Autodiagnoosi  Carcom Oy

Outo ulina etenkin moottorijarruttaessa

  • 3 Vastauksia
  • 1609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anzmo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Outo ulina etenkin moottorijarruttaessa
« : 10.10.2018, 21:05:37 »
Moi,

Lyhyen aikaa olen sivua lurkkaillu, uudemman Volvon hankinta ollu jo tovin mielessä ja nyt eilen kävin tuon hakemassa. Vuoden 2006 V70 vaihtui 2012 V60, ajokilometrejä hiukan yli puolet vähemmän ja nykyinen kilometrimäärä on 205 000. Aloituspostauksen olisin paljon mielummin laittanut ihan muualle kuin "Korjaamopuolelle", mutta nyt kävi näin.  ;D Konepellin alta löytyy D3 160hp automaatti.

Elikkä auto pitää kummaa ulinaa erilaisissa tilanteissa. Monesti moottorijarruttaessa, nopeuksissa 50-90 km/h, ehkä hieman kiihdyttäessäkin, voi että peittyykö ääni sitten käyntiääneen tai rengasmeluun vai katoaako kokonaan. Jollain tavalla äänen ilmeneminen on sen verran satunnaista, etten tarkkaa vielä vuorokauden perusteella osaa kategorisoida missä tilanteessa tämä tapahtuu. Enkä osaa myös tarkkaan paikallistaa mistä ääni tulee.

Elikkä foorumia olen yrittänyt tässä penkoa läpi ja muutamasta postauksesta oppineena nauhotin tuota ulinaa. Kuuluu aika huonosti, joten äänet kaakkoon. Alkaa noin 15 sekunnin kohdalla, nousin ramppia moottorijarruttaessa 100km/h -> 20km/h

https://www.dropbox.com/s/7r1iwhnkfva6mjt/AUDIO-2018-10-10-16-01-26.mp3?dl=0

Olisiko jolla kulla ideaa, mistä tätä lähtisi purkamaan? Rasittavaa kun ajoi vasta ulos autoliikkeestä ja siellä koeajolla en huomannut moista. Nyt vasta pisti silmään myös ettei automaattilootan nesteitä ole ilmeisesti koskaan vaihdettu.

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Outo ulina etenkin moottorijarruttaessa
« Vastaus #1 : 10.10.2018, 21:46:49 »
Linkki ei toimi ainakaan minulla.
Omani kun ostin piti renkaat eri nopeuksilla "ulinaa".
Nokian hakka 215/55/16 olikohan 97 kantavuus, nopeusluokka tais olla Wja XL. Pari vuotta vanhat.
Meni hermot noihin ja nyt alla goodyear efficientgrip performance sama rengaskoko kantavuus 93 nopeusluokka V.
Omassa hävisi epämääräset ulina rengaiden vaihdolla.
Voihan tuo muustakin johtua.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa Anzmo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Outo ulina etenkin moottorijarruttaessa
« Vastaus #2 : 10.10.2018, 22:04:08 »
Linkki ei toimi ainakaan minulla.
Omani kun ostin piti renkaat eri nopeuksilla "ulinaa".
Nokian hakka 215/55/16 olikohan 97 kantavuus, nopeusluokka tais olla Wja XL. Pari vuotta vanhat.
Meni hermot noihin ja nyt alla goodyear efficientgrip performance sama rengaskoko kantavuus 93 nopeusluokka V.
Omassa hävisi epämääräset ulina rengaiden vaihdolla.
Voihan tuo muustakin johtua.

Toimiikohan kenelläkään? Itseasiassa itsellä täysin samat renkaat alla, joten tämähän olisi mahtavaa jos tuolla korjaantuisi. Kiitos vinkistä. Oon jo maalaillu pirut seinille loppusuoralla olevasta laatikosta. Voisin kokeilla talvirenkaiden alle laittoa jos vaikuttaisi jollakin tavalla. Ei paljoa helpota kun autotietämys hyvin lähellä nollaa.

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Outo ulina etenkin moottorijarruttaessa
« Vastaus #3 : 10.10.2018, 22:42:04 »
Talvirenkaiden jälkeen viisaampi.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

 

Kulkukoira  Proturbo