Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: janne1984 - 10.03.2011, 01:09:39
-
elikkä auto on volvo 440 1.8i vm95 yksipisteruisku. ilmeni ongelma että jättää kierrokset huutamaan 2000 vaikkei kaasua paina :( ja vikakoodeja ei anna :-\
-
Muistelen että on ominaisuus niin siksi ei anna vikakoodeja. :(
-
irrota tyhjäkäyntimoottorin liitin ja kato muuttuuko tilanne... se on voinu jumia se moottoei sulla.... siinnä ruiskulla on semmonen isohko musta laatikko josta lähtee kara kaasuvivulle... se on se moottori...
-
nyt irrotin tyhjäkäyntimoottorin liittimen niin tyhjäkäynti rupesi seilaamaan. laitoin liittimen takaisin kiinni niin vika hävisi ainakin toistaiseksi :) kiitos neuvoista..
-
kauanhan sitä iloa kestikin.. taas teki saman tempun.. nyt kun irrotan sen liittimen niin käynti ei muutu mihinkää :-/ eli tyhjäkäyntimoottori ilmeisesti sökö?
-
kyllä melko varmasti.
-
Tyhjäkäyntimoottori vaikuttais olevan rikki.
-
sitä mieki vähän meinasin :( on vaan aikas kallis :-/
-
sitä mieki vähän meinasin :( on vaan aikas kallis :-/
Kokeilitko edes putsata sitä?
Jos se toimi hetken aikaa niin ei ole ihan 100% sökö, jos hyvä tuuri käy niin saattaa auttaa voitelu tai sitten ei.
-
elikkäs onko kellään tietoa mistä saisi edullisen tyhjäkäyntimoottorin?? auto on volvo 440 1.8i vm 95 yksipisteruisku.
-
Kysele purkaamoilta, tosin nekin tahtoo pyytää melkein uuden hinnan... Pistä kierrätyskeskukseen ostoilmoitus jos joku tarjoais.
Yhdistin muuten tämän tähän edelliseen ongelmaan, pidetään yksi topici saman auton vaivalle ;)
-
niinpä täytyy kysellä.. :)
-
Enpä kyselisi, se taitaa olla sama kuin naapurinmaan (valmistus) VW:ssä:
http://cgi.ebay.com/VW-Golf-Passat-Polo-Volvo-440-460-Idle-Control-Valve-/180410697903?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a0150c8af
Postikulut 6,5GBP
-
juu on täysin samanlainen osa :)
-
paljon pitäisi olla tyhjäkäyntimoottorin ohmi arvot? ja minkä napojen välistä se mitataan? ettei nyt suinpäin tule ostettua toista jos vanha onkin ehjä :-[
-
Tuota samaa tyhjäkäyntimoottoria on tosiaan monissa autoissa joissa on käytetty samaa ykspiste motrokkia.
Mutta itse vikaa lähtisin ensin penkomaan niistä alipaineletkuista. Onko kaikki letkut ehjät ja kiinni? Kaks letkua menee sinne mappianturille, vänkärinpuolelle, tuulilasin alareunaan. Nämä kannattaa käydä huolellisesti läpi, niiden rikkoutuminen saa aikaa mitä ihmeellisempiä käyntihäiriöitä.
-
nyt on toinen tyhjäkäynti moottori eikä vika ollutkaan siinä :( no ei se mitään sen voi sulkea pois.. ja mulla itellä kävi kanssa mielessä se map anturi. tarvii tarkistaa itse anturi ja se letku mikä siihen menee :)
-
Jos katsotaan autoa kuskin pukilta, niin olikos siinä moottorin oikealla puolella takaosassa se moottorin nostokorva, siitähän menee johtosarja vierestä ja taitaa olla myös maajohto siinä nostokorvassa kiinni.. niitä kannattaisi koittaa heilutella ja tutkailla, josko olisi hinkkautunut..
En nyt silleen tiijä, mutta jokin hyvin kaukainen muistikuva olisi tuollaisesta viasta... joskaan en ole yhtään varma, että oliko edes sama moottori.
-
Volvolandian puolelle kirjoittelin aikanaan samantyyppisestä ongelmasta, joka korjaantui vaihtamalla kaasuläppäyksikön potentiometrilevy, joka oli käytössä kulunut pinnoiltaan puhki. Antoi sitten väärää tietoa eculle, joka taas ohjasi tyhjäkäyntimoottorin jäämään välillä jumiin ja kierrokset tappiin. Lisäksi ko. auto ei meinannut välillä pitää tyhjäkäyntiä, ja sammui kun jalan nosti kaasulta. Joten ongelmat oli moninaiset, mutta yhtäkaikki tuosta levystä johtuvia.
Minulla on huuto.netissä myynnissä parhaillaan täydellinen B18U 1,8 i moottorin kaasuläppäkotelo kaikkine osineen, mm. tyhjäkäyntimoottori, ruiskusuutin, imuilmanlämpöanturi ja kaasuläppäpotentiometrilevy. Kohdenumero 171860687, joten jos kiinnostaa, niin sieltä sen saa. Voin jo kokemuksesta kertoa, että pelkkää potikkalevyä et saa mistään uutena, et edes siniseltä tiskiltä :(
Kannattaa toki ensin tarkastaa nuo yleisimmät, eli huonot johdot, niiden liittimet, imuilmavuodot ynnä muut.
Vikakoodin lukemisestakin voisi saada viitettä.
-
kiitos neuvosta,, olen lukenut koodit mutta antaa vai 1-1-1 eli ei vikaa :(
-
eilen huomasin kun käytin autoa tyhjäkäynnillä niin että lämmöt oli puolessa välissä niin ei jättänyt kaasua huutamaan.. :(