Mulla on pari viikkoa talossa ollut 2009-mallinen V70 2,0D, jolla on ajettu 215.000km. Ja havaittavissa myös pientä nypytystä tasakaasulla ajettaessa. Ja varsinkin kun kone on lämpenemässä, n.40-60c moottorin lämpötilassa on alue, jossa nykiminen on erittäin selkeää 3.vaihteella n.50km/h nopeudessa. Koneen lämmettyä nypytys vähenee jonkin verran. Tosin huomasin, että moottori ei lämpene muutenkaan kuin 75-80 asteen välillle. Piitäisikö lämpöjen nousta 90c pintaan? Itselläni on myös Autocom, jolla näitä olen tutkaillut.
Autossa on myös yksi selkeä vikakin. Rail-paineet laahaa täyden kaasun kiihdytyksessä rankasti alakantissa, josta aiheutuu jokaisella kiihdytyksellä "P008900 - Fuel Pressure Regulator"-vikakoodi. Autocomilla katselin paineen säätimen livedataa, jossa huomasin että säätö toimii kevyellä ajolla ihan normaalisti, mutta rankemmin vedätettäessä säätimen arvo nousee 49% tasolle, jonka kohdalla signaalin käyrä putoaa suoraksi viivaksi negatiiviseksi arvoon -49%. Oletan tuon käppyrän perusteella, että vika on nimenomaan tuossa säätimessä, eikä määräsäätimessä? Mitä sanotte? Se sai kätevästi tilattua VDO:n osana , ja maksoi 94 euroa. Vaihtotyön saa tehdä autoliike, joka auton möi. Tosin tuohon nypytykseen tämä ei varmastikaan auta. Autocomin ongelma on siinä, että siitä ei saa näkyviin ECU:n pyytämää rail-painetta, joten tutkimukset vähän ontuu...
Paljonkos näissä 2,0D-koneissa on pumpun tuottama maksimi Rail-paine? Täydellä kaasulla saa 1. ja 2. -vaihteella nousemaan 1600 bariin, mutta isommilla vaihteilla vedätettäessä ei meinaa millään nousta 1200 barin yläpuolelle, josta sitten napsahtaa se vikakoodi.