Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.0D Nykiminen

  • 41 Vastauksia
  • 30349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luxor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #15 : 31.05.2014, 13:41:34 »
Se on ennemminkin sellasta vaimeaa huojuntaa ei mitenkään "pätki" kiihtyvyys vaan sen huomaa kun täysillä kiihdyttää ettei veto olekkaan sama vaan se vaimenee jossain välissä ja sitten taas voimistuu.Suodatinta en ole vielä vaihtanut mutta autossa on täysi huoltokirja joten on siihen varmaan jossain vaiheessa se vaihdettu.Itselläni on autocom olisiko siinä jotain alueita jota kannattaisi katsoa läpi?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #16 : 31.05.2014, 22:12:52 »
Se on ennemminkin sellasta vaimeaa huojuntaa ei mitenkään "pätki" kiihtyvyys vaan sen huomaa kun täysillä kiihdyttää ettei veto olekkaan sama vaan se vaimenee jossain välissä ja sitten taas voimistuu.Suodatinta en ole vielä vaihtanut mutta autossa on täysi huoltokirja joten on siihen varmaan jossain vaiheessa se vaihdettu.Itselläni on autocom olisiko siinä jotain alueita jota kannattaisi katsoa läpi?

Kyllä tuo sitten polttoainetta saa jos noin käyttäytyy. Pikkuisen kääntyisin maf:n tai map:n puoleen. Hyvä, että sinulla on Autocom, nimittäin nyppää auki maf:n liitin ja lähde ajamaan. Jos kulku on parempaa eli ei nyi ja kulkupuoli on suht samaa niin vika on siinä. Riippuu softaversiosta, että salliiko ajella ilman maffia (käyttää tällöin karttaa, joka ennustaa ilman määrän moottorille) ja jos joka tapauksessa vikakoodi tuosta tulee, mutta sen saatkin itse pois. Autocomin versiosta riippuen koita hakea rail-paine (korkeapaine) pyynti ja toteutuma käppyrätasolle niin näen onko paljon eroa, mahdottomasti ei saa olla ja jos on niin määränsäädin takkuaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Luxor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #17 : 08.06.2014, 12:19:44 »
No niin nyt sit olen sunnuntaipäivän ratoksi sen egr ottanut irti ja vähän tutkinut myös sitä.Oireet on ainakin minulla täsmälleen samat kun tässä youtube videossa kyseessä on citikka mutta egr on täysin samanlainen kuin omassani.Se jotenkin jumittelee tohon keskialueelle niinkuin tossa videossa huomataan.Sit vaan raadilta kommenttia voisko toi asia vaikuttaa nykimiseen kiihdyttäessä?Omasta mielestäni tolla asialla voisi olla vaikutusta.Itsestäni tuntuisi että toi luiska jossa toi rulla kulkee on jotenkin kulunut ja siitä takertelu johtuu.En ole ollenkaan varma että tässä tapauksessa puhdistus auttaa yhtään mitään.Ehkä viilaamalla vois saada pelaan uudestaan.https://www.youtube.com/watch?v=stxPTU_jykA

Poissa Luxor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #18 : 08.06.2014, 16:08:24 »
Putsasin sen egr niin hyvin kuin edes on yleensä mahdollista.En saanut sitä niin juoheasti toimimaan kuin tossa videossa uusi sellainen toimi.Takerteli puhdistuksen jälkeenkin.Kävin puhdistuksen jälkeen koeajolla je puhdistuksesta ei mitään apua.Aina ei voi voittaa=(.Vaikee sanoo onko se nykimisen aiheuttaja egr vai esimerkiksi suuttimet.Eiköhän auto remontit ole ohi tältä päivää.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #19 : 08.06.2014, 17:09:15 »
Putsasin sen egr niin hyvin kuin edes on yleensä mahdollista.En saanut sitä niin juoheasti toimimaan kuin tossa videossa uusi sellainen toimi.Takerteli puhdistuksen jälkeenkin.Kävin puhdistuksen jälkeen koeajolla je puhdistuksesta ei mitään apua.Aina ei voi voittaa=(.Vaikee sanoo onko se nykimisen aiheuttaja egr vai esimerkiksi suuttimet.Eiköhän auto remontit ole ohi tältä päivää.

Nyppää EGR:n pistoke auki ja käy ajamassa. Tällöin se ei ole pelissä lainkaan. Pienen ajon jälkeen menee kyllä vikatilaan, mutta sullahan oli se Autocom.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Luxor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #20 : 08.06.2014, 18:09:27 »
Kävin lenkillä pistoke irti egr venttiilistä ei mitään vaikutusta paitsi tuli vikakoodi jonka poistin.Mitä tosta voi päätellä?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #21 : 08.06.2014, 19:54:35 »
Kävin lenkillä pistoke irti egr venttiilistä ei mitään vaikutusta paitsi tuli vikakoodi jonka poistin.Mitä tosta voi päätellä?

