Carcom Oy  Elekma

-09 V70 keskusulkko oikuttelee

  • 3 Vastauksia
  • 2283 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
-09 V70 keskusulkko oikuttelee
« : 03.03.2012, 12:52:20 »
Onko raadilla kokemusta keskuslukon oikuttelusta? Eli oireet ovat:
1) pistän ovet lukkoon kaukosäätimestä
2) takaovien lukot 2 kertaa 10:stä aukeavat uudestaan. Eli tappi napsahtaa takaisin ylös.

Murtohälytin menee kyllä päälle. Heitin muksun tarhaan ja palasin autolle. Piti laittaa takki takapenkille ja kun repäisin takaoven auki, alkoi hälytin soimaan. Silloin vasta tajusin, etten ole kakesta avannut ovia ollenkaan...

Minulla oli ennen -01 V70, jossa oli myös loppuvaiheessa samantapaisia ongelmia.
-12 V60 D3A

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: -09 V70 keskusulkko oikuttelee
« Vastaus #1 : 06.03.2012, 15:01:11 »
Viasta en niinkään ikävä kyllä osaa sanoa.
Ruotsissa oli -90 luvulla te3stattu jonkun autolehden toimesta missä kunnossa oli jokusen vuoden vanhat käytetyt autot
ja testi ryhmä törmäsi muutamaan vastaavanlaisen vian omaavaan Volvoon.
Niissä taisi kanssa aukeilla kaikki sivuovet omia aikojaan,  hetken päästä (kakella)lukitsemisen jälkeen.
Tosin jutussa ei kerrottu mistä ko. asia johtuu.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa antsar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: -09 V70 keskusulkko oikuttelee
« Vastaus #2 : 07.03.2012, 20:03:28 »
Viimeksi keskuslukon tempppuilun syy oli kuljettajanoveen tulevassa johtosarjassa, siis korin puoleisessa. Hieman hankala paikka ja vaatii oven irroittamisen jos syy sieltä löytyy, itse oven irroitus ei ole vaikeaa. Suojakumin alla on nippuside jonka alta johto(ja) menee poikki. Tietty lukkolaitteita on saanut vaihtaa ja vikakoodit olisi hyvä lukea ihan ensimmäisenä.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: -09 V70 keskusulkko oikuttelee
« Vastaus #3 : 08.03.2012, 10:37:29 »
Viimeksi keskuslukon tempppuilun syy oli kuljettajanoveen tulevassa johtosarjassa, siis korin puoleisessa. Hieman hankala paikka ja vaatii oven irroittamisen jos syy sieltä löytyy, itse oven irroitus ei ole vaikeaa. Suojakumin alla on nippuside jonka alta johto(ja) menee poikki. Tietty lukkolaitteita on saanut vaihtaa ja vikakoodit olisi hyvä lukea ihan ensimmäisenä.

Auto meneekin webaston takia Keskusautohallille ensi viikolla, joten eiköhän samalla nähdä muutkin vikakoodit.

Itse aloin pähkimään pakkasen vaikutusta tähän ongelmaan. Säilytän autoa tallissa, ja työpaikallakin ajan auton lämpimään talliin. Joten ainakin kylmästä lämpimään siirtyessä voi kosteutta tiivistyä lukkoihin...
-12 V60 D3A

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo