, 23:50:36 »
Vannoutuneena V70- ja S80-mallien ihailijana ja 14 vuotta myös käyttäjänä hämmästelen mitä kaikkea löytyy "uudemmista" malleista?

Kyse on siis vuosien 2008-2012 tienoilta ja autona V70. Moottorivaihtoehdoista kiinnostavimpia lienevät D5, D3 ja bensaversiot 2,4 vaparina (liekö?) ja 2,4 bensa turbolla.

Automaattilaatikko on vaihtunut ainakin. Onko uudempi parempi? Ajokokemukset ovat vaihtelevia. Vanhempi, vm:n 2003, 2005 ja 2006 laatikko on jämäkämpi ja vähemmän tempova, arvelisin.

Miten lie laatikoiden kestoissa eroja?

Uudemmissa kori saattaa olla hieman köykäisempi, mutta ajo-ominaisuudet ovat erittäin OK.

Millaisia kokemuksia ja faktatietoja on muilla?

Automaattilaatikko oli jo kakkoskorisissa D5-malleissa kahdessa viimeisessä vuosimallissa 2006 ja 2007 sama TF-80SC kuin kolmoskorisissa suurimman osan mallisarjaa. Nelisylinterisissä ja VEA-moottorisissa oli sitten eri vaihteistot.

Faktatietoja V70/XC70:

2008 - eka vuosimalli, tarjolla moottorit:
2.5T (200 hv / 300 Nm, B5254T6) (vain V70)
3.2 (238 hv / 320 Nm, B6324S)
T6 AWD (285 hv / 400 Nm, B6304T2)
2.4D (163 hv / 340 Nm, D5244T5)
D5 (185 hv / 400 Nm, D5244T4)

2009 - uusia moottoreita (kaikki vain V70):
2.0 (145 hv / 190 Nm, B4204S3)
2.0F (145 hv / 190 Nm, B4204S4)
2.5FT (200 hv / 300 Nm, B5254T8)
2.0D (136 hv / 320 Nm, D4204T)

2010 - moottorivalikoima uudistettiin 2.5T, 2.5FT, 2.4D ja D5 osalta, 1.6 DRIVe sekä 2.5FT AFV (kaasumuunnos) uutena tarjolle:
2.5T (231 hv / 340 Nm, B5254T10)
2.5FT (231 hv / 340 Nm, B5254T11)
1.6D DRIVe (109 hv / 240 Nm, D4164T)
2.4D (175 hv / 420 Nm, D5244T14) (myös XC70)
D5 (205 hv / 420 Nm, D5244T10) (myös XC70)

2011 - Premium Soundin kaiutinvalmistaja vaihtui Dynaudio -> Audyssey, uusia moottoreita:
2.0T (203 hv / 300 Nm, B4204T6)
3.2 (245 hv / 320 Nm, B6324S5) (myös XC70)
T6 (304 hv / 440 Nm, B6304T4) (myös XC70)
D3 (163 hv / 400 Nm, D5204T2) (myös etuvetoinen XC70)
D3 AWD (163 hv / 420 Nm, D5244T16) (myös XC70)

2012 - R-Design muuttui paketista varustetasoksi, sisustan facelift, RTI-navin tilalle Sensus (ei Connect), moottorivalikoiman isompi uudistus (vuosimallin 2011 moottoreista ainoastaan T6 jäi ennalleen):
T4 (V70) (180 hv / 240 Nm, B4164T)
T4F (V70) (180 hv / 240 Nm, B4164T2)
T5 (V70) (240 hv / 320 Nm, B4204T7)
DRIVe (V70) (115 hv / 270 Nm, D4162T)
D3 / DRIVe (XC70) (163 hv / 400 Nm, D5204T3)
D3 AWD (XC70) (163 hv / 420 Nm, D5244T17)
D5 man. (215 hv / 420 Nm, D5244T11)
D5 aut. (215 hv / 440 Nm, D5244T15)

2013 - automaatin vaihdevipu vaihtui samanlaiseksi kuin facelifteissä, Driver Supportiin liikennemerkkien tunnistus ja automaattiset kaukovalot, DRIVe nimettiin uudelleen D2:ksi (V70) ja edellisvuoden D3 nimettiin uudelleen D4:ksi, moottorivalikoima:
T4 (V70) (180 hv / 240 Nm, B4164T)
T4F (V70) (180 hv / 240 Nm, B4164T2)
T5 (V70) (240 hv / 320 Nm, B4204T7)
3.2 (245 hv / 320 Nm, B6324S5) (ei Suomessa)
T6 AWD (304 hv / 440 Nm, B6304T4)
D2 (V70) (115 hv / 270 Nm, D4162T)
D4 (163 hv / 400 Nm, D5204T3)
D4 AWD (XC70) (163 hv / 420 Nm, D5244T17)
D5 man. (215 hv / 420 Nm, D5244T11)
D5 aut. (215 hv / 440 Nm, D5244T15)

2014 - facelift: uudet etu- ja takavalot, etusumuvalot korvattiin LED-päivävaloilla, uusi etumaski ja mittaristo, takaluukkuun kromilista, Sensus vaihtui Sensus Connectiksi, uudet VEA-moottorit 8-vaihteisen automaatin kanssa tarjolle etuvetoisiin V70-malleihin, automaattivaihteiseen D4:ään lisää tehoa (muut moottorit säilyivät ennallaan):
T5 (245 hv / 350 Nm, B4204T11)
D4 (181 hv / 400 Nm, D4204T5)
D4 AWD (181 hv / 420 Nm, D5244T12)

2015 - moottorivalikoima säilyi ennallaan, Premium Soundin kaiutinvalmistaja vaihtui Audyssey -> Harman/Kardon.

2016 - uusia moottoreita: VEA T4, D2 ja D3 sekä T5 Bi-Fuel. 6-sylinteriset bensakoneet poistuivat valikoimasta kokonaan, ainoat jäljelle jääneet 5-sylinteriset mallit D4 AWD (V70) sekä D4 AWD ja D5 AWD (XC70). D5 AWD sai viisi lisähevosvoimaa, kaikissa malleissa start/stop-järjestelmä. Uudet moottorit:
T4 (V70) (190 hv / 300 Nm, B4204T19)
D2 (V70) (120 hv / 280 Nm, D4204T20)
D3 (V70) (150 hv / 320 Nm, D4204T9)
T5 AWD (XC70) (249 hv / 360 Nm, B5254T14)
T5 AWD (XC70) (254 hv / 360 Nm, B5254T12)
D5 AWD (XC70) (220 hv / 440 Nm, D5244T20)

Ocean Race -erikoismallit olivat tarjolla vuosimalleina 2009 ja 2012 (väreissä 706 Ocean Blue tai 477 Electric Silver), Classic vuosimallina 2016.

Suomi-hinnastot/esitteet:

V70:
2008
2009
2010
2011
2012
2012 Ocean Race
2015
2016 Classic Business

XC70:
2010
2012
2014
2016 Classic

Jos jollakulla sattuu olemaan tallessa minulta puuttuvat PDF-esitteet (V70 vuosimallit 2013, 2014 ja 2016 sekä XC70 vuosimallit 2008, 2009, 2011, 2013 ja 2015), saa vinkata yv:llä  ;)
« Viimeksi muokattu: 02.09.2020, 00:06:38 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

 

Samppasport  Futurez