Jos nyki pistoke avattunakin niin egr on kunnossa. Kokeilitko saman maffille? Voiskohan siellä olla imuvuotoa, esim haljennut imusarja...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #22 : 03.07.2014, 22:40:21 »
Mulla on pari viikkoa talossa ollut 2009-mallinen V70 2,0D, jolla on ajettu 215.000km. Ja havaittavissa myös pientä nypytystä tasakaasulla ajettaessa. Ja varsinkin kun kone on lämpenemässä, n.40-60c moottorin lämpötilassa on alue, jossa nykiminen on erittäin selkeää 3.vaihteella n.50km/h nopeudessa. Koneen lämmettyä nypytys vähenee jonkin verran. Tosin huomasin, että moottori ei lämpene muutenkaan kuin 75-80 asteen välillle. Piitäisikö lämpöjen nousta 90c pintaan? Itselläni on myös Autocom, jolla näitä olen tutkaillut.

Autossa on myös yksi selkeä vikakin. Rail-paineet laahaa täyden kaasun kiihdytyksessä rankasti alakantissa, josta aiheutuu jokaisella kiihdytyksellä "P008900 - Fuel Pressure Regulator"-vikakoodi. Autocomilla katselin paineen säätimen livedataa, jossa huomasin että säätö toimii kevyellä ajolla ihan normaalisti, mutta rankemmin vedätettäessä säätimen arvo nousee 49% tasolle, jonka kohdalla signaalin käyrä putoaa suoraksi viivaksi negatiiviseksi arvoon -49%. Oletan tuon käppyrän perusteella, että vika on nimenomaan tuossa säätimessä, eikä määräsäätimessä? Mitä sanotte? Se sai kätevästi tilattua VDO:n osana , ja maksoi 94 euroa. Vaihtotyön saa tehdä autoliike, joka auton möi. Tosin tuohon nypytykseen tämä ei varmastikaan auta. Autocomin ongelma on siinä, että siitä ei saa näkyviin ECU:n pyytämää rail-painetta, joten tutkimukset vähän ontuu...

Paljonkos näissä 2,0D-koneissa on pumpun tuottama maksimi Rail-paine? Täydellä kaasulla saa 1. ja 2. -vaihteella nousemaan 1600 bariin, mutta isommilla vaihteilla vedätettäessä ei meinaa millään nousta 1200 barin yläpuolelle, josta sitten napsahtaa se vikakoodi.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #23 : 04.07.2014, 12:53:55 »
Mulla on pari viikkoa talossa ollut 2009-mallinen V70 2,0D, jolla on ajettu 215.000km. Ja havaittavissa myös pientä nypytystä tasakaasulla ajettaessa. Ja varsinkin kun kone on lämpenemässä, n.40-60c moottorin lämpötilassa on alue, jossa nykiminen on erittäin selkeää 3.vaihteella n.50km/h nopeudessa. Koneen lämmettyä nypytys vähenee jonkin verran. Tosin huomasin, että moottori ei lämpene muutenkaan kuin 75-80 asteen välillle. Piitäisikö lämpöjen nousta 90c pintaan? Itselläni on myös Autocom, jolla näitä olen tutkaillut.

Autossa on myös yksi selkeä vikakin. Rail-paineet laahaa täyden kaasun kiihdytyksessä rankasti alakantissa, josta aiheutuu jokaisella kiihdytyksellä "P008900 - Fuel Pressure Regulator"-vikakoodi. Autocomilla katselin paineen säätimen livedataa, jossa huomasin että säätö toimii kevyellä ajolla ihan normaalisti, mutta rankemmin vedätettäessä säätimen arvo nousee 49% tasolle, jonka kohdalla signaalin käyrä putoaa suoraksi viivaksi negatiiviseksi arvoon -49%. Oletan tuon käppyrän perusteella, että vika on nimenomaan tuossa säätimessä, eikä määräsäätimessä? Mitä sanotte? Se sai kätevästi tilattua VDO:n osana , ja maksoi 94 euroa. Vaihtotyön saa tehdä autoliike, joka auton möi. Tosin tuohon nypytykseen tämä ei varmastikaan auta. Autocomin ongelma on siinä, että siitä ei saa näkyviin ECU:n pyytämää rail-painetta, joten tutkimukset vähän ontuu...

Paljonkos näissä 2,0D-koneissa on pumpun tuottama maksimi Rail-paine? Täydellä kaasulla saa 1. ja 2. -vaihteella nousemaan 1600 bariin, mutta isommilla vaihteilla vedätettäessä ei meinaa millään nousta 1200 barin yläpuolelle, josta sitten napsahtaa se vikakoodi.

Vaihda polttoainesuodatin ihan ensiksi. Paineet on max 1600bar.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #24 : 04.07.2014, 18:12:41 »
Vaihda polttoainesuodatin ihan ensiksi. Paineet on max 1600bar.

Juu sen luonnollisesti vaihdoinkin aivan ansimmäisenä. Ei vaikutusta....

Kertokaapa viisaammat, miksi polttoaineen "tulolinjassa" on paineenmittausta varten venttiili juuri ennen ruiskupumppua? Autossahan ei ole minkäänlaista siirtopumppua ennen ruiskupumppua, joten eihän siihen myöskään tule minkäänlaista painetta mitattavaksi. Tämä nimittäin hieman hämäsi kun yritettiin mitata linjapainetta, ja mittari näytti puhdasta nollaa baria.

Poissa Luxor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #25 : 26.07.2014, 13:56:30 »
Jaaha päivitetään tilannetta ja jaetaan tietoa varmaan auttaa joitakin.Elikkäs hommasin saksasta käytetyn egr venttiilin.Maksoi 60 euroa kotiin tuotuna.Egr ei tarvii olla volvon vaan kunhan katsoo että osan numero täsmää.Esim fordissa on samaa delphin egr citikassa ja luoja ties missä.Omassa egr oli sellainen vika että se jäi jumiin AUKI asentoon youtubesta löytyy aiheesta videoita.Egr ei voi oikein mitenkään korjata putsailin ja tutkin aika mahdoton homma en suosittele kenellekkään putsausta vaan suorilla uusi/vähän käytetty osa esim ebaysta.Itselläni oli 175 tkm mittarissa ja egr jumissa vois kuvitella että monella samaa vikaa....Ja tosiaan ei mitään vikakoodeja antanut.Jos ja kun sen egr vaihtaa niin se sitten PITÄÄ kalibroida muuten alkaa vikakoodia pukkaan.Kalibrointi onnistui ainakin autocomilla ja siitä jokin parempi versio joka kyseisen kalibroinnin tekee ja tietty sitten volvolla..Edelleen auto nykii täysillä kiihdyttäessä samallalailla MUTTA sellaset oireet ovat täysin kadonneet kun esim tasakaasulla normi kierroksilla lähestyn ylämäkeä ennen auto nyki yleensä mäkeen noustaessa.Nyt ei enään nyi ollenkaan.Vaihdoin samalla polttoaine suodattimen (ei mitään vaikutusta).Polttoaine suodattimen vaihdosta löytyy kans youtubesta video ihan hyvä sellainen.Sen ilmauksen voi tehdä ilman että täyttää sitä kuppia dieselillä (kokeiltu on).Edelleen kaipaisin jonkun kommenttia joka on saanut korjattua oikeasti ton kiihtyvyys ongelman.Muutamassa diesel korjaamossa ovat epäilleet ruiskupumpun paineensäätö venttiiliä ja sit sitä ilmamassa mittaria on kans tarjottu..Miten sen ilmamäärä mittarin voi todentaa että se on rikki?Ei viitsisi ihan summittain osia vaihdella.

Poissa Luxor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #26 : 30.07.2014, 20:56:02 »
Vielä yksi päivitys.Nyt on joku 1000 km ajeltu egr remontin jälkeen ja polttoaine suodattimen vaihdon+tein autoon dpf ohjatun polton ja tämän kaiken lisäksi vielä puhdistin wurth puhdistus spraylla maf:ffin.Nykimiset on kadonneet autosta 97% myös kiihdyttäessä(autolla on kumminkin jo 179 tkm mittarissa).Ehkä jos vielä haluaisi ihan hifistellä niin ostaisi kokonaan uuden maf anturin ja hommais kokonaan uuden egr ja siihen kaikki uudet tiivisteet ja tutkisi missä lämpötilassa se pitää kalibroida yms.Itselleni kalibrointi tehtiin moottoriin joka tuli suoraan ajosta kalibrointiin.Voi olla että hommaan sen maf jossain vaiheessa.Kiitos ja kumarrus kaikille niille jotka olivat neuvomassa/pohtimassa asiaa ja toivotaan nyt ettei nykimiset enään palaa.

Poissa P3llinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #27 : 21.09.2017, 17:40:38 »
Nyt olisi selvitetty oman V70 2.0D nykimisen syy. Elikkä auto on vuosimallia 2009 ja kyseisellä 136hv 2.0D moottorilla. Moottorissa on jo uudesta asti ollut ohjelmallinen ongelma (johon edes volvolla ei ole ratkaisua) ja tämä aiheuttaa sen, että moottori nyhtää aina sopivalla kierrosluvulla. Omassa pahimpana esiintyy 3 vaihteella ja 50 km/h nopeudessa ajettaessa. Ongelma ratkeaa vaihtamalla vetoakselit, etukelkan kaikki puslat sekä moottorin tukikumit, että halpaa on. Ja tästä vielä hienoutena, että moottorihan nyhtää sitten uudetkin tuotteet pilalle  :2funny:

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #28 : 21.09.2017, 17:46:57 »
Ja mitenhän tähän tulokseen päädyit

Poissa P3llinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #29 : 21.09.2017, 18:07:04 »
Volvolla ovat ko. korjauksia tehneet näihin jo 60tkm ajettuna.. :o

 

Proturbo  Autodiagnoosi