Carcom Oy  Elekma

-09 2.4DA sammui kesken ajon

  • 18 Vastauksia
  • 9350 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: -09 2.4DA sammui kesken ajon
« Vastaus #15 : 25.04.2015, 11:38:49 »
Täällä V70 -08 2.4DA oireilee samankaltaisesti. Viimeviikolla sammui viisi kertaa kesken ajon ja kerran tyhjäkäynnillä. Yhteistä näille se että joka kerran ollut jalka jarrulla ja ratti hieman kääntyneenä eli siis kääntyessä pienessä nopeudessa sammunut. Suoraan ajaessa moottori vaan pätkäisee, vähintään kerran päivässä muttei sammu. Kaikki oireet lämpimänä/haaleana käynnistyksen jälkeen, kylmäkäynnistyksen jälkeen ei ryi eikä sammuile. Vikakoodi TCM-P074468  tulee momentinmuuntimen kytkimen solenoidin epäjatkuvuudesta mutta se johtunee juuri tuosta sammumisesta. Käyntiin rompe lähtee aina heti sammumisen jälkeen, hetki mennään ykkösellä kunnes laatikko taas uskaltaa antaa isompaa vaihdetta. Kilometrit 168t. Siirtopumpun vaihtoon aika varattuna ensiviikolle mutta onkos tuohon muita ehdotuksia vian syyksi? Akun navat putsattu/kiristetty ja moottorin johtosarja on ainakin päällisin puolin ehjä.

Moottoripuolella eikä CEM:ssä koodeja? Noissa on niitä johtosarjavikoja eli ihan pelkkä päälipuolinen tarkastelu ei riitä vaan pitää kaivaa syvemmältä. Siirtopumppuko on oma veikkauksesi ja sen vuoksi se vaihdetaan? Voi se sekin olla, mutta yleensä tyhjäkäynnillä riittää ainetta moottorille vaikka vähän pätkii, täyskaasulla kysytään jo vakaata toimintaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa artisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: -09 2.4DA sammui kesken ajon
« Vastaus #16 : 25.04.2015, 13:02:47 »
ECM-P030400: Sylinterin 4 sytytyshäiriö, 500km ennen ekaa sammumista. Ei oireillut tai ainakaan en huomannut.
ECM-P201561: Imusarjan luistin asentoanturi, 2500km ennen ekaa sammumista. Eli sieltä oli pyörreläppien vipu irronnut.

Tutkiskelin johtosarjaa ja kun siinä ei imuputken alla eikä muuallakaan kulumaa näkynyt olin päättelevinäni mm. tämänkin foorumin
perusteella että pumppu voisi olla seuraavana jonossa. Soittelin vielä merkkikorjaamolle kysyen yleisintä vikaa tuohon sammuilemiseen
ja sieltäkin tuli pumppu vastaan. Kuitenkin viikon mittaan ilmeni että sammuu aikalailla samoissa olosuhteissa joka kerta. Pitänee vielä
suolistaa se johtosarja.

Poissa artisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: -09 2.4DA sammui kesken ajon
« Vastaus #17 : 01.05.2015, 21:46:34 »
Moottoripuolella eikä CEM:ssä koodeja? Noissa on niitä johtosarjavikoja eli ihan pelkkä päälipuolinen tarkastelu ei riitä vaan pitää kaivaa syvemmältä. Siirtopumppuko on oma veikkauksesi ja sen vuoksi se vaihdetaan? Voi se sekin olla, mutta yleensä tyhjäkäynnillä riittää ainetta moottorille vaikka vähän pätkii, täyskaasulla kysytään jo vakaata toimintaa.
ECM-P030400: Sylinterin 4 sytytyshäiriö, 500km ennen ekaa sammumista. Ei oireillut tai ainakaan en huomannut.
ECM-P201561: Imusarjan luistin asentoanturi, 2500km ennen ekaa sammumista. Eli sieltä oli pyörreläppien vipu irronnut.

Tutkiskelin johtosarjaa ja kun siinä ei imuputken alla eikä muuallakaan kulumaa näkynyt olin päättelevinäni mm. tämänkin foorumin
perusteella että pumppu voisi olla seuraavana jonossa. Soittelin vielä merkkikorjaamolle kysyen yleisintä vikaa tuohon sammuilemiseen
ja sieltäkin tuli pumppu vastaan. Kuitenkin viikon mittaan ilmeni että sammuu aikalailla samoissa olosuhteissa joka kerta. Pitänee vielä
suolistaa se johtosarja.

Kuorin tuon johtosarjan aikalailla päästä päähän ja pyörreläppämoottorin päässä oli viidestä johdosta kuori hankautunut puhki. Ne oli joku jo korjannut eli ei niistä
sen enempää. Akkukotelon kohdalla sitten tärppäsi, yksi piuha hankautunut lähes poikki, kolme karvaa jäljellä. Nekin jo menossa ja sormella kun kokeilin, menivät
poikki. Korjauksen jälkeen auto toimii taas v****ilematta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: -09 2.4DA sammui kesken ajon
« Vastaus #18 : 01.05.2015, 23:26:51 »
Kuorin tuon johtosarjan aikalailla päästä päähän ja pyörreläppämoottorin päässä oli viidestä johdosta kuori hankautunut puhki. Ne oli joku jo korjannut eli ei niistä
sen enempää. Akkukotelon kohdalla sitten tärppäsi, yksi piuha hankautunut lähes poikki, kolme karvaa jäljellä. Nekin jo menossa ja sormella kun kokeilin, menivät
poikki. Korjauksen jälkeen auto toimii taas v****ilematta.

Hyvä kun löysit vian, noissa on kyllä luvattoman paljon vikoja johtosarjoissa kun jopa ranskikset toimivat paremmin  >:(
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo