Elekma  Autoracing

-08 xc70 D5 moottorin tuenta

  • 2 Vastauksia
  • 1472 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kristeri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
-08 xc70 D5 moottorin tuenta
« : 25.01.2018, 23:00:21 »
Tommonen propleema.
Eli suuremmin just tyhjäkäynnillä kapiiniin kantautuva tärinä/resonointi.
Vieläkö tässä ns.3 korimallissa on ne hydrauliset tyynyt? Volvolla jo kävi muissa merkeissä mutta eivät selvittäneet oisko joku/jotkut tuet paskana.  Normaalia moinen vapina ei mielestäni ole. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Poissa simovaar1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: -08 xc70 D5 moottorin tuenta
« Vastaus #1 : 29.01.2018, 20:48:56 »
Mulla samanlainen ja sama mallivuosi ja samat oireet. Viime keväänä vaihdettiin laturin vapaapyörä,
joka piti myös aika mekkalaa. Nostin/keinu-remontti tehtiin myös. Vielä jäi kuitenkin tärinää tai
vapinaa, varsinkin ratissa tuntuvaa. Kävin samalla Volvo-korjaamolla (ei merkkiliike), jossa em. remontit tehtiin,
ja sain ns. näppituntumalla diagnoosiksi: ohjaustehostimen pumppu, tai ohjausakseli. Vapina sen verran pieni,
että en remonttia vielä tilannut, mutta vaihdoin öljyä pumppuun, ja se vähän auttoi (ehkä).
Ps. On väärään malliosioon siirretty tämä aihe.

Poissa simovaar1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: -08 xc70 D5 moottorin tuenta
« Vastaus #2 : 06.03.2018, 10:15:01 »
Olisiko kellään vinkkiä, kuinka voisi ilman isompaa remppaa selvittää,
kumpi siellä vapisee, pumppu vai hammmastanko(han sen nimi taitaa olla)?
Sen verran olen huomannut, että n. tunnin maantieajon jälkeen tärinä on voimakkaampi,
kuin pienemmällä ajolla. Ja tärinä on vain tyhjäkäynnillä, ei ajossa.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2018, 10:50:41 kirjoittanut simovaar1 »

 

Samppasport  Futurez