Elekma  Autoracing

Tuore vaihtoauto - Siniselle, oma-apu vai kaverihuolto?

  • 50 Vastauksia
  • 4881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuore vaihtoauto - Siniselle, oma-apu vai kaverihuolto?
« Vastaus #45 : 14.09.2020, 22:34:19 »

Auto on pukilla, asiaakseen otetaan yhteyttä: pitäisi/olisi hyvät tehdä sitä sun tätä, laitetaanko kuntoon. Sillä samalla hetkellä on tehtävä päätös, arvelen useimpien sanovan 'öö, kaippa se on kuntoon laitettava'. Lopputulos ei ollutkaan niin edullinen :-(

Eiköhän tuota nyt tapahdu ihan missä autohuollossa tahansa ja niinhän sen pitääkin mennä, jos vika on ilmennyt, niin kysytään asiakkaalta, että haluaako hän että vika korjataan vai ei. Ja nämä "öö, kaippa se on..." tyypit tuskin ovat sitten viemässä autoa mihinkään muuallekaan huoltoon, joten kuntoonhan se auto on jossain laitettava.

Koskaan en ole itse Essentialin yhteyteen mitään lisähommia ottanut. Aina ovat ennen huoltoa kysyneet ja allekirjoitettavaan työlappuun laittaneet ruksin, että lisätöitä ei tehdä. Ja aina on huollon jälkeen mahdolliset "viat" listattuna sitten laskun perään, joten on helppo kävellä johonkin edullisempaan liikkeeseen ja mennä vaihdattamaan "kuluvia osia", koska tietää jo valmiiksi tarkalleen, että mikä osa on vaihtokunnossa.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuore vaihtoauto - Siniselle, oma-apu vai kaverihuolto?
« Vastaus #46 : 14.09.2020, 23:16:58 »
Taitaa raitisilmasuodatin vaihtua myös.

Mutta joo, Essentialiin kannattaa asennoitua valmiiksi. Sanoo viedessä ettei mitään lisätöitä kysymättä, ja kun soitto tulee on valmiina sanomaan "Ahaa, sellaista löytyi, no ei laiteta tällä kertaa, sovin sille myöhemmin ajan erikseen".

Raikkari ei kuulu essential huoltoon. Myydään erikseen noin 80e hintaan.

Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuore vaihtoauto - Siniselle, oma-apu vai kaverihuolto?
« Vastaus #47 : 15.09.2020, 06:19:32 »
Kyllä tuon ikäiseen autoon voi helposti tehdä perus öljynvaihdot ja suodattimien vaihdot itse tai tutun kautta. Ei mielestäni järkeä maksaa maltaita noista yksinkertaisista töistä siniselle kun mikä tahansa muu paja sen pystyy hoitamaan. Varsinkin kun joku raikkarin vaihtokin tyyliin 80€..tsiisus.

Itse ainakin oppinut että sinisellä reilusti kalliimmat hinnat kuin muualla.
Toki heillä on parempi vikadiagnostiikka ja pääsee varmaan käsiksi paremmin moduuleihin mutta noita ei pitäisi tarvita ihan normi öljynvaihdoissa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Tuore vaihtoauto - Siniselle, oma-apu vai kaverihuolto?
« Vastaus #48 : 15.09.2020, 07:22:06 »
Edelleen omasta mielestä tuo Volvon hinausturva + sijaisauto on hyvä lisä. Se tulee tuossa Essential huollossa mukana. Siinä ei vaihdeta mitään ilmansuodattimia, mutta muuten sama kuin normi määräaikaishuolto. Määräaikaishuolto muutakin kuin pelkkä öljyn vaihto.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

DiltWasney

  • Vieras
Vs: Tuore vaihtoauto - Siniselle, oma-apu vai kaverihuolto?
« Vastaus #49 : 15.09.2020, 07:27:35 »
Lainaus

Raikkari ei kuulu essential huoltoon. Myydään erikseen noin 80e hintaan.

Joo, mulla meni sekaisin tämä ja yksi paikallisen vuosihuolto.

Muutoin aiheesta.. Tokihan kaiken saa halvemmalla jos tekee itse, tai metsästää sen halvimman palkan laskuttajan. Jokainen arvottaa sen itse minkä arvoiseksi kelpuuttaa, että joku Volvoja sadoittain työkseen koluava tarkistaa autosta muutkin paikat kuin öljyn. Joku luottaa omiin taitoihin, toinen haluaa käyttää ammattilaista. Ei näissä ole yhtä ainoaa ratkaisua.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2020, 07:29:59 kirjoittanut DiltWasney »

Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuore vaihtoauto - Siniselle, oma-apu vai kaverihuolto?
« Vastaus #50 : 15.09.2020, 09:10:12 »
Noh joku taisi mainitakin että jos on kaskovakuutus ja siinä hinaus ni eihän tuo volvon tiepalvelu sitten hyödytä mitään. Minusta vaan merkkiliikkeen hinnat yksinkertaisempiin huoltoihin ei ole kilpailukykyinen. Sitten jos itse tekee ni sen voi tehdä koska vaan eikä tarvitse odotella mahdollisesti viikkoja että pääsee huoltoon.

Mutta kyllä minäkin tulen luultavasti teettämään omaan Volvooni esim jakohihnan vaihdon sinisellä :) ja jos olisi automaattilaatikko niin sen öljyn vaihdot myös.
Mutta moottoriöljyt ja suodattimien vaihdot olen itse opetellut tekemään kun niihin ei periaatteessa edes nosturia tarvitse

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy