No niin taas tämän selvittely jatkuu.
Eli autoon on tähän mennessä uusittu egr-venttiili (tällä hetkellä johto irti kun meni uusikin venttiili jumiin..), map-anturi sekä kaasuläppäkotelo. Edellä mainituista ei ole apua tähän tasakaasulla nykimiseen.
Viime syksynä sain kuulla merkkihuollossa, että ainut ratkaisu tuon nykimisen poistamiseen on tuossa aikaisemmassa viestissä mainitsemani vetoakselit, etukelkan puslat ja moottorin tukikumet. Noh vaihdoin edellä mainituista omaan autooni tukikumet ja vaikutusta ongelmaan ei ollut ollenkaan.
En osaa sanoa, josko ongelma vaimenee jos kaikki nuo vaihtaa, mutta pelkkien kumien vaihto ei tähän auttanut..
Sellainen huomio tuli kuitenkin tehtyä että koko talven auto toimi hienosti. Nyt kun kelit lämpeni, ongelmat alkoivat uudelleen. Siispä epäilisin että ongelma tulee jostain muualta kuin noista vetareista ja kumeista, koska eikös tuo ongelma ilmenisi talvellakin? Kokeilin myös ottaa kaasuläppäkotelossa olevan imuilmanlämpötila-anturin pistokkeen irti, mutta tästäkään ei ollut apua. Löytyykö foorumin lukijoilta kokemuksia mitä muita moottorin toimintaa liittyviä laitteita olisi vielä saatavilla, jotka tähän ongelmaan voisivat vaikuttaa?