Futurez  Kulkukoira

2.0D Nykiminen

  • 41 Vastauksia
  • 30348 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #30 : 21.09.2017, 18:18:31 »
Siis mistä päättelit että vika on softassa

Poissa P3llinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #31 : 21.09.2017, 18:46:03 »
Itellä vaihdettu kaikki kaasuläppäkotelosta EGR:n kautta maffiin eikä mistään tule vikakoodeja. Lisäksi näissä on kuulemma ollut pieni nyhtäminen uudesta asti. Ei toki varmaa tietoa, mutta todennäköinen.

En tiedä olisiko moottoria mahdollista ohjelmoida esim. virisoftalla niin, että saisi tuon nyhtämisen pois..

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #32 : 21.09.2017, 19:01:55 »
Noniin :) eli pelkkää arvaillua.
Ja mitä on kaikki? Kun tuskin edes puoliakaan moottorin osista oikeesti uusittu. Viritys käyntivikasessa autossa on haudan kaivamista.

Poissa P3llinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #33 : 14.05.2018, 18:33:33 »
No niin taas tämän selvittely jatkuu.

Eli autoon on tähän mennessä uusittu egr-venttiili (tällä hetkellä johto irti kun meni uusikin venttiili jumiin..), map-anturi sekä kaasuläppäkotelo. Edellä mainituista ei ole apua tähän tasakaasulla nykimiseen.

Viime syksynä sain kuulla merkkihuollossa, että ainut ratkaisu tuon nykimisen poistamiseen on tuossa aikaisemmassa viestissä mainitsemani vetoakselit, etukelkan puslat ja moottorin tukikumet. Noh vaihdoin edellä mainituista omaan autooni tukikumet ja vaikutusta ongelmaan ei ollut ollenkaan.

En osaa sanoa, josko ongelma vaimenee jos kaikki nuo vaihtaa, mutta pelkkien kumien vaihto ei tähän auttanut.. :o

Sellainen huomio tuli kuitenkin tehtyä että koko talven auto toimi hienosti. Nyt kun kelit lämpeni, ongelmat alkoivat uudelleen. Siispä epäilisin että ongelma tulee jostain muualta kuin noista vetareista ja kumeista, koska eikös tuo ongelma ilmenisi talvellakin? Kokeilin myös ottaa kaasuläppäkotelossa olevan imuilmanlämpötila-anturin pistokkeen irti, mutta tästäkään ei ollut apua. Löytyykö foorumin lukijoilta kokemuksia mitä muita moottorin toimintaa liittyviä laitteita olisi vielä saatavilla, jotka tähän ongelmaan voisivat vaikuttaa?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #34 : 14.05.2018, 20:26:08 »
Omasta petti suuttimien paluulinja viimekesänä ja sillon nyhti aikalailla. Katopa ne että eivät ole kosteat. Herkkä kone ilmavaivoille..

Poissa P3llinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #35 : 14.05.2018, 21:00:26 »
Täytyypä tutustua tuohon.. onko omassasi ollut myös tätä ilmiötä että nykii vain kesällä?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #36 : 14.05.2018, 21:19:02 »
Täytyypä tutustua tuohon.. onko omassasi ollut myös tätä ilmiötä että nykii vain kesällä?
Se sattu vaan olemaan kesä kun petti  :) eipä tuo muuten ole nypytellyt.
Paluulijan saa ihan Volvolta ja maksaa 50e, vähän ahdasta laittaa imusarja paikoillaan kiinni, mutta ihan on tehtävissä.


Poissa P3llinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #37 : 16.05.2018, 15:09:59 »
Ainakaan näin silmämääräisesti ei kyllä suutinten ympäristössä märkää ole havaittavissa, joten ei varmaan omassa tätä ongelmaa ole.. vai mistäs kohdalta piti sitä märkää löytyä?


Poissa P3llinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #38 : 16.05.2018, 17:30:51 »
Toisessa ketjussa oli keskustelua, että olisi jäänyt tuo dpf:n poltto päälle jatkuvasti.. omassa autossa keskustelusta ilmenevistä oireista ovat auton nykiminen tasakaasulla ja se että kun alamäessä päästää kaasun pois, niin hetkellinen kulutus näyttää 0,1-0,2 lukemia aika pitkän matkaa ennen kun laskee nollaan. Muutoin kyllä regeneroi suodattimen sopivin väliajoin ja tuolloin suodattimen kyllä haistaa. Normaalissa tilanteessa ei haista.. autolla pääsee tankilla 1100-1200km, pitäisikö päästä pidemmälle? Onko tuollaisesta oireesta kokemuksia?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #39 : 16.05.2018, 20:45:27 »
Ainakaan näin silmämääräisesti ei kyllä suutinten ympäristössä märkää ole havaittavissa, joten ei varmaan omassa tätä ongelmaa ole.. vai mistäs kohdalta piti sitä märkää löytyä?
Just suuttimien kupeeltahan ne lähtee, sulla lienee se ok.
Toisessa ketjussa oli keskustelua, että olisi jäänyt tuo dpf:n poltto päälle jatkuvasti.. omassa autossa keskustelusta ilmenevistä oireista ovat auton nykiminen tasakaasulla ja se että kun alamäessä päästää kaasun pois, niin hetkellinen kulutus näyttää 0,1-0,2 lukemia aika pitkän matkaa ennen kun laskee nollaan. Muutoin kyllä regeneroi suodattimen sopivin väliajoin ja tuolloin suodattimen kyllä haistaa. Normaalissa tilanteessa ei haista.. autolla pääsee tankilla 1100-1200km, pitäisikö päästä pidemmälle? Onko tuollaisesta oireesta kokemuksia?
Taitaa olla enemmänkin pikku-Volvojen vika se ecun "hullunkierto" kuin isompien mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Poissa Nipa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • V60 T6 Recharge -21, V40 D2 -15, ex. V70 2.0D -08
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #40 : 23.05.2018, 18:30:38 »
Noniin :) eli pelkkää arvaillua.
Ja mitä on kaikki? Kun tuskin edes puoliakaan moottorin osista oikeesti uusittu. Viritys käyntivikasessa autossa on haudan kaivamista.
Laitetaanpa pieni kommentti tänne, nyt kun ketjun aloittamisesta on kulunut pieni hetki. Eli nyt 400tkm. mittarissa ja meno jatkuu.
Nykiminen ja nyhtäminen helpotti kun laittoi lisää voimaa.. liikaa, mutta se on vähintäänkin tarpeeksi( paitsi kaksoismassalle ja laatikolle.. en muista kilometrejä mutta noin 300tkm kaksoismassa ja 350tkm laatikko )
Mukana kulkee edelleen alkup. DPF ja egr, kuten muutkin moottorin osat, joten siellä se vika tuskin on. Etukelkkaan ja pusliinkin voisin sanoa että olisi jo mennyt jos olisi mennäkseen. Pieneen pintakaasunypytykseen auttaa vaihteen vaihto, tässä mallissa saa onneksi vaihteen valita itse  ;D

Poissa P3llinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D Nykiminen
« Vastaus #41 : 27.05.2018, 19:41:50 »
Ookkei eli ei kannata liikaa tehoja katsella. Olen itsekin tutkiskelut noita lastutus tarjouksia ja vähän aristellut esityksiä, joissa tehot ylittää 160hv ja vääntö samassa suhteessa.. meidän Volvossa kun nuo vetoakselitkin vetelee viimeisiä niin voi tuo lastuttaminen nopeuttaa niiden vaihdon tarvetta.

Volvo kävi viikolla takatukivarren etuhelojen vaihdossa ja huollossa huomattiin, että hiukkasloukun paineanturin toinen letku oli irti. Letku kiinnitettiin ja hirmuinen toivo oli, että nykiminen olisi loppunut. Korjauksella ei kuitenkaan tuntunut olevan vaikutusta mihinkään. Ihme kun ei tuu minkäänlaisia vikakoodeja tuommoisesta ja vielä regenerointikin tapahtui ihan normaalisti letkun ollessa irti :o

 

Kulkukoira  Proturbo